וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ירושלים: חנן קולמן שוחרר מהקבוצה

16.1.2014 / 17:10

המתאזרח שילם את מחיר הגעתו של רייט, כפי שפורסם בוואלה! ספורט. בקבוצה ינסו להשאיר את ג'וש דאנקן: "לא חושב על זה"

הפועל ירושלים חגגה אמש (רביעי) את הניצחון המרשים 73:92 על באנביט ביורוקאפ, שהמשיך את התקופה המצוינת של הקבוצה גם מול מוליכת הליגה הטורקית, והבליט את ההשתלבות המצוינת של הרכש הטרי ברייסי רייט ששיחק 31 דקות וקלע 17 נקודות.

האוהדים במלחה לא הפסיקו לשיר לכבודו של בראד גרינברג, ראש העיר ניר ברקת הצטרף לחגיגה, לחץ את ידי השחקנים וצבט בלחיו של ליאור אליהו, ורק גרינברג ניסה לצנן את ההתלהבות בסיום כשכינס את שחקניו בחדר ההלבשה שם אמר: "באמת שהגענו למשחק ועשינו ניצחון יפה, אבל חשוב שנמשיך לעבוד קשה, נישאר צנועים, נבוא רעבים ונמשיך לנצח".

מי ששילם היום את מחיר הבאתו של ברייסי רייט הוא חנן קולמן, ששוחרר מהקבוצה. "חנן פנה להנהלת הקבוצה וביקש להיות במקום בו יוכל לבוא לידי ביטוי בצורה טובה יותר מבחינה מקצועית", נמסר מההנהלה. "הנהלת הפועל ירושלים מבקשת להודות לחנן על תרומתו השנה במגרש ומחוצה לו. מדובר באדם מיוחד עם אישיות יוצאת דופן ואנו מאחלים לו המון הצלחה בהמשך הדרך". מכבי אשדוד מעוניינת בשחקן, אך זה עשוי להעדיף קבוצה גדולה יותר ושוקל לשוב לדנמרק.

ברייסי רייט חתם בהפועל ירושלים, חנן קולמן יעזוב

ירושלים הביסה 73:92 את באנביט ביורוקאפ

גרינברג: "כיף שרייט מתאקלם כל כך מהר"

שחקן הפועל ירושלים ליאור אליהו. מגד גוזני
"נתנו שואו לקהל". ליאור אליהו/מגד גוזני

אליהו סיכם את המשחק: "נתנו שואו לקהל. אני שמח על מה שעשינו, היו דקות מדהימות במחצית השנייה. כל אחד כאן מעודד את השני ואלה לא קלישאות. אפשר לראות את הדברים האלו, רואים שהספסל קם ומוחא כפיים. אחנו לא רוצים להרים את האף אלא להמשיך לעבוד קשה". ג'וש דאנקן הוסיף: “ זה לא היה קל, פשוט שיחקנו ביחד, קבוצתי. ככה השגנו את הניצחון. כיף לשחק עם הבחורים כאן, כולם עובדים קשה באימונים וזה בא לידי ביטוי במשחק. רצינו להמשיך לנצח ביורוקאפ והצגנו הגנה והתקפה טובה".

דאנקן התייחס להעלאת רף הציפיות מהקבוצה בחזית המקומית והאירופית בעקבות היכולת המשופרת והשיב: "אנחנו רק בינואר, יש עוד חמישה חודשים. אנחנו שמחים על הניצחון , אבל צריך להמשיך לעבוד קשה, יום אחר יום כדי לראות איך נסיים את העונה. אין מה לחגוג ולנוח".

ג'וש דאנקן הפועל ירושלים. מגד גוזני
"אנחנו רק בינואר, יש עוד חמישה חודשים.". ג'וש דאנקן/מגד גוזני

מי יהיה אבו-ג'וש?

בירושלים כבר נערכים לקרב על השארתו של דאנקן, שחוזהו מסתיים בתום העונה, ולוואלה! ספורט נודע שבשיחות סגורות האדומים סימנו זאת כאחת המטרות העיקריות לעונה הבאה. אולם בקבוצה מודעים לעובדה שצפוי להם מאבק מול מכבי תל אביב שלוטשת עיניה לפורוורד, כמו גם קבוצות אחרות מאירופה. עם או בלי קשר, גם הסקואט של מכבי תל אביב, אבי אבן, בחר להגיע אתמול למלחה. דאנקן עצמו מסרב לחשוף את הקלפים: "אני נהנה ומתרכז בעכשיו ובלשחק בירושלים העונה, ולא חושב על סוף העונה. נראה מה יקרה בעונה הבאה".

מטרה נוספת היא השארתו של ארטיום פרחובסקי, שהגיע בזכות היכרותו עם גרינברג. בגישושים ראשונים, הסנטר הביע כבר את רצונו להישאר בקבוצה לעונה נוספת, אבל בהנהלה מתלבטים האם כניסה מוקדמת עם שחקנים למשא ומתן במהלך העונה לא יוציא אותם מפוקוס. מי שנראה פחות מרוצה הוא חנן קולמן, שישלם את המחיר על הגעתו של ברייסי רייט וצפוי להיות משוחרר. כשנשאל לגבי עתידו אמר קולמן: "זה משהו שצריך לשאול את ההנהלה, כרגע אני כאן , זה כל מה שאני יכול להגיד".

בראד גרינברג מאמן הפועל ירושלים. מגד גוזני
שולט ביד רמה בקבוצה. בראד גרינברג/מגד גוזני

שליטה תחת תמיכה

הקבוצה של גרינברג הציגה חלק גדול מהפוטנציאל שלה במחצית השנייה, בה קלעו יותם הלפרין וליאור אליהו את 18 הנקודות הראשונות של קבוצתם, שהביסה יריבה חזקה בתצוגה הטובה ביותר שלה העונה. המאמן האמריקאי הכריז בסיום "עם חבורה כזאת, אפשר לשבת ולצפות בהנאה", אבל מי שמכיר את הנעשה מאחורי הקלעים במועדון יודע שהוא רחוק מלעשות זאת.

גרינברג שולט ביד רמה בקבוצה ובמה שנעשה בה. החל מבחירת השחקנים, ועד זהות האנשים שייכנסו לחדר ההלבשה או אפילו לאוטובוס של הקבוצה, גרינברג הוא זה שקובע את הלך הרוח והאווירה בקבוצה, כשהוא מדגיש בקפדנות ש-"אסור להיות אגואיסטיים". ההצלחה של גרינברג עד כה נובעת גם מהגב החזק לו הוא זוכה בהנהלה. השחקנים מודעים שהמאמן חתום לשלוש שנים, ומעמדו חזק כסלע.

שחקן הפועל ירושלים ברייסי רייט. מגד גוזני
מרוצה מהשמש ומהקבוצה. ברייסי רייט/מגד גוזני

בא לשכונה בחור חדש

נראה כי הגעתו של ברייסי רייט איזנה מעט את הסגל. העומס על הגארדים פחת, איום נוסף בקליעה מבחוץ התווסף, ונראה שרייט השלב היטב בזמן קצר במרקם הקבוצתי. אליהו מעיד: "מהיום הראשון שהוא עוד לא היה מחובר אמרתי על רייט שהוא נראה שחקן שחקן. אני שמח שהוא מוסיף למרקם הקבוצתי. אני חושב שזה אחד הדברים החשובים. לפני שמישהו קולע או חודר או חוסם, חשוב שהוא יהיה בן אדם. ברייסי שקט, נחמד וכיף להיות בחברתו, הוא מועיל מקצועית ומוסיף אלמנטים למשחק שלנו שהיו חסרים. אני שמח ומקווה שהוא וכולנו נמשיך ביכולת הזאת". דאנקן הוסיף: "הוא מתאים לנו, קולע, מוסר, עושה הגנה הוא מתאים לקבוצה. הוא שחקן מצוין עם ניסיון וזה חשוב".

בשיחה עם וואלה! ספורט, רייט התייחס להצטרפותו: "אני לא בטוח אם אני החתיכה החסרה בקבוצה, אני חלק מקבוצה שהצליחה עד עכשיו ואני מנסה שכולנו נלך לכיוון הנכון. יש כאן הרבה קלעים טובים, שחקנים שיכולים ליצור דברים התקפית והגנתית".

על המשחק עצמו אמר רייט: "במחצית הראשונה נתנו להם נקודות קלות בצבע, מה ששיפרנו במחצית השנייה. עשינו מולם דברים יפים בהגנה ודרך ההגנה גם הצלחנו לעשות מהלכי מפתח ולרוץ. ההגנה שלנו תרמה להתקפה. מה המטרות של ירושלים? עשינו צעד נכון להתחרות על תארים, אבל נלך צעד אחר צעד".

על השינוי שחווה לעומת התקופה שעבר בקבוצתו הקודמת סמארה אמר רייט: "ברוסיה היה הרבה שלג, בירושלים יש הרבה יותר שמש, והיא עיר נהדרת, שלא נדבר על הטיסות. אני מרוצה שהגעתי לכאן, יש לי רק חוויות חיוביות מהאנשים שפגשתי בקבוצה ומחוצה לה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully