וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוגב אוחיון: "לא היינו צריכים נס במשחק הזה"

14.3.2014 / 9:32

אוחיון ומכבי ת"א דילגו מעל ז'לגיריס ולא התלהבו מההפסד של ריאל מדריד. הצהובים יגבירו את המאמצים להשארת דייויד בלו

עריכת וידאו: יותם בן דוד

1. לאחר שהפסידה בשבוע שעבר ללוקומוטיב קובאן, נסק המחוג במד הלחץ של מכבי תל אביב, המנסה להתברג למקומות הגבוהים לקראת שלב הטופ 8– אל האזור האדום שלו. ואולם, אמש בלעה הקבוצה גלולת הרגעה בדמות הניצחון על ז'לגיריס קובנה (67:77). לאחר מחצית ראשונה צמודה, הצליחה מכבי לפתוח פער ולהבהיר לליטאים למי שייך הלילה הזה.

בניגוד למשחק המפורסם מלפני עשר שנים, הפעם לא נזקקה מכבי לניסים ונפלאות כדי ללכוד את הניצחון ברשתה, והסתפקה בכמה תחבולות ארציות יותר: ה"הגנה" שדיוויד בלאט ביקש, וקומץ שחקנים שהפגינו מסירות מיוחדת לאידיאל האיכות.

מודע לחשיבותו של המשחק, המאמן בלאט חזר ואמר לשחקנים במחצית הראשונה: "אתם רוצים לנצח במשחק הזה? באמת חשוב לכם לנצח? אז תעשו הגנה ותעשו את הפעולות שצריך, סגירות, תעשו הגנה ותיקחו ריבאונד!". דרבן את הסגל המבצע שוב ושוב. בלאט גם הזהיר שיש לעצור את שאראס – המהווה אקס נכבד ואיום נכבד.

טייריס רייס אחד טוב במחצית השנייה – ותרומה של בלו ופניני שהתעלו (לאחר שבאחד מפסקי הזמן ביקש בלאט "זריקות מבחוץ יותר מאשר בצבע") – חוללו את השינוי המבוקש, שבלאט תיאר את המפרט הטכני שלו.

רייס, שסיים עם 19 נקודות, אמר לוואלה! ספורט: "זה היה משחק טוב שלנו, נלחמנו עד הסוף, הגנו כמו שצריך במחצית השנייה, והם קלעו פחות - זה המפתח. האם היה לחץ אחרי קובאן והמיקום? תמיד יש לחץ כי אנחנו רוצים לנצח כל משחק. כיף לשחק מול הקהל הביתי ואנחנו צריכים לקחת את אותה האווירה גם למשחקי החוץ שלנו. זה לא משנה איפה אנחנו משחקים בבית או בחוץ, אנחנו חייבים לנצח. לגבי הריבאונדים והצבע הוסיף השחקן: "יש לנו שחקנים שבאים להילחם אנחנו לא מחמיצים הרבה אז אין לנו הרבה ריבאונדים בהתקפה. בהגנה אנחנו נלחמים, כופים זריקות קשות, לוקחים ריבאונדים ורצים להתקפה".

גיא פניני הוסיף: "זה ניצחון חשוב. ידענו שזה הולך להיות משחק קובע בשבילנו לגבי המשך הדרך בטופ 16. סופו היה טוב, קשה ליריבות להתמודד איתו, הם עשו את זה בעזרת שמירות כפולות וניצלנו את זה לזריקות פנויות לשלוש".

יוגב אוחיון אמר: "אני מאוד שמח שניצחנו, עשינו עוד צעד לטופ 8. בהתחלה לא יצרנו עצירות, אבל לאחר שהעלנו הילוך בהגנה, היינו בהפרש נוח בהמשך המשחק. לא היינו צריכים נס במשחק הזה, אבל היינו צריכים לבוא מרוכזים וזה מה שעשינו. שאראס? אנחנו מכבדים אותו, ואישית אני מכבד את פועלו ואת כל מה שהוא עשה עבור מכבי, אבל כשאנחנו על המגרש אנחנו באים לשחק ולנצח".

מאמן מכבי תל אביב דיוויד בלאט. ברני ארדוב
שם דגש על ההגנה. בלאט/ברני ארדוב

2. מכבי אמנם ניצחה, אך לא שקט בגזרת הגבוהים: לגבי אלכס טיוס, המחלוקות לגבי זמן ההתאוששות לו הוא זקוק עדיין לא הסתיימו. בקבוצה מדגישים כי טיוס ישחק ביום שני הקרוב במפגש מול הפועל תל אביב, אבל הוא לא נלהב מכך בלשון המעטה. בלאט אמר עליו אמש: "טיוס ניסה בשבוע שעבר לשחק ולא הצליח. הוא חשב כאבים לא נעימים בכף רגל, החלטנו להשבית אותו לתקופה מסוימת בדי שייצא מזה לגמרי ועכשיו התקופה תמה. הוא יחזור לשחק כבר ביום שני".

גם סופוקוליס שחורציאניטיס המשיך להציג יכולת טובה. היווני עובד רבות עם ניקולה וויציץ', שלימד אותו את ההוק שוט וטריקים נוספים. אולם אמש לא היה חף מתקריות עם הסנטר היווני: בעיצומו של המשחק נרשם חיכוך עכור בין סופו לפיזיותרפיסט של מכבי, רפי וירשובסקי. הסנטר אף סירב להתראיין לעיתונאים בסיום, אך לאחר המשחק נערכה מיני-סולחה בין הצדדים, כשגם וויציץ' שוחח עם שחורציאניטיס. המנהל סיכם: "היה קצת כעס בעיצומו של משחק, אבל סופו נרגע מהר. שום דבר לא קרה".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
סופוקליס שחורציאניטיס שחקן מכבי תל אביב נגד קובנה. ברני ארדוב
וויצ'יץ' פרש חסות. שחורציאניטיס/ברני ארדוב

3. משקפיים לא ורודים: שלושה שבועות לאחר שנפצע בעיניו, חזר אמש יוגב אוחיון לשחק – הפעם עם משקפיים. אוחיון שהחל להתאמן כבר בשבוע שעבר, קיבל מחמאות רבות מבלאט בסיום ("אני חושב שיוגב עשה עבודה מצוינת, גם בתחילת המשחק כשהעלנו אותו עם רייס מה ששינה מומנטום והעניק לנו ניצחון. הוא נתן מה שצריכים ממנו, שניהם הובילו אותנו במשחק")– את המשחק סיים עם 7 נקודות, 2 חטיפות, 2 אסיסטים, ו- 3 ריבאונדים ב- 15 דקות.

אוחיון נראה שמח לחזור אל חיקו המהביל של המגרש (פלא הוא שזגוגיות המשקפיים לא כוסו אדים), אולם ברבע השלישי התברר שהוא פחות נלהב מהשימוש במשקפיים: השחקן רצה לעלות למגרש נטורל, בלי האביזר המגן על עיניו המחלימות מהפגיעה – אך המנהל וויצ'יץ' העמיד אותו על טעותו וביקש שיחבוש אותן. אוחיון ניסה לשנות את ההחלטה, בלאט ביקש ממנו להפסיק וה?טה כנראה את הכף, משום שבסופו של דבר אוחיון עלה עם הציוד ההיקפי.

וויצ'יץ' אמר: "לא נסכן את יוגב. אלו ההוראות מהרופא - הוא צריך להגן על העיניים - לא צריך להיות גיבורים ולהסתכן סתם, הוא צריך את המשקפיים לעוד שבוע-שבועיים. לא קל לשחק ככה אבל זה חשוב עבורו ולמען בריאותו". אוחיון מצדו ניסה להסביר: "כל פעם שאני מקבל מכה, זה עוד יותר כואב עם המשקפיים, כמו דאבל מכה, זה לא רק שזה לא היה נוח".

על מצבו הרפואי וההתאוששות שלו אמר אוחיון: "אני מרגיש מעולה, זה עבר, התאמנתי, הרגשתי טוב ואני מוכן לכל דקה שהמאמן יקרא לי. זו הרגשה מוזרה עם המשקפיים ואני כנראה לא אשאר איתן הרבה זמן, זה רק להגנה".

טייריס רייס הוסיף: "יוגב לא משתגע על המשקפיים, אבל זה זמני והוא יתגבר על זה. הוא משחק טוב עם או בלי המשקפיים". ריקי היקמן החמיא: "יוגב הגיע חזק למשחק כמו שציפיתי, הוא מרגיש טוב ושיחק טוב, הוא לא אוהב את המשקפיים, אבל הוא חייב להגן על עצמו".

יוגב אוחיון שחקן מכבי תל אביב נגד ז'לגיריס קובנה. ברני ארדוב
לא אוהב את המשקפיים. אוחיון/ברני ארדוב

4. סוכנו של ריקי היקמן קפץ לפני שבועיים להיכל נוקיה כדי לבדוק ראשונית את אפשרות הישארותו של היקמן במכבי ונערכו גישושים ראשוניים בין הצדדיים. היקמן התייחס לשיחות באומרו: "מכבי זה מקום נפלא, אני אוהב להיות כאן. התחלתי כאן את המשפחה שלי".

ואולם חרף דבריו של השחקן, עתידו במכבי אינו יצוק בעופרת של ודאות. בהיקמן מתעניינות מספר קבוצות בחו"ל – ולא בטוח שמכבי תשווה את הסכומים הגבוהים יותר המוצעים לו - או שהוא יוותר עליהם לטובת הישארות בנוקיה. היקמן העדיף לא לחשוף פרטים והשיב: "אני לא יודע מה יהיה, אני מתרכז עכשיו רק בעונה הזאת. זו המטרה שלי, ישבתי עם הסוכן שלי וסיכמתי איתו שנדבר על זה רק בסיום העונה. זו שנה חשובה עבורנו והמטרה היא להצליח עם הקבוצה".

גם בגזרת דייויד בלו, שעליו לוחצים במכבי להישאר, אין עדיין התקדמות משמעותית. כזכור, גם וויציץ' הודה כי מנסים להחתימו כבר עתה. אמנם קברניטי הקבוצה תמימי דעים שהוא חשוב למועדון, אך עוד לא ברור אם הקונצנזוס הזה ימצא את ביטויו במישור התכלס, כלומר – בסכומים שיוצעו לבלו תמורת לבישת מדי הצהובים. כרגע ישנם פערים מהותיים, כשבלו אף סומן כבר על ידי מספר קבוצות יורוליג.

שחקן מכבי תל אביב ריקי היקמן. ברני ארדוב
יישאר? היקמן/ברני ארדוב

5. למרות הניצחון, הצהובים נראו מודאגים דווקא מהניצחון של באיירן מינכן על ריאל מדריד. התוצאה מגרמניה עזרה למכבי במאבק על המקום השני, אבל שם חוששים מאיבוד המקום השלישי. וויצ'יץ' אמר:"זה ניצחון חשוב שלנו, אבל ריאל הפסידה לבאיירן אז מבחינתנו חשוב לנצח כל משחק".

ביום שני כבר מחכה לצהובים דרבי נגד הפועל תל אביב. "זה משחק חשוב, במיוחד בשבילנו ובשביל האוהדים. נתאמן חזק לקראתו", יודע אוחיון. ריקי היקמן: "זה משחק חשוב וכולם מודעים לזה. אנחנו חייבים להגיע עם האנרגיה הנכונה ורק כך לנצח".

שחקן מכבי תל אביב טייריס רייס. ברני ארדוב
הראש כבר בדרבי. רייס/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully