וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחת הציפיות: על הכוכב העולה של הפועל תל אביב בסארט עבדורחימי

הפציעה בקרסול, החשדות לשביתה איטלקית ולקינוח החתך המוזר בישבן. בסארט עבדורחימי התגלגל להפועל תל אביב אחרי שליון ולאציו חיזרו אחריו, אבל מהר מאוד הפך מטאלנט לבדיחה עצובה. אולי הבכורה בהרכב הערב תסמן את תחילתה של הפריצה הגדולה

עריכה: מיכאל ברגמן

ביום שני האחרון, לאחר דבריו הקשים של מחזיק זכויות הניהול בהפועל תל אביב חיים רמון לתקשורת, התכנסה כל הנהלת הקבוצה, הכוללת את דירקטוריון המועדון ונציגי עמותת האוהדים, כדי להרגיע את הרוחות הסוערות. המטרה הייתה לעשות סולחה עם רמון, לאחר נתק של מספר שבועות. רמון חזר כמעט על אותם הדברים שאמר בתקשורת ושוב ציין את החשיבות במכירת אחד מכוכביו, כדי לכסות את גירעון חמשת מיליוני השקלים בקופת המועדון.

לאחר שסיים את דבריו, רשות הדיבור עברה אל חבר הדירקטוריון עידו חג'ג', שהפתיע את הנוכחים. "רק שתדעו שיש לי כבר הצעה על מיליון יורו על בסארט עבדורחימי", הצהיר. "אבל בשלב זה אני לא חושב למכור אותו. יש עוד זמן והוא יהיה שווה יותר כסף". הנוכחים במקום חייכו במבוכה, ולאחר כמה רגעים נושא הקשר הקרואטי נשכח כלא היה.

אם אותה הצהרה של חג'ג' הייתה מגיעה לפני קצת יותר מחודש, היא לא רק הייתה זוכה לגיחוכים, אלא לצחוק של ממש. אז עוד דיברו על הזר הקרואטי בן ה-23 כאחת הבדיחות העצובות שהגיעו למועדון בשנים האחרונות. הערב (20:20, ספורט1 ו-HD) הוא יעלה לראשונה בהרכב בניסיון לסתום הרבה פיות. אולם גם תצוגת תכלית של עבדורחימי הערב לא תסביר איך הפך הקשר מעוד הלצה באדום לתקווה הכי גדולה בהפועל תל אביב עם תחילת הסיבוב השני של הליגה. הנה לכם הסיפור שלא סופר על הזר, אולי, הכי מוכשר בליגת העל.

שחקן הפועל תל אביב, בסארט עבדורחימי, במשחק מול מכבי פתח תקוה. קובי אליהו
לפני מספר שבועות דיבורים על מכירה שלו נשמעו כבדיחה, היום הם כבר יותר מתקבלים על הדעת. בסארט עבדורחימי בפתח תקווה בשבת שעברה/קובי אליהו

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

עמוק בחודש אוגוסט הפאניקה בהפועל תל אביב הייתה באוויר בשל ההדחה מהליגה האירופית. חג'ג', שבאותם ימים הפך להיות יד ימינו של רמון, ניסה להרגיע את המתח במועדון ולא להפוך את הפאניקה להיסטריה. חג'ג' הבטיח הפתעה מתוקה לאוהדים ויחד עם סוכן השחקנים רונן קצב ניסה להעביר את אריק פריירה. פנדורי הרומנית, אליה השתייך הברזילאי המוכשר, היא זו שהדיחה את הפועל תל אביב מהליגה האירופית. אחרי משא ומתן לא קצר בין הצדדים הבינו בקבוצה כי הרומנים לא מתכוונים לשחרר את פריירה וההפתעה של חג'ג' ירדה לטמיון.

מספר שבועות לאחר מכן ורגע לפני סגירת חלון ההעברות, קצב שוחח עם חג'ג' וניסה ללמד אותו דבר או שניים על הכדורגל מניסיונו העשיר: "יש מקרים שבהם לפני סגירת חלון ההעברות קבוצה יכולה לצאת נשכרת", אמר לו הסוכן, "יש הרבה שחקנים עם פוטנציאל שלא עברו בחלון ההעברות האירופי ולפעמים צריך להמר על כאלה. יכול להיות שבסכום נמוך תוכלו להביא מישהו עם לא מעט כישרון". היחסים הקרובים בין השניים גרמו לחג'ג' להשתכנע. יחד עם הסוכן אדם קידן הגיע קצב לפגישה עם רן בן שמעון וחג'ג', שם נזרקו מספר שמות לאוויר. הבולט בהם היה עבדורחימי. השניים העבירו קטעי וידאו לחג'ג' ולרן בן שמעון ואמרו להם: "זה הימור שיכול לצאת משתלם, שחקן מוכשר מאוד שחוזר על ידי מספר קבוצות גדולות באירופה ורק בגלל תאוות הבצע של נשיא זאגרב הוא לא נמכר". בן שמעון וחג'ג' הסתכלו על המציאה. הם ידעו שהוא סוחב פציעה, אמנם לא רצינית, והחליטו ללכת על זה.

בחירה לא אחראית, על פניו, אבל המציאות קצת אחרת. עבדורחימי לא הגיע במקרה להפועל תל אביב. בעונה שעברה רשם הקשר 12 שערים ב-NK זאגרב שירדה לליגה השנייה בקרואטיה, והפך להיות אחד השמות החמים בליגה. בקיץ לא פחות מעשרות קבוצות רדפו אחר הקשר. שמו נקשר לליון הצרפתית, לאציו, גנואה וקייבו מאיטליה והיידוק ספליט, אבל המעברים לא יצאו אל הפועל. בקרואטיה האשימו את נשיא זאגרב בתאוות בצע, כשדרש סכומים של מיליונים. בגלל הדרישות המופרזות עבדורחימי נשאר בזאגרב וכבר התעתד לשחק בליגה השנייה. קידן עקב אחרי השחקן כבר מספר שנים וידע שזו ההזדמנות להביא את הכישרון הצעיר. לכולם בקרואטיה היה ברור שהשחקן לא מעוניין לרדת ליגה וזאגרב לא תוכל להשאירו בכוח. יחד עם הפגיעה של הנשיא בערך של השחקן ובשל סגירת חלון העברות בליגות באירופה, ההנהלה לא תתנגד להעבירו לישראל בסכומים קטנים. יומיים לפני סגירת חלון ההעברות בארץ, קידן קיבל אור ירוק מהנהלת זאגרב לנהל משא ומתן על השאלתו של הקשר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחרי מעקב ארוך הצליח להביא את השחקן. קידן ועבדורחימי/מערכת וואלה!, צילום מסך

פה נכנס קצב לתמונה. הוא וקידן הצליחו לשכנע את בן שמעון וחג'ג' כי מדובר בפוטנציאל גדול. השניים דיווחו למאמן כי השחקן פצוע בקרסול, אך לפי ההערכות לא מדובר בפציעה קשה, אלא בשבועיים מנוחה. לאחר שבן שמעון ראה את עבדורחימי בפעולה הוא נתן אישור לחג'ג' להחתים את השחקן. חשוב לציין שלא מדובר בסכומי עתק, אלא בהשאלה של 50 אלף יורו עם אופציה לרכישה בתום העונה בסכום של 300 אלף יורו.

"בסארט נמצא במעקב השוטף שלי כבר כמה שנים", סיפר קידן, " אבל היה בלתי אפשרי להביא אותו לכאן. תותחים מהליגה הקרואטית לא באים לישראל. הם נחטפים בגיל צעיר לגרמניה, לאיטליה ולליגות בכירות. עד הקיץ הקבוצות שהסתכלו עליו ואלו שהוא כיוון אליהן היו מהטופ של אירופה. אין ספק שהעובדה שהנשיא סירב לכולן והחזיק אותו בכוח עד לסיום חלון ההעברות פעלה לטובתנו. הפועל תל אביב הייתה רצינית וקלטה שיש כאן פוטנציאל אחרי שהנשיא בזאגרב פגע בו ובערכו. אני חושב שהבאזז סביבו בהתחלה קצת היה מוגזם ויצר ציפיות. הוא מסוג השחקנים שאפשר לזהות את הפוטנציאל שלהם. אני בטוח שהוא השקעה טובה ופרויקט שיניב פירות. גם אם הוא לא ייחשב הצלחה בסופו של דבר, הוא עדיין עשוי ממשהו אחר, ואם הוא יהיה מספיק רציני ויעבוד קשה תהיה לו קריירה אדירה".

באותו שלב כולם היו מרוצים. הפועל תל אביב הרגישה שעשתה מחטף ברגע האחרון והביאה שחקן שיוכל לשדרג אותה משמעותית, אך כידוע רצונות לחוד ומציאות לחוד. עוד לפני שנחת בארץ כולם ידעו על הפציעה של הקשר, שבאחד האימונים ניתר גבוה מעל שחקן אחר בקבוצתו וסובב את הקרסול. כשעבר את הבדיקות בהפועל תל אביב כולם הבחינו בשטפי הדם על רגלו, אך הוא וגם הצוות הרפואי בהפועל תל אביב קבעו שלא מדובר בפציעה רצינית. הימים חלפו והאופטימיות מהחתמת השחקן הפכה אט אט לפסימיות. המחשבה שעבדורחימי הגיע לארץ לסיבוב על הפועל תל אביב חלפה בראשם של לא מעט אנשים במועדון, ולא רק בגלל הפציעה.

עבדורחימי נחשב לכוכב עולה בארצו והגיע עם לא מעט מניירות של כוכב. בימים הראשונים שלו בארץ עשה לא מעט כאבי ראש להנהלת הפועל, שניסתה למצוא לו דירה ונתקלה פעם אחר פעם בסירוב. יחד עם העובדה שרכבו התעכב בגלל החגים הוא היה רחוק מלהיות מרוצה, ולכולם נראה היה שהפציעה היא רק תירוץ לחוסר שביעות הרצון. כתוצאה מכך, בקבוצה החליטו להעמיד את הקשר במקום. אחרי כשבועיים עבדורחימי התעקש כי הקרסול עדיין כואב לו, אך עוזר המאמן אסי דומב לא השתכנע ודרש ממנו להצטרף לאימון. התעקשות הזאת, על פי טענת הקרואטי, גרמה לפציעה להחמיר ומה שנראה כמו פציעה קלה שצריכה כשבוע של החלמה הפך מהר מאוד לסאגה. "אני לא ממציא פציעות", אמר הקשר למקורביו שחזר כבר להתאמן. "כאב לי וההתעקשות שאחזור מוקדם לאימונים רק החמירה. זו הייתה טעות".

רן בן שמעון מאמן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
כבר התחיל להתייאש. בן שמעון/ברני ארדוב

עם החזרה לכושר עבדורחימי לא קיבל הנחות. בן שמעון, שהיה מתוסכל ממנו בכל אימון, הביע את אכזבתו בפני הקשר. "תעלה את הרמה שלך", צעק לו המאמן בכל פעם אפשרית ועבדורחימי נראה היה מתוסכל מתמיד, אך סירב להישבר. "אני אוכיח לכולם שלא סתם באתי לפה", התבטא. "אף אחד לא מעריך אותי פה ואראה לכולם מה אני שווה". הקרואטי השתפר באימונים, עד שגם השחקנים בקבוצה לא יכלו להתעלם מיכולת המצוינת שהראה. לפרקים, לחלק מהשחקנים היה נראה כי בן שמעון מעביר אותו סדנת חינוך ולכן לא נתן לו הזדמנות לפני כן.

אחרי שכבר השתכנע בן שמעון לכלול אותו בסגל, הגיעה פציעה מוזרה, כשעבדורחימי ישב על בקבוק בושם בחדר ההלבשה ונחתך עמוק . הפציעה גרמה לעיכוב נוסף בחזרתו של הקרואטי ולמעשה הפכה אותו לבדיחה עצובה. בקבוצה כבר התייאשו. חשוב לציין, כי קצב שוחח עם אנשי זאגרב והם הגיעו לפשרה שעד שעבדורחימי לא ישחק, דמי ההשאלה לא יועברו. הקשר עצמו הבריא ושוב הראה באימונים את הפוטנציאל שיש לו ברגליים. במחצית בדוחא בן שמעון היה חייב שינוי. ללא גורדנה, חרסיסיץ' ושכטר למאמן לא נותרו אופציות, עבדורחימי קיבל הזדמנות ראשונה והראה כבר בדקות הראשונות שלו כמה כישרון טמון ברגליו.

אחרי הבכורה הזו ועוד שתי הזדמנויות כמחליף, חג'ג' לא פחד לפלוט כי יש לו את אותה הצעה על מיליון יורו על עבדורחימי. אחרי הקשר עוקבות לא מעט קבוצות מהטופ של אירופה. הפועל תל אביב כרגע לא יכולה למכור כי עדיין לא מימשה את האופציה. בכל אופן, חג'ג' ועוד גורמים מאמינים כי אם הקרואטי ימשיך בהתקדמות שלו ויממש את הפוטנציאל, ייתכן שכבר בסוף השנה הזו, ואם לא אז בעונה הבאה, הפועל תל אביב תגזור עליו קופון נאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully