וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפרק הבא של הישרדות: ורד כהן על המשבר של מכבי תל אביב

26.11.2013 / 9:30

בלאט נחלץ מפיטורים עם הניצחון על אילת, אבל חברי ההנהלה המשיכו להתלחש סביבו, והמחלוקת הבאה כבר צצה: האם לחתוך את טייריס רייס? הסיפורים מאחורי הקלעים על המשבר הצהוב, התגובה של בלו לתקרית עם המאמן ("הכל מקצועי"), וההבלחה של פניני ("באף קבוצה לא בנו עליי")

צילום ועריכה: קובי אליהו

1.מכבי תל אביב אומנם השיגה אמש ניצחון דרמטי מול הפועל אילת, 79:83, אולם המשיכה להציג יכולת חלשה וחשפה בעיות מהותיות רבות לאורך במשחק. ברבע הראשון נקלעה הקבוצה של דיוויד בלאט לפיגור 21:6 שגרם ללחץ בהיכל לנסוק. לאחר המשחק אמש היו למספר מאנשי הקבוצה טענות על השיפוט, כמו גם על התקרית בין סופוקליס שחורצאניטיס לאחד השופטים, במועדון מתכוונים לבדוק את קלטות הווידאו ואת חומרת התקרית.

"יש הרבה לחץ, הרבה שחקנים מתוסכלים, חלק לא בטוחים שימשיכו כאן", הודה אחד השחקנים. "זה לא מצב אידיאלי. אני בטוח שכולם מרגישים את הלחץ בקבוצה. מה שקורה כאן הוא מטורף, וחסר שהיינו נכנסים לעוד הפסד עכשיו. טוב שניצחנו, כי המשחק ביורוליג בחמישי הוא משחק חשוב. ככה נוכל להתרכז ביורוליג".

מכבי תל אביב נחלצה עם 79:83 קשה על הפועל אילת

בלאט על התקרית עם בלו: "צריך להחשיב את המאמן"

מאמן מכבי תל אביב דיוויד בלאט. קובי אליהו
לא צריך להיות פרנואיד כדי להיות מודאג. בלאט/קובי אליהו

2. זה כבר זמן רב שבלאט מסונוור מנצנוץ החרב הקרובה לגרונו. לא צריך להיות מאמן פרנואיד כדי להיות מודאג נוכח ההסתודדויות שקיימו במהלך המשחק חברי הנהלת מכבי תל אביב אחרי כל איבוד כדור. אמש, שלא כהרגלם, ישבו דני פדרמן ושי רקנאטי זה ליד זה וניתחו את המצב. גם בישיבה המאולתרת בסמוך לחדר ההלבשה המשיכו קברניטי מכבי לדבר ביניהם. הפעם, בלאט ניצח. החרב הורחקה מהגרוגרת בכמה סנטימטרים. אך עד מתי?

3. לפרסומים על מעמדו המעורער של המאמן יש תופעת לוואי: בלאט מאבד סמכותיות מול השחקנים. קשה לו מאוד לשלוט בשחקניו כאשר הם, בייחוד אלו המתוסכלים ממצבם, חשים היטב את מעמדו הנחלש מול ההנהלה. שחקנים כבר העידו ש-"הרבה לא מתרגשים מהצעקות של בלאט", וכפי שפורסם כאן, בלאט איבד את חדר ההלבשה כבר בשלב מוקדם יותר עונה.

עד כמה הניצחון הרפוי שהציגו הצהובים גם אמש והיכולת של השחקנים קשורה להיחלשותו של המאמן? האם זו הביצה או התרנגולת? דוגמה הממחישה את המצב נגלתה בתקרית בה טיירס רייס העדיף לא לגשת לאחד מפסקי הזמן, ולשבת הרחק בקצה הספסל, כשהאכזבה ניכרה היטב על פניו. נראה שלרייס, המתוסכל מאוד ממצבו לאחר שמיעט לשחק מול קוצ'ה לבוראל, יש סיבה לדאגה: לוואלה! ספורט נודע כי בלאט כבר שוחח על האפשרות להביא גארד אחר במקומו. אולם נראה כי גם כאן ישנה נקודת חיכוך בין בלאט להנהלה: בהנהלה סבורים כי צריך לנסות להעניק לרייס דקות נדיבות ויציבות יותר בכדי להעניק לגארד סיכוי להתאקלם. השאלה המעניינת יותר קשורה בהישרדות: מי יישאר אחרון במערכת? בלאט או רייס?

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
שחקן מכבי תל אביב טייריס רייס. קובי אליהו
ההנהלה בעדו, בלאט נגדו. טייריס רייס/קובי אליהו

4. את צחוק הגורל ניתן היה לשמוע אתמול בנוקיה עד לדוכן הפלאפל הסמוך להיכל. כי אותו בלאט אשר רחוק מלהיות מזוהה עם מטפחי השחקנים הישראלים, זכה אמש לח?ב?ל הצלה דווקא מגיא פניני, אחד הישראלים שספגו את נחת זרועו של בלאט בשנתיים האחרונות. דווקא אותו פניני קלע אמש 22 נקודות חשובות, כולל חטיפה בשניות האחרונות שאולי הצילה את המשחק, ואולי בדרך גם את בלאט.

הקהל, המשווע לשחקנים ישראלים, הגיב בקריאות התלהבות לעבר הישראלי אשר קם וניער מעליו את המשקעים. פניני סיכם את התקופה שעבר: "אני פה בעיקר בגלל האופי שלי, אם תבחנו קבוצות בהן שיחקתי בעבר, לא התחלתי בחמישייה ואף קבוצה לא בנתה עליי. תמיד ניסיתי לקחת את הצ'אנס שאני מקבל בשתי ידיים. למה לא שיחקתי? מי שמאמן הוא הקובע, אני בא ומתאמן ועושה את העבודה שלי, אני ממש לא נכנס ללמה זה קרה ואיך זה קרה. אני פשוט מקבל את זה , אנחנו מקצוענים ובגלל זה אנחנו פה".

שחקני מכבי תל אביב גיא פניני, סופוקליס שחורציאניטיס. קובי אליהו
"מי שמאמן הוא הקובע". גיא פניני/קובי אליהו

5. הלחץ האדיר שמופעל על בלאט פגע אמש אפילו בדייויד בלו, אחד השחקנים האהובים ביותר על המאמן. בלו חטף שטיפה מבלאט שהחל לצרוח לעברו במהלך פסק הזמן: "אתה צריך לקום ולשחק הגנה" , כשבלו השיב למאמן מספר מילים, חרץ בלאט בתקיפות: "אתה בחוץ!", בלאט אף אמר על התקרית אמש כי " שחקן צריך להחשיב את המאמן, ואם לא, הוא צריך לשבת בצד. אני אוהב את בלו, הוא עזר לנו לנצח אבל כשצריך לשים מישהו בצד עושים את זה".

בלו התייחס לחילופי הדברים: "מה קרה? זה משהו ביני לבין המאמן בלאט. אני מכיר אותו כבר הרבה שנים. כל מה שקורה זה מקצועי ולא משהו חמור. הרי אחרי שזה קרה, שיחקתי במחצית השנייה, כל מה שאני יכול להגיד זה שאני ודיוויד חברים טובים, שניני בחורים אינטנסיביים וזה חלק מהמשחק. מה אמרתי לו במהלך הדבר הזה? שכחתי..", הוסיף בחיוך.

על המשחק אמר בלו: "יש לחץ בכל משחק, אבל היה לחץ. פספסנו כמה ליי אפים וכמה זריקות חופשיות, אבל הכי חשוב שהשגנו את הניצחון". לגבי מצבו של רייס הוסיף בלו: "יש לנו הרבה שחקנים מוכשרים. הכי חשוב שטיירס ימשיך לעבוד קשה, יישאר חיובי, והזמן שלו יגיע. רק לפני שבועיים הוא ניצח לנו בוילנה את המשחק. זו עונה ארוכה עם הרבה משחקים, צריכים להישאר חיוביים ולהיות ביחד".

שחקן מכבי תל אביב דיוויד בלו מול שחקני הפועל אילת, ניצן חנוכי, טרנס רודריק. קובי אליהו
"אני ודיוויד חברים טובים". דייויד בלו/קובי אליהו

* רשת "בורגר-ראנץ'" הודיעה היום כי שחקנה של מכבי תל אביב סופוקליס שחורציאניטיס ישמש כפרזנטור בשנה הקרובה. השחקן יוביל את קמפיין הפרסום להשקת ארוחות חדשות של הרשת במגוון גדלים וסגנונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully