וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת התגליות של חצי העונה

30.12.2013 / 7:18

ילד הפלא של גרמניה, היורש של בופון, התקווה של הכדורגל האנגלי והחלוץ הבא של יובנטוס. 11 הפורצים של אירופה

שוער: מתיאה פרין - גנואה

בעונה שעברה עבר מתיאה פרין את טבילת האש שלו בסרייה A, כשפתח ב-28 משחקים בשערה של פסקארה. הקבוצה סיימה אחרונה בטבלה ועם ההגנה הגרועה בליגה, אבל פרין הוכיח בכמה הופעות (למרות שספג יותר מכל שוער אחר) מדוע יש פרשנים ומאמנים באיטליה שמגדירים אותו כיורש האמיתי של ג'יג'י בופון. גנואה החליטה להחזירו לשורותיה, אחרי כמה שנים של נפילות עם שוערים, והבחירה באוהד מהיציע הצפוני במראסי התגלתה כבינגו. פרין בן ה-21 פתח בכל 17 מחזורי הליגה, שמר חמש פעמים על רשת נקייה ובשלושה מקרים נבחר לאיש המשחק ולשוער המחזור באיטליה. מילאן מקווה לנצל את הקשרים הטובים עם גנואה ולשים ידה על פרין, שהצטיין במשחק מולה ואף עצר פנדל של מריו באלוטלי, בתקווה שיגן על שערה בעשור הקרוב. אחרי שהגשים את החלום במדי הקבוצה אותה הוא אוהד וביצע התקדמות משמעותית (ועוד לפני מעבר למועדון בכיר יותר), פרין מפנטז עכשיו על מקום בסגל נבחרת איטליה. לצד בופון.

מגן ימני: סרז' אורייה - טולוז

למרות עונה לא רעה שהסתיימה עם המקום העשירי, אלן קזנובה החליט לשנות את השיטה בטולוז והודיע בקיץ על מעבר ל-3-5-2. כמה שחקנים, ביניהם גם עדן בן בסט, נפגעו משינוי השיטה. לעומתם, המרוויח הגדול הוא סרז' אורייה. המגן הימני בן ה-21, שערך את הבכורה במדי לאנס עוד לפני גיל 17 ועבר לטולוז בינואר 2012, נהנה מהחיפוי שמעניקה לו שלישיית הבלמים והתגלה כנשק קטלני בהתקפה. הדהירות של אורייה על הקו הפכו את טולוז לקבוצת אגפים מסוכנת, כששחקן נבחרת חוף השנהב בישל ארבעה שערים והבקיע אחד נפלא בעצמו. לכבוד יום הולדתו ה-21 קיבל אורייה מתנה מהתקשורת הצרפתית שבחרה בו ברוב מכריע למגן הימני המצטיין של הסיבוב הראשון בליג 1. "הוא אמנם צעיר, אבל נראה שחקן כמעט מוכן", נכתב עליו ב"לה פיגארו". "אין פלא שכולם באים לראות אותו". ואכן, הסקאוטים עוקבים מקרוב והדיבורים על ארסנל (איך לא) כבר הגיעו לאוזניו של אורייה. בינתיים הוא רק רוצה להמשיך בהתקדמות בטולוז ולהבטיח לעצמו מקום בסגל חוף השנהב למונדיאל.

בלם: רובין קנוכה - וולפסבורג

הכדורגל הגרמני ממשיך לייצר שחקנים טובים בסיטונות, כך שאפשר להרכיב נבחרת תגליות בהתבסס על הבונדסליגה בלבד. אפילו קבוצה כמו וולפסבורג, שלאורך כל השנים הסתמכה על זרים ושחקני רכש וכך גם זכתה באליפות ההיסטורית ב-2008/9, יכולה להתגאות בשני כישרונות תוצרת בית בהרכב. על מקסימיליאן ארנולד בנו הרים וגבעות מאז שהיה בן 16 והוא אכן מלהיב עד כה, אבל את רובין קנוכה אף אחד לא ספר. הבלם בן ה-21 פתח בשמונה משחקים בעונה שעברה, רובם בכלל כקשר אחורי. העונה הסיפור שונה. "אף אחד לא האמין שיתקדם כך תוך חצי שנה", אמר המנהל הספורטיבי קלאוס אלופס. "רובין קיבל את ההזדמנות במרכז ההגנה, צבר ביטחון ועכשיו גם יכול להיות מועמד לסגל נבחרת גרמניה". קנוכה זכה לעדיפות על פני בלם הרכש טימו קלוזה, יצר שותפות מוצלחת עם נאלדו וגם הספיק לכבוש שער אחד (בניצחון על שאלקה) ב-17 משחקים. ההגנה של וולפסבורג היא השלישית בטיבה בליגה הגרמנית, לא מעט בזכות הבלם העולה שהושווה לאחרונה למאטס הומלס.

בלם: מתאו מוסאקיו - ויאריאל

תוצר מחלקת הנוער של ריבר פלייט ערך את הבכורה בקבוצה הבוגרת בגיל 16. כשהיה בן 19, עם פחות מ-15 הופעות בריבר, ויאריאל זיהתה את הפוטנציאל והחליטה לרכוש את כרטיסו. מוסאקיו הגיע לספרד, התחיל בקבוצת המילואים וכשעלה לבוגרים נראה המום. הסיטואציה הייתה גדולה עליו. הוא ירד עם ויאריאל לליגת המשנה, הפגין שם יכולת טובה מאוד בעונת העלייה וחזר ללה ליגה מנוסה יותר, היישר לעונת פריצה אמיתית. פה ושם עוד יש מעידות קלות, אבל מוסאקיו הוא העוגן בהגנת הצוללת הצהובה. הוא שיפר את קריאת המשחק ומצטיין בתיקולים נקיים, כשהשער לרשת ברצלונה גרם גם לבלאוגרנה לחשוק בשירותיו ולהצטרף לז'וזה מוריניו ומנואל פלגריני שרודפים אחריו. לאחרונה, מדי משחק, מניפים אוהדים במשחקיה של ויאריאל כרזה המזכירה לכולם שמוסאקיו הוא ארגנטינאי וקוראת לאלחנדרו סאבלה לזמנו. ב-2011 הוא שותף בשני משחקי ידידות של הנבחרת, אך לא ערך הופעה רשמית ויכול להיחטף על ידי איטליה שניסתה כבר לפתותו. לאור המחסור בשחקני הגנה, כדאי לסאבלה לחשוב עליו.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

מגן שמאלי: פאפ סוארה - ליל

וינסנט אניימה קצר שבחים רבים וקרוב לוודאי שייבחר לשוער העונה בצרפת, אבל הוא לא היחיד שאחראי לעובדה שלליל יש את ההגנה הטובה בליגה. סימון קיאר ומרקו באשה יצרו מרכז הגנה קשוח ובצד שמאל מרשים פאפ סוארה. אחרי עונת השאלה סבירה בריימס, שחקן נבחרת סנגל חזר הביתה וקיבל במפתיע את תפקיד המגן השמאלי, אותו נטש לוקא דין הצעיר שנמכר לפריס סן ז'רמן. דין היה כאן בנבחרת התגליות של סוף העונה שעברה, אז סוארה הולך בדרכו, לפחות בינתיים. פרט לתרומתו לרצף אי הספיגות של ליל (11 משחקים רצופים ללא שער חובה), סוארה הופיע גם בהתקפה עם שלושה כיבושים ראשונים בקריירה, מתוכם שני שערי ניצחון מול מונפלייה וטולוז. יחד עם אניימה וקיאר, הוא גם זכה להיכלל בנבחרת הסיבוב של העיתון "ל'אקיפ" ונחשב לשחקן המשתפר של העונה עד כה. "יש לו מהירות, עוצמה פיזית וגילינו שהוא גם יודע לכבוש", החמיא המאמן רנה ז'יראר. "סוארה הוא המגן המודרני".

קשר: רובן פארדו - ריאל סוסיאדד

הבאסקים לא היו צריכים לחפש רחוק כדי למלא את החלל שהותיר אסייר יראמנדי עם המעבר לריאל מדריד. רובן פארדו היה שם בעונה הקודמת בעיקר כשחקן מחליף, והעונה שודרג להרכב בלא מעט משחקים וגם העלה במקביל את רמתו. מסירות הסרגל של פארדו הפכו למותג באנואטה, כשהוא גם אחראי למצבים הנייחים אותם תרגמה ריאל סוסיאדד לא אחת לשערים. פארדו כבש שער אחד ב-16 משחקי ליגה ובישל לא לפחות משמונה, כולל שני משחקים (נגד אוסאסונה ובטיס) בהם היה חתום על שלושה אסיסטים כשקבוצתו כבשה חמישיות. הוא השחקן היחיד העונה בכל הליגות הבכירות שבישל שלושה שערים בשני משחקים שונים. אין זה פלא שבקבוצה קוראים לו "המוח".

קשר: ז'ורז'יניו - ורונה

35 אלף יורו שילמה בזמנו ורונה כדי לרכוש את הזכויות על ז'ורז'יניו מהסוכן שייצג אותו. כיום, הברזילאי שהגיע לאיטליה בגיל 15, שווה יותר מ-8 מיליון יורו ומוזכר כמועמד לענקיות כמו צ'לסי ויובנטוס, כשגם זניט כבר ניסתה לפתות אותו עם הכסף של גזפרום. ז'ורז'יניו סייע לוורונה לחזור לסרייה A עם עונה יציבה בעמדת הקשר המרכזי. בקבוצה ידעו שיש לו פוטנציאל, אך לא הבינו עד כמה. ורונה שבה בסערה לליגה הבכירה, הפכה את מגרשה הביתי למבצר ומציגה כדורגל מלהיב עם לוקה טוני בהתקפה וז'ורז'יניו כמי שמנצח על התזמורת במרכז השדה. עונת הבכורה שלו בסרייה A מניבה עד כה שבעה שערים וארבעה בישולים ב-16 משחקים. אמנם חמישה מהשערים הובקעו מהנקודה הלבנה, אך מדובר במאזן מרשים לכל הדעות עבור הקשר ששואף ללכת בדרכו של אלילו אנדראה פירלו. "יש לו חכמת משחק של איטלקי וטכניקה של ברזילאי", החמיא רומולו, השותף לקישור וברזילאי בעצמו. "ז'ורז'יניו הוא פליימייקר קלאסי".

קשר: רוס בארקלי - אברטון

השחקן הצעיר הכי מדובר כיום בכדורגל האנגלי. גארי ליניקר כינה אותו "כוכב בהתהוות" וביקש לראותו ממשיך לקבל הזדמנויות בנבחרת אנגליה, מאמנו רוברטו מרטינס הבהיר שלא ימכור אותו גם תמורת הסכום ששולם על גארת' בייל וכולם נזכרים איך פעם, כשהיה ילד, אמרו שרוס בארקלי הוא "פול גאסקוין הבא". אז הנה, בגיל 20, התוצר המקומי קיבל את המפתחות ממרטינס, הפך סוף כל סוף לשחקן הרכב בעקבות המכירה של מרואן פלאיני ומחזיר עם עונה נהדרת. בארקלי פתח ב-15 משחקי ליגה, הבקיע שער ניצחון נהדר בכדור חופשי ומול סוונסי ועוד שניים במשחקים קודמים, אבל בעיקר הציג את השילוב בין יכולת חילוץ הכדור והעוצמות הפיזיות שלו לטכניקה הנפלאה שנתפרה לסגנון הספרדי של מרטינס. בשלושת המשחקים בהם רק נכנס כמחליף, אברטון לא ניצחה ואפילו לא כבשה. הוא עד כדי כך משמעותי. "רוס מייצג את כל מה שאנחנו מנסים לעשות כאן", הסביר מרטינס. "הוא האייקון של אברטון".

חלוץ: טימו ורנר - שטוטגרט

קבלו את הכדורגלן הצעיר ברשימה. הוא עדיין קם בבוקר לבית הספר ומגיע לאימונים באוטובוס. יסלחו לנו מקס מאייר, אריק דורם, אנדרה האן ויתר המוכשרים שנמצאים בעונת פריצה בבונדסליגה - טימו ורנר הוא ילד הפלא האמיתי. בגיל 17 וחצי, לטאלנט אין מקום בעמדה הטבעית שלו כחלוץ מרכזי שכן ודאד איבישביץ' ממלא את התפקיד. אז ורנר מלהטט בשמאל, עובר מדי פעם ימינה וממלא את לבם של אוהדי שטוטגרט בגאווה. יש לו ארבעה שערי ליגה וארבעה בישולים ב-14 משחקים, כולל צמד לרשת פרייבורג שהפך אותו לכדורגלן הצעיר ביותר שעשה זאת בליגה. ההצלחה המהירה במגרש של הגדולים הצטרפה ל-16 השערים שכבש במדי הנבחרת עד גיל 17 של גרמניה, כששחקן העבר והפרשן בהווה מהמט שול כבר הצהיר כי "יש לטימו ורנר מקום בנבחרת של יואכים לב". למרות המחמאות וההשוואות למירוסלב קלוזה ובוגר המועדון מריו גומז, המאמן תומאס שניידר (שאימן את החלוץ גם בנערים) דואג להשאיר את ורנר עם רגליים על הקרקע, אבל החברים בשטוטגרט מתלהבים מ"התינוק" והקפטן כריסטיאן גנטנר משוכנע: "הוא יהיה בלתי ניתן לעצירה".

חלוץ: דומניקו ברארדי - ססואולו

לפתע, בלי שום הכנה מוקדמת, דומניקו ברארדי הפך לאחת התקוות הגדולות של הכדורגל האיטלקי. יובנטוס רכשה מחצית מכרטיסו בקיץ, אבל העדיפה להשאירו בססואולו כדי שימשיך להתפתח. הקבוצה הצנועה נראתה תחילה כמי שהסרייה A גדולה עליה בכמה מידות, אך ברארדי וחבריו נכנסו לקצב אחרי כמה מחזורים והעונה ההיסטורית של ססואולו עשויה עוד להסתיים בהישארות שתהווה הישג כביר. ברארדי כיכב בחודש נובמבר המצוין של ססואולו. תחילה עם שלושער מרשים בניצחון על סמפדוריה, לאחר מכן עם שוויון דרמטי באולימפיקו מול רומא וגם שער בניצחון על אטאלנטה. עם שבעה שערי ליגה ושני בישולים ב-12 משחקים בלבד, לא רחוק היום בו החלוץ בן ה-19 יעבור ללבוש את מדי הגברת הזקנה. באיטליה כבר השוו אותו לאגדות כמו אלסנדרו דל פיירו ופרנצ'סקו טוטי, שבגיל 19 רק חלמו על שבעה שערי ליגה. הוא מגוון, בעל רגל שמאל מצוינת, ראיית משחק טובה ומהירות אדירה. אחרי שסירב לנבחרת הנוער האיטלקית והושעה, יש סיכוי שיגיע בקרוב לנבחרת הבוגרת.

חלוץ: ונסן אבובקאר - לוריין

לפני שנתיים צץ משום מקום ונסן אבובקאר וכבש שישה שערים במדי ולנסיין כשהוא בסך הכול בן 19. החלוץ כבר הפך לשחקן נבחרת קמרון, אבל ההבלחה הרגעית הזו לא לוותה בעקביות ובקיץ האחרון שוחרר מוולנסיין. המעבר ללוריין היה טבעי. אבובקאר רצה ללמוד ולהתפתח, ובמקרה כזה אין מורה טוב יותר מכריסטיאן גורקוף. האבא של יוהאן קידם כל כך הרבה כישרונות בעשור האחרון. הוא ידע בדיוק איך לנהוג עם חלוץ הרכש שלו. לוריין פתחה את העונה בצליעה וללא כוכבה ז'רמי אליאדייר שרצה לעזוב. לפיכך, אבובקאר היה בהרכב מהרגע הראשון, כבש עבור לוריין בזמנים הקשים והיה שם גם כדי להריץ אותה מאז נובמבר, עם שבעה משחקים ללא הפסד, מתוכם חמישה ניצחונות. אבובקאר והמגן הצעיר רפאל גריירו היו שני היחידים שלא החמיצו משחק במדי הקבוצה, כשהקמרוני הפיזי והנמרץ הבקיע כבר 11 שערי ליגה. יותר מכל שלוש העונות שלו בוולנסיין גם יחד, פחות רק מזלאטן איברהימוביץ' ואדינסון קבאני. זו עונת פריצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully