וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריאן רובן: "אנחנו חיים ממשחקים כאלה, יהיה קרב ענק"

קבלת הפנים ה"מיוחדת" לגצה, מכת הפציעות, הרצף שמפחיד את גווארדיולה והתקווה של קלופ. גרמניה מתמרקת לקראת משחק העונה בגרמניה בין דורטמונד לבאיירן (שבת, 19:30, ספורט1 וספורט1 HD)

גרמניה מתמרקת לקראת משחק העונה בבונדסליגה, הקרב שהכדורגל האירופי כולו נושא עיניים אליו, שחזור גמר ליגת האלופות מאשתקד - דורטמונד מול באיירן מינכן. אחרי שהשתיים נפגשו לפני כחצי שנה בגמר ליגת האלופות והתקוטטו גם על כתר האליפות, מגיע עכשיו משחק העונה הראשון. דורטמונד מגיעה אחרי שני הפסדים באירופה ובליגה ונראה שפגרת הנבחרות הגיעה מבחינתה בזמן הנכון. הפסד יגדיל את הפער מהאלופה לשבע נקודות ואת זה כבר יהיה קשה למחוק.

בפני השוורצגלבן עומד אתגר לא פשוט, לאור רשימת הפצועים הארוכה לקראת המשחק, בעיקר בחוליית ההגנה. דורטמונד תחסר את בלמה מאטס הומלס שנפצע במהלך משחק הידידות של נבחרת גרמניה מול אנגליה השבוע, את נבן סובוטיץ' ואף את לוקאש פישצ'ק. גם מרסל שמלצר בספק.

פרנק ריברי יחמיץ את משחק העונה נגד דורטמונד

מאטס הומלס צפוי להיעדר מהמגרשים עד ינואר 2014

ההשתלבות המהירה של הנריך מחיטיריאן, כוכב דורטמונד

מאמן דורטמונד יורגן קלופ. GettyImages
הגנה רעועה. קלופ/GettyImages

"מעולם לא ראיתי דבר כזה. כל שחקני ההגנה שהיו בעונת הדאבל ב-2012 מושבתים", התלונן המנהל המקצועי של דורטמונד, האנס יואכים ואצקה. למרות שלל הבעיות, יורגן קלופ ממש לא מתכוון להרים ידיים. "לא תנצח את באיירן את תגיד כל הזמן עד כמה הם טובים", אמר המאמן הכריזמטי. "דורטמונד כבר הוכיחה לעולם הכדורגל שלנצח את באיירן מינכן זו משימה אפשרית. נצטרך להיות בשיאנו, אין ספק, אבל אפשר לעשות את זה. סגנון המשחק יכול לגרום להם להרבה צרות, בתנאי שנציג את היכולת הטובה ביותר שלנו".

באיירן תנסה לנצח בסיגנל אידונה פארק לראשונה מאז ספטמבר 2009, ותיאלץ להסתדר ללא פרנק ריברי הפצוע. מריו גצה צפוי לתפוס את מקומו של הצרפתי בקישור וזה יהיה לו משחק ראשון באצטדיון בו כיכב במדים השחורים-צהובים של דורטמונד. מאז גצה עזב, אוהדי דורטמונד רוחשים לו שנאה עמוקה והם מכינים לו "קבלת פנים" מיוחדת. "הוא ייתן הרבה כבוד, כי הוא יודע כמה הוא חייב לדורטמונד", אמר קשר דורטמונד אילקאי גונדוגאן. "יהיה מוזר לראות אותו במדים של באיירן. אני מקווה שהקהל לא ישרוק בוז לעברו, אבל די ברור שזה לא יקרה. בסופו של דבר, האמוציות במשחקים כאלה תמיד גבוהות".

אריאן רובן, מסתבר, חיכה כבר הרבה זמן למשחק גדול שכזה. "אנחנו מתים על משחקים מהסוג הזה. אנחנו לא מפחדים מאף אחד, אבל גם הם לא פוחדים מאיתנו, כי הם זוכרים היטב את הניצחון שלהם עלינו בסופרקאפ. מאז הרבה השתנה אצלו, והשתפרנו מאוד. אנחנו מלאי ביטחון".

מריו גצה, באיירן מינכן. GettyImages
החיוך הזה יימחק בקרוב. גצה/GettyImages

כמה אנקדוטות לקראת המשחק הגדול

* הקרב הגדול הזה יפגיש בין ההתקפה הפורייה בליגה - זו של דורטמונד כמובן, שכבשה 32 שערים העונה עד כה, לבין החומה הבצורה של באיירן, שספגה 7 שערים בלבד.

* דורטמונד הנחילה לפפ גווארדיולה את ההפסד היחיד שלו מאז הגיע לגרמניה - עם 2:4 בסופרקאפ בפתיחת העונה.

* באיירן לא ניצחה את דורטמונד בששת המפגשים האחרונים ביניהן בליגה.

* הפסד הליגה האחרון של באיירן היה אי שם לפני יותר משנה - ב-2:1 מול לברקוזן.

* אם דורטמונד תנצח, היא תרשום הישג חסר תקדים עבורה בהיסטוריה: פתיחת עונה עם 7 ניצחונות בית רצופים בליגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully