וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ז'וזה מוריניו: ”הטובים הפסידו”, פפ גווארדיולה: ”הוא טועה”

מוריניו התקשה להשלים עם ההפסד של צ’לסי בסופרקאפ האירופי לבאיירן מינכן בפנדלים, וביקר כהרגלו את השיפוט: ”זו ההיסטוריה שלי עם אופ”א כבר הרבה הרבה זמן”. גווארדיולה החמיא לקודמו: ”היינקס הוא הארכיטקט של התואר הזה ואני מקדיש לו אותו"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן דוד

איזו דרמה אדירה קיבלנו אתמול (שישי) בסופרקאפ האירופי: הקרב בין ז'וזה מוריניו לפפ גווארדיולה הפך למסקרן הרבה יותר על הדשא מאשר על הקווים כאשר הבווארים חגגו ניצחון 4:5 בפנדלים לאחר 2:2 בהארכה. זה התחיל עם שער של פרננדו טורס (8) לבלוז, המשיך עם השוויון של פרנק ריברי (47) ודווקא אחרי שראמירס הורחק (85), אדן הזאר (94) הבקיע והחזיר לאנגלים את היתרון.

אלא שבתוספת הזמן חאבי מרטינס השווה (120) ושתי הקבוצות הלכו להכרעה מהנקודה הלבנה. שחקני שתי הקבוצות בעטו היטב, ובמצב של 4:5 לזכות באיירן היה זה המחליף רומלו לוקאקו שבעט חלש לידיים של נוייר ואפשר לגרמנים לחגוג גביע סופרקאפ ראשון בתולדותיהם.

באיירן מינכן זכתה בסופרקאפ

שחקני באיירן מינכן חוגגים זכייה בסופרקאפ האירופי. רויטרס
גביע סופרקאפ ראשון בתולדותיהם. שחקני באיירן מינכן/רויטרס

מיד לאחר המשחק אפשר היה לטעום מז'וזה מוריניו של פעם: "הקבוצה הכי טובה ללא ספק הפסידה. הקבוצה הכי טובה שיחקה בעשרה שחקנים לאורך זמן במשחק. הם שיחקו נגד אלופי אירופה והם היו הקבוצה הכי טובה. יש לנו רק סיבות לגאווה ויש למה לקוות לגבי העתיד, אבל אני מעדיף רק להגיד שהקבוצה הטובה הפסידה ולהישאר עם זה".

על ניתוח המשחק אמר המאמן המאוכזב: "מבחינתי, הם שלטו במשך 15 דקות במחצית השנייה, אבל כל הזמן שלטנו במשחק. גם כששיחקנו בעשרה שחקנים, הקבוצה שיחקה פנטסטי והתמודדה בצורה מצוינת עם המצב. יש בנו גאווה, אבל הפסדנו. בדקה האחרונה של המשחק הכנסתי את ג'ון טרי מכיוון שהם הכניסו כדורים לרחבה. אולי עשינו טעות, אבל אם כדורגל היה הוגן, היינו מנצחים את המשחק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ז'וזה מוריניו מאמן צ'לסי מאוכזב עם שחקניו. רויטרס
"אם כדורגל היה הוגן, היינו מנצחים את המשחק". ז'וזה מוריניו/רויטרס

על החלטת השופט להרחיק את ראמירס בצהוב שני, אמר מוריניו: "השופט חייב שתהיה לו התלהבות למשחק והמשחק ב-11 מול 11 היה טוב יותר. זה לא היה מצב שבו ראמירס פגע ביריב או שהיריב היה בדרך להתקפה מתפרצת. זה לא היה מצב שבו צריך היה לתת צהוב שני. זו ההיסטוריה שלי עם אופ"א כבר הרבה הרבה זמן".

הקפטן של צ'לסי פרנק למפארד הוסיף: "אני חושב שהגיע לנו לנצח. מה אני יכול להגיד? היה קשה לשחק בעשרה שחקנים. השחקנים צריכים להרגיש שהגיע להם ולהמשיך, אבל כשאתה מגיע כל כך קרוב זה מתסכל. הייתה לנו רוח הלחימה מכיוון שלא הפסדנו אף פעם. אני חושב שאנחנו הולכים להיות חזקים מאוד".

מאמן באיירן מינכן פפ גווארדיולה (מרכז). AP
"לאהם פשוט רמה אחרת". פפ גווארדיולה/AP

מהצד השני, פפ גווארדיולה שפע מחמאות למגן שלו פיליפ לאהם: "לאהם הוא כנראה השחקן הכי אינטליגנטי שאימנתי אי פעם בקריירה שלי. הוא פשוט רמה אחרת". מאמן באיירן גם החמיא לקודמו בתפקיד: "יופ היינקס הוא הארכיטקט של התואר הזה, אני רוצה להקדיש לו אותו".

על טענותיו של מוריניו שהקבוצה הטובה יותר הפסידה, אמר מאמן באיירן: "זו הדעה שלו. זה טבעי, הוא יכול להגיד שהקבוצה שלו הייתה ראויה יותר ממה שהיה בפועל. יש לי גם את הדעה שלי אחרי איך ששיחקנו, יש לנו את ההתנהגות שלנו, שיחקנו טוב עם ובלי הכדור. שיחקנו כדורגל מצוין. הקבוצה הטובה ביותר ניצחה. היו לנו הרבה הזדמנויות להבקיע". לגבי סוגיית ההרחקה של ראמירס הוסיף: "זה עניין של השופט, לא שלי. אני אף פעם לא מדבר על שופטים".

פרנק ריברי, שחקן השנה באירופה, התלהב מהתואר, ואמר: "נלחמנו עד הדקה האחרונה. ההצלחה הזו מגיעה לבאיירן, הניצחון הזה חשוב מאוד לפפ. יש לי יחסים מצוינים עם גווארדיולה. זה היה רגע אדיר כשרצתי אליו אחרי שהבקעתי. אמרתי לו שהשער הזה בשבילו ונגד מוריניו".

פרנק ריברי שחקן באיירן מינכן. רויטרס
שלח עקיצה למוריניו. ריברי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully