וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: "פאולו סוזה עשה בית ספר לאריק בנאדו"

אחרי ה-0:3 הגדול בקרית אליעזר, באלופה פרגנו למאמן: "כל השחקנים הופתעו מההרכב. זה היה ניצחון של קבוצה חזקה". ראדה פריצה: "היינו הקבוצה הטובה יותר. חשוב שכולם ישחקו". מחמאות לבן הרוש, זהבי, הבלמים ושלישיית החוד. אוהד אחד התעלף במהלך חגיגות הסיום

one

האלופה המכהנת מכבי תל אביב שיחררה אמש (שני) הצהרת כוונות ברורה וחד משמעית לגבי המאבק על התואר בעונה הנוכחית, לאחר שהשפילה את סגניתה מכבי חיפה עם 0:3 גדול בקרית אליעזר, התייצבה במקום הראשון, פתחה פער של שש נקודות מהירוקים ועל הדרך, גם נפטרה סופית מ"קללת קרית אליעזר", לאחר שלא ניצחה את הירוקים באצטדיון הזה מאז מאי 2004. אחרי משחק שכזה, לאיש אין כבר ספק לגבי אווירת חילופי השלטון בליגת העל.

עם שריקת הסיום של השופט רועי ריינשרייבר, שבעצמו הפגין רמה גבוהה ביותר, חגגו כל שחקני מכבי תל אביב במשך דקות ארוכות עם 2,000 האוהדים שליוו אותם. במהלך החגיגות, התעלף אחד האוהדים ונלקח לטיפול רפואי בתחומי האצטדיון. הבעלים מיטש גולדהאר, שנכח במשחק הליגה האירופית ביום חמישי, נאלץ לעזוב בסוף השבוע את ישראל בשל התחייבויות קודמות הקשורות לעסקיו הפרטיים והוא צפה בשידור המשחק מביתו והתמוגג מכל רגע. נציגו, ג'ק אנגלידיס והמנהל הספורטיבי ג'ורדי קרויף, הגיעו בסיום לאזור חדר ההלבשה ונראו מחויכים מתמיד, כשהם דואגים לפרגן לשחקנים ובעיקר לצוות המקצועי.

מכבי תל אביב הביסה 0:3 את מכבי חיפה בחוץ

שלום תקווה מסכם את המשחק הגדול

שרן ייני: ”עשינו דבר טוב למועדון, אבל זה רק 3 נקודות”

אריק בנאדו: "הפסד לא נעים, אבל אני עדיין מאמין בקבוצה”

מי קיבל 8.5? מי 9? ומי רק 3? כל הציונים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שברו את "קללת קרית אליעזר". שחקני מכבי תל אביב חוגגים בסיום/מערכת וואלה!, צילום מסך

אגב, אחת מתמונות הערב, שאולי ממחישה את ההבדלים המקצועיים כיום בין שני המועדונים, נראתה אחרי שהמשחק כבר הסתיים, כאשר בזמן ששחקני מכבי חיפה התפזרו בשקט לבתיהם, התל אביביים עוד היו עסוקים באימון השחרור שלהם על המגרש. הצהובים יזכו היום לחופש ומחר ישובו לקראת פתיחת ההכנות למשחק הבית הקרוב, מול עירוני קרית שמונה, ביום שבת בבלומפילד.

גיבור המשחק של הצהובים היה ללא ספק המאמן פאולו סוזה, שבעזרת ההרכב שבחר, הצליח להפתיע מאוד את מכבי חיפה. מאמן מכבי תל אביב הכין הפתעה טקטית ליריבו אריק בנאדו ולאחר שלמד בצורה יסודית את הירוקים, החליט לבצע מהפכה קטנה בהרכב. הסקאוטינג על חיפה החל כבר מהמחזור הראשון של ליגת העל וכלל גם את שני משחקי הבית של הירוקים בליגה האירופית. סוזה החליט לספסל את כל השלישייה הקדמית שפתחה מול אפואל ניקוסיה, ראדה פריצה, טל בן חיים ודור מיכה ועלה למגרש עם חוליית קישור מעובה, שכללה שלושה קשרים אחוריים, ניקולה מיטרוביץ', גל אלברמן ומהראן ראדי. מונס דאבור ועומרי בן הרוש קיבלו לראשונה העונה את חולצת ההרכב הראשון.

ההימור על קישור מעובה השתלם מאוד ומכבי תל אביב שלטה במרכז המגרש, כאשר נוכחותם של גוסטבו בוקולי, יניב קטן ורובן ראיוס כמעט ולא הייתה מורגשת. סוזה הצליח לשמור בסוד על ההרכב הפותח ולמעשה, השחקנים התוודעו לו רק בסיום ההתכנסות בבית המלון, דקות ספורות לפני יציאת הקבוצה לאצטדיון. "כל השחקנים הופתעו מההרכב, אבל אין ספק שסוזה עשה בית ספר לאריק בנאדו", אמר שחקן בקבוצה לוואלה! ספורט, "הגיע הזמן שננצח בחיפה, איזה כיף היה. זה היה בעיקר ניצחון קבוצתי, של קבוצה חזקה מאוד, שיודעת מה היא רוצה מעצמה בכל רגע במשחק", הוסיף אותו שחקן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
פאולו סוזה מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
זכה להמון מחמאות. סוזה/ברני ארדוב

האלופה אומנם לא הפגינה את שיא היכולת שלה אמש, אבל בהחלט הראתה כוח ועוצמה והיא עדיין לא ספגה העונה שער ליגה. כל השחקנים זכו למחמאות בסיום, כאשר מעל כולם בלטו המגן בן הרוש, שהפגין יכולת טובה מאוד והשתפר ככל שקיבל ביטחון והדקות נקפו, צמד הבלמים איתן טיבי וקרלוס גרסיה, שהתגברו על כל ניסיון חיפאי, ערן זהבי, שסייע לקבוצה לשלוט במרכז המגרש ושלושת החלוצים, מונס דאבור, שסיפק מחצית ראשונה טובה מאוד וצמד הכובשים, ברק יצחקי וראדה פריצה.

השחקנים הקדישו את הניצחון ליצחקי, שחוגג היום את יום הולדתו ה-29. "אנחנו שמחים מאוד עבור ברק, שכבש לראשונה בקריירה בקרית אליעזר, בטח אחרי שהוא לקח כל כך קשה את החמצת הפנדל נגד הקפריסאים". יצחקי, שנראה מתוסכל מאוד עם סיום המשחק מול ניקוסיה, הבטיח לאוהדים שיפצה אותם בחיפה ואכן, עמד במילותיו.

ארבעה אוהדים, שניים מכל צד, נעצרו לחקירה לאחר קטטה שפרצה בין מחנות האוהדים עוד לפני שריקת הפתיחה למשחק. כמה עשרות אוהדים משני המחנות התעמתו ביניהם ובסופו של דבר נאלצה המשטרה להשתמש בכוח, על מנת לפזר את המהומה ולהפריד בין הניצים.

ברק יצחקי שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
החמצת הפנדל מאחוריו. יצחקי/ברני ארדוב

"ההרגשה מצוינת", סיכם החלוץ השבדי ראדה פריצה, "תמיד כיף להבקיע, בטח שנגד מכבי חיפה בחוץ, שזה משחק כל כך קשה וניצחנו בהפרש נוח של שלושה שערים. אני חושב שזה ניצחון שהגיע לנו. זה היה משחק קשה ולא הייתי מופתע שלא פתחתי בהרכב. כמובן שאני מצפה תמיד לשחק, אבל היה עוד משחק קשה בחמישי ויש לנו עונה ארוכה, אז חשוב שכולם ישחקו". על השאלה מדוע רץ באמוק לכיוון האוהדים לאחר השערים הוא ענה: "אני אוהב את האוהדים האלה ורציתי לחגוג איתם".

פריצה התייחס לשינויים הרבים בהרכב: "יש לנו המון משחקים העונה באירופה ובליגה וחשוב שכולם 'ירגישו' את הכדור ואת האווירה וישחקו, כי אתה לא יכול לשחק עם אותם 11 שחקנים כל הזמן. שיחקנו את המשחק שלנו, כמו שאנחנו רגילים וזה בהחלט חשוב לשחקנים שלא משחקים הרבה, שיחושו את הכדור ויקבלו דקות".

השבדי ספג ביקורות במהלך ההכנה לעונה, אבל כבש עד כה שלושה שערי ליגה ונראה שהוא בכושר טוב כבר בשלב זה של העונה. לשאלה האם הפער בין הקבוצות הוא אכן שלושה שערים הוא ענה: "אני חושב שהיינו הקבוצה הטובה יותר היום, היו לנו את מצבי הכיבוש הטובים ביותר במהלך המשחק. לחיפה היה מצב אחד לקראת הסיום, כאשר הכדור פגע בקורה ואז בעיטה נוספת פגעה במשקוף ואלה היו המצבים הבודדים שהיו להם".

ממוצע הרייטינג למשחק היה 11 אחוז, בשיא הצפייה, 22:39 (לקראת הסיום), הרייטינג עמד על 14.5 אחוז. 302 אלף צופים ראו בממוצע את המשחק.

ראדה פריצה שחקן מכבי תל אביב עם חואן פאבלו. ברני ארדוב
מישהו עוד זוכר את הביקורות נגד ראדה פריצה?/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully