וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אמרתי תודה לאל שלא שיחקתי מול קרית שמונה. אוי, מה היו עושים לי"

1.1.2014 / 13:03

הקהל, השחקנים, הכוכב, הרכש והזרים שלא מבינים למה זה מגיע להם. אין אדם שיכול לנתח טוב יותר את העונה המטורפת שעוברת על בית"ר ירושלים מאשר הקורבן הגדול שלה, אייס קרים ששוחרר. ראיון חובה

one

"לפני חודשיים כל הלחץ והביקורת היו עליי. ואז, בחודש שאני לא משחק אוהדים פוגשים אותי ומתנצלים. אומרים שיכולתי לעזור ושילמתי מחיר של כל הלחץ של הקהל נגד המאמן. מה שקרה נגד בני יהודה היה מטורף. אני נכנס בדקה 30 כשאנחנו בפיגור 1:0, אני חלק ממהפך שבו אנחנו מנצחים - ולא מפסיקים לשרוק בוז. בכלל, גם על כל חילוף שורקים לשחקנים בוז. נראה היה שהדברים יוצאים משליטה, בלגן אחד גדול שלא קשור לכדורגל. באיזשהו מקום אני שמח בשביל אלי כהן שהוא הלך, הוא לא היה יכול להצליח באווירה הזאת".

הדובר הוא קשר הרכש של בית"ר ירושלים, אוסה גאובדיה הידוע יותר בשם אייס קרים, שסיים את דרכו במועדון השבוע. לבית"ר ירושלים הייתה אפשרות לנפות אותו עד ה-15 לדצמבר, אך בקבוצה ביקשו מהקשר לחתום על חוזה חדש עד ה-31 בחודש, על מנת שהמאמן יקבל החלטה לגביו. בבית"ר, כמו בבית"ר, תמיד יש הפתעות וגם לאייס קרים ציפתה אחת כזו. "באימון של יום ראשון, לאחר שהודיעו לסוכן שלי שאני משוחרר, פנו אליי מהצוות המקצועי ושאלו אם אוכל להישאר עוד שבועיים, אולי אפילו עד תום העונה. לא הבנתי בדיוק מה רוצים ממני וכנראה שאטוס חזרה הביתה, אבל בכדורגל הכול פתוח".

השתלשלות האירועים הזו מסמלת יותר מכל את מה שעבר הקשר הניגרי בבית"ר ירושלים מאז שהגיע לבירה. על היחס של בית"ר והתנאים להם זכה יש לו רק מילים טובות להגיד, אך ברמה המקצועית יש לו לא מעט תסכול.

בית"ר תפנה רשמית למכבי ת"א בנוגע ללוגסי

בית”ר ירושלים מנסה לצרף את דודו ביטון

ברוכיאן: "עוד יהיו הרבה מטעמים ממני ומרביבו העונה"

מה עובר על אנדרס טונייס בבית"ר ירושלים?

אבירם ברוכיאן שחקן בית"ר ירושלים עם אייס קרים. יוסי ציפקיס
הוא זה שמשלם את מחיר הלחץ. אייס קרים/יוסי ציפקיס

אתה עוזב בתחושת החמצה?

כשהייתי צעיר יותר אולי הייתי אומר החמצה. עברתי כבר 7-8 קבוצות, אני מגיל 16 באירופה ולכן שום דבר לא מפתיע אותי. המאמן שהביא אותי כבר לא כאן, הגיע מאמן חדש עם הפילוסופיה שלו וזה הכדורגל, אין לי שום טענות. מבחינתי בית"ר וירושלים הן חוויה שתוסיף לקריירה שלי".

מי באמת רצה אותך בבית"ר מהתחלה?

"כולם. לא החתימו אותי מיידית, הייתי חודש עם הקבוצה לפני שקיבלו החלטה. המאמן רצה אותי ובמחנה אימון בברלין אלי טביב וחיים רביבו באו, ראו אותי, אמרו לי שמאוד אהבו את המשחק שלי ורוצים שכאשר נגיע לארץ אחתום על חוזה. בהתחלה הכול היה ורוד".

אבל חתמת על סעיף שחרור בינואר.

גם לבריאן ז'ונס יש סעיף כזה. הייתי בטוח ביכולת שלי וכאשר הבעלים ביקש ישר הסכמתי. אני מאמין ביכולת שלי וגם לא נשאר במקום שלא רוצים אותי. הייתי מוכן שישחררו אותי גם אם לא היה סעיף שחרור".

מתי הרגשת שהלחץ מתחיל?

"אחרי ה-2:2 עם רעננה במחזור הרביעי, בהרבה נגיעות שלי בכדור הקהל שרק בוז והלחץ התחיל להשפיע. משחק לאחר מכן נגד רמת השרון הייתי על הספסל וכשנכנסתי במחצית השנייה עוד פעם כל האוהדים שרקו נגדי. זה לא נעים ואפילו כואב. באתי מכל הלב להיות חלק מהמועדון והקבוצה ולתת את כל מה שיש לי בשביל המועדון והאוהדים. אולי הסיתו אותם, אני באמת לא מבין מה הלך שם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אלי טביב, בעלי בית"ר ירושלים. יוסי ציפקיס
"הייתי בטוח ביכולת שלי, אז מיד הסכמתי לסעיף של הבעלים". טביב/יוסי ציפקיס

נגד הפועל תל אביב חזרת להרכב.

וכולם במועדון כולל הבעלים באו אליי אחרי המשחק ואמרו שהייתי הטוב ביותר על המגרש. כל הזמן פשוט דיברו על זה שאני לא צריך לשחק ודוד רביבו צריך לשחק במקומי ולא הבנתי את זה. אנחנו משחקים ביחד מצויין ולא על אותו תפקיד. בכל פעם שהקהל שרק לי בוז צעקו "רביבו, רביבו". דוד רביבו יגיד לכל מי שישאל אותו כמה הוא נהנה לשחק ולהתאמן איתי ואמר לי לא מעט פעמים שביחד נוכל לעשות דברים יפים. הסתכלתי וראיתי שהמועדון הזה הרבה שנים בתחתית. אלי טביב הגיע רק בקיץ, הכול נעשה בלחץ ברגע האחרון עם הרבה בלגן ואני בין אלה שמשלמים את המחיר. איברהים בנגורה חבר שלי, יכול להיות שהוא לא טוב וצריך ללכת, אבל למה את כל הטענות מפנים אליו? הוא הכריח מישהו לחתום כאן? גם עכשיו הוא מוכן לוותר על חצי מהכסף שמגיע לו וללכת וצריכים להגיד לו תודה. יש הרבה לחץ ועצבים במועדון וצריך להרגיע את העניינים ולא לתת לקהל לנהל את העסק".

אתה חושב שהאוהדים מנהלים את המועדון?

לא, יש שם מספיק אנשים חזקים ורציניים אבל הקהל משפיע. אני לא יודע מה קרה כאן בשנה שעברה, אבל אמרו לי שהקהל קיבל כוח וזה יוצר בלגן גדול. הקהל לא יכול להחליט מי יאמן, מי יפתח בהרכב או מי ייכנס מחליף ולשרוק בוז לכל פעולה שלא נראית לו. זאת קבוצה צעירה וזה הוציא לכולם את הביטחון והוריד אותם לרצפה. ראית נגד מכבי פתח תקווה? משחק כל כך חשוב, ששחקנים התקשו לחבר בו שני פסים בגלל הלחץ. יש כאן הרבה מאוד שחקנים צעירים שצריכים את השקט שלהם וכמה שחקנים מנוסים לידם ובמצב הנוכחי הם יתקשו לעמוד בלחץ. גם נגד פתח תקווה מהר מאוד התחילו לשרוק בוז והוציאו שחקנים משיווי משקל. ברק משה לדעתי איבד את עצמו בלחץ הזה ובגלל זה גם המאמן הוציא אותי לפני המחצית. ב-1:4 לקרית שמונה אמרתי תודה לאלהים שלא שיחקתי, אלוהים ישמור מה הקהל היה עושה לי. אפילו שחקנים צחקו איתי על זה".

לאיזה שחקנים צעירים אתה מתכוון?

"יש הרבה מוכשרים. בקיץ אמרו לי שאופיר קריאף אמור להיות השחקן המוביל בעונה הנוכחית ובאמת הוא היה נראה כזה, היה בא לכדור מוביל, שיחק עם ביטחון והתלהבות. הבנתי שזו בסך הכול השנה השנייה שלו בהרכב בבוגרים וזה אולי אומר הכול. מצפים ממנו שייקח את כל הבעיות על הגב של המועדון וממשחק למשחק זה רק פגע בו והוא הלך אחורה. הוא ויתר על פעולות פשוטות או שהוא פשוט מנסה להתרכז רק בעבודה ההגנתית. יש לבית"ר בסיס צעיר מצויין, עומר אצילי כישרון גדול, מה שיש לו ברגליים מפחיד, אבל הוא ילד טוב. אם הוא ייכנס משחק אחד לכמה דקות ואחרי זה לא ישחק ושוב ייכנס לכמה דקות, זה לא יעזור לו. הוא לא יגיע לכלום".

השחקנים האלה הולכים לאיבוד.

"מי שלא ישחק ויקבל גב מכל הגורמים לא יוכל להצליח. הבנתי שרוצים להביא בלם, ואם זה נכון המשמעות היא שכחילה וקפילוטו יהיה על הספסל. איך הם יוכלו להתקדם? סיפרו לי שאריאל הרוש קיבל הזדמנות בקבוצה הבוגרת רק כי לא היה כסף והיום כולם רואים איזה שוער הוא. ביכולת הזאת הוא בטוח יהיה באירופה בעונה הבאה. אבל אם שחקנים לא יקבלו את ההזדמנות ויתנו להם גב כמו שהוא קיבל, יהיה קשה מאוד".

עומר אצילי שחקן בית"ר ירושלים מול יוסי דורה. ברני ארדוב
"אצילי כישרון גדול, אבל הוא ילד טוב. בקצב הזה הוא לא יגיע לכלום"./ברני ארדוב

מה אתה חושב על אבירם ברוכיאן?

הוא מוסיף המון לקבוצה, הוא מנהיג. הוא באמת שחקן ברמה גבוהה, דרגה מעל הקבוצה, המגע שלו בכדור זה משהו שמעטים נולדים איתו. הוא עושה דברים באימונים שכולם אומרים "וואו". לא הבנתי למה הוא התאמן איתנו בקיץ ולא המשיך. אמרו לי שויתרו עליו וזה הצחיק אותי, אין בישראל שחקנים עם יכולות כאלה, איתו בית"ר יכולה להתרומם למעלה בעתיד".

יש סיכוי שתישאר בישראל?

"בכדורגל הכול פתוח. אני קודם כל נוסע לבקר את אמא שלי, היא חולה. אחרי זה אמשיך הלאה. יש לי עסקים ואני לא מתפרנס רק מהכדורגל. ברור לי שהכדורגל הוא זמני וצריך לדאוג לעצמך אחרי. הדבר הכי חשוב לי לומר הוא שלבית"ר יש קהל אדיר והם צריכים לקחת את זה לכיוון נכון לתת גב למאמן ולשחקנים, כדי שיוכלו להוביל את המועדון למקום שהוא צריך להיות בו - בצמרת".

אבירם ברוכיאן בית"ר ירושלים. יוסי ציפקיס
"אין בישראל שחקנים כאלה". ברוכיאן/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully