וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 20 שנה: על ההצגה של אפיק ניסים

ההצגה של אפיק ניסים על בלגיה לא סתם הזכירה לאנשים את עדי גורדון. אור שקדי על סיכויי ההעפלה האמיתיים של הנבחרת ועל החיבוק המפרגן שמקבל כספי המסופסל

צילום וידאו: אור שקדי, עריכה: גדי וינסטוק

1. המבוגר האחראי

כשאפיק ניסים עלה בגיל 18 מהנוער של מכבי ראשון לציון, הוא לקח מנהיגות מהרגע הראשון בקבוצה (שהייתה במצב כלכלי קשה) והפך לשחקן מוביל בליגת העל. כבר בגיל 20 הוא היה כוכב בליגה, והפרשנים אהבו להשוות אותו לעדי גורדון, שפרש רגע לפני שניסים עלה על הפרקט בליגה הראשונה. "עדי גורדון הוא השחקן שהכי הערצתי בתור ילד", נזכר ניסים לפני כשלושה שבועות, כשנשאל איזה שחקן בנבחרת העריץ בנעוריו, "כשהשוו אותי אליו התרגשתי".

לא במקרה אריק שיבק השווה את ההצגה של ניסים בניצחון אמש על בלגיה להצגה של עדי גורדון נגד יוון לפני 20 שנה. שחקנים בנבחרת אמנם קלעו יותר מ-23 נקודות מאז, אבל התפוצצות כזאת לא נראתה. גארד הפועל אילת קלע את הנקודות הראשונות שלו במשחק 5:46 דקות לסיום הרבע השני. את הסל האחרון שלו הוא קלע 4:56 דקות לסיום הרבע השלישי. ניסים קלע 23 נקודות ב-10:50 דקות, שאר השחקנים הוסיפו 9 נקודות וישראל רצה ל-16:32 ומשם הבלגים כבר לא חזרו.

הכול על ההצגה של עדי גורדון מול יוון

מאמן נבחרת ישראל אריק שיבק. Thanassis Stavrakis, AP
היה צריך מנהיג שייקח צעד קדימה. שיבק/AP, Thanassis Stavrakis

ממש לא מפליא שדווקא אפיק ניסים היה זה שעשה את ההבדל עבור ישראל. מתחילת הטורניר הגארד בן ה-32 מתפקד בכל משחק מעל ומעבר לציפיות ממנו, עולה ונותן דקות של שקט, נקודות וחוכמת משחק. כל הדברים הללו משתקפים גם באופי שלו. בנבחרת ידעו לספר על איך ניסים דאג לארוחת החג מבית חב"ד בשקט ובצניעות ובמעורבות מינימלית של הגורמים השונים. לאחר מכן ישב בארוחת החג עם חיוך והנאה מהרגע, למרות שכמה שעות לפני כן הנבחרת קיבלה בראש מבריטניה.

פיני גרשון, פרשן ערוץ הספורט, סיפר במחצית כי היה לוקח את ניסים איתו לכל קבוצה שהיה מאמן. בהפועל אילת יכולים לראות את עצמם כקבוצה שעשתה את המהלך הגדול של הקיץ כשהחתימה אותו לשנתיים בשנה שעברה. היא מחזיקה כיום באחד השחקנים הישראלים הבודדים שיודעים איך להוביל קבוצה לאחר שעשה זאת כל כך הרבה שנים באירופה. נכס אמיתי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
שחקן נבחרת ישראל אפיק ניסים מול שחקן נבחרת בריטניה אוגו אדגבויה. AP
אחד השחקנים הישראלים הבודדים שיודעים איך להוביל קבוצה. ניסים/AP

2. סוגיית כספי

בעוד הגארבג' טיים באולם בטיבולי הלך והתרחב מאמצע הרבע השלישי, שני האנשים המעניינים ביותר באולם היו עומרי כספי (שישב על הספסל מהדקה השביעית) ואביו שמעון שישב ביציע. כיצד תגיב משפחת כספי לישיבה הארוכה על הספסל? זאת אחת השאלות הגדולות שנשארו פתוחות גם אחרי המשחק. שיבק החליט להחזיר את עומרי למשחק לקראת הסיום כדי לנסות לקבל ממנו כמה דקות טובות, אך הוא לא היה שם, פשוט לא פגע.

"עומרי כספי שחקן מאוד חשוב בנבחרת ישראל", הסביר בסיום אריק שיבק את ההחלטה לספסל את שחקן יוסטון, "לא באתי מהבית עם החלטה שעומרי לא משחק. התחיל המשחק, החלפתי אותו ופתאום נכנסנו למומנטום. זה לא משחק אימון, אתה לא עושה פה ניסויים. יש הרכב שעובד, אתה הולך איתו. העובדה היא שההרכב שגמר את המחצית הראשונה בצורה מצוינת המשיך גם בתחילת המחצית השנייה, ולא חזרתי לחמישייה המקורית. אני לא רואה בזה שום בעיה. עומרי סיים את הקמפיין הקודם ב-22 נקודות למשחק לדעתי, ולפני כמה שנים קלע 30 נקודות על מונטנגרו, אז הוא נתן משחקים גדולים ואני מאמין שהוא עוד ייתן משחקים גדולים".

שחקן נבחרת ישראל עומרי כספי מול שחקן נבחרת בריטניה אנדרו סאליבן. AP
עוד צעד בתהליך התבגרות? כספי/AP

מלבד המאמן גם השחקנים ניסו לחזק ולחבק את כספי. במהלך המשחק, בעוד הוא יושב על הספסל, חיבק אותו הסנטר הוותיק עידו קוז'יקרו ושלח לעברו חיוך. "עומרי הוא הברומטר שלנו, הוא שחקן NBA, הוא השחקן הכי חשוב שלנו", אמר כוכב המשחק אפיק ניסים, "זאת המשמעות של נבחרת ושל קבוצה. בכל יום מישהו אחר מתעלה, היום זה הייתי אני. אנחנו נצטרך את עומרי מאוד כבר במשחק מחר נגד גרמניה".

בישראל יודעים, העובדה שהם ניצחו ללא תרומה משמעותית מכספי זה לא משהו שיעבוד לאורך זמן. "נגד הגרמנים עומרי יבוא חם מתמיד, אנחנו יודעים את זה", אמרו בנבחרת לאחר המשחק. העובדה שכספי התנדב לקחת אחריות אחרי המשחק נגד צרפת, היא אולי עוד חלק בתהליך התבגרות. כעת כולם מקווים שלא תהיה משמעות אמיתית לעובדה שהנבחרת פרחה בלעדיו, ושהוא ימשיך בקו שלו בדרך אולי לניצחון על הגרמנים. בנבחרת יודעים, זה עוד מבחן אופי חשוב מאוד בקריירה של כספי.

3. להאמין בזהירות

ב-17:45 שעון סלובניה תעלה ישראל לפרקט למשחק נגד נבחרת גרמניה. אם המשחק יהיה עוד משמעותי להמשך הדרך, כבר שליש מהעבודה תיעשה. כידוע, הכדור עדיין לא בידיים של השחקנים בכחול לבן. כדי להעפיל לסיבוב השני תצטרך הנבחרת לקוות לניצחון של אוקראינה על בריטניה, לנצח את הגרמנים במשחק השני של היום, ולאחר מכן לחכות במשחק האחרון שצרפת תנצח את בלגיה. רק אם התסריט הזה יתקיים, הנבחרת לא תשוב כבר בשלישי בצהריים ארצה.

"נבחרת אוקראינה היא נבחרת שקשה מאוד לעצור אותה", אמר גיא גודס, עוזר מאמן נבחרת בריטניה, אחרי שנבחרתו היממה את גרמניה. גודס והבריטים יודעים שניצחון שלהם מעל 3 נקודות על האוקראינים יעלה אותם לשלב השני, כך שלשתי הנבחרות יש מה להפסיד. באוקראינה מגיעים דרוכים מאוד להתמודדות, אחרי שכמעט הפתיעו את צרפת. הם מקווים להמשיך את הטורניר הנהדר שלהם, ולא להיות מודחים דווקא אחרי שלושה ניצחונות בשלושת המשחקים הראשונים.

עוזר מאמן נבחרת בריטניה גיא גודס. צילום: אור שקדי,
יעזור לישראל? גודס/צילום: אור שקדי

"נצטרך לעשות משחק מושלם, כמו שישראל עשתה היום נגדנו", אמר מאמן נבחרת בלגיה אדי קסטילס בהתייחסו לשאלה כיצד הם יכולים לנצח את נבחרת צרפת ולהעפיל לסיבוב השני. אם נבדוק את הדברים, הסיכוי שבלגיה תפתיע את צרפת הוא קטן מאוד, הרבה יותר קטן מהאפשרות שבריטניה תנצח את אוקראינה ותגמור לנו את הטורניר לפני העלייה למשחק נגד גרמניה.

ומה לגבינו? "שאף אחד לא יחשוב שגרמניה תבוא ותיתן לנו את המשחק על מגש של זהב", אמרו במשלחת, "הם קיבלו סטירות כואבות בימים האחרונים והכבוד שלהם מונח על הכף". בסיום ההפסד לבריטניה נראו שחקנים גרמנים מובילים, ביניהם טיבור פלייס והייקו שפרציק, עם דמעות בעיניים. "זה רגע קשה ללא מעט שחקנים. הם צריכים ללמוד ולהתחזק מזה", אמר המאמן הגרמני פרנק מנץ לתקשורת בסיום. כל מה שנותר לנו לקוות, שזה לא יהיה על חשבון נבחרת ישראל, ושאולי בסיום הערב נחגוג עלייה לסיבוב השני באליפות אירופה לראשונה מאז שנת 2007. בנבחרת יודעים, זה עשוי להיות מדהים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully