וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי ריקן: "אני מריח שיהיו כאן עוד הרבה ישראלים בעונה הבאה"

3.3.2014 / 14:29

הפריצה, השינוי והערך המוסף שמחכה לכדורגלנים הישראלים בשוויץ. אבי ריקן בראיון על התקופה הלוהטת שלו בציריך, וגם: הרגע הקשה של אלירן עטר שהתקבל משום מה בטבעיות, ומי מפריע לו לייצר את המומנטום הדרוש בצרפת. מדור השגרירים

תשעה שגרירים בלבד נכללים בסגל נבחרת ישראל למשחק הידידות מול סלובקיה, שיפתח את הקדנציה השנייה בעידן אלי גוטמן. לשבעה מהם היסטוריה ארוכה במדים הלאומיים, כשגם ניר ביטון הצעיר נמצא בסגל המורחב כבר כמה שנים. דווקא השחקן עם הפז"מ הקצר ביותר הוא אחד השגרירים המצליחים של העונה. רגע לפני שהוא מקווה לערוך הופעה בינלאומית שלישית, אבי ריקן מתארח במדור "המראות ונחיתות" לדבר על ההתאקלמות בציריך והחיים בליגה השוויצרית. וגם, מי השגריר שאי זימונו התקבל בטבעיות לא ברורה?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אז איך שם, בשוויץ? ריקן מספר סודות/מערכת וואלה!, צילום מסך
sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

ממריא: אבי ריקן (פ.צ ציריך)

פ.צ ציריך היא הקבוצה החמה בשוויץ. בחודש שעבר מאז שבה הליגה מפגרת החורף, הקבוצה השיגה חמישה ניצחונות מחמישה משחקים והתקדמה למקום הרביעי. גם ריקן להט עם שני שערים, האחרון ביניהם בשבת ב-1:3 על גראסהופרס בדרבי. המאזן שלו מתחילת העונה מצוין בטח כאשר מדובר בשנה ראשונה מחוץ לישראל וכשבתווך הוא החמיץ חודשיים בגלל פציעה בגיד בקרסול. 17 הופעות ליגה, כולן בהרכב, ארבעה שערים ושני בישולים. המשך ישיר לעונת השיא שלו אשתקד בבית"ר ירושלים.

"אתה לא יודע למה לצפות כשאתה יוצא, לא יודע לאיזה קבוצה ולאיזו ליגה תגיע. בראש הגעתי מוכן לאתגר. בסך הכול השתלבתי טוב גם מבחינה חברתית וגם מבחינה מקצועית. הקבוצה מכרה בקיץ שני קשרים בתפקיד שלי אז מיד קיבלתי את האפשרות לפתוח ולשחק 90 דקות . לשמחתי, עשיתי את זה בהצלחה. צברתי דקות, נכנסתי לכושר בתחילת העונה וגם לאחר שנפצעתי ידעתי לחזור חזק יותר ומחושל יותר. אני שמח על ההשתלבות".

ספר על הליגה השוויצרית.

"יש 10 קבוצות ומשחקים נגד כל אחת ארבע פעמים, פעמיים לפני פגרת החורף ופעמיים אחריה. פגרת החורף משמעותית כי קבוצות רואות לאן הן הולכות ומתחזקות, מה שגורם לכך שאחרי הפגרה זו בעצם ליגה חדשה. לחצי ליגה יש אפשרות ללכת למפעלים אירופיים ובשנה האחרונה היו לנו שלוש קבוצות בשלבי הבתים: באזל, ת'ון וסנט גאלן. הליגה קשה וצפופה ואתה אף פעם לא יודע איך המשחקים יתפתחו. יש יורדת אחת והכול הופך ליותר מעניין ויותר חזק. יש המון אנשים שעוקבים והאפשרויות להתקדם טובות".

מאז הפגרה אתם קבוצה אחרת.

"גם בתחילת העונה חשבתי שזו קבוצה טובה שעוד תידבק למעלה. במחנה אימונים שעשינו בפגרה הכול התחיל להתחבר ואנחנו יותר מאמינים בעצמנו. פ.צ ציריך זה אחד המועדונים הגדולים בשוויץ, עשינו חמישה ניצחונות רצופים וזה לא דבר של מה בכך כי לנצח כאן בחוץ את הקטנות זה מאוד קשה. נדבקנו לצמרת ובגלל שהכול צפוף פתאום נראה שהמטרות השתנו. מקום בליגה האירופית טוב מבחינתנו ומקום שני שמוביל למוקדמות ליגת האלופות יהיה נפלא. אף אחת מהקבוצות בשוויץ לא תצהיר שהיא מתמודדת עם באזל על האליפות, אבל אי אפשר לדעת".

שחקני באזל חוגגים. רויטרס
גם אנחנו קיבלנו טעימה כואבת מהאיכות השוויצרית בשבועות האחרונים/רויטרס

פתחת את העונה כקשר אחורי ובהמשך עברת לעמדה קדמית יותר וזה משפיע על המספרים.

"בתחילת העונה הייתי אחד משני קשרים אחוריים. היו לי פחות אפשרויות לתקוף ובעצם משחק החוץ מול באזל שבו נפצעתי היה רגע תפנית מכל הבחינות. המאמן ראה שאני יכול לעזור מבחינה התקפית. עברנו לשחק עם שלושה קשרים באמצע, אני משחק יותר קדימה וזה בא לידי ביטוי. אני מגיע להמון מצבים ויש לי הרבה אפשרויות לתמוך כמו שעשיתי בבית"ר. אני מרגיש מאוד נוח בעמדה זאת, שמח שאני עוזר לקבוצה וגם ניצחנו בכל המשחקים שהבקעתי".

אתה עושה עונה טובה, אבל בארץ בקושי מדברים עליך. זה מפריע?

"לא מחפש שיפרגנו לי או יסקרו את הליגה בשוויץ. אני עובר חוויה גם בקריירה האישית, רוצה להתקדם ומי שצריך לעקוב, עוקב גם בליגות מסביב. אני עושה עונה טובה. יש לי ארבעה שערי ליגה, שני שערים בגביע ועוד ארבעה בישולים ויש עוד הרבה משחקים. ממש לא מחפש שכל היום יתמכו בי".

ההצלחה שלך והפתיחה הטובה של מונס דאבור תפתח את הדלת לעוד ישראלים בשוויץ?

"זה מקום טוב לישראלים, מקום להגיע, להתפתח ולעבור דרך. יש קבוצות חזקות ואי אפשר לזלזל בליגה הזו. עשינו שירות טוב לכדורגל הישראלי וממה שאני מריח יהיו כאן עוד הרבה ישראלים בעונה הבאה".

ועוד לפני ששוויץ תחליף את בלגיה כיעד הטרנדי והמועדף עבור שגרירים ישראלים, ריקן מקווה שההצלחה תבוא לידי ביטוי גם ברמת הנבחרת. למרות שהיה חלק מהקמפיין הקודם, יש לו בסך הכול שתי הופעות במשחקי ידידות. הצעד הבא מבחינתו יהיה להפוך לשחקן רוטציה משמעותי בקמפיין הקרוב, בטח כחלק מתכנית רענון הסגל. במרכז השדה יש למאמן הלאומי לא מעט אופציות כמו ראדי, נאתכו, ביטון ואפילו זהבי, אבל ריקן יכול להיות אקס פקטור בזכות השילוב בין דינמיות, אגרסיביות, משחק הגנה, היכולות ההתקפיות והבעיטות ממרחק. וחוץ מזה, גוטמן מבין היטב שכדי שהנבחרת תצליח ותתקדם הוא זקוק למאגר גדול של שחקנים שמשחקים וזמינים עבורו, להרחיב את מעגל הזימונים ולשלב שחקנים שראויים בסגל. זה לא משנה אם יבחר להתבסס על שגרירים או על שחקני ליגת העל, המסר הנכון מבחינתו צריך להיות ששחקן שמשחק ובא לידי ביטוי צריך לקבל תגמול גם בנבחרת.

אבי ריקן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
צריך לקבל תגמול. אבי ריקן/ברני ארדוב

נוחת: אלירן עטר (ריימס)

הסגל של גוטמן עורר לא מעט דיונים. השיח הציבורי התמקד אוטומטית בהיעדרות של יוסי בניון ודודו אוואט ובנוכחות של בן שהר, היו עוד נעדרים בולטים ש: תומר חמד שעדיין לא חזר לעצמו לאחר הפציעה, בירם כיאל שרק חזר לעניינים, יובל שפונגין, אלמוג כהן ואיתי שכטר. אלא ששם נוסף שלא נכלל ברשימה כמעט לא זכה להתייחסות. אלירן עטר. להזכירכם, מלך שערי ליגת העל בעונה שעברה ואחד משחקני ההתקפה המוכשרים שיש כאן.

יש לכך שתי סיבות. הראשונה היא שגם בשיאו עטר לא הצליח להפוך לפקטור משמעותי בנבחרת ישראל. יש לו רק שלוש הופעות (במשחקי הידידות נגד פינלנד ובלארוס וב-3:3 הביתי עם פורטוגל) ובקמפיין הקודם החמיץ לא מעט משחקים בגלל פציעות או שנותר על הספסל. הסיבה השנייה היא העונה המוזרה שהחלוץ עובר בריימס. הוא לא מצליח, לא נכשל, לא מותיר חותם ולא ממש מתרומם. עושה עבודה סבירה ובעיקר נאבק בקשיי התאקלמות. וכמו כל שגריר במצבו, הוא נעלם מתחת לרדאר ומוצא עצמו פחות ופחות בתודעה.

עטר רשם העונה 16 הופעות ליגה (724 דקות), מחציתן בהרכב, ורק פעם אחת השלים 90 דקות. זה בעצם הסיפור. הוא לא קיבל הזדמנויות בשביל לייצר מומנטום. למשל בתחילת פברואר שיחק פעמיים בהרכב בניצחונות על גנגאן ובורדו, אבל בשבועיים האחרונים לא שותף כלל. המאזן שלו עומד על שני שערים ובישול. מאכזב? צריך לקחת אותו בפרופורציות ל-45 דקות בממוצע למשחק.

קשיי התאקלמות הם חלק בלתי נפרד מהצלחה באירופה. אלא שמה שהבדיל שחקנים כמו עדן בן בסט ותומר חמד מאחרים הוא העובדה שהם היו שחקנים משמעותיים וקיבלו את הדקות שלהם גם כשלא סיפקו את הסחורה. זה לא המצב אצל עטר. במקרה שלו, כל הופעה פחות מוצלחת שולחת אותו אל הספסל. מה יהיה ההמשך? זה בעיקר תלוי בו. לעטר חוזה לשלוש שנים ובצרפת טוענים שבמועדון מאמינים בו ובונים עליו לעתיד. הוא בטח לא יכול להיות מרוצה מהתפוקה שלו או מדקות המשחק שהוא מקבל וכן, גם מהפגיעה במעמדו בנבחרת. הבחירה שלו תהיה בין להמשיך להילחם גם כשהוא לא במרכז העניינים או להיכנע ללחץ שיבוא (והוא יבוא) לחזור לליגת העל. בהקשר הזה, רוב השחקנים במצבו בחרו בשנים האחרונות לחזור.

"עטר שמח בריימס, יש לו הרבה חברים, הוא אוהב את העיר והתחיל לדבר צרפתית", צוטט לאחרונה סוכנו פרנק בלחסן בתקשורת המקומית. בלחסן רמז שעטר מתקשה להסתדר עם שיטת המשחק של המאמן הובר פורנייה, אבל ציין: "אני לא מודאג". פורנייה עצמו טען: "לא נשנה את השיטה בשביל שחקן אחד והתפקיד שלנו הוא לתת לכולם את התנאים הטובים ביותר. עטר היה מסוגר בעצמו בהתחלה, אבל זה כבר לא המקרה. הוא השתלב בצורה מלאה". ניפגש בקיץ.

אלירן עטר שחקן ריימס. GettyImages
לא מצליח, לא נכשל, לא מותיר חותם. אלירן עטר/GettyImages

השבוע שהיה

המאזן הכולל: ארבעה שערים (אבי ריקן, מונס דאבור, עדן בן בסט וטוטו תמוז) ואפס בישולים.

מוכנים לסלובקיה: דקות המשחק של השגרירים שזומנו לסגל - ניר ביטון, בן שהר, רמי גרשון וביברס נאתכו (90 כל אחד), ליאור רפאלוב (86), אבי ריקן (64), מאור מליקסון (61), עדן בן בסט (42) וטל בן חיים (0).

מתאוששים: בירם כיאל חזר לסגל סלטיק לאחר היעדרות בת שלושה חודשים, תומר חמד פתח בהרכב מאיורקה לראשונה מאז הפציעה.

צל"ש השבוע: אחרי שעבר סיוט ברוסיה, טוטו תמוז כבש בבכורה הביתית בפטרולול וגם נהנה מבישול של אדריאן מוטו. כשמוטו מבשל לטוטו.

ביזאר השבוע: משחקי המחזור בקפריסין בוטלו לאחר שמטען התגלה ברכבו של שופט. ואתם חשבתם שהכדורגל שלנו חולה.

שימו לב ש: 10 נקודות היתרון שהיו לסטנדרד ליאז' בפסגת הבלגית הפכו לארבע עוד לפני הקיזוז. טיימינג רע למשבר, גיא.

ניר ביטון שחקן סלטיק סופג כרטיס אדום. רויטרס
לא מורחק מההרכב של סלטיק. ניר ביטון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully