וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

או סקנדל או פסטיבל: דירוג המצטיינים השבועי

24.2.2014 / 8:00

ז'ירו השכיח את שערוריית הבגידה עם הצגה במדי ארסנל, זלאטן ממשיך לעשות צחוק מהליגה הצרפתית. שניהם בצמרת דירוג המצטיינים, יחד עם האנשים שגרמו למהפך בספרד, השחקן המשתפר של ליברפול והתגלית של מונאקו. במקום הראשון: השוער שעצר שני פנדלים - "עם הלב"

לייבין קורזאבה שחקן מונאקו. רויטרס
התגלית הגדולה של מונאקו. לייבין קורזאבה/רויטרס

10. לייבין קורזאבה - מונאקו

הכירו את הווינר הגדול של הליגה הצרפתית בתקופה האחרונה. קוראים לו לייבין קורזאבה, הוא בן לאב מגוואדלופ ואם מפולין (נושא את שם משפחתה) וזו בסך הכול עונתו הראשונה בליגה הבכירה. כולם מדברים על הכסף הגדול של מונאקו, אבל קלאודיו ראניירי הצליח גם לקדם צעירים, ובראשם קורזאבה בן ה-21, שהצטרף לאקדמיה של מונאקו כשהיה בן 15 וכעת נחשב לאחד המגנים השמאליים המבטיחים באירופה. אם בתחילת העונה ניתן היה לשים לב בעיקר ליכולות האתלטיות שלו, בחודשיים האחרונים הוא מפגין אינסטינקטיים חייתיים בהתקפה. הוא כבש את שער הבכורה שלו באמצע דצמבר, ומאז לא עוצר. ביום שישי הוא העניק למונאקו ניצחון דרמטי 2:3 על ריימס עם שער ביתי ראשון בקריירה בדקה ה-95, כמה דקות אחרי שהרגל של אייסה מנדי פגעה בצורה ברוטאלית בחזהו. המגן היריב הורחק, קורזאבה התאושש וחתם עוד משחק מרשים מבחינה אישית עם השער החמישי שלו העונה והרביעי ב-2014 (יותר מכל שחקן אחר בקבוצה). האנגליות כבר בעקבותיו, אל תופתעו אם ייכלל בסגל צרפת למונדיאל.

9. פייר מישל לאזוגה - המבורג

שבעה הפסדים רצופים יצרו משבר עמוק ומהותי בהמבורג, שנסוגה עד למקום הלפני אחרון. ההפסד 4:2 בקרב התחתית לבראונשוויג גרם לזעזוע, בעקבותיו מונה מירקו סלומקה למאמן החדש במקום ההולנדי ברט ואן מרוויק. למרות שביצע שישה שינויים בהרכב ודיבר על רוח שונה, גם סלומקה לא חלם על בכורה שכזו. המבורג אירחה את דורטמונד, סגנית אלופת אירופה שהנחיתה עליה שישייה בסיבוב הקודם, והדהימה אותה עם 0:3. פייר מישל לאזוגה, שכבש את השער הראשון של הקבוצה לשנת 2014 במחזור הקודם, דאג הפעם להביא ניצחון. החלוץ המושאל מהרטה ברלין בישל לפטר יראצ'ק הצ'כי את הראשון בדקה ה-42 והבקיע בעצמו במתפרצת בדקה ה-58. היה זה שער הליגה ה-11 של לאזוגה, כאשר בשישה מתשעת המשחקים בהם מצא את הרשת קבוצתו גם ניצחה. זו הנוסחה שתבטיח הישארות למועדון היחיד שמעולם לא ירד מהבונדסליגה?

ריאל לבד בפסגה: אתלטיקו הובסה 3:0 בידי אוסאסונה

3:4 דרמטי לליברפול על סוונסי, טוטנהאם הפסידה 1:0 לנוריץ'

באיירן מינכן עם שיא חדש של 19 נקודות יתרון אחרי 22 מחזורים

זלאטן אחד ויחיד: שלושער לשבדי ב-2:4 של פריס סן ז'רמן בטולוז

יובנטוס ניצחה בדרבי, טעראבט סידר למילאן ניצחון, משחק משוגע ללאציו

שטפן ראדו שחקן לאציו עם מאמנו אדי רייה. GettyImages
לקחו לו את השער השני, אבל לא את המקום בדירוג. שטפן ראדו עם מאמנו אדי רייה/GettyImages

8. שטפן ראדו - לאציו

המגן השמאלי השני בדירוג השבוע. אמנם שער הניצחון ב-2:3 של לאציו על ססואולו נזקף לבסוף לחובתו של הבלם האורח פאולו קנבארו, אבל בכל אופן זה היה היום של שטפן ראדו. המגן הרומני היה שותף לשני ההפסדים המביכים של לאציו בשבוע שעבר (3:1 לקטאניה בליגה, 1:0 ביתי ללודוגורץ בליגה האירופית) וכל כך רצה לתקן את הרושם. אז הוא עשה זאת בעזרת עליות תכופות לעזרת ההתקפה ובעיטה אחת אדירה מ-30 מטרים שכמעט קרעה את הרשת. ראדו שבר בצורת של שנה בצורה הכי יפה שיש, המשיך לתקוף ובסופו של דבר הגבהה שלו הסתיימה בשער הניצחון שחתם 12 דקות מטורפות בהן נכבשו לא פחות מארבעה שערים. "הבקעתי כמה שערים בקריירה, לא יותר מדי, אבל זה לבטח הכי יפה", אמר ראדו בסיום. רק לאחר מכן הוא גילה כי נגזל ממנו צמד ראשון בקריירה.

7. אמיליאנו ארמנטרוס - אוסאסונה

אצטדיון אל סדאר בפמפלונה הוא המגרש המקולל של המתחרות על תואר האליפות בספרד העונה. ברצלונה סיימה שם ב-0:0 מול אוסאסונה, ריאל מדריד חזרה מפיגור 2:0 וחילצה 2:2, ואילו אתלטיקו מדריד אפילו לא השיגה נקודה והובסה 3:0. דייגו סימאונה ביצע חמישה שינויים בהרכב הקולצ'ונרוס לעומת ה-11 שניצחו בסן סירו, והאמין שגם כך אתלטיקו תוכל לנצח במגרש בו חגגה בכל אחד משלושת ביקוריה האחרונים. אלא שהפעם הסיפור היה שונה. אוסאסונה הלוחמנית פתחה בהתלהבות גדולה ואת הטאץ' היצירתי סיפק עבורה אמיליאנו ארמנטרוס. הקשר השמאלי בן ה-28, אחד המועמדים הזכורים של מכבי חיפה בתקופת ראובן עטר, בישל את הראשון לאלברו סחודו ולאחר מכן הפציץ בשמאל לקורה ופנימה. חואנפראן נותר חסר אונים מול היציאות של הארגנטינאי למתפרצות וההגנה הטובה בספרד ספגה לראשונה העונה שלושה שערים במשחק ליגה אחד. המרוויחה הגדולה: ריאל מדריד שהתבודדה בפסגה לראשונה זה 20 חודשים.

ליאונל מסי שחקן ברצלונה לפני דויד סורוטוסה שחקן ריאל סוסיאדד. GettyImages
הדיח את ברצלונה וליאונל מסי מהפסגה. דויד סורוטוסה/GettyImages

6. ניקיצה ילאביץ' - האל סיטי

יותר מ-15 מיליון ליש"ט הוציאה האל סיטי בינואר כדי לצרף את החלוצים שיין לונג וניקיצה ילאביץ'. מהלך יקר מאוד, אך כזה שקרוב לוודאי יבטיח לעולה החדשה הישארות בפרמיירליג. ילאביץ' הקרואטי עזב את אברטון בגלל רצונו לשמור על מעמדו בנבחרת קרואטיה לקראת המונדיאל. הטופיז אפשרו לו ללכת וראו אותו פותח את הקריירה החדשה בהאל בצורה דומה לזו שעשה בגודיסון פארק. באברטון כבש ילאביץ' 11 שערים ב-17 המשחקים הראשונים שלו במדי הקבוצה. בהאל יש לו כבר שלושה ששווים גם שש נקודות. חלוץ הרכש כיכב בשבת ב-0:4 המוחץ של האל בקרדיף - ניצחון החוץ הגבוה ביותר של המועדון במסגרת הליגה הבכירה. סטיב ברוס לא השאיר סיכוי לאולה גונאר סולשיאר בקרב בין יוצאי מנצ'סטר יונייטד, כשילאביץ'נעצר במתפרצת שהובילה לשער של טום האדלסטון, אבל לאחר מכן אף אחד כבר לא יכול היה למנוע ממנו לכבוש. הוא עשה זאת עם בעיטה חדה אחרי אסיסט של לונג והוסיף נגיחה מדויקת. מקומו במונדיאל נראה מובטח.

5. דויד סורוטוסה - ריאל סוסיאדד

כמה סמלי שבערב בו אסייר יראמנדי ציין את שער הבכורה שלו במדי ריאל מדריד, אחד ממחליפיו בריאל סוסיאדד חגג את הראשון שלו העונה ואפשר ליראמנדי וחבריו לעקוף את ברצלונה. דויד סורוטוסה, "באסקי שנולד בטעות בצרפת", על פי הגדרתו, שיפר העונה בצורה ניכרת את יכולתו, למרות פציעה שגרמה לו להיעדרות בת חודשיים. הקשר בן ה-27 חזר להרכב על חשבון רובן פארדו, הוצב כימני בשלישייה של הבאסקים באמצע המגרש ועשה הכול. הוא תיקל, יצר מצבים לקרלוס ולה, סחט עבירות והיה מעורב בשני שערי הניצחון. הוא זה שקפץ עם עם מארק ברטרה לכדור ממנו הגיע השער של אנטואן גריזמן והוא גם זה שהקדים את ויקטור ואלדס כדי לכבוש שער נהדר שקבע ניצחון 1:3 יוקרתי של ריאל סוסיאדד על ברצלונה. "התכנית שלנו עבדה, שיחקנו כמו שרצינו", אמר סורוטוסה, שלא היה חלק מהניצחון על ברצלונה בעונה שעברה וכעת חגג מולה שער בכורה לעונה זו. העיתונים הגדולים זיכו אותו בציונים 8 ו-9, כמצטיין לצד גריזמן. בצדק.

שחקן ארסנל, אוליבייה ז'ירו. AP
אחרי הסקנדל הגיע הפסטיבל. אוליבייה ז'ירו/AP

4. ג'ורדן הנדרסון - ליברפול

דניאל סטארידג' כבש צמד וגם בישל ב-3:4 המשוגע של ליברפול על סוונסי, אבל הפעם האיש שצריך ליהנות קצת מאור הזרקורים הוא ג'ורדן הנדרסון. הקשר בן ה-23 נמצא כבר עונה שלישית באנפילד. בראשונה הוא היה פלופ רציני ולא הצדיק את 18 מיליון היורו ששולמו עליו. בשנייה השתפר, אם כי לא תקע יתד בהרכב ושותף בכמחצית ממשחקי הליגה כמחליף. בעונה השלישית הוא כבר שחקן מוערך, כאשר יש לא מעט אוהדים שרואים בו קפטן עתידי ביום שאחרי סטיבן ג'רארד. מול סוונסי ונגד המתחרה לשעבר על מקום בהרכב של ליברפול, ג'ונג'ו שלבי, הצליח הנדרסון לצאת מהצל של ג'רארד, לבלוט במרכז השדה ולשפר את מאזן שעריו בליגה מאחד בלבד לשלושה. הנדרסון הפגין נוכחות, היה מעורב במהלכים וכבש את השני של ליברפול במשחק בבעיטה מדויקת וחכמה לחיבורים מ-17 מטרים. האורחת חזרה למשחק פעם אחר פעם ואיזנה ל-3:3, אך הנדרסון אמר את המילה האחרונה בדקה ה-74 כשהגיע ראשון לריבאונד של עצמו והעניק לליברפול שלוש נקודות חשובות שהשאירו אותה במאבק האליפות. השחקן המשתפר של ליברפול.

3. אוליבייה ז'ירו - ארסנל

הוא נתפס עם המכנסיים למטה, הודה פומבית בבגידה, התחרט וראה אפילו את יאיא סאנוגו מועדף על פניו. אוי לבושה. למרות הסקנדל והבדיחות שהציפו את הרשת, כולל החיקוי הקורע של פר מרסטסאקר באימון, אוליבייה ז'ירו שב להרכב רענן מתמיד וחזר להתמקד ברשת הנכונה - לא זו שמשמיצה אותו. אחרי חמישה משחקים ללא הבקעה, החלוץ הצרפתי כבש פעמיים מול סנדרלנד וקינח עוד במחצית הראשונה עם בישול אלגנטי לתומאש רוזיצקי. ז'ירו העלה את מאזנו ל-12 כיבושים (לעומת 11 בעונה שעברה) ושבעה בישולים בפרמיירליג, כשרק לואיס סוארס (32), דניאל סטארידג' (23) וסרחיו אגוארו (20) היו מעורבים ביותר שערים ממנו. "לא היו לי היסוסים בקשר לחוזק המנטלי שלו", אמר ארסן ונגר לאחר הניצחון הביתי 1:4. "רצינו שהוא יחזור בצורה מוצלחת, וזה מה שהוא עשה עם שני השערים". המנוחה עזרה.

זלאטן איברהימוביץ' שחקן פריס סן ז'רמן. רויטרס
בדרך לשבור את השיאים שקבע בעונה שעברה. זלאטן איברהימוביץ'/רויטרס

2. זלאטן איברהימוביץ' - פריס סן ז'רמן

13 שערים ב-12 משחקים רשמיים ב-2014, 23 שערי ליגה ב-26 מחזורים. זלאטן איברהימוביץ' צפוי לנפץ העונה את השיאים שקבע בעונה שעברה. גאים ומרוצים אחרי הרביעייה בלברקוזן, כל שחקני פריס סן ז'רמן הורידו הילוך במשחק הליגה בטולוז, כולל זלאטן עצמו. אלא שגם בהילוך ראשון ועל כר דשא גרוע, השבדי גדול על הליגה הצרפתית בכמה מידות. אחרי הטיל הבליסטי שהעלה את מאזנו בליגת האלופות לשיא של 10 שערים, זלאטן חזר להשתעשע בליגה וחגג על חשבון טולוז את השלושער השני שלו העונה. הוא השיג אותו עם פנדל אחד, הסטת כדור מתוחכמת וריבאונד אחרי ניסיון פאננקה כושל בפנדל השני (החמצה ראשונה אחרי 24 בעיטות מדויקות) לקראת הסיום, כשבין לבין הוא מצא מנוחה בישיבה על שלטי הפרסומת. בעונה שעברה היו לו לראשונה בקריירה 30 שערי ליגה. מישהו מהמר על פחות העונה?

1. רפאל שייפר - נירנברג

המשחק המוזר של סוף השבוע סיפק גם את כוכב השבוע. הפעם, לשם שינוי, מדובר בשוער. שלושה פנדלים היו בקרב התחתית בבונדסליגה בין נירנברג לבראונשוויג - כולם הוחמצו. האיש שאחראי על עצירת שניים מהם וחתום על הניצחון 1:2 של המארחת הוא רפאל שייפר. השוער בן ה-35 הכשיל ברחבה את דומי קומבלה חמש דקות אחרי שזה הכניע אותו והעלה את בראונשוויג ליתרון, אבל כוכב המחזור הקודם ראה את שייפר קורא היטב את הבעיטה שלו מהנקודה הלבנה והודף מצוין. נירנברג הפכה את התוצאה עם שערים מהירים במחצית השנייה, שפר רשם עוד שתי הצלות יפות בתווך ואז הגיע הרגע הגדול הנוסף שלו. עוד פנדל נשרק לזכות בראונשוויג, הפעם ארמין ביצ'אקצ'יץ' בעט וגם את הניסיון שלו הדף שפר עם הרגל. שתי פנדלים במשחק אחד, לשוער שעד השבוע הדף רק שניים מתוך 34 בבונדסליגה. ממש לא מומחה בתחום. יתרה מכך, ב-2007 מאמנו האנס מאייר הוציא אותו לפני דו קרב פנדלים בחצי גמר הגביע כדי לשפר את סיכויי ההצלחה של הקבוצה, שגם הניפה את התואר לבסוף. "תמיד הייתי רוצח בפנדלים, רק סבלתי ממזל רע", צחק שייפר על המאזן העגום שלו. "הפעם המזל היה איתי, הרי יכולתי לקבל כרטיס אדום על העבירה בפנדל הראשון. זה רגע מיוחד שלא חוויתי ב-18 שנותיי כמקצוען. עצרתי עם הלב". קפטן אמיתי.

רפאל שייפר שוער נירנברג. Micha Will, GettyImages
עצר את הפנדלים עם הלב. רפאל שייפר/GettyImages, Micha Will

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully