וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרך לגייהינום: המעבר של רודי גיי מטורונטו לסקרמנטו

אסף רביץ

14.12.2013 / 12:15

אף אחת ב-NBA לא התעניינה ברודי גיי עד שסקרמנטו החליטה לעשות עוד טעות שתהפוך אותה ללא רלוונטית, כשצירפה שחקן שהיא לא ממש צריכה. אסף רביץ על המעבר שבונה את טורונטו ולא ממש מחמיא לגיי

מחר, ה-15 לדצמבר, נחשב לתאריך משמעותי בעונת ה-NBA, כי זה התאריך ממנו ניתן לבצע טריידים על רוב השחקנים שחתמו על חוזים חדשים בקיץ. מאוד יכול להיות שכמה מהלכים מעניינים מחכים רק לרגע בו ניתן יהיה לבצע אותם, וששיחות טרייד תקועות יתחדשו כשלג'נרל מנג'רים תהיה גמישות רבה יותר במציאת השלמות. במילים אחרות, ניתן לומר שעונת הטריידים נפתחת מחר.

זה לא הפריע לטורונטו וסקרמנטו לתת לנו מתאבן לתקופה שאמורה להיות עמוסה בשינויים. הטרייד בין שתי הקבוצות עמד בסימן המעבר של רודיי גיי מקנדה לקליפורניה, כאשר שאר השחקנים משמשים כסוגים שונים של השלמות. אבל פעמים רבות מתברר שאחת ההשלמות חשובה לא פחות מהשחקן שעבורו נרקח הטרייד, בעיקר כשמעורבים כל כך הרבה שחקנים. הטרייד המלא נראה כך: גיי, ארון גריי וקווינסי אייסי עברו לסקרמנטו. ג'ון סלמונס, גריוויז ואסקז, פטריק פטרסון וצ'אק הייז עברו לטורונטו. בואו נבדוק מה זה אומר עבור שתי הקבוצות.

חזרה אל המשחק הכי מטורף בתולדות ה-NBA

נעליו של ג’ורדן מ”משחק השפעת” נמכרו ב-100 אלף דולר

כספי הוא לא היחיד שמחייך: השחקן שהפך להפתעה הנעימה של יוסטון

2.11 מטר בתוך תא קטן: סיפור הידרדרותו של קיאון קלארק

רודי גיי, טורונטו רפטורס. רויטרס
גיי/רויטרס

טורונטו

הג'נרל מנג'ר החדש מסאיי יוג'ירי הגיע בקיץ ולא הסתיר את רצונו לשלוח את הקבוצה הבינונית ועמוסת החוזים הגבוהים לבנייה מחדש. תוך חצי שנה הוא הצליח להיפטר משני החוזים הגבוהים ביותר, כששלח את אנדראה ברניאני לניקס ואת גיי, פחות משנה אחרי שהגיע לראפטורס כחלק מתוכנית החיסכון של ממפיס, לסקרמנטו. בשני המקרים הוא עשה זאת בעיקר תמורת חוזים גמורים או כאלה שניתן להיפטר מהם בקלות. יוג'ירי לא עוצר בכך וכבר מחפש טרייד לפוינט גארד קייל לאורי שהחוזה שלו מסתיים בקיץ והוא לא בתוכניות לעתיד של הקבוצה.

טורונטו חסכה בטרייד הזה קצת כסף השנה והרבה בשנה הבאה. לגיי יש אופציה לשנה נוספת בחוזה בה ירוויח כ-19 מיליון דולר והוא צפוי להשתמש בה, בין השחקנים שטורונטו הביאה רק להייז יש חוזה מובטח של כשישה מיליון דולר לעונה הבאה. גם לסלמונס חוזה לעונה הבאה, אך רק מיליון דולר ממנו מובטחים ויוג'ירי ישמח לשחרר אותו בהזדמנות הראשונה. הייז וסלמונס הם וותיקים שנמצאים עמוק בשלב הדעיכה בקריירה שלהם ולא מעניינים מעבר לסכומי החוזים שלהם.

פטרסון וואסקז, לעומת זאת, הם צעירים יחסית עם פוטנציאל מעניין שיכולים לסתום חורים ברוטציה של המאמן דווין קייסי. ואסקז היה מהמוסרים הטובים בליגה בעונה שעברה בניו אורלינס ויהיה מחליף בכיר ללאורי שיכול לשחק גם יחד איתו, מעמדו יעלה אם לאורי יעבור בטרייד בו טורונטו לא תקבל בחזרה פוינט גארד משמעותי. פטרסון הוא פאוור פורוורד אנרגטי שמסוגל לקלוע מבחוץ, השנה הוא עוד לא איפס את הידית אבל בשנה שעברה קלע נהדר ויוכל להיות מחליף יעיל לאמיר ג'ונסון. שניהם נמצאים בשנה האחרונה של חוזה הרוקי, ואולי אם ירשימו יוג'ירי יבחר להחתים אותם מחדש.

שחקן טורונטו ראפטורס דמאר דרוזן. Claus Andersen, GettyImages
בורג חשוב בראפטורס או מניה שכדאי לנצל? יוג'ירי יצטרך להחליט. דמאר דרוזן/GettyImages, Claus Andersen

המרוויחים הגדולים הם השחקנים שנשארו. בעיקר שני הצעירים החשובים ביותר בסגל. הסנטר הליטאי יונאס ולנצ'יונאס לא פתח טוב את העונה השנייה ב-NBA, אבל ללא גיי חלק משמעותי יותר מהמשחק של הקנדים יעבור דרכו. טרנס רוס הראה ניצוצות בהזדמנויות שקיבל, אבל לא היו יותר מדי כאלה כשגיי ודמאר דרוזן מקבלים את רוב הדקות של שחקני הכנף.

דרוזן הוא הסיפור המעניין ביותר, שאלת המפתח היא אם הוא הרוויח מקום בתוכניות לעתיד של יוג'ירי. בתחילת העונה הוא נחשב לגרסת השוטינג גארד של גיי - שחקן כנף שיודע לעשות נקודות ביעילות בינונית ולא מספיק טוב בשאר התחומים, אבל הוא מאוד השתפר השנה וללא גיי הנוכחות שלו כסקורר המוביל הרבה יותר הגיונית. הוא ירוויח 9.5 מיליון דולר לעונה בשלוש השנים הבאות, לא המון לשחקן שקולע יותר מ-20 נקודות למשחק, טורונטו פינתה מספיק מקום מתחת לתקרה כדי להחתים שחקן בכיר בקיץ אם תמצא אחד כזה, היא לא צריכה לוותר גם על דרוזן.

מצד שני, המניה של דרוזן גבוהה מאוד כרגע ואם ליוג'ירי תהיה הזדמנות לקבל תמורתו נכסים עתידיים לא בטוח שהוא יוותר עליה. מה גם שהנוכחות של דרוזן מפריעה למטרה שלו להחליש את הקבוצה, בכלל לא בטוח שטורונטו כרגע פחות טובה מכפי שהייתה עם גיי והציוות חסר האיזון שלו עם דרוזן. בינתיים הראפטורס עם המאזן השביעי הכי גרוע בליגה, הם יצטרכו לרדת עוד כמה מקומות כדי להגדיל את הסיכוי לזכות בבחירה הראשונה. עבור טורונטו זה חשוב במיוחד, כי בבחירה הזאת צפוי לחכות אנדרו וויגינס הקנדי. לאחר שכוכבי העבר של הראפטורס ברחו בהזדמנות הראשונה, כוכב מקומי עשוי להיות גלגל ההצלה של המועדון הכושל הזה.

יונאס ולנצ'יונאס שחקן טורונטו ראפטורס. רויטרס
יהפוך למשמעותי יותר בהתקפה. יונאס ולנצ'יונאס/רויטרס

סקרמנטו

זה לא סימן חיובי עבור שחקן אם פעמיים תוך פחות משנה הקבוצה שלו בוחרת להיפטר ממנו רק כדי להימנע מתשלום החוזה שלו. הפעם זה היה מביך במיוחד, כי כל הליגה ידעה שיוג'ירי מחפש טרייד על גיי ואף אחד לא הביע עניין. בסוף סקרמנטו הרימה את הכפפה למרות שקשה למצוא קבוצה שצריכה פחות שחקן כמו גיי, ההשערה ההגיונית היא שיוג'ירי יודע משהו על הג'נרל מנג'ר פיט ד'אלסנדרו מהתקופה המשותפת שלהם בדנבר.

גיי יצטרף בסקרמנטו לדמרקוס קאזינס המוכשר והבעייתי. השילוב הזה נראה מטריד מכל כיוון אפשרי. שניהם צריכים את הכדור אצלם, שניהם לוקחים לא מעט זריקות גרועות, שניהם מאבדים המון, לשניהם לא מתחשק לשמור רוב הזמן (גיי לפחות יודע לשמור כשהוא רוצה), שניהם לא יודעים לשמש כינור שני. אם זה לא מספיק, אז השחקן השלישי בחשיבותו הוא הפוינט גארד המזערי אייזיאה תומאס, עוד סקורר שאוהב להחזיק בכדור וחלש בהגנה.

את השילוב בין דמרקוס לתומאס עוד ניתן היה לקבל, שניהם קולעים באחוזים טובים השנה ואם ד'אלסנדרו רוצה להצליח עכשיו (והטרייד מבהיר שהוא רוצה), היה עדיף לו להקיף אותם ברול פליירס שמתמחים בהגנה, קליעה מבחוץ ומנהיגות. גיי, שהשנה קולע באחוזים איומים (38.8 אחוזים מהשדה, בעיקר בגלל שהוא קולע ב-41 אחוזים בצבע לאחר שעד לפני שנתיים קלע שם ב-57 אחוזים) הופך את החמישייה של סקרמנטו לעוד פחות מאוזנת והגיונית.

דמרקוס קאזינס שחקן סקרמנטו קינגס. Rich Pedroncelli, AP
השילוב עם גיי מטריד, ויקשה על הקינגס להגיע לבחירת דראפט גבוהה. דמרקוס קאזינס/AP, Rich Pedroncelli

לצד השלישייה הזאת, יהיה קשה מאוד לשחקנים נוספים לבלוט. שני הצעירים הבולטים בקבוצה הם כאלה שגם ככה לא נוטים לקחת על עצמם יותר מדי אם לא מכריחים אותם. הרוקי בן מקלמור, שנראה בדרך להיות גרסת ה-NBA של יותם הלפרין, מרגיש בנוח עם תפקיד האופציה הרביעית בהתקפה. דריק וויליאמס, הבחירה השנייה מ-2011 שאכזב במינסוטה ובעצמו הגיע בטרייד לא מזמן, רגיל להתחבא בצל של שחקנים טובים ממנו.

המאמן מייק מאלון, שבסך הכול עושה רושם חיובי, יצטרך להפוך את החמישייה הזאת למשהו מתפקד. קשה לראות אותו מצליח. גם אם כן, סקרמנטו מדורגת במקום הלפני אחרון במערב ואין לה סיכוי להיאבק על מקום בפלייאוף בקונפרנס הצפוף. במקרה הטוב, שהוא בעצם המקרה הרע, ריבוי הסקוררים יעזור לקינגס לנצח מספיק משחקים כדי לעבור את רוב קבוצות הלוטרי מהמזרח. הטרייד הזה בעיקר מבטיח שנה נוספת של חוסר רלוונטיות בסקרמנטו ומעיד על חוסר הבנה מוחלט לגבי האופן בו ניתן לבנות קבוצה סביב קאזינס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully