וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איברהימוביץ': "הייתי מוכן למות בשביל מוריניו"

הכוכב השבדי מפרגן לפורטוגלי ותוקף את גווארדיולה באוטוביוגרפיה שלו: "פפ הוא פחדן חסר עמוד שדרה"

אפשר לאהוב את זלאטן איברהימוביץ', אפשר לשנוא אותו, אבל קשה מאוד להיות אדיש אליו. הכוכב השבדי שהוליך בעונה שעברה את פריס סן ז'רמן לזכייה באליפות צרפת, כתב אוטוביוגרפיה שבה הוא חושף פרטים מרתקים על הקריירה העמוסה והמפוארת שלו ובימים האחרונים התפרסמו קטעים ממנה ובה הוא מפרגן בעיקר לז'וזה מוריניו שאימן אותו באינטר ויורה חצים כלפי יריבו פפ גווארדיולה, המאמן המעוטר שאימן אותו עונה אחת בברצלונה ב- 2009/10.

זלאטן איברהימוביץ' בימיו בברצלונה עם פפ גווארדיולה. AP
"גווארדיולה הוא פחדן. הוא יכל להגיד לי שהוא לא רוצה אותי". זלאטן עם פפ/AP

"ז'וזה מוריניו הוא כוכב גדול, בפעם הראשונה שהוא ראה את אשתי הלנה, הוא אמר לה 'הלנה, יש לך רק משימה אחת: להאכיל את זלאטן, לתת לו לישון ולשמור אותו שמח'. האיש הזה אומר מה שהוא רוצה ואני אוהב אותו", כך משבח זלאטן את מוריניו בספרו ותוקף את יריבו גווארדיולה: "אם מוריניו מדליק את האור בחדר, אז גווארדיולה סוגר את הווילון. אני חושב שפפ ניסה להשתוות לז'וזה. מוריניו הוא בנאדם שהייתי מוכן למות בשבילו".

השבדי לא זוכר לטובה את העונה שלו בברצלונה עם גווארדיולה, עונה שבה בארסה אומנם זכתה באליפות אבל הודחה על ידי אינטר של מוריניו בחצי גמר ליגת האלופות. זלאטן, שהיה רגיל להיות כוכב גדול בכל קבוצה שבה שיחק, לא הצליח לתפוס מקום של קבע בהרכב של גווארדיולה.

בספרו, השבדי נזכר במיוחד בטראומה שחווה אחרי ההדחה של ברצלונה מליגת האלופות על ידי אינטר של מוריניו: "גווארדיולה הסתכל עליי כאילו שזו הייתה אשמתי. אמרתי לעצמי 'זהו זה, אלו הרגעים האחרונים שלי בברצלונה'. אחרי המשחק הזה הרגשתי שאני לא רצוי יותר במועדון. הרגשתי כמו חרא כשישבתי בחדר הלבשה וגווארדיולה הסתכל עליי כאילו אני גורם מפריע, כמו חייזר. הוא לא דיבר איתי בכלל, הרגשתי כאילו אני לא שייך יותר ורציתי לעוף משם. אחרי ההדחה היה לנו משחק חוץ מול ויאריאל, הוא נתן לי לשחק חמש דקות. רתחתי בפנים, אני יכול להתמודד עם העובדה שאני שחקן ספסל, אבל הוא יכל לבוא ולהגיד לי כמו גבר שאני לא מספיק טוב בשבילו. פפ הוא פחדן חסר עמוד שדרה".

זלאטן איברהימוביץ' בימיו באינטר עם ז'וזה מוריניו. GettyImages
זוגיות מושלמת. מוריניו וזלאטן באינטר/GettyImages

אחרי העונה המסוייטת אצל גווארדיולה בברצלונה, איברהימוביץ' הושאל למילאן וזכה עימה באליפות אחרי שבע שנים, אבל המאמן שזוכה אצלו להכי הרבה שבחים הוא מוריניו שזכה איתו באליפות עם אינטר: "הוא היה מכניס בנו מוטיבציה אדירה לפני משחקים. זה היה כמו טיפול פסיכולוגי. לפעמים הוא היה מראה לנו וידאו של משחקים לא טובים ואומר:'ככה אתם לא יכולים לשחק בשום אופן'. מוריניו היה מטריף אותנו לפני משחקים והיינו יוצאים אל הדשא כמו חיות פציעות. רציתי לתת את הכל בשביל מוריניו".

איברהימוביץ' החל את עונתו השנייה במועדון העשיר מפריס בתקווה לזכות באליפות שנייה רצופה. הכוכב השבדי הוא אחד השחקנים הכי מעוטרים בכדורגל העולמי והוא זכה בלא פחות משמונה אליפויות בקבוצות שבהן שיחק (לא כולל האליפות שנגזלה מיובנטוס). כעת, יהיה מעניין לראות כיצד יגיב, אם בכלל, גווארדיולה עצמו להאשמות של הכוכב השבדי. מבטיחים לעדכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully