וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורובאסקט: פינלנד ניצחה גם את יוון, צרפת גברה על בלגיה

הסינדרלה של הטורניר הדהימה עם 77:86. הטריקולור הביסו 65:82. לטביה עלתה, הפסדים חסרי משמעות לליטא וסרביה

שלב הבתים של היורובאסקט נסגר הערב (שני) ולא הביא איתו בשורות מיוחדות. הנבחרות שהיו צפויות לעלות לשלב הבא עלו, ומי שעשתה זאת בצורה המרשימה ביותר היתה לטביה, הכוח העולה של הכדורסל האירופי, שגברה על מקדוניה 66:76. פינלנד הראתה שוב כמה מסקרנת היא שגברה על יוון 77:86, איטליה שמרה על מאזן מושלם, ספרד דרסה את גיאורגיה וליטא וסרביה רשמו הפסדים חסרי חשיבות ועלו גם כן לשלב הבא.

הבתים של השלב הבא (כולל הניקוד איתו עלו הנבחרות)

בית ה':

1. צרפת 4
2. סרביה 4
3. ליטא 3
4. אוקראינה 3
5. לטביה 2
6. בלגיה 2

בית ו':

1. איטליה 4
2. ספרד 3
3. סלובניה 3
4. פינלנד 3
5. קרואטיה 3
6. יוון 2

שחקן אוקראינה סלאבה קרבצוב מול שחקן בריטניה אריק בואטנג. Darko Bandic, AP
ניצחון שלא הספיק לישראל. קרבצוב מול בואטנג/AP, Darko Bandic

הדירוג הסופי של שלב הבתים (הנבחרת המודגשות עלו)

בית א':

1. צרפת
2. אוקראינה
3. בלגיה

4. בריטניה
5. גרמניה
6. ישראל

בית ב':

1. סרביה
2. לטביה
3. ליטא

4. בוסניה
5. מונטנגרו
6. מקדוניה

בית ג':

1. ספרד
2. קרואטיה
3. סלובניה

4. צ'כיה
5. גאורגיה
6. פולין

בית ד':

1. איטליה
2. פינלנד
3. יוון

4. שבדיה
5. רוסיה
6. טורקיה

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שחקן נבחרת ליטא מרטינאס פוצ'יוס. AP
עלו רק מהמקום השלישי. פוצ'יוס וליטא/AP

בית א'

בריטניה - אוקראינה 68:87

מי היה מאמין שדווקא שתי הנבחרות הקטנות הללו, שמההתחלה סומנו כנמושות בית א' יהיו אלו שיכריעו אם ישראל תצליח להעפיל לשלב הבא? בריטניה, אולי הנבחרת המפתיעה בטורניר, ידעה שהיא במרחק ניצחון מעלייה היסטורית לשלב הבא, אך האוקראינים שהיינו צריכים ניצחון משל עצמם פתחו פער מבטיח כבר מהפתיחה וסגרו עניין ברבע השלישי. הניצחון הוא בגדר חדשות טובות לנבחרת ישראל כמובן. כעת החבורה של אריק שיבק זקוקה לנצח את גרמניה במשחק שלה, ולאחר מכן תצפה לניצחון של צרפת הפייבוריטית מול בלגיה, שיעניק לה מקום בשלב הבא. ליפובי וזאייצב קלעו 11 נקודות כל אחד עבור המנצחת.

אוקראינה פתחה טוב יותר, ועלתה ליתרון 3:6 מהיר אך דניאל קלארק השווה עם שתי שלשות רצופות. אוקראינה המשיכה לדייק מהשלוש, ואחת מדויקת של ג'טר קבעה 8:15 לאחר חמש דקות. קירון אצ'ארה השאיר את בריטניה בתמונה עם ארבע נקודות רצופות. שלשה של אצ'ארה קבעה 18:21 לאוקראינה בתום הרבע הראשון. האוקראינים המשיכו לצלוף מוחץ לקשת, ופתחו פער דו ספרתי עם 21:31. החגיגה האוקראינית נמשכה, וסל של גלאדיר העלה אותה ליתרון שיא - 25:43. המחצית הסתיימה ביתרון אוקראיני, 31:48.

אוקראינה המשיכה להתעלל בבריטניה גם בפתיחת הרבע השלישי, ועלתה ליתרון שיא - 21:53. ההתקפה של בריטניה נתקעה, וחמש דקות לסיום הרבע היתרון הגדון של האוקראינים נותר בעינו. אוקראינה צלפה שלשה תשיעית, ובריטניה לא הצליחה לצמק וירדה בפיגור 70:51 בסיום הרבע השלישי. ואן אוסטרום הצעיר עשה כל שביכולתו על מנת לצמק, אך אוקראינה לא נתנה לה להתקרב ושמרה על פער מבטיח של יותר מ-15 נקודות. בריטניה הורידה ל-13 בלבד שתי דקות לסיום, עם 81:68, אך ג'טר דאג לסגור עניין עם סל נוסף. 68:87 לאוקראינה בסיום.

צרפת - בלגיה 63:82

ההפסד המהם שספגו הבלגים מול ישראל כמעט וחיסל להם את הסיכויים להעפיל לשלב הבא, אולם בסופו של דבר דווקא הם אלה שנהנו מהספק (כלומר, מהנצחונות של אוקראינה וגרמניה), ועלו לשלב הבא. לא פחות מרשים, בלגיה הוליכה ביתרון דו-ספרתי כבר ברבע הראשון ו-28:43 ברבע השני, אך ברבע השלישי דאגו בוריס דיאו ואנטואן דיו להוליך קאמבק גדול של הטריקולור (9:32 בעשר הדקות הללו), בדרך ליתרון 55:66 ברבע האחרון. משם, בלגיה כבר לא חזרה. טוני פארקר סיים עם 20 נקודות ו-6 אסיסטים ב-25 דקות, ג'ופרי לוברן המוכשר הוסיף 14 ומיקאל ג'לאבל הוסיף 13. את בלגיה הוליך סם ואן רוסום עם 12 נקודות.

שחקן נבחרת צרפת טוני פארקר מול שחקן נבחרת בלגיה סאשה מאסוט. AP
20 נקודות ב-25 דקות. פארקר מול מאסוט/AP

בית ב'

לטביה - מקדוניה 66:76

הלטבים עלו בכך לשלב הבא, וממשיכים את הקיץ הנהדר של הכדורסל המקומי אחרי שזכו במקום השני באליפות אירופה לנבחרות עתודה והעפילו לחצי גמר אליפות הנוער. קספארס ברזינס בלט עם 15 נקודות, 9 ריבאונדים ושני אסיסטים, ביחד עם קריסטאפס יאניצ'נוקס שהרשים עם 15, 5 ו-5.

ליטא - בוסניה 78:72

בוסניה אמנם ניצחה, אבל ליטא היא זו שעלתה, לאחר שבבית משולש בין ליטא, בוסניה ולטביה, הבוסנים עם המאזן הנחות ביותר. אל לטביה וליטא תצטרף סרביה. לינאס קלייזה שיחק מצוין עם 20 נקודות ו-10 ריבאונדים עבור הליטאים, אבל הבוסנים היו טובים יותר הערב, במיוחד מירזה טלטוביץ', שהפגיז 31 נקודות (זרק 15 שלשות, קלע 6).

מונטנגרו - סרביה 76:83

במשחק חסר חשיבות בין הסרבים, שכבר הבטיחו את מקומם בשלב הבא, ומונטנגרו, שאיבדה כל סיכוי לעלות עוד לפני שריקת הפתיחה, ובכל זאת גברה על המחליפים הסרבים והצליחה להימנע מסיום במקום האחרון של בית ב'. טייריס רייס סיים כקלע המוביל עם 12 נקודות, רסקו קאטיץ' הצטיין בצד השני עם 19 נקודות.

צ'אבי ריי שחקן נבחרת ספרד. Petr David Josek, AP
צ'אבי ריי בים של ידיים מול גיאורגירה. זה לא היה קשה/AP, Petr David Josek

בית ג'

ספרד - גיאורגיה 59:83

אלופת אירופה ממשיכה לדרוס, והגיאורגים שכבר הודחו לא איימו על הנבחרת שצפויה לסיים במקום הראשון בבית. ריקי רוביו בלט בשורות השוורים עם 16 נקודות, 5 ריבאונדים ו-3 אסיסטים. רודריגס הוסיף 15, 3 ו-3.

קרואטיה - צ'כיה 53:70

גם בצ'כיה, כמו בישראל, חלמו על להפתיע ולעלות למרות יכולת נוראית באליפות. וגם בצ'כיה הבינו שזה לא אפשרי. הקרואטים היו טובים מדי, ואחרי מחצית שקולה (33:32) ברחו לצ'כים. חמישה קרואטים קלעו בדאבל פיגרס - טומיץ' (12), בוגדנוביץ' (11), סאריץ' (11), סימון (10) וזוריץ' (10) - והצ'כים, כרגיל, בסקור מעליב של 53. פאבל פומפרלה היחיד שהתעלה עם 19 נקודות.

פולין - סלובניה 61:71

בדיוק כמו ספרד, גם הסלובנים כבר הבטיחו את עלייתם, ולא יכלו לקחת את הניצחון מול הפולנים, בגלל שאלו כבר הודחו מזמן. בשל כך, מרבית הכוכבים של המארחת קיבלו מנוחה, ופולין ניצלה זאת כדי לחגוג ניצחון בכורה באליפות, וגם זה משהו. תומאס קלאטי הצטיין עם 21 נקודות, מרצ'ין גורטאט סוף סוף הופיע עם 19 ו-12 ריבאונדים. מנגד, רק דמיאן לורבק קלע בספרות כפולות עבור המפסידה - 13.

ג'ראלד לי שחקן נבחרת פינלנד. Thanassis Stavrakis, AP
ג'ראלד לי מנצח את יוון/AP, Thanassis Stavrakis

בית ד'

יוון - פינלנד 86:77

שתי הנבחרות כבר הבטיחו עלייה לפני המשחק ביניהן, אך כיוון שהניצחונות בשלב הזה נספרים בבית הבא, היתה חשיבות גדולה למפגש. הפינים השיגו ניצחון מרשים בדרך למקום השני בבית, בראשות פטרי קופונן שהרשית 29 נקודות עם 5 מ-7 מחוץ לקשת. ניקוס זיזיס תרם 19 ליוונים.

איטליה - שבדיה 79:82

כאמור, האיטלקים כבר עלו וניצחון על השבדים לא ישנה עבורם דבר. גם שבדיה כבר סיימה את דרכה, וסיימה אותה עם עוד הפסד. אלסנדרו ג'נטילה קלע 19 לאיטלקים, 28 של ג'פרי טיילור לא סייעו לשבדים.

רוסיה - טורקיה 77:89

שתי הנבחרות המאכזבות ביותר בטורניר שיחקו על הכבוד, ומי שיצאה איתו היא רוסיה, בעיקר בזכות רבע אחרון של 20:31. סרגיי קראסב המוכשר סוף סוף התפוצץ עם 25 נקודות, אלכסי שווד הוסיף 14 ואנטון פונקרשוב 13. בצד השני, אוגוס סבאס סיים עם 18, קרם גונלום הוסיף 17, ושתי נבחרות שהיו אמורות לעלות שלב מסיימות טורניר בבושת פנים, עם מאזן 4:1.

שחקן נבחרת רוסיה אלכסי שווד מול שחקן נבחרת טורקיה בירקן באטוק. AP
גם זה משהו. שווד מול באטוק/AP
אוהדי שבדיה במשחק מול איטליה. AP
גם השבדים בתצוגת עידוד/AP
אוהדי איטליה במשחק מול שבדיה. AP
פורצה!/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully