וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: באיירן מינכן הדהימה את ריאל מדריד עם 83:85

הבווארים היממו את הבלאנקוס והחזירו את מכבי לתמונת המקום השני. צסק"א ומילאנו הביסו, פנר/אולקר הזיעה

שחקן באיירן מינכן מלקולם דילייני. GettyImages
מהסנסציות הגדולות של העונה. דילייני/GettyImages

המחזור ה-10 בשלב הטופ 16 של היורוליג יצא לדרך הערב (חמישי) עם חמישה משחקים. מלבד המפגש של מכבי תל אביב מול ז'לגיריס, התקיימו שני משחקים נוספים בבית ו', ואחד מהם הביא לנו את סנסציית העונה, בדמות ניצחון ענק של באיירן מינכן על ריאל מדריד, 83:85. צסק"א מוסקבה אמרה תודה רבה ודרסה ללא רחמים את פרטיזן בלגרד 52:84 כדי להשתלט על פסגת הבית. בבית ה' המאבק על כרטיסים להצלבה רחוק מסיום אחרי שפנרבחצ'ה/אולקר גברה על מלאגה 67:69. מילאנו חגגה בספרד עם 65:83, וקיבעה את מקומה במקום השני.

בית ה'

פנרבחצ'ה/אולקר - מלאגה 67:69

ניצחון בית חשוב מאוד לפנרבחצ'ה/אולקר, שהכריזה מלחמה על המקום השלישי וחזרה למסלול אחרי תבוסה לברצלונה בשבוע שעבר. המחצית הראשונה היתה צמודה. נמניה בייליצה ובויאן בוגדנוביץ' הצטיינו אצל המארחת, אך מנגד מלאגה הצליחה להישאר בתמונה על אף ההיעדרות של ניק קיינר מדלי הפצוע וירדה לחדרי ההלבשה בפיגור 33:30 בלבד. ברבע השני הספרדים חיזקו את ההגנה ובעזרת דקות טובות של מינדאוגאס קוזמינקאס עלו ליתרון של 41:49 ובהמשך ל-47:56. בשלב הזה, הקבוצה המקומית החליטה שדי. לוקה זוריץ' התחיל לצלוף, בייליצה ובו מקאלב ייצרו נקודות וריצת 3:16 הביאה למהפך מרשים. מלאגה עוד הורידה ל-65:64, אבל זו הייתה שירת הברבור שלה. מקאלב ובייליצה הובילו את פנר עם 13 נקודות כל אחד, כשהסרבי גם מוריד 9 ריבאונדים, לוקה זוריץ' הוסיף 11. קוזמינסקאס קלע 13 עבור מלאגה ופראן ואסקס תרם 10.

קוצ'ה לבוראל ויטוריה - מילאנו 83:65

הניצחון הענק של פנאתינייקוס במחזור הקודם גרם לבאסקים להאמין שיש ביכולתם להעפיל להצלבה, אך הערב, ללא למאר אודום שהמריא לארצות הברית ולמונט המילטון, הם נותרו חסרי תשובות אל מול האיטלקים האימתניים שקיבעו את מעמדם במקום השני בבית ה'. טיבור פלייס היה היחיד שתפקיד בשורות המארחת במחצית הראשונה עם 16 נקודות, אלא שמנגד, דניאל האקט, קית' לנגפורד ובעיקר אלסנדרו ג'נטילה הטיסו את מילאנו ליתרון 36:50 בתום עשרים הדקות הראשונות. פלייס הבלתי עציר הצליח לקרב את קבוצתו ל-58:53 בלבד, אך סמארדו סמואלס וקרטיס ג'רלס החלו בריצה נוספת שסגרה עניין. ג'רלס סיים כקלע המוביל עם 17 נקודות, מרביתן במחצית השניה, סמואלס הוסיף 15, ג'נטילה 13 ולנגפורד 12. בצד השני, ערב עצום של פלייס (30 נקודות, 13 ריבאונדים, 43 נקודות מדד) לא הספיק למפסידה, שכן היה השחקן היחיד בספרות כפולות.

שחקן מלאגה ג'ייסון גריינג'ר מול שחקן פנרבחצ'ה/אולקר בויאן בוגדנוביץ'. GettyImages
הכול עדיין פתוח. גריינג'ר ממלאגה מול בוגדנוביץ' מפנר/אולקר/GettyImages

בית ו'

באיירן מינכן - ריאל מדריד 83:85

בטופ 16 ריאל מדריד פחות דורסנית, אך להפסד בגרמניה אף אחד לא ציפה. משמעת ההפסד המדהים - השני בלבד של הבלאנקוס ביורוליג העונה - הוא שצסק"א היא זו שמובילה את בית ו', ומכבי תל אביב חוזרת למאבק על המקום השני ויתרון ביתיות בהצלבה, עליו היא תילחם על קבוצת הפאר הספרדית.

הבווארים הצליחו להישאר קרובים-קרובים, הרבה בזכות יכולת טובה של מלקולם דילייני, אלא שמיתרון 27:30 של המארחת הוליכו סרחיו רודריגס ורודי פרננדס ריצת 4:15 שהורידה את הבלאנקוס לחדרי ההלבשה ביתרון 34:42. ניהאד דג'דוביץ' לא אמר נואש, באיירן צימקה וצימקה, ודאנק גדול של דילייני שלוש דקות לסיום הוריד את זה ל-72:71 בלבד. ברייס טיילור השלים את המהפך הענק עם שלשה מהפינה ובאיירן כבר ברחה ל-74:79, אלא שריאל ענתה במהירות ואיזנה ל-79:79. טיפ-אין ענק של יאסין איביחי בצירוף איבוד של טראמל דארדן אפשר לדילייני לקבוע 79:83, ומשם ריאל כבר לא חזרה. לא ייאמן.

דג'דוביץ' סיים כקלע המוביל עם 21 נקודות, דילייני הוסיף 20 ו-6 אסיסטים ורובין בנצינג תרם 14 למנצחת, שהתקרבה מאוד להבטחת כרטיס להצלבה. מנגד, 18 של סרחיו רודריגס לא הספיקו, יואניס בורוסיס הוסיף 13 ורודי פרננדס 12.

צפו בתקציר המשחק

צסק"א מוסקבה - פרטיזן בלגרד 52:84

מי שחשב שהניצחון הדחוק של הרוסים על ז'לגיריס במחזור האחרון יחזור על עצמו גם מול פרטיזן (הקבוצה האחרונה שגברה על החבורה של אטורה מסינה), התבדה מהר מאוד. האורחים אמנם נתנו פייט ברבע הראשון וניצלו את ההיעדרות של מילוש תאודוסיץ' שיחמיץ את ארבעת המשחקים הקרובים של צסק"א, אך התפרקו ברבע השני עם 7 נקודות בלבד (ו-22 עד המחצית), ומשם המשחק הפך לגארבג' טיים אחד גדול. סשה קאון חפר ללא הפרעה בצבע, ויטלי פרידזון הפגיז מחוץ לקשת ללא רחמים, וברבע האחרון הגיע היתרון של צסק"א עד 35 הפרש. קאון ופרידזון הוליכו את קלעי הרוסים עם 13 נקודות כל אחד, ויקטור חרייפה הוסיף 11. ג'פרי לוברן היה היחידי בדאבל פיגרס עבור פרטיזן האומללה עם 17.

ויקטור חריאפה שחקן צסק"א מוסקבה נגד פרטיזן בלגרד. GettyImages
קלי קלות. חריאפה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully