וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילד ענק: דומניקו ברארדי מוביל את דירוג המצטיינים

13.1.2014 / 10:00

אחרי שכבש בסערה את הליגה האיטלקית, דומניקו ברארדי בן ה-19 הפך לכישרון הצעיר המדובר באירופה בזכות הרביעייה ההיסטורית לרשת מילאן. דירוג המצטיינים מהלל ולא שוכח גם את הרובוט המתוקן של ליברפול, היהלום של מוריניו והחיקוי הבאסקי של פפ גווארדיולה

10. יוהאן גורקוף - ליון

המצב הכלכלי הסבוך של ליון הביא לכך שכל משחק שלה מאז דצמבר מהווה הזדמנות. מבחינת הנשיא ז'אן מישל אולאס, זו הזדמנות להציג את מרכולתו לכל המתעניינים; מבחינת השחקנים, אפשרות להרשים ואולי לזכות בחוזה טוב יותר. הצלחת הקבוצה לא נמצאת בראש סדר העדיפויות, אבל שילוב האינטרסים הזה נתן מענה גם כאן, כשליון הפסידה רק פעם אחת בכל המסגרות (4:0 לפ.ס.ז' בליגה) מאז סוף אוקטובר. אחת הסיבות לכך היא חזרתו לכושר של יוהאן גורקוף. הפליימייקר המיוסר סבל מפציעות ותקופות רעות מאז המעבר המתוקשר מבורדו לליון. הוא יודע שאולאס מנסה להיפטר מהחוזה הכבד שלו, ומנסה לתעל את זה לכיוון חיובי. שיתוף הפעולה הנהדר שלו עם קלמון גרנייה הוביל לניצחון 0:2 על סושו, בו סיפקו השניים כדורגל אטרקטיבי, הוכיחו שאפשר לשחק עם שני עושי משחק טבעיים והתכבדו בשערים. גורקוף ירה את השני לחיבורים וציין את שערו הראשון מאז חודש אוגוסט, רק כדי לתת עוד דחיפה לשמועות על מעבר לארסנל. ונגר שומע?

9. מיקל ריקו - אתלטיק בילבאו

את ההצגה של סוף השבוע בליגה הספרדית סיפקה אתלטיק בילבאו, שמחצה 1:6 את אלמריה וחגגה את הניצחון הכי גדול שלה העונה וגם שישייה ראשונה מאז 1996. חמישה כובשים שונים היו לבילבאו במשחק, כשהמחליף איבאי גומס הבקיע צמד. למרות זאת, מי שנבחר לכוכב הערב הוא בעצם גם השחקן הטוב ביותר של הקבוצה עד כה העונה - מיקל ריקו. הקשר האחורי בן ה-29 צורף בקיץ בהמלצתו של חברו הטוב בניאט. בפועל, הוא זה שמשאיר את הרכש היקר ביותר של בילבאו על הספסל. בניאט איבד את מקומו ואילו מיקל ריקו פורח בעונתו הטובה בקריירה, מנהיג את הקישור וכמו בגרנאדה - גם כובש. השער שלו לרשת אלמריה היה החמישי שלו העונה (כולם בסן מאמס החדש) וזה מספיק כדי להיות מלך השערים הנוכחי של בילבאו. הוא מחלץ כדורים, מניע את המשחק במרכז השדה וגם מצטרף מהקו השני כדי לאיים על השער. הדמיון לפפ גווארדיולה הוא לא רק חיצוני.

הצגת ענק של ברארדי מול מילאן, שיא ניצחונות חדש ליובנטוס

מנצ'סטר סיטי בפסגה האנגלית, סוארס וסטארידג' חגגו מול סטוק

ריאל מדריד ניצחה 0:1 את אספניול והתקרבה לברצלונה ואתלטיקו

מיקל ריקו שחקן אתלטיק בילבאו. GettyImages
הגרסה הבאסקית לפפ גווארדיולה. מיקל ריקו/GettyImages

8. רמי ריו - נאנט

ב-4 בנובמבר 2006 ערך רמי ריו את הבכורה שלו בליגה הצרפתית הראשונה. אחרי שצמח במחלקת הנוער של ליון ולא קיבל שם הזדמנות, ריו יצא לעונת השאלה בלוריין והצטיין בבכורה בניצחון החוץ על מארסיי. שלוש קבוצות ויותר משבע שנים אחרי, ריו פגש את לוריין כשוערה של נאנט ומנע ממנה ניצחון בדרבי. השוער בן ה-27 רשם עצירות מצוינות מול ז'יל סונו וז'רמי אליאדייר, יצא עם הרגל כדי למנוע הבקעה מהקמרוני הלוהט ונסן אבובקאר ובתוספת הזמן, מיד אחרי שער היתרון הדרמטי, הדף בקצות האצבעות את הבעיטה החופשית של יאן ז'ופר והבטיח ניצחון יוקרתי. בלי שאף אחד ישים לב, ריו שמר על שער נקי בתשעה משחקים העונה ורק שוערי שלוש המוליכות ספגו פחות ממנו (הוציא 17 כדורים מהרשת ב-20 מחזורים). גם בזכותו, נאנט יכולה לפנטז על כרטיס לאירופה.

7. דניאל סטארידג' - ליברפול

לואיס סוארס כבש 22 שערים ב-16 משחקים, וב-10 מהם גם קטף את תואר איש המשחק. במדור זה הוא הוזכר לא מעט, אז הפעם, למרות הצמד, ניתן את הקרדיט לדניאל סטארידג'. אחרי כמעט חודשיים מחוץ למגרשים, החלוץ האנגלי רשם קאמבק ולא חיכה יותר מדי כדי להציג לראווה שוב את ריקוד הרובוט המפורסם שלו. סטארידג' עלה אמנם כמחליף ושיחק רק 24 דקות, אך עבורו זה מספיק זמן בשביל להכין בצורה אומנותית את השני של סוארס ולהשוות את רף 10 השערים מחצי העונה הראשונה שלו בליברפול, שנה (פחות יום) מאז שער הבכורה בליגה במדים האדומים. הדקות של סטארידג' על המגרש רק הגבירו את הציפייה לקראת המשך שיתוף הפעולה בין שני החלוצים של ליברפול. אם שניהם יהיו כשירים, זה עשוי להספיק כדי לחזור לליגת האלופות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
לואיס סוארס שחקן ליברפול עם דניאל סטארידג'. GettyImages
נותנים תיאבון לקראת ההמשך. דניאל סטארידג' חוגג את הקאמבק עם לואיס סוארס/GettyImages

6. אדן הזאר - צ'לסי

הוא נבחר בפעם הרביעית ברציפות לאיש המשחק של צ'לסי, ז'וזה מוריניו לא מבין איך לא העניקו לו את פרס שחקן החודש בפרמיירליג ובצרפת טוענים כי כבר הודיע לחבריו על מעבר לפריס סן ז'רמן בקיץ. אדן הזאר נמצא בכותרות ולא מתכוון לרדת מהן בקרוב. הכישרון הבלגי הנהדר חווה את התקופה הטובה ביותר שלו מאז המעבר לצ'לסי. יש לו תשעה שערי ליגה (מלך השערים של צ'לסי, כבר השווה את המאזן מהעונה שעברה) ושבעה בישולים, כאשר חמישה שערים ושלושה בישולים היו בשמונת המחזורים האחרונים. הזאר מלהטט באגפים, מציג זריזות, טכניקה וכוח מתפרץ, ולוקח את צ'לסי על גבו ברגעים שלא הולך. במשחק החוץ מול האל סיטי בשבת, הזאר עשה את ההבדל עם שער מצוין והוביל את הכחולים לניצחון חמישי ברציפות בכל המסגרות. גם מוריניו נותן לו את המושכות, כשהבלגי הוא שחקן השדה היחיד ששותף בכל משחקי הליגה עד כה (20 בהרכב, עוד אחד כמחליף). פ.ס.ז'? המיוחד הבהיר: "כל מאמן רוצה שחקן כזה, אני לא מוכן למכור אותו".

5. אלסנדרו פלורנצי - רומא

כנראה שהמספרת של ברק יצחקי נתנה השראה לעוד כמה שחקנים ברחבי אירופה. רבים ניסו, שניים מהם גם הצליחו. ג'ייסון מוריו הקולומביאני עשה זאת במדי גרנאדה ב-0:4 על ויאדוליד ביום שישי, ואלסנדרו פלורנצי ב-0:4 של רומא על גנואה ביום ראשון. הביצוע הפנטסטי הזה של פלורנצי גנב את ההצגה גם מהשער ה-231 של פרנצ'סקו טוטי, כשכל אחד מהם גם הוסיף בישול בניצחון הקל של רומא, שסיימה את הסיבוב הראשון עם 44 נקודות (הכי טוב שלה מאז עונת האליפות ב-2000/01 - 45 נקודות). פלורנצי הוא שחקן השדה היחיד ששותף בכל 19 המחזורים, כשבמשחק נגד גנואה הוא עלה לשחק (שוב) למרות פציעה ממנה הוא סובל ושבר בצורת של יותר משלושה חודשים בזכות המספרת המופלאה. כאבי הגב אולי רק החמירו בעקבות המהלך, אבל לאוהדים של רומא הוא ממשיך לחמם את הלב.

אלסנדרו פלורנצי שחקן רומא חוגג. GettyImages
איזו דרך לשבור בצורת של יותר משלושה חודשים. אלסנדרו פלורנצי/GettyImages

4. צ'ארלס - סלטה ויגו

בשבוע שעבר החלוץ הזה יכול היה לקנות את עולמו בסנטיאגו ברנבאו, אבל רשם שתי החמצות ענקיות מול ריאל מדריד שרק הגבירו את התסכול אצלו, בעונה בה הבקיע חמישה שערים בלבד. השבוע הגיע התיקון. סלטה ויגו פיגרה בבית מול ולנסיה שקיוותה להמשיך את אפקט פיצי, אלא שצ'ארלס החליט לשים סוף לרצף הכישלונות. החלוץ הברזילאי בן ה-29, שבעונה שעברה העלה את אלמריה כמעט לבדו עם 32 שערים בליגה השנייה, חגג את הצמד הראשון שלו בליגה הבכירה. בדקה ה-50 הוא נהנה מבישול גדול של ראפיניה, ובדקה ה-78 עבר שחקן וירה בימין מ-18 מטרים לרשת. לואיס אנריקה ניצח את החבר הטוב פיצי, צבר נקודות חשובות להמשך מאבקי התחתית וידע למי להודות: "צ'ארלס היה חד ונחוש, הוא החזיר לנו בגדול".

3. סטפן ליכשטיינר - יובנטוס

פרננדו יורנטה כבש פעמיים, קלאודיו מרקיזיו ירה, אבל שניהם רק שימשו שחקני משנה בהצגה של סטפן ליכשטיינר. המגן הימני סבל העונה מפציעה שהשביתה אותו לחודשיים, ורק לאחרונה חזר ליהנות משיטת שלושת הבלמים של יובנטוס שמאפשרת לו לשעוט קדימה ללא הפסקה. מול קליארי נקלעה האלופה לפיגור, אלא שזה רק דרבן את ליכשטיינר לתקוף, ולתקוף, ולתקוף. הוא בישל ליורנטה את שני השערים, יצר עוד לא פחות מארבעה מצבי הבקעה ובדקה ה-80 גם התכבד בשער הרביעי של יובה והראשון שלו העונה בליגה, באדיבותו של אנטוניו אדאן. יובנטוס קבעה שיא מועדון חדש של 11 ניצחונות ליגה רצופים וליכשטיינר, שיציין ביום חמישי יום הולדת 30, לא מסתפק בשיאים ומציב מטרות ברורות: "אנחנו רוצים לזכות באליפות שלישית ברציפות, בגביע ובליגה האירופית. אנחנו לא רק רוצים, אנחנו גם נעשה את זה".

שטפן ליכטשטיינר שחקן יובנטוס. GettyImages
שני בישולים, שער ותצוגת תכלית של שחקן קו. סטפן ליכשטיינר/GettyImages

2. אדם ג'ונסון - סנדרלנד

קללת משחקי השבת של החתולים השחורים סוף כל סוף הוסרה. מאז אפריל 2013, לא הצליחה סנדרלנד לנצח משחק שנערך ביום שבת, והיו לה 15 כאלה. גם אדם ג'ונסון הרגיש מקולל מאז נמכר ממנצ'סטר סיטי לסנדרלנד. הקיצוני בן ה-26 חווה נסיגה משמעותית ביכולתו, נעלם מהרדאר של מאמן הנבחרת והורד לא אחת לספסל של סנדרלנד. באמצע השבוע הוא הצטיין כמחליף ב-1:2 על מנצ'סטר יונייטד בגביע הליגה, הרוויח בחזרה את המקום בהרכב ומול פולהאם כבר התפוצץ כדי למלט את סנדרלנד מהמקום האחרון. ג'ונסון סובב כדור חופשי נפלא לרשת, בישל את השני, כבש לאחר מכן בין רגליו של דייויד סטוקדייל וחתם שלושער ראשון בקריירה עם פנדל לקראת הסיום. ההופעה הטובה ביותר שלו מאז עזב את הסיטיזנס, הפכה את ג'ונסון לשחקן הראשון של סנדרלנד שמבקיע שלושער בליגה, מאז עשה זאת דארן בנט ב-0:4 על בולטון במרץ 2010. אותו בנט שותף כמחליף אצל פולהאם וראה את ג'ונסון גורם לגאס פוייט והאוהדים לחייך משחק שלישי ברציפות. אפילו בשבת.

אדם ג'ונסון שחקן סנדרלנד. GettyImages
אחת, שתיים, שלוש. אדם ג'ונסון סופר וחוגג/GettyImages

1. דומניקו ברארדי - ססואולו

אין הפתעות. השחקן הכי מדובר באירופה הבוקר, הוא גם איש השבוע שלנו. דומניקו ברארדי הופיע כאן במדור בנובמבר ופילס את דרכו גם לנבחרת התגליות של אמצע העונה. באיטליה יודעים שמדובר בכישרון ענק והזכירו אותו כמועמד להצטרף לסגל נבחרת איטליה למונדיאל למרות שהושעה מהנבחרות מכיוון שלא התעורר לאימון של נבחרת הנוער. אולם, אף אחד לא האמין שכבר בגיל 19 הוא מסוגל לעשות את מה שעשה נגד מילאן. הרוסונרי כבר הוליכו 0:2 בססואולו אחרי 13 דקות ונראו בדרך לניצחון קל. לא אצל ברארדי. החלוץ האקספלוסיבי של ססואולו החליט להפוך לאליל של אוהדי יובנטוס, עוד לפני שלבש פעם אחת את מדי האלופה המחזיקה בכרטיסו, עם רביעייה אדירה לרשת מילאן שהעלתה את מאזנו העונה ל-11 שערים. את הראשון הוא כבש בדקה ה-15, את הרביעי בדקה ה-47. שבע בעיטות לעבר המסגרת: שלושה גולים בשמאל (השני בסיבוב וממצב כמעט בלתי אפשרי) ואחד בימין. "לעולם לא אשכח את הערב הזה", סיכם ברארדי הנרגש, שהפך לשחקן הצעיר ביותר שחוגג רביעייה בסרייה A והראשון אי פעם שעושה זאת מול מילאן. בסיום המשחק הוא ניגש לבקש את החולצה של קאקה. בעתיד הלא רחוק, שחקנים יבקשו את החולצה שלו.

דומניקו ברארדי שחקן ססואולו. GettyImages
עשה צחוק מהגנת מילאן, בדרך להפוך לאליל של אוהדי יובנטוס. דומניקו ברארדי/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully