וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי שלא עושה, לא טועה: מדור המעקב על אבירם זליקוביץ'

4.3.2014 / 7:00

איתו בני הרצליה פרחה, בלעדיו היא קרסה. הוא היה מצוין לאורך רוב המשחק, כולל במאני טיים, אבל פעולה אחת שלו החזירה את נס ציונה לחיים. מדור המעקב מרוצה מההתקדמות של אבירם זליקוביץ', שיכול להיות הפתרון לנבחרת אם פניני לא יזומן

שחקן בני הרצליה אבירם זליקוביץ'. מגד גוזני
זליקוביץ'/מגד גוזני

לרגל עונת 2013/14 החלטנו לפתוח מדור חדש: מעקב צמוד ויסודי אחר 17 שחקנים מליגת העל, ישראלים וזרים, בסיבוב הראשון, השני ובפלייאוף. השחקנים שנבחרו הם בעיקר הישראלים בעלי הפוטנציאל להגיע למעמד של שחקנים מובילים בכדורסל הישראלי, וזרים בולטים בליגת העל. השחקן השמיני שאנחנו חוזרים אליו הוא אבירם זליקוביץ' (24, 1.91), הפורוורד של בני הרצליה, שרושם עונת פריצה טובה מאוד. עקבנו אחריו במשחק החשוב של קבוצתו נגד עירוני נס ציונה במסגרת המחזור ה-21.

נס ציונה ניצחה את בני הרצליה 81:83 בהארכה

זילברשטיין: "גם במונדיאל המשחקים הקובעים באותה שעה"

שחקן בני הרצליה אבירם זליקוביץ'. מגד גוזני
ממשיך לפרוץ. זליקוביץ'/מגד גוזני

בפעם הקודמת שעקבנו אחר זליקוביץ', במשחק ההפסד להפועל תל אביב בתחילת הסיבוב השני, הוא היה בעיצומה של הפריצה שלו. אלא שהמשחק ההוא, ממנו זוכרים יותר את התקרית עם רביב לימונד מאשר מה שעשה על הפרקט, היה הטוב האחרון שלו עד לשני המשחקים האחרונים נגד ראשון לציון והפועל חולון אז קלע 9 ו-16 נקודות בהתאמה. ביקשנו ממנו לעשות שינוי בראש, ולהישאר יותר קר רוח, כי מבחינה מקצועית הוא שחקן ליגת העל טוב. זליקוביץ' מקבל קרדיט לא קטן מאפי בירנבוים עם 21.3 דקות בממוצע למשחק ומחזיר עד כה עם 9 נקודות, 2.2 ריבאונדים ו-1.5 אסיסטים בממוצע למשחק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
שחקן הפועל תל אביב קרלון בראון מול שחקן בני הרצליה אבירם זליקוביץ'. מגד גוזני
הסטטיסטיקה מראה שכדאי להשאיר אותו על המגרש. זליקוביץ' במשחק נגד הפועל תל אביב/מגד גוזני

פירוט המשחק

סטטיסטיקה: 13 נקודות (4 מ-7 ל-2 נקודות, 0 מ-3 ל-3 נקודות, 5 מ-6 מהעונשין), 2 ריבאונדים, 4 אסיסטים, 2 חטיפות ואיבוד ב-35 דקות. סך הכל 12 נקודות מדד.

כשהיה על המגרש: 53:73 לבני הרצליה
כשלא היה על המגרש: 8:30 לנס ציונה

כרגיל העונה, בחר אפי בירנבוים לפתוח עם דן גרונפלד, ולשלוף את זליקוביץ' כמוצא ראשון מהספסל, וזה היה בפיגור 14:5 אחרי 5 דקות. הדקות הראשונות שלו היו טובות מאוד, הוא הצליח ברבע הראשון להגיע לקו שלוש פעמים, פעמיים כשהוא לקח את הכדור לסל באגרסיביות, ופעם נוספת כשביצעו עליו עבירה כשנס ציונה היו מעבר לתחום המותר. בהגנה הוא חיסל את טיילר האניקאט, שקלע את 6 הנקודות היחידות שלו עד לרבע האחרון לפני שהוא עלה למגרש. הגארד-פורוורד שהגיע מהלאומית הוכיח שיודע גם לשחק קבוצתי שהזין יפה את גיא לביא לשלשה, וידע להכניס כדורים לפרנק האסל. מצד שני, הוא גם חשף קצת מהמשחק הקצת פרוע שלו עם שתי זריקות לא פשוטות שלא נכנסו.

הפתיחה של המחצית השנייה של זליקוביץ' הייתה טובה מאוד כשהמשיך בעבודה הטובה על האניקאט, הזין טוב את דולנדסון לנקודות מחצי מרחק, וידע לא לכפות שלשה קשה כשחדר עד הטבעת. הדקות הלא טובות שלו, היו גם הדקות הרעות של הרצליה, באמצע הרבע הרביעי. זה התחיל עם איירבול אחרי חדירה, המשיך עם צעדים אחרי לחץ של האניקאט, ועוד עבירת 24 שניות כשלא שחרר זריקה בזמן.

במאני טיים לא חשש בירנבוים לתת את המפתחות לילד, והוא מצדו הגיב בשתי פעולות גדולות בהתקפה, כשחדר לצבע והשיג נקודות, וכן בפעולה אחת טובה בהגנה כשסחט עבירת תוקף קריטית מקורי קאר. מנגד, הוא ביצע פעולה אחת שיכלה לגמור את המשחק, כשהדף ריבאונד הגנה לידיים של האניקאט וביצע עליו עבירה שהובילה לשוויון. בהארכה עצמה הוא כבר היה פחות משמעותי, מלבד שלשה אחת קשה מאוד לקראת סוף שעון 24 השניות.

אפי בירנבוים מאמן בני הרצליה עם אבירם זליקוביץ'. ברני ארדוב
בירנבוים לא חושש לתת לזליקוביץ' את המפתחות/ברני ארדוב

מסקנות

לפני שננתח באופן פרטני את המשחק של זליקוביץ', נעיף מבט אל הסטטיסטיקה. הדקות הטובות ביותר של בני הרצליה היו עם הפורוורד שהגיע מנהריה על המגרש, ולא עם דן גרונפלד. 13 נקודות לשחקן ישראלי צעיר, בעונת הבכורה שלו בליגת העל, זה נתון יפה מאוד, ולצד העבודה ההגנתית הטובה שביצע לאורך רוב שלבי המשחק, אפשר לומר שהוא רשם משחק חיובי. רק חבל שלא בפעם הראשונה העונה, משחקים טובים שלו נגמרים בהפסדים קבוצתיים.

כאמור, עם זליקוביץ' בני הרצליה טובה יותר מאשר עם גרונפלד. אפי בירנבוים נותן את המפתחות לילד מפתח תקווה, וזה מתבטא בעיקר בשני דברים. הביטחון שלו להכנס מהספסל ולהגיע שלוש פעמים לקו בדקות הראשונות שלו על הפרקט, וכן בתיאום שלו עם השחקנים הזרים שנראה טוב מאוד. העובדה שהוא שמר על השחקן הטוב ביותר של נס ציונה, טיילר האניקאט, ועשה את זה בצורה טובה מאוד, רק מהדרת את היכולת של שחקן שיהיה בעתיד בנבחרת ישראל.

אלא שחייבים לדבר מעט על קבלת ההחלטות שלו ועל היכולת במאני טיים. לפני המשחק אמר לי אחד מאנשי הרצליה שבסיום המשחק זה זליקוביץ' אחר, לטוב ולרע, וכמה שהוא צדק. אם עוז בלייזר לא חושש לקחת זריקות בסיום משחק, זליקוביץ' מפתח בדקות הללו אומץ שרק כוכבים מאמצים לחיקם. בחלק מהימים זה ייגמר בפעולות טובות מאוד כמו שהוא ביצע בהתקפה לפני ההארכה, ובחלקם הזריקות לא יכנסו. העובדה שהוא לוקח את הכדור לטבעת, יכולת שזיהינו אצלו כבר במעקב הקודם, וקשה מאוד לעצור אותו בדרך לשם, נותנת לו יתרון גדול.

מהלך שלילי אחד שגם זכה להערה מצידו של בירנבוים הייתה הדיפת הכדור במאני טיים לידיים של האניקאט. שני ריבאונדים ב-35 דקות זה ממש לא מספיק, ולא משנה באיזה עמדה שיחקת. אם הכדור הקריטי, במצב של 65:68, לא היה מגיע לידיים של כוכב נס ציונה, היה נשאר בידיים של הרצליה, הניצחון יכל להשאר בצד שלהם. הניסיון פה יגרום לכך שטעויות כאלה לא יחזרו.

מבחינה מקצועית רואים קו התקדמות ברור ויפה מאוד בדרך שזליקוביץ' עושה בליגת העל. השאלה היחידה שנשאלת פה האם ארז אדלשטיין, המאמן שהדריך אותו בהפועל תל אביב ושהפורוורד הצעיר העדיף לא להמשיך הקיץ אצלו, צריך לזמן אותו לסגל של נבחרת ישראל. התשובה לכך נעוצה בשחקן אחר שנהוג להשוות את שחקן הרצליה אליו, גיא פניני. אם פניני לא בנבחרת, לשחקן מסוגו כמו זליקוביץ' יש מקום, לפחות בסגל המורחב. אם ימשיך את ההתקדמות גם בעונה הבאה, המקפצה למקומות גדולים יותר בקריירה גם תגיע.

שחקן בני הרצליה אבירם זליקוביץ'. מגד גוזני
קו התקדמות ברור ויפה מאוד. זליקוביץ'/מגד גוזני

מה אמרו עליו

אפי בירנבוים הסביר את ההחלטה שלו ללכת על אבירם זליקוביץ' ולא על דן גרונפלד, וכן הגיב למשחק של הפורוורד שלו: "זה שכר לימוד, יותר מהכול אתה מסתכל על המשחק היה לו ריבאונד ביד והוא הדף אותו. דן סוחב פציעה בשבוע האחרון וזה בעיה כי גם זליקוביץ' וגם גיא לביא הביאו לנו אנרגיות והגנה, אז החלטתי לא לשנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully