וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: מכבי תל אביב ניצחה את ז'לגיריס קובנה 67:77

עשור אחרי נס ז’לגיריס אמנם הצליחה מכבי תל אביב להימנע מדפיקות לב מיותרות, אך לא הציגה כדורסל גדול ב-67:77 הביתי על הליטאים וביכולת הזו יתרון הביתיות בהצלבה עדיין נראה רחוק. טייריס רייס הצטיין עם 19 נקודות ו-6 אסיסטים, 14 נקודות להיקמן, ערב מוצלח גם לסופו

עריכת וידאו: יותם בן דוד

שבוע לאחר שספגה הפסד כואב לקובאן, חזרה הערב (חמישי) מכבי תל אביב למסלול הניצחונות ביורוליג, כשגברה בהיכל נוקיה 67:77 על ז'לגיריס קובנה, ועשתה עוד צעד בכיוון הבטחת המקום בהצלבה. הצהובים של דיוויד בלאט התקשו מול היריבה שרשמה רק ניצחון בודד בטופ 16 ומול שרונאס יאסקביצ'יוס שחיפש להנחיל לאקסית הפסד, אך ערב נפלא של טייריס רייס (19 נקודות ו-6 אסיסטים) ודומיננטיות של סופוקליס שחורציאניטיס בצבע השאירה את הניצחון בהיכל. בעקבות הניצחון שומרת סגנית האלופה הישראלית על הסיכויים לסיים באחד משני המקומות הראשונים, ובעיקר מתבסס במקום השלישי בבית, יממה לפני המשחק בין קובאן לגלאטסראיי.

הפתיחה היתה כולה של שחורציאניטיס ששלט בצבע ללא עוררין, וגם גרם לקהל להריע לו עם צמד מהלכים אתלטיים נדירים. הליטאים הקשיחו את ההגנה שלהם ומנעו מהחבורה של בלאט לברוח, אך נעלמו לחלוטין בהתקפה ברבע השלישי וסייעו לבלו, סמית' ורייס להעלות את הצהובים ליתרון דו ספרתי. יאסקביצ'יוס לא ויתר, וברבע האחרון הדהים את ההיכל עם שתי חדירות שהזכירו נשכחות, אך חזרה של שחורציאניטיס לפרקט וערב נהדר של רייס שלקח על עצמו את האחריות בהתקפה הבטיחו את הניצחון.

שחקן מכבי תל אביב טייריס רייס. ברני ארדוב
מעל כולם. רייס גובר על דנטמון והליטאים/ברני ארדוב

רבע 1

שחורציאניטיס פתח נהדר את המשחק עם נקודות בצבע, ואז חטף כדור וכידרר חצי מגרש עד לטבעת לצהלות הקהל. שלשה של אוחיון שעלה חמוש במשקפיים בגלל הפגיעה בעיניו, העלתה את מכבי ל-3:7. יבטוקאס ופוצ'יוס החזירו את האורחים, וחדירה טובה של דנטמון השלימה מהפך והעלתה את הליטאים ל-12:14. הצהובים התקשו מאוד למצוא את הטבעת במשך דקות רבות, אך שתי חדירות טובות של אינגלס - האחרונה מהן על הבאזר - הורידה את שתי הקבוצות צמודות בסיום הרבע הראשון עם 20:20.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
שחקן מכבי תל אביב בכדורסל, יוגב אוחיון. ברני ארדוב
חמוש במשקפיים. אוחיון מול דנטמון/ברני ארדוב

רבע 2

רייס וסמית' החזירו את היתרון לצהובים, מילאקניס העניש מהצד השני עם שלשה אך היקמן מיד ענה עם אחת משלו. האורחים פשוט לא איפשרו למכבי לרוץ ולברוח, וצ'יאזאוסקס קבע שוויון 27:27. דווקא אז ביצע דנטמון את העבירה השלישית שלו ונשלח לספסל, בלו שלף שלשה מהשרוול והוסיף אחת נוספת, רגע לפני הירידה למחצית, ומכבי תל אביב הוליכה 33:40 אחרי שני רבעים.

שחקן ז'לגיריס קובנה שרונאס יאסיקביצ'יוס. ברני ארדוב
שלף כמה מהלכים מפעם, אך זה לא הספיק. יאסקביצ'יוס/ברני ארדוב

רבע 3

סמית' פתח עם שלשה את הרבע השלישי, ז'לגיריס איבדה שתי התקפות רצופות בגלל 24 שניות וטייריס רייס הקפיץ את היתרון ל-12. ז'לגיריס לא מצאה נקודות במשך חמש דקות, דנטמון העיר אותה עם נקודות גדולות, מילאקניס הוסיף שלשה והוריד ל-49:41 בלבד. אלא שאז הגיעה עבירה טכנית לשטומברגס, מאמן האורחים, ורייס ניצל זאת כדי להחזיר ליתרון דו ספרתי. שאראס עוד סידר אסיסט נהדר ליבטוקאס, אך מכבי שוב הכתה על הבאזר, כשהפעם שלשה של פניני קבעה 47:57 בסיום הרבע השלישי.

סופוקליס שחורציאניטיס שחקן מכבי תל אביב נגד קובנה. ברני ארדוב
ריבאונד התקפה ששוווה ניצחון. שחורציאניטיס/ברני ארדוב

רבע 4

פניני והיקמן פתחו את הרבע המכריע עם שתי שלשות, והאחרון גם הוסיף דאנק נאה כדי להעלות את מכבי ליתרון 13. אינגלס ביצע עבירה ומיד ספג גם טכנית, וחדירות של דנטמון ושאראס צימקו ל-65:57. ההגנה של מכבי שוב לא התמודדה עם האקס שלה שחדר נהדר והוריד ל-6, אך אסיסט נהדר של שחורציאניטיס להיקמן שמר את המארחים מלפנים. ז'לגיריס שוב נצמדה, אך ריבאונד התקפה גדול של סופו וטיפ קטן אחד קבע 65:74, לפני הדקה האחרונה. רייס לא אמר את המילה האחרונה, ועם סל ועבירה סגר סופית את המשחק, בדרך ל-67:77 למכבי תל אביב.

- שחקן ז'לגיריס קובנה ג'סטין דנטמון מול שחקן מכבי תל אביב טייריס רייס. ברני ארדוב
משחק נוראי שלו. דנטמון מול רייס/ברני ארדוב

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: טייריס רייט 19 (7 מ-12 לשתיים, 1 מ-5 לשלוש) ו-6 אסיסטים, ריקי היקמן 14, גיא פניני 11 (3 מ-4 לשלוש), סופוקליס שחורציאניטיס 10, דייויד בלו 8 (0 מ-6 לשתיים, 2 מ-7 לשלוש) ו-5 ריבאונדים, יוגב אוחיון 7, ג'ו אינגלס 4, דווין סמית' 3 ו-8 ריבאונדים, סילבן לנדסברג 1, אנדריאה ז'יז'יץ' שיחק ולא קלע.

קלעו לז'לגיריס קובנה: ג'סטין דנטמון 14 (1 מ-6 לשלוש) ו-6 ריבאונדים, רוברטס יבטוקאס 12 ו-9 ריבאונדים, שרונאס יאסקביצ'יוס וארטוראס מילאקניס 11 נקודות כל אחד, וייטניס צ'יזאוסקס 6, מרטינאס פוצ'יוס (2 מ-8 מהשדה, 7 ריבאונדים) וטדאס קלימביצ'יוס 5 כל אחד, וייטניס ליפקביצ'יוס 3.

מאמן מכבי תל אביב דיוויד בלאט. ברני ארדוב
יכולים כבר להתחיל להתכונן לדרבי. בלאט/ברני ארדוב

סטטיסטיקה קבוצתית

אחוזים ל-2

מכבי תל אביב 43% (19 מ-44)
ז'לגיריס קובנה 52% (19 מ-36)

אחוזים ל-3

מכבי תל אביב 41% (10 מ-24)
ז'לגיריס קובנה 26% (6 מ-23)

עונשין

מכבי תל אביב 81% (9 מ-11)
ז'לגיריס קובנה 61% (11 מ-18)

ריבאונדים

מכבי תל אביב 36 (12 בהתקפה)
ז'לגיריס קובנה 41 (12 בהתקפה)

אסיסטים

מכבי תל אביב 18
ז'לגיריס קובנה 11

איבודים

מכבי תל אביב 10
ז'לגיריס קובנה 16

חטיפות

מכבי תל אביב 6
ז'לגיריס קובנה 7

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully