וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציון 10: עשור להופעת הבכורה של מסי בברצלונה

הוא סחב את הציוד של הוותיקים, עלה כמחליף בדקה ה-75, שיתף פעולה עם לואיס אנריקה והפסיד למוריניו בפעם הראשונה. ארגנטינה וברצלונה מציינות עשור להצגתו של הפנומן לעולם. השאר היסטוריה

הוא היה אז בן 16 ו-145 יום. הכישרון שלו היה מוכר, אבל ספק אם מישהו חשב שהוא יהפוך למי שמוזכר ברצינות בנשימה אחת עם פלה ודייגו מראדונה. הוא כבש מאז 327 שערים ב-395 הופעות בכל המסגרות הקבוצתיות ועוד 37 פעמים ב-83 משחקים בינלאומיים. הוא זכה מאז בשש אליפויות, שלושה גביעים בספרד ושלושה גביעי ליגת האלופות. הוא הוכתר והוגדר מאז "השחקן הטוב בעולם", הוא הצית מאז את הדמיון של כל אוהד כדורגל.

בארגנטינה ובספרד מצייגים היום (שבת) 10 שנים להופעת הבכורה של ליאונל מסי במדי הקבוצה הבוגרת של ברצלונה. הבלאוגרנה יצאו אז - ב-16.11.2003 - למשחק חוץ חגיגי נגד פורטו, שציינה את פתיחתו של אצטדיון הדרגאו שנבנה לקראת אליפות אירופה 2004. מסי נכנס כמחליף רבע שעה לסיום במקומו של פרננדו נבארו והיתר היסטוריה.

ברצלונה הפסידה באותו משחק 2:0 - ההפסד הראשון ולא האחרון של הארגנטינאי לז'וזה מוריניו. הוא לבש את החולצה עם הספרה 30 כי 10 היה שייך לכוכב הגדול של הקבוצה, רונאלדיניו. פרנק רייקארד עדיין לא הכיר אותו טוב, אבל שמע מחמאות גדולות מקרלס רצ'אק, שבמשך שנים שימש כדמות המקצועית הבכירה בקבוצות המילואים והנוער של המועדון.

"מסי סחב את המזוודות של השחקנים היותר וותיקים כמו כולנו. לא הייתה דרך להתחמק מזה", סיפר היום השוער המחליף צ'אבי גינארד, "כבר אז אפשר היה לראות על פי התנועות שלו שיש לו משהו מיוחד".

ליאונל מסי, שחקן ברצלונה, בשנת 2006. GettyImages
זה הקטן, גדול יהיה/GettyImages

דרליי והוגו אלמיידה כבשו עבור פורטו במחצית השנייה ואילו מסי הגיע לשתי הזדמנויות לא רעות, אבל נעצר על ידי השוער המחליף של פורטו, נונו.

"נהנינו מאותו משחק, מהחוויה להיות ביחד עם שחקני הקבוצה הבוגרת", הארגנטינאי סיפר אמש, "זה היה חדש בשבילנו, אבל גם אחרי שחזרנו הביתה נשארנו עם הרגליים על הקרקע והתרכזנו בהצלחה של קבוצת הנוער".

הארגנטינאי הוסיף "ההורים שלי והמאמנים אמרו לי ליהנות מהמשחק ומהחוויה. שאני צריך לשחק כמו שאני משחק בנוער. אני חושב שבשנים שחלפו מאז נשארתי אותו אדם, עם אותה ראיית עולם, אבל גדלתי ולמדתי הרבה דברים".

הרכבי הקבוצות במשחק הבכורה של ליאונל מסי:

פורטו: ויטור באיה (נונו, 47), ז'ורז'ה קוסטה (פדרו עמנואל, 47), ריקרדו קרבאליו, קרלוס סקרטאריו (פדרו ריביירו, 76), אבאלדו (מריו סילבה, 51), מאניש (וירייניה, 80), פדרו מנדס, ריקרדו פרננדש (הוגו אלמיידה, 63), טיאגו (הלדר ברבוסה, 85), דרליי (פאולו משאדו, 76), ברונו מוראש. (אדרגס ינקאוסקאס, 51)

ברצלונה: אלברט ג'ורקרה, אולגוור, רפא מארקס, אוסקר לופס, פרננדו נבארו (ליאונל מסי, 75), צ'אבי, גבריף לואיס אנריקה, רמון רוס (אוריול ריירה, 76), לואיס גרסיה, סרג'יו סנטמריה (ג'ורדי גומס, 66)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully