וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופו צריך לפחד? מדור המעקב התרשם מארטיום פרחוסקי

26.11.2013 / 8:40

הוא חגג בריבאונד ההתקפה ושינה ליריבה לא מעט זריקות, אבל המהלכים ההתקפיים שלו עדיין לא הלכו בצורה חלקה. מדור המעקב השבועי התרשם מסנטר הפועל ירושלים ארטיום פרחוסקי, רגע לפני המשחק מול מכבי תל אביב

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

לרגל עונת 2013/14 החלטנו לפתוח מדור חדש: מעקב צמוד ויסודי אחר 17 שחקנים מליגת העל, ישראלים וזרים, בסיבוב הראשון והשני. השחקנים שנבחרו הם בעיקר הישראלים בעלי הפוטנציאל להגיע למעמד של שחקנים מובילים בכדורסל הישראלי, וזרים בולטים בליגת העל. למדור העשירי בחרנו את הסנטר ארטיום פרחוסקי מהפועל ירושלים שהכה גלים בתחילת העונה במלחה. עקבנו אחריו במשחק הניצחון של האדומים מהבירה על הפועל תל אביב 70:75 במסגרת המחזור השמיני בליגת העל.

שחקן הפועל ירושלים ארטיום פרחוסקי. ברני ארדוב
משחקני הפנים המעניינים בליגה. פרחוסקי/ברני ארדוב

איך הגיע למשחק?

פרחוסקי היה יוצא מן הכלל במשחקי ההכנה לעונה ובגביע ווינר הפגין דומיננטיות שגרמו ללא מעט אנשים לתהות כיצד ירושלים הצליחה להביא אותו. עם פתיחת העונה הוא סבל מפציעה קלה, שגרמה לו להראות לא טוב בליגה. מלבד שתי הצגות בניצחונות על מכבי ראשון לציון וגלבוע/גליל, אז קלע 19 ו-18 נקודות בהתאמה, לא הבריק ורשם 8.8 נקודות ו-3.8 ריבאונדים בממוצע למשחק. ביורוקאפ המצב מעט שונה. מלבד המשחק האחרון נגד אקדמיק סופיה, בו שיחק לא טוב, הצליח הבלארוסי לשמור על יציבות עם מספרים טובים ורשם 12.6 נקודות ו-6.8 ריבאונדים בממוצע למשחק.

פירוט המשחק:

סטטיסטיקה: 8 נקודות (3 מ-6 ל-2, 2 מ-4 מהעונשין), 7 ריבאונדים (5 בהתקפה), חסימה אחת ואיבוד אחד ב-13:45 דקות. מדד כולל – 8.

כשהיה על המגרש: 20:21 להפועל תל אביב

כשלא היה על המגרש: 49:55 להפועל ירושלים

כמו ברוב המשחקים האחרונים, גם אמש בחר גרינברג לפתוח עם הסנטר שלו על הספסל, והכניס אותו שניות ספורות לסיום הרבע הראשון כשהיתרון הירושלמי כבר היה מבוסס. בשניות הראשונות שלו פרחוסקי ניסה לתפוס עמדה מספר פעמים על יונתן שולדברנד ולמנוע ממנו את הכדור, אבל לא היה שם באמת. כשכבר קיבל כדור לא הצליח לסיים אותו בנקודות, והחטיא לייאפ. בהגנה הוא הצליח לשנות זריקות וגרם לכך שכל שחקן של הפועל תל אביב שחדר לסל נעצר לפני שהוא זרק והתלבט כיצד לסיים את המהלך. בצד ההתקפי, הסנטר הירושלמי הספיק לתקן ריבאונד התקפה אחד לנקודות לפני שהוחלף. במהלך האחרון של המחצית הוא נשלח בחזרה לפרקט, נשלח לעונשין ודייק.

הדקות המשמעותיות יותר שלו היו במחצית השנייה, כשנכנס שלוש וחצי דקות לסוף הרבע השלישי ויצא חמש דקות לסיום. בדקות הללו ראינו את פרחוסקי דומיננטי מאוד בהתקפה כשקלע ארבע נקודות מארבעה ריבאונדים בהתקפה שהוריד, אך מנגד, כשניסה לבצע מהלך כוחני ולקחת את שולדברנד לטבעת, סיים עם זריקה שלא פגעה באיזור של הסל. בהגנה הוא המשיך לבלוט, המשיך לשנות זריקות, ואפילו חטף כדור, שמשום מה לא נרשם לו בסטטיסטיקה. הוא ירד מהמגרש לאחר שביצע עבירה שטותית על ריבאונד, החטיא שתי זריקות עונשין קריטיות אליהן הגיע מריבאונד התקפה, ולאחר מכן ביצע עבירת תוקף ולא חזר עד לסיום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שחקן הפועל ירושלים ארטיום פרחוסקי מול שחקן הפועל תל אביב רביב לימונד. ברני ארדוב
הפחיד את השחקנים היריבים בהגנה. פרחוסקי חוסם את לימונד/ברני ארדוב

מסקנות

כרגיל, נתייחס קודם לתמונה הכללית. לארטיום פרחוסקי היה משחק יותר מטוב. הוא היה מאוד אפקטיבי בדקות שלו על המגרש, וגרם להפועל תל אביב לחשוב בהתקפה. כשאתה מציב שחקן כמוהו בתוך האיזורית, גם אם הקבוצה הצליחה לפרוץ את הקו הראשון, היא מפחדת לקבל חסימה. מבחינה התקפית הוא אמנם לא הצליח לייצר לעצמו את הנקודות כפי שראינו במשחקי גביע ווינר, אז ידע לקחת כדור ועם הפיזיות קלע לא מעט, אבל השתמש אמש בנשק השני, והלא פחות יעיל שלו - ריבאונד התקפה - כדי לייצר שמונה נקודות.

עם הגעתו של ליאור אליהו להפועל ירושלים, ההבדלים בין חמישיות עם פרחוסקי לחמישיות עם ג'וש דאנקן הם תהומיים. כשאליהו משחק יחד עם השחקן שמשלים שנה שנייה בבירה, הוא יכול להיכנס יותר לכיוון הצבע ולהוציא לו לקליעות פתוחות, מה שמקשה על היריבה. כשהוא יחד עם הבלארוסי, שחי בתוך הצבע, הוא יכול להרשות לעצמו לזרוק יותר לכיוון הטבעת, כיוון שיש שם את השחקן שיתקן. עם פרחוסקי הפועל ירושלים אמורה פחות לרוץ, אבל בשל העובדה שב-13 דקות איתו על המגרש קלעה היריבה רק 21 נקודות, היא גם לא צריכה את זה.

רוב הקבוצות בליגת העל למדו את הטריק עם פרחוסקי, שדומה מאוד למה שמכבי תל אביב עושה עם שחורציאניטיס. היא מנסה לצוות אליו בחמישייה לפחות שניים או שלושה קלעים טובים, מה שימנע מהיריבה להביא עזרה. אלא שמול הפועל תל אביב לא הצליח הסנטר להתגבר פעמיים על יונתן שולדברנד, שאמור להיות רך ממנו בהרבה.

המבחן האמיתי הגדול של סנטר נבחרת בלארוס יגיע כבר בשבוע הבא. מכבי תל אביב תגיע למלחה עם שחורציאניטיס, ואחרי שהמלחמה בין השניים נמנעה בגמר גביע ווינר כשהסנטר היווני לא התלבש, הפעם צפוי קרב במשקל כבד. אי אפשר לצפות מפרחוסקי להיות שחורציאניטיס: הוא פחות חזק, וגם כנראה פחות מוכשר. אבל מה כן ירושלים תצטרך לצפות ממנו? קודם כל שיידע את המגבלות שלו, וינסה קצת פחות ללכת בכוח אל הסל. קצת יותר הוצאות כדור החוצה, ואולי תפיסת עמדה מחודשת מדי פעם יגוונו את המשחק שלו. אם יעשה את זה, בתוספת הדומיננטיות הנהדרת בריבאונד ההתקפה, ירושלים תהנה מאחד השחקנים הגבוהים הטובים שהגיעו לכאן.

שחקן הפועל ירושלים ארטיום פרחוסקי עם ליאור אליהו. ברני ארדוב
שיתוף הפעולה הזה עדיין דורש עבודה. פרחוסקי ואליהו/ברני ארדוב

מה אמרו עליו?

בראד גרינברג: "ארט לומד, בדרך כלל לוקח לו קצת יותר זמן לדעת להיכנס לסביבה החדשה ולסגנון החדש, אבל לשחקן גבוה יש יתרונות. הגודל שלו זה יתרון, אבל לפעמים הוא צריך להתמודד עם שחקנים קטנים יותר ממנו, וזה מקשה עליו. קבוצות מקיפות אותו בשניים או שלושה שחקני הגנה, וגם הוא וגם הקבוצה צריכים לדעת להתגבר על זה. הוא משתפר, והוא יילך וישתפר גם בעתיד. הוא בחור נהדר, והוא מסוגל לעשות דברים נהדרים. הוא הראה את זה בכמה חלקים היום, ובהרבה משחקים ביורוקאפ, ובכל שבוע הוא יילך ויתקדם. אנחנו צריכים ללמוד להפוך אותו ליותר אפקטיבי".

שחקן מכבי תל אביב סופוקליס שחורציאניטיס. קובי אליהו
קרב במשקל כבד בשבוע הבא במלחה. שחורציאניטיס/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully