וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלפרין: "הכול זז בסלואו מושן, ואז הכדור הגיעי"

אוהדי ירושלים חגגו דקות ארוכות על הפרקט את הניצחון על מכבי ת"א, הלפרין מודה: "כדי לנצח אותם צריך גם מזל". וירובניק: "השלשה חוקית". וגם: המספרים מאחורי הניצחון

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

הפועל ירושלים רשמה הערב (שני) ניצחון מתוק, כשגברה בבית 85:87 על מכבי תל אביב במלחה, בזכות סל ניצחון דרמטי במיוחד של יותם הלפרין 25 שניות לסיום. ירושלים כבר כמעט איבדה את הכדור, אבל השופט גילי עובד עצר אותו בגופו מלצאת מהמגרש, והלפרין השחיל את השלשה.

שחקן הפועל ירושלים יותם הלפרין מול שחקני מכבי תל אביב גיא פניני, אלכס טיוס. יוסי ציפקיס
הערב שלו. הלפרין/יוסי ציפקיס

בסיום מאות אוהדי ירושלים פרצו לפרקט וחגגו את הניצחון, והניפו את השחקנים על הכתפיים. גם ליאור אליהו נראה בין הצוהלים, על אף שקלע 6 נקודות בלבד. הלפרין הודה בסיום ש"תמיד אומרים שכדי לנצח את מכבי צריך יכולת טובה וגם קצת מזל. בכול זז בסלואו מושן, והכדור הגיע אליי, ונכנס. כל קבוצה העונה יכולה לקחת אליפות.

"שלושה חודשים בירושלים עברו מהר, הייתה נחיתה רכה, ואני שמח מאוד. האווירה הייתה מדהימה. איך זה לנצח את מכבי? ההתקדמות הכי גדולה של ירושלים היא שהיא מתמקדת בעצמה, ולא באחרים".

מאמן ירושלים בראד גרינברג אמר בסיום כי "הלפרין בחור חזק, חכם ובוגר. מהיום הראשון הוא ידע לאן הוא נכנס. הוא בחור נפלא לאמן, והלוואי שיזרוק יותר. אני כל הזמן רוצה שהוא יזרוק".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אורי אלון, הפועל ירושלים, חוגג ניצחון על מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
עוד צעד בדרך למהפכה. אלון/יוסי ציפקיס

ראובן וירובניק, יו"ר איגוד השופטים, התייחס למהלך שהוביל לשלשה של הלפרין ואמר לוואלה ספורט לגבי הטענה שגילי עובד צריך היה להיות מחוץ למגרש: "יש מכניקה של שיפוט, שופט נמצא חלק מהמשחק בתוך המגרש וחלק מהמשחק בחוץ. השופט הוא חלק ממה שנעשה במגרש. אם הוא היה עם הרגליים בחוץ אז זה היה נחשב כדור חוץ וכל עוד הוא עמד בתוך המגרש הוא נחשב כמו שחקן והכדור בפנים. אם השופט היה עם רגליים בחוץ, אז מאחר ששחקן ירושלים זרק את הכדור זה היה הופך לכדור של מכבי, אבל גילי עובד היה בפנים. הוא כמו שחקן שבתוך המגרש, כך אומרת החוקה".

"היו מקרים כאלה בעבר שהכדור פוגע בשופט, זו לא פעם ראשונה, הוא לא קפץ למגרש כדי לתפוס את הכדור, זה היה כדור חזק, ראיתי את ההילוך החוזר כמה פעמי, זה בא בהפתעה ופגע בו. באותה מידה זה יכול היה לפגוע בו ולצאת החוצה".

ליאור אליהו, הפועל ירושלים, חוגג ניצחון על מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
כמה שהוא אוהב לפגוש את מכבי תל אביב. ליאור אליהו/יוסי ציפקיס

המספרים מאחורי הניצחון של ירושלים

* היה זה ההפסד הראשון של מכבי תל אביב במלחה זה יותר מחמש שנים. ההפסד האחרון היה בחודש נובמבר 2008. מאז ועד היום הצהובים ניצחו את ששת המפגשים האחרונים במלחה.

* 87 הנקודות שספגה מכבי תל אביב זה מספר הנקודות הגבוה ביותר שספגה העונה בליגה.

* מצד שני, 85 הנקודות שקלעה הוא השיא העונתי שלה העונה.

* ליאור אליהו אמנם לא התלבט הערב יתר על המידה, אך הניצחון מהווה עבורו כמעט עסקים כרגיל: הוא ניצח את הצהובים ב-4 מתוך 5 המפגשים האחרונים כיריב.

* לא פחות מחמישה שחקנים אשר הופיעו על הפרקט במלחה היום השתייכו בעבר לקבוצה היריבה: ליאור אליהו, יותם הלפרין, אלישי כדיר מהפועל ירושלים וגיא פניני ויוגב אוחיון ממכבי תל אביב. מובן שהחגיגות של השלושה מירושלים היו הערב גדולות על אחת כמה וכמה.

* היה זה המפגש ה-50 בו ירושלים מארחת את מכבי תל אביב. הניצחון של הקבוצה מהבירה היה ה-11 שלה על היריבה המרה בבית במהלך העונה הסדירה - המספר הגבוה ביותר מבין כל קבוצות הליגה.

*היה זה הניצחון ה-10 של ירושלים על מכבי תל אביב באולם מלחה, מאז נחנך בשנת 1985.

* עד היום, מאזנו של דיוויד בלאט במלחה כמאמן מכבי תל אביב היה מרשים למדי: מתוך 7 משחקים, הוא ניצח בשישה. אך הערב, במפגש השמיני, הוא כבר נחל הפסד שני.

* הנתונים באדיבות האתר הרשמי של מכבי תל אביב

מאמן מכבי תל אביב דיוויד בלאט. יוסי ציפקיס
המאזן במלחה התקלקל. בלאט/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully