וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפיק ניסים: "בשביל משחקים כאלה באנו לפה"

המצטיין בנבחרת העניק קרדיט לחבריו לאחר הניצחון על בלגיה. שיבק: "אפיק נתן תצוגה של עדי גורדון. לא הוגן לפגוע בכספי"

אחרי שלושה משחקים איומים, נבחרת ישראל הגיעה סוף סוף לאליפות אירופה, אחרי שגברה הערב (ראשון) על נבחרת בלגיה ושמרה על סיכוי סביר להעפיל לשלב הבא. אחרי רבע ראשון צמוד, עומרי כספי יצא, אפיק ניסים נכנס למשחק ועשה שמות בהגנה הבלגית בדרך לתצוגה כמעט מושלמת, שסחפה אחריה את הנבחרת בדרך ליתרון דו ספרתי שהלך ותפח לקראת פתיחת הרבע הרביעי, שהיה לפרוטוקול בלבד.

על מנת לעשות את הבלתי ייאמן ולהעפיל לשלב הבא דווקא אחרי כל המפלות, ישראל זקוקה לניצחון במשחק מחר מול גרמניה, בצירוף ניצחונות של אוקראינה על בריטניה ושל צרפת על בלגיה.

מאמן נבחרת ישראל אריק שיבק. AP
סוף סוף הנבחרת הגיעה לאליפות. אריק שיבק/AP

אריק שיבק שיבח בסיום את אפיק ניסים, המצטיין במשחק: "שיחקנו טוב, שמרנו טוב ופתחנו טוב. כשקולעים 80 נקודות הרבה יותר קל לנצח. צריך להגיד מילה טובה לאפיק ניסים. אפיק נתן הצגה כמו שעדי גורדון נתן בימיו הטובים. זה שינה את כל המשחק - פתאום ליאור עשה את הסלים שהוא היה רגיל, לכולם היה הרבה יותר קל. זה נתן לנו מרווח ביטחון.

לגבי הסיכויים להעפיל לשלב הבא אמר המאמן: "אנחנו לא תלויים בעצמנו, אם בריטניה מנצחת מחר היא עולה. גם אוקראינה וגם צרפת צריכות לנצח כדי שנעלה, למרות שהמשחקים לא חשובים להן. האדרנלין גבוה מאוד, הרצון מאוד חזק. גם כשהפסדנו כולנו היינו מאוד מאוכזבים, זה כאב לכולנו. לא רצינו להגיע למצב הזה. הכרזנו על ימי ערב - המשחקים היום ומחר הם קרב. אני מקווה שלא נבעט בדלי".

על ספסולו של עומרי כספי, ששיחק 8 דקות בלבד אמר שיבק: "אני לא אעשה את זה. כספי הביא אותנו לפה, הוא עזר לנו להגיע לפה. זה לא הוגן לפגוע בו, לא נשים הכול על עומרי. הוא שחקן חשוב מאוד בנבחרת ישראל ולא אתן לאף אחד לקחת לו את זה".

שחקן נבחרת ישראל עידו קוז'יקרו מול שחקני נבחרת בלגיה סם ואן רוסום, אקסל הרוול. AP
מרוצה מהנבחרת. קוז'יקרו/AP

גיבור הערב אפיק ניסים אמר בסיום: "לא יודע אם זה היה משחק חיי. הרגשתי שקליעה אחת נכנסת ואז רק רוצים לא לאבד את הפוקוס. הצלחתי לשלב בין מסירה לבין קליעה, וככה עשיתי את זה היום. אני מקווה שנעביר את הצום השנה בסלובניה".

ניסים הוסיף: "מאוד חשוב להגיד כל הכבוד לכולם, עשינו עבודה נהדרת. באנו, שמרנו, התפוצצנו. אני שמח שהייתי חלק מזה, ועכשיו מסתכלים כבר על מחר. אני עולה מהספסל והפעם עשיתי עבודה טובה, אני שמח שניצחנו, אבל זה לא משנה כלום אם מחר לא ננצח, אני מאוד מקווה שנעשה את זה. אני משחק טוב, תמיד שמח להיות חלק מהנבחרת. בשביל משחקים כאלה אנחנו פה, התאמנו הרבה שעות. באנו אגרסיביים, גם בהגנה וגם בהתקפה. ידענו שאנחנו חייבים לנצח וזה הסיכוי האחרון שלנו, ראו את זה על השחקנים. קשה להסביר למה זה היום ככה וביום אחר אחרת. יש לנו משחקים קשים ואנחנו נותנים הכל. עומרי הוא הכוכב שלנו, הוא שחקן NBA, הוא הברומטר שלנו, בקבוצה כל פעם שחקן אחר מתעלה ואני מקווה שמחר הוא יהיה טוב".

יניב גרין התייחס לשינוי במשחק הזה: "האנרגיה שהבאנו הייתה שונה, בזה אנחנו הכי טובים. להביא את האנרגיה הזו עם הגב אל הקיר. לא יודע למה הגענו למצב הזה, אבל אנחנו נמצאים בו וננסה לצאת ממנו".

שחקן נבחרת ישראל יניב גרין מול שחקן נבחרת בלגיה כריסטוף בגה. AP
"האנרגיה הייתה שונה". גרין/AP

קפטן הנבחרת יותם הלפרין: "היה משחק טוב, כנראה כשהחבל על הצוואר אנחנו משחקים קצת אחרת, צריך להחזיק אצבעות מחר לאוקראינה. ננסה לעשות את המקסימום עם גרמניה. אם אחרי שלושה הפסדים כל כך קשים, אנחנו מגיעים עם אופציה לעלות אז אני שמח מאוד".

הלפרין הוסיף: "אחרי כל משחק אנחנו מנסים לראות מה עשינו נכון, היו לנו שלושה משחקים גרועים ביותרף אולי הכי גרועים מאז שאני בנבחרת ישראל. מה שהיה לא משנה, כי זאת הסיטואציה עכשיו. נעשה את המקסימום. לא היה לי רעיון שאני צריך לקחת את המשחק עליי, נכון לשחק על מי שמרגיש נכון, היום זה היה משחק כזה. שמח שהכדורים הראשונים נכנסו וזה נתן את ההרגשה הטובה. אפיק עשה היום 23 נקודות, שניצחו את המשחק. היו כל כך הרבה שחקנים שנתנו דברים שלא רואים בסטטיסטיקה ובטלוויזיה, מהראשון ועד האחרון, אם נשחק ככה מחר ננצח את המשחק, אבל קודם נחזיק אצבעות לאוקראינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully