וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה אנה קנייזבה צריכה כדי לזכות במדליה?

קופצת המשולשת הישראלית, שסיימה רביעית בלונדון 2012, תנסה להתברג בפודיום בגמר במוסקבה (ה', 18:40, ערוץ 1)

אנה קנייזבה תשתתף היום (חמישי) בגמר אליפות העולם בקפיצה משולשת, בתקווה לרשום הישג היסטורי עבור ישראל. הקופצת בת ה-23, שייצגה את אוקראינה עד לפני חודשיים, העפילה לגמר אחרי שקבעה אתמול את התוצאה השלישית בטיבה במוקדמות עם 14.46 מטר, והיא אחת המועמדות לזכייה במדליה, שתהיה הראשונה של אתלט או אתלטית ישראלית באליפות עולם מאז שאלכס אברבוך זכה בכסף באדמונטון ב-2001.

אנה קנייזבה קופצת משולשת ישראלית. Matt Dunham, AP
תקפוץ לפודיום? אנה קנייזבה/AP, Matt Dunham

בגמר תחרות הקפיצה המשולשת ישתתפו 12 קופצות, כשהבולטות שבהן יהיו קתרין איברגוון הקולומביאנית שמחזיקה בתוצאת השנה בעולם, ואולגה סלאדוחה האוקראינית שהיא אלופת העולם מ-2011. אנה קנייזבה, שמחזיקה בשיא אישי של 14.71 מטרים, היא הקופצת השישית בטיבה בגמר לפי השיא האישי שלה. בעונה הנוכחית, רק שלוש קופצות השיגו תוצאות טובות יותר מקנייזבה, כששלוש קופצות נוספות מהגמר ניתרו למרחק זהה של 14.58 מטרים – תוצאת השנה של הישראלית.

גמר הקפיצה המשולשת, בדומה לכל מקצוע שדה אחר, מורכב משישה ניסיונות לכל מתחרה. בתום שלושה סיבובים תישארנה בתחרות רק שמונה הקופצות הטובות ביותר מבין ה-12. המשמעות היא שקנייזבה תהיה חייבת להוציא קפיצה טובה, אפילו בסדר הגודל של הקפיצה שהביאה אותה לגמר, כדי לא לסיים את דרכה מוקדם מהצפוי וליהנות מכל ששת הניסיונות.

קנייזבה סיימה במקום הרביעי בגמר האולימפי בלונדון 2012. התוצאה שהספיקה אז למדליית הארד (14.79) טובה בשמונה סנטימטרים משיאה האישי של קנייזבה. בגמר אליפות העולם לפני שנתיים אולגה סלאדוחה ניצחה עם תוצאה של 14.94 מטרים, כשהשלישית איברגוון קבעה אז 14.84 מטרים. אם מסתכלים על ממוצע התוצאות בתחרויות הגדולות האחרות, נראה שתוצאה של 14.80 מטרים מספיקה למקום בפודיום. זה אומר שכדי לראות את דגל ישראל במקום שלא ראינו באליפות העולם מאז 2011 קנייזבה תצטרך לשפר משמעותית את שיאה האישי בתחרות החשובה בחייה. המדליה היא מטרה קשה מאוד באליפות העולם הנוכחית, ואפשר לקבוע מראש שמקום בין 8 הראשונות בגמר אליפות העולם ייחשב להישג מצוין.

כזכור, קנייזבה השלימה באמצע מאי את תהליך האיזרוח שלה בישראל. היא התחתנה בסוף השנה שעברה עם האתלט הישראלי אנטולי מיננקו והעתיקה את חייה מאוקראינה לישראל, כאן היא מתאמנת תחת שרביטו של אלכס מרמן, מאמנם לשעבר של יוחאי הלוי, רוגל נחום וקוסטנטין מאטוסביץ'.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שיהיה בהצלחה. קנייזבה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully