וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאו גאסול: "חייבים לכבד את האומץ של קולינס"

הבכורה של ההומוסקסואל המוצהר הראשון ב-NBA סחטה תגובות נרגשות. קולינס אמר: "היה כיף". איומים על חייו של בעלי הניקס

ג'ייסון קולינס אומנם לא קלע הלילה (בין ראשון לשני) ב-11 הדקות בהן שותף בניצחון 102:108 של הנטס על הלייקרס בסטייפלס סנטר, אבל נכנס לא רק לא לדפי היסטוריה של ה-NBA, אלא לאלה של הספורט האמריקאי כולו. עשרה חודשים אחרי שיצא מהארון, הוחתם אמש הפורוורד בן ה-35 על חוזה לעשרה ימים בברוקלין, והופעת הבכורה המחודשת שלו בליגה הפכה אותו לספורטאי ההומוסקסואל המוצהר הפעיל הראשון באחת מארבעת הענפים המובילים בארצות הברית (כדורסל, פוטבול, בייסבול והוקי).

קולינס הקדים בכך את מייקל סם, שחקן הפוטבול שצפוי להיבחר בדראפט הקרוב ויצא מהארון לפני כשבועיים. כזכור, כחודשיים וחצי לפני הכרזתו הדרמטית של קולינס, גם רובי רוג'רס, שחקן נבחרת ארצות הברית בכדורגל, יצא מהארון והודיע על פרישה, כשלאחר מכן הוא חזר לשחק מספר חודשים לאחר מכן במדי לוס אנג'לס גלאקסי.

עוד הלילה: 42 נק' והפסד לדוראנט, מיאמי הסתרה ללא לברון

הפייסרס השלימו פאזל לאליפות? ניתוח הטריידים האחרונים

כרמלו אנתוני מיואש, קווין לאב עשה היסטוריה פרטית

ג'ייסון קולינס שחקן ברוקלין נטס. GettyImages
הקדים את מייקל סם. ג'ייסון קולינס/GettyImages

קולינס עלה לפרקט דקה וחצי בתוך הרבע השני וזכה למחיאות כפיים צנועות של אוהדי הלייקרס. השורה הסטטיסטית שלו כללה זריקה אחת לא מוצלחת מהשדה ושני ריבאונדים, אבל הוא נותר על הפרקט ברבע האחרון והראה שהוא עדיין יכול לתרום הגנתית גם בגילו המתקדם. "היה ממש כיף להיות על המגרש", אמר קולינס בסיום. "הדבר החשוב ביותר הוא שניצחנו. לא מעניין אותי לקלוע נקודות, אלא רק לעזור לחבריי לעשות את העבודה שלהם בצורה קלה יותר".

"אני לא חושב שזה יהיה ככה בכל משחק", התייחס קולינס להמולה סביבו, אחרי 12 עונות בהן היה בסך הכל שחקן אפור בליגה. "יש גבול לכמה שאלות אתם יכולים לשאול אותי. לא סחטתי היום אף עבירת תוקף, אבל זה ישתנה בקרוב. מה שהכי אהבתי הערב היה הרגע בו ג'ורדן פארמר התלונן שביצעתי עבירה כשחסמתי אותו".

ג'ייסון קולינס שחקן ברוקלין נטס. GettyImages
"יש גבול לכמה שאלות אתם יכולים לשאול אותי". ג'ייסון קולינס/GettyImages

דרון וויליאמס, שכיכב עם 30 נקודות אבל נותר בצילו של קולינס, אמר: "ג'ייסון הוא שחקן כדורסל, וזה לא השתנה. הוא התפיסה שלו אצל אנשים מבחוץ השתנתה, אבל בחדר ההלבשה זה לא היה עניין גדול ולא הסחת דעת. זה היה רק עוד משחק בשבילנו. מבחינתו זה בהחלט רגע גדול ואני שמח בשבילו. אני יודע שהוא חיכה הרבה זמן לחתום בקבוצה, ואני שמח לראות אותו משחק, במיוחד בקבוצה שלנו. הוא היה ענק בשבילנו הערב, עם כמה מהלכים גדולים בהגנה, ואני חושב שהוא שמר נהדר על פאו גאסול. הוא מסדר חסימות משובח, כמו אחיו ג'ארון ששיחקתי איתו ביוטה, שמסדר לנו זריקות חופשיות".

"זה היה מאוד מעורר השראה, איך שהוא פשוט עלה והיה מוכן", הוסיף פול פירס. "הוא עשה את אותו הדבר איתי בבוסטון בשנה שעברה, ומג'ייסון לא מצפים לשום דבר פרט למקצוענות. חסרים לנו כאן גבוהים ואנחנו מאוד זקוקים לו כרגע".



"זה מדהים, וחייבים לכבד אותו על האומץ שלו בסיטואציה הזו", החמיא גאסול. "אני שמח שהוא קיבל הזדמנות לשחק ואני מקווה שהוא יקבל חוזה ארוך יותר ויסיים את העונה איתם. הרגשתי שהוא בכושר ממש טוב, והוא יוכל לעזור להם. לאורך כל הקריירה ג'ייסון ואחיו היו מקצוענים שכיבדתי את המשחק שלהם, וכמובן שעכשיו ג'ייסון הפך לאייקון שיצטרך לסחוב לא מעט אחריות, ואני חושב שהוא בסדר עם זה".

קנדל מארשל, הרכז הצעיר של הלייקרס, הוסיף: "זה פשוט עוד צעד בכיוון הנכון. אני חושב שזו התקדמות שלנו כחברה, ושאנחנו ממשיכים להתקדם. מבחינתי כשאני רואה אותו אני רואה שומר נהדר, כזה שמגן על הצבע ומסיים ליד הטבעת. זה כל מה שאני רואה".

פאו גאסול שחקן לוס אנג'לס לייקרס עם ג'ייסון קולינס שחקן ברוקלין נטס. Jeff Gross, GettyImages
"כאייקון הוא יצטרך לסחוב לא מעט אחריות". פאו גאסול עם ג'ייסון קולינס/GettyImages, Jeff Gross

אוהד איים על חייו של בעלי ניו יורק ניקס

אוהדי הניקס, כך נראה, מאסו בכישלונות האחרונים של הקבוצה, ואחד מהם יצא בצעד קיצוני. ג'ון ג'יאמלה, אוהד מתוסכל בן 19, נעצר על ידי משטרת ניו יורק לאחר שאיים על חייו של הבעלים ג'יימס דולן. "ג'יימס דולן, רשמית הגיע זמנך למות". "מוות לג'יימס דולאן", כתב ג'יאמלה בין היתר. דולן נחשב לאחד האחראים הישירים לתקופה הרעה של הניקס, והאוהדים מחשיבים אותו לבעלים גרוע במיוחד. הוא הגיע לקבוצה בתחילת שנות ה-2000 ומאז הישגיה הקבוצה צנחו משמעותית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully