וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: ירושלים ניצחה 70:75 את הפועל תל אביב

האורחים הסתדרו ללא גרינברג שהורחק והנחילו למארחת הפסד אחרי הדרבי. אליהו חזר לליגה (11 נק', 11 ריב'). חולון הביסה את אשדוד 59:78

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

עוד לפני המנה העיקרית של הערב (שני) ביד אליהו במשחק בין מכבי תל אביב להפועל אילת, גברה הפועל ירושלים על הפועל תל אביב 70:75 והנחילה לה הפסד ביתי לאחר הניצחון הגדול בדרבי. במשחק נוסף, מארחת הפועל חולון את מכבי אשדוד המשתפרת, שאחרי הניצחון על ראשון לציון רוצה להמשיך במומנטום.

איך דרווין קיצ'ן יקבע את גורל העונה של הפועל ירושלים?

שחקן הפועל ירושלים ליאור אליהו. ברני ארדוב
חזר לליגה בסטייל. ליאור אליהו/ברני ארדוב

הפועל תל אביב - הפועל ירושלים 75:70

ברוך הבא, ליאור אליהו. אחרי הופעת בכורה פושרת במדי הפועל ירושלים ביורוקאפ בשבוע שעבר, הפורוורד המדובר סוף סוף חזר, רשם הופעה ראשונה בליגת העל זה חמישה חודשים ובאופן מפתיע, זכה לקרדיט ממושך מבראד גרינברג וענה לו על המגרש עם שורה סטטיסטית מצוינת (11 נקודות, 11 ריבאונדים ו-4 אסיסטים) , שסייעה רבות לניצחון. האדומים מהבירה חששו ערב מהפסד שיכניס למשבר, אחרי שהפסידו שלושה מתוך ארבעת המשחקים שקדמו למשחק בהדר יוסף, אך בסופו של דבר יכולים לרשום לעצמם ניצחון יוקרתי ורביעי בסך הכול העונה. שיכורה מהניצחון הגדול בדרבי, הפועל תל אביב לא נכנסה טוב למשחק, נקלעה לפיגור דו ספרתי ומשם רדפה כל המשחק אחרי יריבתה, ללא הצלחה. רביב לימונד, גיבור הדרבי, היה חלש הפעם ואיבד כדורים למכביר. כמעט מבלי ששמנו לב, הפועל תל אביב שוקעת בחלק התחתון של הטבלה עם שלושה ניצחונות בלבד.

מהלך המשחק

אליהו פתח בחמישייה ודופרי קלע את הסל הראשון לירושלים, אך הפועל תל אביב הגיבה ועלתה ל-2:4. ג'וש דאנקן קלע שבע רצופות והעלה את ירושלים ליתרון 7:9. שלשה וסל של דופרי השלימו ריצת 2:15 לירושלים והקנה לה יתרון 9:17. דרווין קיצ'ן נכנס לעניינים, קלע חמש רצופות והעלה את ירושלים ליתרון דו ספרתי, 13:24. קאונסיל קלע נקודות להפועל תל אביב וקבע 17:26 לירושלים בסיום הרבע הראשון.

אליהו עלה ללוח עם גויאבה אופיינית וקלע שתיים ראשונות. הפועל תל אביב לא הצליחה להתקרב. שגיאה של בראד גרינברג, שהעמיד חמישייה ללא שני שחקנים ישראלים כנהוג בחוק הרוסי, עזר לאדומים להתקרב מעט. דאנק של קרלון בראון, היחידי שתפקד אצל הפועל תל אביב באתן דקות, קירב אותה ל-34:25. רונאלד דופרי להט והשאיר את היתרון של ירושלים על דו ספרתי. לימונד, במשחק פושר עד כה, עם נקודה מהקו קבע 41:32 לירושלים בירידה להפסקה.

דופרי עלה ל-16 נקודות בפתיחת הרבע השלישי, אך שלשה של מתן נאור הורידה ל-43:37. גרינברג חטף טכנית לאחר דין ודברים עם השופטים והורחק, והאדומים ניצלו זאת כדי להתקרב ל-46:42. מכאן, ירושלים שוב הצליחה לברוח בעזרת דופרי וקיצ'ן ל-45:55. הפועל תל אביב לא ויתרה וצימקה ל-50:56. סל של פרחוסקי הוריד את ירושלים ביתרון 50:59 לקראת הרבע האחרון.

ליאור אליהו, שהמשיך לקבל קרדיט מגרינברג, פתח את הרבע האחרון עם ארבע רצופות. לימונד קלע ארבע רצופות משלו וצימק ל-65:56. וינסנט קאונסיל עם שלשה הוריד לשש בלבד. דופרי עם פולו דאנק יפה העלה את ירושלים ל-61:69, שלוש דקות לסיום. בראון עם שלשה הוריד ל-66:69, שתי דקות לסיום. קרלון בראון צימק ל-3 בלבד דקה לסיום, אך אליהו ענה בגויאבה ענקית, 40 שניות לסיום. קיצ'ן איבד והפועל תל אביב הייתה יכולה להשוות, אך לימונד רשם איבוד שביעי, 6 שניות לסיום. דאנקן דייק מהקו, ובסיום 70:75 לירושלים.

קלעו להפועל תל אביב: קרלון בראון 18, רביב לימונד 15 (5 מ-14 מהשדה, 7 איבודים), ג'וש אוונס 12 (11 ריבאונדים), וינסנט קאונסיל 11, ג'סטין הארפר 10, מתן נאור 4.

קלעו להפועל ירושלים: רונאלד דופרי 22 (7 מ-11 ל-2, 2 מ-5 ל-3), ג'וש דאנקן 17 (7 ריבאונדים), ליאור אליהו 11 (5 מ-10 ל-2, 11 ריבאונדים), דרוין קיצ'ן 10 (6 אסיסטים), ארטיום פרחוסקי 8, יותם הלפרין 7 (1 מ-7 מהשדה).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
שחקן הפועל ירושלים ג'וש דאנקן מול שחקני הפועל תל אביב. ברני ארדוב
לא הצליחו לעצור אותו. דאנקן/ברני ארדוב
שחקן הפועל תל אביב רביב לימונד מול שחקן הפועל ירושלים רונאלד דופרי. ברני ארדוב
המצטיין אצל ירושלים. דופרי מול לימונד/ברני ארדוב
שחקן הפועל חולון שלומי הרוש. מגד גוזני
משחק שיא. שלומי הרוש/מגד גוזני

הפועל חולון - מכבי אשדוד 59:78

חוסר יציבות גדול מאפיין את הקבוצה של ליאור ליובין בשבועות האחרונים וגם הניצחון היחיד שלה בתקופה האחרונה, נגד ברק נתניה בבית, הושג בשיניים. הערב לא נותר מזה כל זכר: אומנם, הסגולים רשמו פתיחה מהוססת ולא הצליחו לעלות ליתרון גבוה במחצית הראשונה, אך במחצית השנייה הצליחו לברוח הודות לשיא עונתי של שלומי הרוש ובזכות יכולת גבוהה של שחקן הרכש החדש סקוטי ריינולדס. אשדוד דווקא הגיעה במצב רוח מרומם יחסית, לאחר הניצחון החשוב על מכבי ראשון לציון בקרב התחתית, אך הערב קיבלה שיעור מקבוצה טובה ממנה ותמשיך לחפש את עצמה במאבקי התחתית. חסרונו של אלעד הופמן, שהתווסף לרשימת הפצועים הארוכה בלאו הכי של נתי כהן, הורגשה היטב.

מהלך המשחק:

שלומי הרוש פתח את המשחק חזק, ועם 7 נקודות העלה את חולון ליתרון 9:12. סילאס, שרשם בכורה מוצלחת ביום שישי באשדוד, המשיך את היכולת הטובה וקלע 4 נקודות. משה מזרחי קלע 4 משלו, והרבע הראשון הסתיים ב-14:14.

סקוטי ריינולדס, בבכורה במדי חולון, להט וקלע 9 נקודות מהירות כדי להעלות את חולון ליתרון 16:24. מרכוס דאב קלע שש מהירות ושלשה של אור קהל הצעיר הורידה ל-24:26 בלבד. גוני יזרעאלי עלה מהספסל, וחולון שמרה על יתרון קל, 28:30. למחצית ירדה ביתרון 30:32.

עם פתיחת הרבע השלישי חבייר סילאס הפך את הקערה על פיה והעלה את אשדוד ליתרון, אך שלומי הרוש ענה בשלשה נוספת והחזיר את הצבע ללחיים של חולון. משה מזרחי התעלה באשדוד, הגיע ל-12 נקודות אישיות וקירב את אשדוד עם 41:43. אסברי סחב את חולון על כתפיו והעלה אותה ליתרון 47:53. סילאס צימק, אך בסיום הרבע חולון הובילה 49:55.

נועם מטלון ולורבס באוורס העלו בפתיחת הרביעי את חולון ליתרון דו ספרתי, 49:59. חולון המשיכה את הריצה שלה, וסל של באוורס הקפיץ אותה ליתרון 15, 49:64. משם, חולון המשיכה לשייט ועלתה ליתרון של 20 נקודות. בסיום 59:78 לחולון.


קלעו להפועל חולון: סקוטי ריינולדס 21(5 מ-9 לשלוש, 5 אסיסטים), שלומי הרוש 19 (7 מ-8 מהשדה), בריאן אסברי 16, אייזק רוזפלט 8, לורנס באוורס 5, נועם מטלון 4, רם אליאספור ויחזקאל סקוורר 2 כל אחד, איתי שגב 1, כן שותף אלכס אוריאקי.

קלעו למכבי אשדוד: חבייר סילאס 17, משה מזרחי 14, מרכוס דאב 11, ריאן פירסון 8, קני הייז 4, אור קהל 3, עמית ביר-כץ 2.

משה מזרחי שחקן מכבי אשדוד (שמאל). מגד גוזני
משחק טוב שלא הספיק. משה מזרחי/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully