וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעליו של ג'ורדן מ"משחק השפעת" נמכרו ב-100 אלף ד'

נער הכדורים של יוטה שקיבל את הנעליים מג'ורדן אחרי המשחק ב-97' בו קלע 38 נק' כשהוא סובל מחום גבוה, עשה קופה נאה

כמה הייתם משלמים כדי לקחת איתכם פיסת היסטוריה של הכדורסל איתכם הביתה? האם הייתם משלמים יותר אם מדובר בזוג נעליו של אלוהים בכבודו ובעצמו. ומה אם הנעליים הללו היו חלק מאחת ההופעות הזכורות ביותר בהיסטוריה של ה-NBA? התשובה, במקרה של צמד נעליו של מייקל ג'ורדן שנמכרו היום (חמישי) היא 104,765 אלף דולרים, כשזהותו של הקונה עדיין לא ידועה. מדובר בנעליים שנעל ג'ורדן ב"משחק השפעת" המפורסם (עוד פרטים עליו למטה), בו עלה כוכב הבולס למשחק מספר 5 בסדרת הגמר מול יוטה עם חום של 38.5 מעלות צלזיוס, ובמו ידיו החזיר את שיקגו מפיגור באחת ההופעות הגדולות בהיסטוריה בדרך לניצחון 88:90 שהעלה את הבולס ליתרון 2:3 בסדרה. זה נגמר כמובן בטבעת חמישית לג'ורדן.

סקוטי פיפן עם מייקל גו'רדן בסיום משחק 5 בגמר פלייאוף 1997. jack smith, AP
פיסת היסטוריה. ג'ורדן נתמך בפיפן במשחק השפעת המפורסם/AP, jack smith

הילד בר המזל שזכה לקבל את נעליו של ג'ורדן באותו הלילה הוא דווקא נער הכדורים של יוטה המאוכזבת, פרסטון טרומן. השניים פיתחו ידידות לאחר שטרומן נהג להביא לג'ורדן את רסק התפוחים שנהג לאכול לפני משחקים. ערב לפני המשחק הגורלי אכל ג'ורדן פיצה מקולקלת שגרמה לו לקלקול קיבה והוביל לחום הגבוה. גם הפעם טרומן הביא לכוכב את הרסק, אלא שהפעם ג'ורדן לא היה יכול לאכול דבר. עם זאת, הכוכב התרגש מהמחווה וכאמור העניק בסיום המשחק הבלתי נשכח את נעליו לטרומן, ואף חתם עליהן.

"הסתכלתי על הנעליים האלה אולי ארבע פעמים בכל השנים הללו מאז ששמתי אותן בכספת לפני 16 שנים", סיפר טרומן. "היו שנים שבכלל לא חשבתי עליהן". כשנשאל מדוע מכר אותן אמר טרומן: "פשוט לא ראיתי את ההיגיון להחזיק משהו כל כך מגניב וחלק מההיסטוריה של ה-NBA בבנק שלי יותר".

ילד הכדורים שהפך מאז לאדם מבוגר ניסה בעבר למכור אותן, אך לאחר שקיבל הצעה של 5,000 דולר לפני מספר שנים, החליט להחזירן לבנק. השנה, אחד מחבריו של טרומן הציע לו שוב לבדוק את המצב, לאחר שזוג נעליו של ג'ורדן מעונת הרוקי שלו נמכרו תמורת 21,780 אלף דולר. הסכום הגבוה ששולם עבור הנעליים שסיפק טרומן שבר את השיא שנרשם לפני כחודש עבור נעליים משומשות, שעמד על 31,070 אלף דולר, גם הוא עבור נעליים של ג'ורדן מעונת הרוקי.

אז מה הולך לעשות טרומן עם הכסף? הוא מספר כי מרבית הכסף יילך לקרן הקולג' של ילדיו ועבור תשלומים על מכוניתו. אגב, טרומן לא ממש מתרגש ממכירת הנעליים. הסיבה? יש לו זוג נעליים נוסף של ג'ורדן מסדרת הגמר של 1998. טוב להיות נער כדורים ביוטה.

שחקן שיקגו בולס מייקל ג'ורדן במהלך משחק השפעת בסדרת הגמר מול יוטה ג'אז. AP
התחיל במחלה ונגמר בעוד אליפות. ג'ורדן הגמור, רגע לפני פתיחת המשחק/AP

"משחק השפעת": הסטטיסטיקה

מייקל ג'ורדן סיים 44 דקות מתישות של משחק עם 38 נקודות אדירות ב-13 מ-27 מהשדה (2 מ-5 לשלוש). הוא הוסיף 10 מ-12 מהקו, אסף 7 ריבאונדים, חילק 5 אסיסטים, חטף שלושה כדורים ואיבד שלושה.

ואם אתם לא יודעים על מה מדובר, התרווחו לאחור וצפו בהצגה הענקית:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully