וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היה עשר: 10 מצטייני המחזור בליגות הבכירות באירופה

27.8.2013 / 9:30

נבחרת המחזור משנה פניה, עם דירוג 10 מצטייני סוף השבוע בחמש הליגות הבכירות. והפעם: ריברי דורש כבוד, אתלטיקו מתגאה, לנאפולי יש סמל ולאוהדי יונייטד יש גיבור חדש. ומי במקום הראשון?

10. נמניה וידיץ' - מנצ'סטר יונייטד

ז'וזה מוריניו ניהל מלחמה פסיכולוגית עם דייויד מויס וכולם דיברו על ויין רוני (שדווקא היה מהיותר טובים), אבל המשחק בין מנצ'סטר יונייטד לצ'לסי סיפק 0:0 די משמים שהבליט בעיקר את הבלמים הוותיקים. זה היה ג'ון טרי מצד אחד, ובמיוחד נמניה וידיץ' מן העבר השני. הקפטן הסרבי מנע מצ'לסי לסכן את שערו של דויד דה חאה, סיפק שתי מסירות שיצרו התקפות של יונייטד, ביצע שלושה תיקולים מוצלחים ודייק ב-94 אחוזים מהמסירות שלו. מעבר לכך, הוא פיקד על הגנת השדים האדומים ולא נבהל גם כשמוריניו שלח למגרש את פרננדו טורס, שעשה בו שמות בכמה מהעימותים הקודמים ביניהם. ההופעה הבטוחה של וידיץ' במשחק המרכזי של המחזור, מזכה אותו במקום בדירוג שלנו. הרמה המאכזבת של הקרב גרמה לכך שזה יהיה רק המקום ה-10.

9. איימן עבדנור - טולוז

"היה קרב קשה מולו, הוא באמת שחקן מצוין". את הדברים הללו, שנאמרו בנוסח דומה בשני המחזורים הקודמים על רדאמל פלקאו, אמר הפעם החלוץ עצמו, אחרי שנתקל בחומה העונה לשם איימן עבדנור. טולוז הייתה הראשונה שחילצה נקודה ממונאקו העונה, כשכפתה על סוללת הכוכבים מהנסיכות 0:0 בסטאד לואי השני, שהיה ריק (עוד יותר מתמיד) בעקבות העונש שספגה הקבוצה. עבדנור היה האיש שחיסל את פלקאו וגם נבחר לכוכב המחזור בצרפת, בזכות הופעה משובחת במרכז ההגנה. הוא קבע את הטון כבר בפתיחה עם שני חילוצי כדור נקיים שמנעו שער, והמשיך בתצוגה הנהדרת עד סיום המשחק. עד נעילת חלון ההעברות נותרו עוד כמה ימים. טולוז, שכבר איבדה הקיץ את כוכביה אטיין קאפו ופרנק טבאנו, מקווה שאף אחד לא יחטוף ממנה גם את עבדנור.

עוד בכדורגל עולמי:

ריאל מדריד ניצחה את גרנאדה, שוב השופטים הכריעו?

0:0 מאכזב בין צ'לסי ליונייטד, למה מוריניו עלה בלי חלוצים?

אכזבה לבאיירן מינכן: טיאגו הפצוע ייעדר לפחות חודשיים

לא כולם בבלגיה משתחווים בפני ההצלחה של גיא לוזון

מילאן רוצה את מאטרי, טוטנהאם מצאה תחליף לבייל?

איימן עבדנור שחקן טולוז מעל רדאמל פלקאו שחקן מונאקו. AP
רדאמל פלקאו נתקל בחומה בצורה העונה לשם איימן עבדנור/AP

8. הרנאנס - לאציו

יש דברים שלא משתנים. את העונה שעברה פתחה לאציו עם ניצחון 0:1 על אטאנלטה, כשכובש השער היה הרנאנס בדקה ה-17. שנה פחות ארבע דקות, שוב הקשר הברזילאי היה חתום על שער הבכורה של לאציו, כשהפציץ מזווית קשה בצד שמאל לחיבורים והעלה את לאציו ליתרון, בדרך ל-1:2 על אודינזה. למרות כל הדיבורים על עזיבה אפשרית שלו, הרנאנס נמצא עדיין בבירת איטליה ולאציו בנויה סביבו. ולדימיר פטקוביץ' הפתיע והציב דווקא את אנטוניו קנדרבה מאחורי החלוץ במחזור הפתיחה, אבל זה רק שחרר את הקשר הברזילאי, שמעמדה נסוגה יותר הצליח לבעוט חמישה כדורים למסגרת, שאחד מהם כאמור ננעץ ברשת של אודינזה. מי שמעניק תשומת לב רבה ליכולת של הרנאנס הוא לואיז פליפה סקולארי. מאמן נבחרת ברזיל נחשב למעריץ גדול של קשר לאציו, ומקפיד לכלול אותו בסגל שלו. בגיל 28 וכשהמונדיאל הביתי באופק, אין ספק שזו העונה החשובה בקריירה של הרנאנס. ההתחלה בהחלט טובה.

7. פרנק ריברי - באיירן מינכן

ביום חמישי תכריז אופ"א על שחקן העונה באירופה. כריסטיאנו רונאלדו וליאונל מסי זוכים למירב תשומת הלב, אבל המועמד השלישי הוא הראוי מכולם. הוא אלוף אירופה, הוביל את קבוצתו לטרבל וגם את העונה החדשה פתח ביכולת מעולה. זהו פרנק ריברי, שמחכה לקבל את הגושפנקה בדמות ההכרה העולמית. "פרנק הוכיח שוב שהוא ברמה אחרת", החמיא קרל היינץ רומיניגה, מנכ"ל באיירן מינכן, לקשר הצרפתי שכיכב ב-0:2 על נירנברג בדרבי הבווארי. "הגיע הזמן שיבינו את זה לא רק בגרמניה אלא בכל אירופה". ריברי בעט לעבר השער יותר מכל שחקן אחר (שישה איומים), הבקיע את השער הראשון ועשה היסטוריה כשהפך לשחקן היחיד בתולדות באיירן שניצח 18 משחקים ברציפות (שבר את שיאו של רוי מקאיי). רומיניגה היה נציג באיירן האחרון שנבחר לשחקן השנה באירופה, ב-1980 ו-1981. ריברי יהיה היורש?

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
פרנק ריברי שחקן באיירן מינכן חוגג שער. GettyImages
תנו לו את ההכרה לו הוא ראוי. פרנק ריברי/GettyImages

6. יואל - סלטה ויגו

אחת ההחלטות הראשונות שקיבל לואיס אנריקה כשמונה למאמן סלטה ויגו, הייתה להעניק את הקרדיט לשוער המקומי יואל. החלטה שעוררה דיון סוער בקרב אוהדי הקבוצה. השוער בן ה-24, יליד ויגו, חזר אחרי שנת השאלה בלוגו, היה סביר במחזור הפתיחה וביום ראשון סיפק מפגן נדיר של הצלות בניצחון הבכורה של לואיס אנריקה, 1:2 בחוץ על בטיס. המארחת המשיכה לספק כדורגל טוב כמו במשחק מול ריאל מדריד, אך שוב ירדה מנוצחת. המכבש שהפעילה בטיס על שערו של יואל לא עזר. השוער התחיל עם הדיפה לכדור חופשי של ז'ואן ורדו, עצר נגיחה מקרוב של פאולאו ברפלקס אדיר, ניצח באחד על אחד את סדריק ורובן קסטרו, וגם המזל היה לצדו עם שני כדורים שננעצו במשקוף, כולל אחד בתוספת הזמן. "ההצלה מול פאולאו הייתה הקשה ביותר", בחר יואל את רגע השיא שלו, בהופעתו השנייה בסך הכול בלה ליגה. לפחות לעת עתה, הדיון בעניינו נסגר.

5. סידני סם - לברקוזן

ביום שבת נכח מאמן נבחרת גרמניה בביי ארינה, שם ראה את לברקוזן חוגגת עם 2:4 על מנשנגלדבאך בזכות החיבור הנפלא של סידני סם ושטפן קיסלינג. "אחד מהשניים יהיה בסגל הבא שלי", הודיע המאמן הלאומי. בהנחה שקיסלינג דבק בעמדתו לא לשחק בנבחרת תחת לב, כנראה שהכוונה היא לסם, שערך את שתי הופעות הבכורה שלו במסע של גרמניה לארצות הברית בתחילת הקיץ. הקיצוני הדינמי של לברקוזן הוא המרוויח העיקרי מהמעבר של אנדרה שורלה לצ'לסי. אחרי עונה בה פתח רק 10 פעמים בהרכב, הוא הפך לשחקן מפתח וכבר כבש שלושה שערי ליגה ועוד שניים בגביע. בשבת הייתה זו גלדבאך שנותרה אובדת עצות מול המהירות והטכניקה של סם, שהבקיע פעמיים אחרי הכנות של קיסלינג ואז הכין לגונסאלו קסטרו שהפציץ את הרביעי. לברקוזן עם כדורגל מלהיב, סם עם יכולת שמזכירה את עונת הפריצה ב-2010/11. שחקן השבוע בגרמניה.

סידני סם שחקן לברקוזן. AP
המרוויח העיקרי מהמכירה של אנדרה שורלה. סידני סם/AP

4. ארדה טוראן - אתלטיקו מדריד

"בכדורגל אין ואקום". הקלישאה הזו מנחה את אתלטיקו מדריד כבר שנים. זה עבד אחרי העזיבה של פרננדו טורס, גם עם מכירתם של קון אגוארו ודייגו פורלאן, ואפילו עכשיו אחרי הפרידה מפלקאו. דייגו קוסטה הפרובקטור ממשיך להשתפר מול השער, דויד וייה נכנס לעניינים וארדה טוראן אחראי למבצעים היפים. דייגו סימאונה שוב מעמיד קבוצה ממושמעת אך גם מלאה בכישרון, שחשפה חלק מהפוטנציאל שלה בסופרקופה מול ברצלונה ובעיקר בחמישייה לרשת ראיו וייקאנו. ראול גרסיה כבש צמד, אבל ה-MVP הבלתי מעורער של המשחק היה טוראן. הכישרון הטורקי, שהוזכר לאחרונה כמועמד לחזור הביתה, ניצח על התזמורת והפך לשחקן הראשון העונה בספרד שמבשל שני שערים וגם כובש באותו משחק. התשואות הרמות מ-42 אלף הצופים בוויסנטה קלדרון כאשר טוראן הוחלף, סיפרו את הסיפור. אם ישמור על יציבות, הוא עוד יבקר כאן במצעד בהמשך העונה.

3. מארק האמשיק – נאפולי

אסקיאל לאבצי נטש אותו בקיץ שעבר, אדינסון קבאני הלך בעקבות החבר הארגנטינאי בקיץ הנוכחי וכך מארק האמשיק נותר הנציג היחיד לטרידנטה הקדוש שהטריף את אוהדי נאפולי בשנים האחרונות. בניגוד לשני החברים שעברו לכסף הגדול של פריס סן ז'רמן, האמשיק בחר להאריך את חוזהו בדרום איטליה עד 2018, מיצב את מעמדו כסמל ונתן את האות לפתיחת העידן החדש תחת רפא בניטס עם צמד ב-0:3 החלק על בולוניה. הקפטן הסלובקי עשה הכול. בעיטה שלו שנהדפה הפכה לשער בכורה של חוסה קאייחון, לאחר מכן הוא עבר את השוער והרשית מזווית קשה, ובמחצית השנייה הוסיף את השני בבעיטה מחוץ לרחבה. צמד ראשון שלו מאז נובמבר 2010. גם אז, אגב, זה היה בבית מול בולוניה. "הוא היה הנאפוליטני היחיד", הסביר אורליו דה לורנטיס את הסיבה לכך שרק האמשיק נשאר מבין שלישיית הכוכבים. שידוך משמיים.

ארדה טוראן שחקן אתלטיקו מדריד. רויטרס
ה-MVP הבלתי מעורער של החמישייה על ראיו. ארדה טוראן/רויטרס

2. פרייזר קמפבל - קרדיף סיטי

51 שנה חיכו בקרדיף לארח שוב משחק בליגה הבכירה. ביום ראשון זה קרה. ועוד איך קרה. מנצ'סטר סיטי עתירת הממון והכוכבים קפצה לביקור בוויילס במטרה להסיר את הנאחס שלה שנמשך מאז הניצחון 0:3 על קרדיף ב-1954, אבל לפרייזר קמפבל היו תכניות אחרות. כמה סמלי שתוצר האקדמיה של מנצ'סטר יונייטד היה זה שהנחיל לסיטיזנס את הפסדם הראשון העונה, וגם העניק לוולשים רגע של אושר עם ניצחון היסטורי בפרמיירליג. קמפבל בן ה-25, שהתגלגל בין כמה קבוצות ואף הספיק לרשום הופעה בודדת בת 10 דקות בנבחרת אנגליה לפני שנרכש על ידי קרדיף ב-600 אלף ליש"ט, סחרר את ההגנה המאולתרת של סיטי. הוא יצר מצבים, היה מעורב בשער השוויון של ארון גונארסון ואז עקץ עם שתי נגיחות לרשת של ג'ו הארט כדי לסדר לקרדיף 2:3 מדהים. קמפבל חלם להיות אליל האוהדים במנצ'סטר יונייטד. לפחות השבוע, הוא אכן כזה.

1. לוקה טוני - ורונה

"השגתי כל כך הרבה בקריירה שלי, אני לא משחק בשביל הכסף. אני רוצה להנהיג". כך נשמע לוקה טוני, אלוף עולם ומלך שערי הליגה האיטלקית לשעבר, בראיון שנערך עמו כמה שעות לפני משחק הפתיחה של עונת 2013/14. לאחר המשחק, הוא כבר היה השם המדובר ביותר. זה היה הקיץ של החלוץ בן ה-36. שנה אחרי שרעייתו והוא נאלצו להתמודד עם אובדן התינוק שמת רגע לפני הלידה, הם זכו לנחמה בדמות תינוקת שהחזירה ללוקה את החיוך לפנים. לאחר מכן הוא חתם בשורות העולה החדשה ורונה, וקיבל את המפתחות להנהיג. זה התחיל עם שער ניצחון בגביע לרשת פאלרמו, ובשבת ההצלחה נמשכה עם צמד נגיחות לרשת של מילאן - הקבוצה אליה כמעט עבר ב-2007. טוני עשה צחוק מכריסטיאן ספאטה שניסה לשמור עליו, הגיע למאזן של שבעה שערים מול הרוסונרי (רק נגד פארמה כבש יותר במהלך הקריירה) וחתם את שמו על הפתעת המחזור. מסימיליאנו אלגרי פרגן לו בסיום וכינה אותו "אריה". בשבת, כל איטליה שמעה את טוני שואג.

לוקה טוני שחקן ורונה חוגג. AP
השאגה שלו נשמעה בכל איטליה והגיעה עד אלינו. לוקה טוני/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully