וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאט: "אתם תגידו מה היה שם, לא אני"

שערוריית שיפוט? ירושלים ביצעה חמש עבירות ברבע האחרון, אוחיון היה אמור לזרוק עונשין 2 שניות לסיום, אך השופטים נתנו כדור מהצד. מכבי שוקלת לערער, האיגוד מגבה את השופטים: "השלשה חוקית". וגם: המספרים שמאחורי ההפסד

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

מכבי תל אביב והפועל ירושלים סיפקו הערב (שני) משחק נפלא במלחה, שהסתיים בניצחון דרמטי 85:87 של האדומים. המהלך שהתברר כזה שהכריע את ההתמודדות הגיע 25 שניות לסיום, כשיותם הלפרין, מי אם לא הוא, ניצל "אסיסט" משופט המשחק גילי עובד (בו פגעה מסירה של דרווין קיצ'ן בדרכה החוצה), כדי לצלוף שלשה אדירה שלמעשה קבעה את תוצאת המשחק.

עבור מכבי תל אביב זה הפסד ליגה רביעי בתשעה משחקים - נקודת ציון חסרת תקדים למועדון הצהוב - ועל אף חסרונם של שון ג'יימס וסופוקליס שחורציאניטיס, שיכולים לשמש כסוג של תירוצים עבור דיוויד בלאט, הרי ששוב, כמו במשחקי ליגה קודמים, ניתן היה לראות עד כמה פגיעה סגנית האלופה.

עוד על הדרמה:

מאמן מכבי תל אביב דיוויד בלאט. יוסי ציפקיס
מה יש כבר להגיד? בלאט/יוסי ציפקיס

עם זאת, במכבי תל אביב מרגישים שלא רק המזל לא היה לצדם. מתברר כי העבירה שדרווין קיצ'ן ביצע בדקה האחרונה (2 שניות לסיום) הייתה למעשה העבירה הקבוצתית החמישית של ירושלים ברבע האחרון, ולא הרביעית. המשמעות: יוגב אוחיון היה צריך לזרוק שתי זריקות מהקו 2.1 שניות לסוף, ולא לקבל כדור מהצד. מנגד, לפי לוח התוצאות, זו היתה עבירה רביעית, וכך גם בטופס המשחק, כך שבירושלים טוענים כי אילו קיצ'ן לא היה לא היה "יודע" שיש לו עבירה לתת, לא היה עושה אותה.

גורם במכבי תל אביב אמר הערב כי הנהלת הקבוצה שוקלת להגיש ערעור על כך שברגע הסיום של המשחק יוגב אוחיון לא נשלח לקו העונשין, והשופטים הורו על הוצאת הכדור מהצד.

כמו כן, במכבי ראו את הכדור פוגע בשופט לפני שהגיע להלפרין, שקבר את השלשה הדרמטית. גילי עובד נשאל בסיום האם היה צריך לעמוד היכן שעמד, והשיב: "עמדתי בעמדה הכי נכונה. יש חוקה ופעלנו לפיה".

ראובן וירובניק, יו"ר איגוד השופטים, התייחס גם כן למהלך ואמר לוואלה! ספורט: "יש מכניקה של שיפוט, שופט נמצא חלק מהמשחק בתוך המגרש וחלק מהמשחק בחוץ. השופט הוא חלק ממה שנעשה במגרש. אם הוא היה עם הרגליים בחוץ אז זה היה נחשב כדור חוץ וכל עוד הוא עמד בתוך המגרש הוא נחשב כמו שחקן והכדור בפנים. אם השופט היה עם רגליים בחוץ, אז מאחר ששחקן ירושלים זרק את הכדור זה היה הופך לכדור של מכבי, אבל גילי עובד היה בפנים. הוא כמו שחקן שבתוך המגרש, כך אומרת החוקה".

"היו מקרים כאלה בעבר שהכדור פוגע בשופט, זו לא פעם ראשונה, הוא לא קפץ למגרש כדי לתפוס את הכדור, זה היה כדור חזק, ראיתי את ההילוך החוזר כמה פעמי, זה בא בהפתעה ופגע בו. באותה מידה זה יכול היה לפגוע בו ולצאת החוצה".

שחקן מכבי תל אביב גיא פניני. יוסי ציפקיס
"באנו בהרכב חסר אבל זה לא תירוץ להפסד". פניני/יוסי ציפקיס

"אתם תגידו מה היה במהלך הזה. אני לא. נקודה, סוף", כך אמר המאמן המפסיד דיוויד בלאט עם תום ההתמודדות בהתייחסו לשלשה של הלפרין. על המשחק עצמו אמר המאמן: "היה משחק מעולה, חזק. נפלנו בזריקה אחת. שיחקנו טוב ונכון, נפלנו בדברים קטנים. אין לי טענה לשחקנים".

גיא פניני נדרש לנושא גם כן, ואמר: "ראיתי את הכדור הולך החוצה ופתאום הוא נשאר במגרש, לא יודע אם אפשר היה למנוע את זה. אם השופט היה עומד בחוץ זה היה אאוט אבל הוא היה בתוך המגרש. זה הכדורסל, זה היופי בספורט. זה שיחק לרעתנו, וזה הפסד כואב. היה משחק ברמה מאוד גבוהה, ספורטיבי, כיף לשחק במלחה. באנו בהרכב חסר אבל זה לא תירוץ להפסד. היתה חסרה לנו מאסה בצבע. היינו צריכים להסתדר גם בלעדיהם ולא עשינו את זה. המזל שיחק קצת לטובת ירושלים".

יוגב אוחיון, מכבי תל אביב, מול הפועל ירושלים. יוסי ציפקיס
היה צריך ללכת לקו? אוחיון/יוסי ציפקיס

המספרים מאחורי ההפסד

* היה זה ההפסד הראשון של מכבי תל אביב במלחה זה יותר מחמש שנים. ההפסד האחרון היה בחודש נובמבר 2008. מאז ועד היום הצהובים ניצחו את ששת המפגשים האחרונים במלחה.

* 87 הנקודות שספגה מכבי תל אביב זה מספר הנקודות הגבוה ביותר שספגה העונה בליגה.

* מצד שני, 85 הנקודות שקלעה הוא השיא העונתי שלה העונה.

* ליאור אליהו אמנם לא התלבט הערב יתר על המידה, אך הניצחון מהווה עבורו כמעט עסקים כרגיל: הוא ניצח את הצהובים ב-4 מתוך 5 המפגשים האחרונים כיריב.

* לא פחות משישה שחקנים אשר הופיעו על הפרקט במלחה היום השתייכו בעבר לקבוצה היריבה: ליאור אליהו, יותם הלפרין, אלישי כדיר ויניב גרין מהפועל ירושלים וגיא פניני ויוגב אוחיון ממכבי תל אביב. מובן שהחגיגות של הארבעה מירושלים היו הערב גדולות על אחת כמה וכמה.

* היה זה המפגש ה-50 בו ירושלים מארחת את מכבי תל אביב. הניצחון של הקבוצה מהבירה היה ה-11 שלה על היריבה המרה בבית במהלך העונה הסדירה - המספר הגבוה ביותר מבין כל קבוצות הליגה.

*היה זה הניצחון ה-10 של ירושלים על מכבי תל אביב באולם מלחה, מאז נחנך בשנת 1985.

* עד היום, מאזנו של דיוויד בלאט במלחה כמאמן מכבי תל אביב היה מרשים למדי: מתוך 7 משחקים, הוא ניצח בשישה. אך הערב, במפגש השמיני, הוא כבר נחל הפסד שני.

* הנתונים באדיבות האתר הרשמי של מכבי תל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully