וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבו בשקט: דירוג מצטייני סוף השבוע באירופה

4.11.2013 / 6:46

רונאלדו משתיק את בלאטר עם ממוצע שערים מדהים בריאל, לבנדובסקי ענה לקהל של דורטמונד, ראמזי המשיך להדהים את המשמיצים ואגוארו סתם את הפה למראדונה. דירוג המצטיינים של סוף השבוע באירופה, כולל ההופעה הנהדרת של אניימה. מי במקום הראשון?

10. מתיו דבושי - ניוקאסל

שישה צרפתים פתחו בהרכב של אלן פארדיו מול צ'לסי. שניים כבשו, אחד בישל, אבל המצטיין בניצחון המפתיע 0:2 של ניוקאסל הגיע דווקא מחוליית ההגנה. הביקורות כלפי מתיו דבושי הן קבועות: "הוא טוב בהתקפה, אבל לא מסוגל להגן". אז הנה, מול סוללת הכוכבים של צ'לסי והחבר מימי ליל אדן הזאר, דבושי הראה שיש לו גם יכולות הגנתיות. מגן נבחרת צרפת, שבשבוע שעבר ציין בהפסד בדרבי לסנדרלנד את שער הבכורה שלו בליגה האנגלית, סיפק את משחקו הטוב ביותר במדי ניוקאסל כשסגר היטב את האגף שלו, יצר מצבים למוסא סיסוקו ולואיק רמי וגם זרק עצמו על הכדור כדי למנוע בגבורה שער מסמואל אטו. "דבושי היה לטעמי השחקן הטוב על המגרש", החמיא פארדיו. "הוא הסתדר עם הזאר ועם כל מי שניסה לבוא מהצד שלו". אחרי חודשיים שספגה בצרורות, ניוקאסל יכולה להתגאות סוף כל סוף בשער נקי.

9. אוליבר באומן - פרייבורג

בשבוע שעבר בחר יואכים לב לצפות במשחק בין פרייבורג להמבורג. מאמן נבחרת גרמניה הגיע בעיקר בגלל אוליבר באומן, אחד המועמדים להצטרף לסגל הנבחרת ולהוות גיבוי למנואל נוייר, אבל רצה הגורל ושוער פרייבורג חווה באותו יום את המשחק המסויט בקריירה הקצרה שלו. באומן בן ה-23 ספג שלושה שערים מביכים - קומיים וטראגיים כאחד - דווקא במשחק לו ציפה. שבוע חלף, והשוער המוכשר הוכיח שהוא לא נשבר בקלות. פרייבורג יצאה לנירנברג והשיגה בקרב התחתית הזה את ניצחונה הראשון העונה בבונדסליגה, הרבה בזכות היכולת של באומן, שהדף, אגרף וקלט כל כדור שהסתובב ברחבה שלו. השוער עצר 12 כדורים (שיא אישי בליגה), שמר על רשת נקייה גם כשקבוצתו נותרה ב-10 שחקנים, וחבריו דאגו לסגור עניין עם 0:3 משכנע. "בשבוע שעבר רציתי יותר מדי, הפעם פשוט באתי לשחק", הסביר באומן את ההבדל. "מרגיש כאילו אני עם 10 קילו פחות".

רומא כבר לא מושלמת אחרי 1:1 בטורינו

אניימה הצטיין מול פלקאו והעלה את ליל למקום השני

אתלטיקו מדריד נצמדה לברצלונה עם 0:2 על בילבאו

אוליבר באומן שוער פרייבורג. GettyImages
הרים את עצמו מהקרשים. אוליבר באומן/GettyImages

8. רובן פארדו - ריאל סוסיאדד

בעונה שעברה היו בליגה הספרדית שני שחקנים בלבד שבישלו שלושה שערים במשחק אחד. לראשון קראו ססק פברגאס, לשני אנדרס אינייסטה. בעונת 2013/14, מי שעשה זאת ראשון הוא רובן פארדו. הקשר המבטיח של ריאל סוסיאדד, בסך הכול בן 21, מקבל העונה יותר הזדמנויות בהרכב ואט אט מראה כי פס הייצור ממשיך לעבוד גם אחרי מכירתו של אסייר יראמנדי לריאל מדריד. אנטואן גריזמן הנהדר, שהבקיע שישה שערים בארבעת המחזורים האחרונים, הוא הכוכב הגדול של הבאסקים, אבל פארדו צומח בשקט לידו. ב-0:5 הקליל על אוסאסונה, היה זה פארדו הצעיר שהכתיב את קצב המשחק וניהל את העניינים במרכז השדה. הוא לא הסתפק בזה וגם הכין את שלושת השערים הראשונים במצבים נייחים. אחרי פתיחת עונה מגומגמת, הילדים של ריאל סוסיאדד ממריאים.

7. וינסנט אניימה - ליל

בפעם השנייה העונה, אקס ליגת העל נכנס למצעד. וינסנט אניימה התייצב למבחן הכי גדול כשוערה של ליל, וגם אותו עבר בהצטיינות יתרה. מונאקו, על רדאמל פלקאו ושלל כוכביה, ניסתה למצוא את הנוסחה להכנעת השוער הניגרי, אך ללא הצלחה. אחרי מחצית ראשונה די שקטה, אניימה נדרש למאמץ רב והפך במהרה לגיבור הערב. נולן רו אמנם הבקיע את הצמד המנצח והבלמים היו טובים כהרגלם, אבל אניימה קטף את תואר ה-MVP של המשחק בזכות שתי הצלות אדירות באחד על אחד מול עמנואל ריבייר ואחר כך מול רדאמל פלקאו - עצירה שגם הפכה למתפרצת שהובילה לשער השני. אניימה קינח עם הצלה כפולה בתוספת הזמן וזכה לברכות מחבריו ומשחקני היריבה. "צריך להוריד את הכובע בפני השוער", הודה ריבייר בסיום. "הוא הבריק במחצית השנייה". עם 675 דקות ללא ספיגה, שבעה משחקים רצופים עם שער נקי (10 בסך הכול) ומחמאות מכל עבר - אניימה הוא בלי צל של ספק השוער הטוב בליגה הצרפתית העונה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
שחקני ליל מברכים את השוער וינסנט אניימה. AP
הגיבור הגדול של ליל. החברים מברכים את וינסנט אניימה/AP

6. מרקו וראטי - פריס סן ז'רמן

והנה האיש שמנע מאניימה זכייה שנייה העונה בתואר שחקן השבוע בצרפת ועל כן הקדים אותו גם אצלנו. פריס סן ז'רמן נדרשה להוכיח ביום שישי שהתלות שלה בזלאטן איברהימוביץ' פחתה. היא אירחה את הכבשה השחורה לוריין והתעללה בה גם ללא הסופרסטאר השבדי. אדינסון קבאני כבש צמד וגם לוקאס כבש ובישל, אבל הם היו רק שחקני משנה בהצגה של מרקו וראטי. הקשר האיטלקי התזזיתי ניצח על הקונצרט של האלופה עם תצוגת אומן במרכז השדה, כולל חילוצי כדור רבים ו-100 (!) אחוזי דיוק במסירות שסחטו שבחים אפילו מפרשן קשוח כמו לואיס פרננדז. "הביטחון שלו הוא מעל הממוצע, הוא מזהה כל שטח פנוי ובאמת מרשים מאוד לגילו", אמר מאמן נבחרת ישראל לשעבר. בצרפת תמיד שמחים להזכיר את ההשוואה שעושים באיטליה בין וראטי לאנדראה פירלו, והבישול הקסום של הקשר בן ה-20 לז'רמי מנז רק חיזק את ההקבלה. טיאגו מוטה סיכם: "מרקו הוא ההווה והעתיד של פ.ס.ז'".

5. ארון ראמזי - ארסנל

למי שעוד מסרב להאמין, הגיע הזמן לקחת את ארסנל ברצינות כמועמדת לאליפות. התותחנים דילגו גם על פני ליברפול עם ניצחון 0:2 והגדילו את יתרונם בפסגה לחמש נקודות, הרבה בזכות כושרו יוצא הדופן של ארון ראמזי. רבות דובר, גם במדור זה, על המהפך הבלתי ייאמן שעבר הוולשי תוך שנה אחת. השחקן הכי מושמץ בהרכב של ארסנל הוא כעת הפנים של המועדון. גם מול ליברפול ראמזי הנהיג את מרכז השדה והשאיר את ליברפול המומה עם שער נהדר. "ראמזי הוא השחקן הטוב ביותר בפרמיירליג, ובהפרש ניכר", טען חלוץ העבר ופרשן ההווה אלן שירר. שישה שערים וארבעה בישולים יש לו ב-10 משחקי ליגה. מאזן פנטסטי, במיוחד בהתחשב בארבעת השערים שכבש בכל שלוש העונות הקודמות גם יחד. ורק נזכיר שב-2012 ארסן ונגר הבטיח: "ברגע שראמזי יתחיל לכבוש, הוא לא יפסיק". גם כאן ונגר צדק.

ארון ראמזי שחקן ארסנל. רויטרס
ארסן ונגר ידע על מי ועל מה הוא מתעקש. ארון ראמזי/רויטרס

4. כריסטיאנו רונאלדו - ריאל מדריד

הנה אחד שלא ממש מוטרד מהבצורת של ליאונל מסי. בארבעת המחזורים בהם כוכב ברצלונה לא מצא את הרשת, כריסטיאנו רונאלדו כבש לא פחות משבעה שערים. ניתן למספרים להמשיך לדבר. ב-92 משחקים בהם רונאלדו הבקיע, ריאל ניצחה 86 וסיימה עוד שישה בתיקו. הדרבי הקטן מול ראיו וייקאנו הצטרף לעמודת הניצחונות, כשהפורטוגלי הרשית פעמיים (שער ראשון מבריק) והעלה את מאזנו בליגה ל-13 כיבושים. יתרה מכך, רונאלדו כבר עם 221 שערים ב-214 משחקים במדי הבלאנקוס. מאזן חסר תקדים שמחפה על כל הבעיות בהגנה. "רונאלדו הוא שחקן יוצא דופן, והוא ושאר השחקנים בחלק הקדמי בכושר מעולה, אז אנחנו חייבים לנצל את זה", אמר השוער דייגו לופס, ששוב לא הצליח לשמור על שער נקי (שלא באשמתו). גם הוא, כמו כל אנשי ריאל, מצדיע לרונאלדו. עכשיו תורו של ספ בלאטר.

3. סרחיו אגוארו - מנצ'סטר סיטי

דייגו מראדונה אולי כינה אותו "רכיכה", אבל החתן לשעבר לא נותן גם למשפט הגירושים המכוער מהבת של מספר 10 להסיט אותו מהמסלול. מנצ'סטר סיטי הייתה חתומה על התוצאה הגדולה של סוף השבוע, כשמחצה 0:7 את נוריץ' עם שבעה כובשים שונים. אגוארו, שלפני המשחק קיבל את פרס שחקן החודש של המועדון, שוב היה הדמות המרכזית, בישל פעמיים וגם כבש בעצמו כדי להתייצב בראש טבלת המבקיעים של הפרמיירליג (שמונה שערים, כמו דניאל סטארידג') ובראש טבלת המבשלים (ארבעה, כמו ראמזי, אוזיל וז'ירו). היחיד בכל הליגות שמוביל את שתי הטבלאות. "הוא אחד מארבעת השחקנים הטובים בעולם כרגע", קבע מנואל פלגריני בסיום. הארגנטינאי סיים את אוקטובר עם שישה שערים בחמישה משחקים, והתחיל מאותה נקודה את נובמבר. גם באיירן מינכן שמה לב לזה. האם פפ גווארדיולה, שרצה את אגוארו בברצלונה, יצליח להביאו לגרמניה?

כריסטיאנו רונאלדו שחקן ריאל מדריד חוגג. רויטרס
נותן למספרים לדבר. כריסטיאנו רונאלדו/רויטרס

2. דומניקו ברארדי - ססואולו

כמה וכמה שמות בכירים כיכבו בסוף השבוע באיטליה. חוסה קאייחון המשיך את פתיחת העונה המוצלחת שלו בנאפולי, בורחה ואלרו הצעיד את פיורנטינה לניצחון על מילאן האומללה ולוקה טוני שוב ריגש במדי ורונה המפתיעה. ובכל זאת, דומניקו ברארדי השאיר אבק לכולם. הילד בן ה-19 נרכש על ידי יובנטוס בקיץ (50 אחוזים מהכרטיס) אך נשאר בססואולו כדי להתחשל. העונה ההיסטורית שלו ושל הקבוצה בסרייה A – מה שנראה תחילה כאפיזודה קצרה ומביכה - מקבלת לאחרונה כיוון חיובי. ססואולו השיגה השבוע את ניצחון החוץ הראשון שלה אי פעם בליגה הבכירה, עם 3:4 דרמטי במראסי מול סמפדוריה. ברארדי השווה בשער גדול ל-1:1, הפך את התוצאה בפנדל ולקח אחריות גם בבעיטה הנוספת מהנקודה הלבנה כדי להכריע את המשחק בדקה ה-89. בכך הפך ברארדי לכובש השלושער השני הכי צעיר בליגה במאה הנוכחית. יובנטוס מחכה לו.

דומניקו ברארדי שחקן ססואולו. GettyImages
השלושער הבא כבר יהיה במדי יובנטוס? דומניקו ברארדי/GettyImages

1. רוברט לבנדובסקי - דורטמונד

השחקן המבוקש באירופה ממשיך לצבור לעצמו מעריצים בלונדון, ברצלונה, מינכן ואיפה לא. בינתיים, עד שיכריז רשמית על התחנה הבאה, הוא דואג לשמח גם את הקהל שלו בדורטמונד. אחרי חודש אוקטובר בו לא הצליח לכבוש בבונדסליגה, רוברט לבנדובסקי התחיל את החודש עם שלושער גדול תוך 18 דקות, כשסגנית אלופת אירופה חזרה מפיגור והתעללה בשטוטגרט עם 1:6 מהפנט. הכדורגל האטרקטיבי של דורטמונד מבליט פעם את מרקו רויס, פעם את הנריך מחיטריאן ופעם את לבנדובסקי, שהבקיע פעמיים תוך 30 שניות ויכול היה לסיים עם רביעייה אלמלא ה"גניבה" של פייר אמריק אובמיאנג בשער האחרון. בכל מקרה, החלוץ הפולני הוא מלך שערי הבונדסליגה עם תשעה כיבושים וחזר לקבל את אהבת הקהל בעקבות עלייתו למקום השישי ברשימת המבקיעים של דורטמונד בכל הזמנים (63 שערים). הם עוד יתגעגעו אליו.

רוברט לבנדובסקי שחקן דורטמונד חוגג שלושער מול שטוטגרט. GettyImages
1, 2, 3. רוברט לבנדובסקי סופר את השערים/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully