וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות העולם: בונדרנקו זכה בזהב עם קפיצה של 2.41 מ'

האוקראיני השווה את שיאו האישי אך כשל בנסיון לקבוע שיא עולם בקפיצה לגובה. דרמות גדולות ב-400 משוכות לגברים ולנשים

אחרי יממה שקטה יחסית באליפות העולם באתלטיקה, קיבלנו הערב (חמישי) קרב אדיר בקפיצה לגובה, כשבוגדן בונדרנקו, אחד האתלטים המרתקים בתבל כיום, השווה את שיאו האישי עם קפיצה של 2.41 מטר, ולא היה רחוק מלקבוע שיא עולם חדש. בריצת 400 מטר משוכות לגברים נרשמה דרמה גדולה, בסיומה ג'ייהו גורדון ניצח בפוטו-פיניש את מייקל טינסלי האמריקאי. גם בתחרות המקבילה לנשים היתה דרמה לא קטנה, בעוד בריצת הגברים מכשולים ל-3,000 מטרים ניצח, כצפוי, אזקיאל קמבוי המצוין.

קפיצה משולשת: אנה קנייזבה סיימה שישית בגמר

הקופץ לגובה האוקראיני בוגדן בונדרנקו. AP
מה כבר נותר לומר על האתלט האדיר הזה? בונדרנקו/AP

קפיצה לגובה גברים, גמר

איזה ערב אדיר היה לנו במוסקבה, וברשותכם, נתחיל מההתחלה. בוגדן בונדרנקו היה היחיד מכל המשתתפים שויתר על שני הגבהים ההתחלתיים, עבר בקלות 2.29 מ', כמו גם את הנסיון הנוסף שלו, 2.35 מ'. לגובה של 2.38 נכנסו חמישה קופצים - בונדרנקו, דרק דרואין הקנדי, איבן אוחוב הרוסי, דונלד תומאס מהבהמאס ומוטאז ברשים הקאטרי, כשאריק קינארד האמריקאי פסל שלוש פעמים ב-2.35 מ', והודח. בונדרנקו הדהים כשבחר לדלג על 2.38, ובהיעדר ברשים היה הראשון שעבר את הגובה הנ"ל ואחריו דרואין, שעשה זאת בנסיון השני ושבר את שיאו האישי. אוחוב ותומאס פסלו שלוש פעמים והודחו.

השלושה שעלו לגובה 2.41 מ' - בונדרנקו, דרואין וברשים - פסלו בנסיון הראשון שלהם. האוקראיני לא התייאש, ובנסיון השני עבר את הגובה המדובר ולמעשה השווה את שיאו האישי. דרואין פסל פעמיים והודח עם שיא קנדי חדש ומדליית ארד, ובמקביל ברשים בחר לנצל את שתי הקפיצות שנותרו לו כדי להעלות את הרף ל-2.44. ובונדרנקו? הוא דילג על הגובה הזה לגמרי, במטרה אחת ברורה: לנסות ולשבור את שיא העולם. ברשים פסל ב-2.44, ובאותו רגע מדליית הזהב הלכה לבונדרנקו, שבחר להציב את הרף על גובה של 2.46 מטר (שיא העולם של חאבייר סוטומאיור מ-1993, להזכירכם, עומד על 2.45 מ').

הנסיון הראשון של בונדרנקו היה קרוב, השני קרוב עוד יותר, השלישי קצת פחות - אך בשלושת המקרים הוא שפשף את הרף ופסל. לקהל במוסקבה זה לא הפריע, והאתלט המדהים הזה זכה לסטנדינג אוביישן הכי ראוי שיש. אנחנו כבר סופרים את הימים עד התחרות הבא שלו, כי בקצב הזה, כשהוא בסך הכל בן 23, שיא העולם עוד יישבר, ויישבר בגדול.

מועתז עיסא בארשים, קופץ לגובה קטארי. רויטרס
מדליית כסף היסטורית. ברשים/רויטרס

400 משוכות גברים, גמר

איזה קרב מדהים היה לנו. למרות שהוא כמעט בן 36, פליקס סאנצ'ז מהרפובליקה הדומיניקנית היה סוג של פייבוריט כי בקיץ האחרון הוא עשה את הבלתי יאמן וזכה במדליית זהב אולימפית בלונדון. עם זאת, כבר בתחילת הריצה אפשר היה לזהות את החולשה של סאנצ'ז לעומת שאר המתחרים. מייקל טינסלי, שהפך לאחרונה לרץ ה-400 משוכות המוביל בארצות הברית נראה מצוין, אבל מי שפרץ בצורה מושלמת אחרי היישורת האחרונה היה ג'ייהו גורדון הטרינידדי, מי שהיה פעם אלוף העולם לנוער, שבגיל 21 נראה כמו הרץ המנוסה ביותר על המסלול ובעשרות המטרים האחרונים הצליח להידבק למייקל טינסלי האמריקאי ובסופו של דבר לנצח אותו על חודה של מאית השניה. גורדון חצה את קו הסיום בתוצאת השנה בעולם, 47.69 שניות וטינסלי סיים עם 47.70 שניות. הרץ המפתיע ביותר היה דווקא אמיר בקריץ' הסרבי, שעקף ברגע האחרון את חאבייר קולסון מפורטו ריקו וזכה במדליית הארד עם שיא אישי של 48.05 שניות. סאנצ'ז סיים בסופו של דבר במקום החמישי וקרון קלמנט האמריקאי, שהיה פעם הרץ המוביל בעולם במרחק הזה, סיים במקום השמיני והאחרון.

האצן ג'ייהו גורדון מטרנידד וטובגו (למטה) מסיים לפני האצן האמריקאי מייקל טינסלי (למעלה). רויטרס
הכי צמוד שיש. גורדון/רויטרס

400 משוכות נשים, גמר

ריצת ה-400 משוכות לנשים הייתה חד צדדית לגמרי, כשזוזאנה היינובה הצ'כית הוכיחה שאין כיום אתלטית בעולם שמתקרבת לרמה שלה. בתחרות החשובה בחייה היינובה פתחה נהדר והובילה למעשה לאורך כל ההקפה. אחרי 300 מטרים כבר היה ברור שהמתחרות האמריקאיות שלה, לשינדה דימוס ודלילה מוחמד, לא יכולות להתקרב אליה. היינובה, מדליסטית הארד מהמשחקים האולימפיים בלונדון, סיימה בזמן נהדר של 52.84 שניות - שיא אישי וגם תוצאה שהפכה אותה לרצה ה-12 בכל הזמנים ב-400 משוכות. מוחמד האמקיראית סיימה שניה בפער אדיר מהצ'כית ובזמן של 54.09 שניות. אלופת העולם מלפני שנתיים, לשינדה דימוס, סיימה שלישית.

האתלטית הצ'כית זוזונה היינובה. Christian Petersen, GettyImages
אין שניה לה. היינובה/GettyImages, Christian Petersen

3,000 מכשולים גברים, גמר

קרב צמוד במיוחד התנהל בגמר המרתק הזה, וכצפוי הוא היה בין שלושה קנייתים. בסופו של דבר מי שניצח היה הפייבוריט הגדול, אזקיאל קמבוי, שזכה בפעם השלישית באליפות העולם אחרי שעצר את השעונים על זמן של 8:06.02 דקות. זו הייתה הזכייה השלישית ברציפות של קמבוי בריצת ה-3,000 מכשולים באליפות העולם, ויחד עם שתי מדליות זהב אולימפיות אין ספק שמדובר ברץ ה-3,000 מכשולים הגדול בכל הזמנים. קונססלוס קיפרוטו הצעיר, בסך הכל בן 18.5, חגג מדליית כסף אחרי שזכה בזהב באליפות העולם, עם תוצאה של 8:06.37. מהידיין מקיסי-בנבאד הצרפתי "הרס" טריפל קנייתי כשסיים שלישי בזמן של 8:07.86.

האתלט הקנייתי אקזייל קמבוי. רויטרס
בחוד החנית הקנייתי, כמו תמיד. קמבוי/רויטרס

1,500 נשים, גמר

אבבה ארגאווי השבדית ממוצא אתיופי, שנכנסה אל הגמר עם תוצאת השנה, הוכיחה מדוע היא הטובה בעולם בתחומה, כשעצרה את השעון על זמן של 4:02.67 דקות וחגגה מדליית זהב. ג'ניפר סימפסון האמריקאית נתנה לה פייט יפה אך הסתפקה בכסף בלבד, עם 4:02.99, כשהלן אונסנדו אבירי הקנייתית קטפה את הארד עם תוצאה של 4:03.86 דקות.

האתלטית השוודית אבאה ארגאווי. Christian Petersen, GettyImages
צמוד, אבל בסוף היא סיימה עם הזהב. ארגאווי/GettyImages, Christian Petersen

* אליסון פליקס קבעה את התוצאה הטובה ביותר בחצי הגמר לריצת 200 מטר לנשים, עם 22.30 שניות - תוצאת השנה בעולם. בלסינג אוקגברה המצוינת, שהתחרתה גם היא במקצה השני, קבעה 22.39 שניות. מיוריאל אהורה עלתה מהמקום השלישי (22.46 שניות), שלי אן פרייזר פרייס מהרביעי (22.54), כשארבע העולות האחרות לגמר הן שוני מילר, ג'נבה טרמו, מריה ריימיין וצ'רונדה וויליאמס.

* נבחרת השליחים האמריקאית ב-4X400 סיימה בתוצאה הטובה ביותר בחצי הגמר - 2:59.85 דקות. הזמן השני בטיבו היה שייך לג'מייקה, עם 3:00.41. שאר העולות לגמר: בריטניה, טרנינדד וטובגו, בלגיה, ברזיל, רוסיה ואוסטרליה.

האצניות בלסינג אוקגברה, אליסון פליקס. רויטרס
מעל כולן. אוקגברה ואליסון פליקס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully