וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנה קנייזבה סיימה שישית באליפות העולם

קופצת המשולשת הישראלית קבעה 14.33 מטרים בקפיצתה הראשונה בגמר במוסקבה, הייתה רחוקה משיאה האישי, וראתה תחרות ברמה גבוהה מאוד. איברגוון זכתה בזהב

אימג'בנק GettyImages

צפו בקפיצה המוצלחת של קנייזבה באדיבות הערוץ הראשון

אנה קנייזבה, האתלטית הישראלית שעלתה לפני כחצי שנה מאוקראינה, רשמה הערב (חמישי) את אחד ההישגים הגדולים בתולדות האתלטיקה הישראלית כשסיימה במקום השישי בגמר אליפות העולם בקפיצה משולשת. קנייזבה קבעה תוצאה של 14.33 מטרים, שהייתה רחוקה משיאה האישי שעומד על 14.71 מטרים. תוצאה כזאת אגב הייתה יכולה לעזור לקנייזבה לזכות במדליה, מאחר ואולחה סלאדוחה האוקראינית שסיימה שלישית קבעה 14.65 מטרים.

קתרין איברגוון הקולומביאנית ניצחה עם תוצאה של 14.85 מטרים, כשאקתרינה קונוייבה הרוסיה סיימה שניה עם 14.81 מטרים. קופצות נוספות שהקדימו את קנייזבה היו קימברלי וויליאמס הג'מייקנית שסיימה רביעית עם 14.62 ומייבל גיי הקובנית שסיימה חמישית עם 14.45 מטרים. בסופו של דבר קנייזבה מסיימת עונה ראשונה מוצלחת כאתלטית ישראלית, ובגיל 23 אפשר לצפות ממנה לעוד הרבה הישגים בעתיד, כשהתחרות הגדולה בקיץ הבא תהיה אליפות אירופה.

קופצת המשולשת הישראלית אנה קנייזבה. רויטרס
אנה קנייזבה בבור במוסקבה/רויטרס

סיבוב קפיצות ראשון

קנייזבה הייתה הקופצת העשירית לפי הסדר, ובניגוד לכמה מיריבותיה היא לא פסלה בניסיון הראשון שלה והצליחה לייצר קפיצה של 14.33 מטרים. בסוף הסיבוב הראשון של הקפיצות זה מדרד אותה במקום השני, אחרי אלופת העולם האוקראינית אולחה סלאדוחה שקבעה 14.42 מטרים. את המקום השלישי חולקות נכון לעכשיו אנה פיאטיך הרוסיה ובת ארצה אקתרינה קונייבה שקבעו 14.29 מטרים. אחת הפייבוריטיות לניצחון כאן, קתרין איברגוון הקולומביאנית, פסלה בניסיון הראשון שלה אבל נראתה מצוין.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
אנה קנייזבה קופצת משולשת ישראלית. Matt Dunham, AP
פתיחה טובה ובטוחה, אבל היא לא הצליחה לייצר יותר מזה בהמשך. קנייזבה/AP, Matt Dunham

סיבוב קפיצות שני

גם בתחילת הסיבוב השני הקופצות הראשונות היו רחוקות מהקרש, כנראה בגלל הלחץ של התחרות, ולא השיגו תוצאות מרשימות. מי שהתאוששה בסיבוב הזה הייהת מייבל גיי הקובנית, שקבעה 14.38 מטרים וטיפסה למקום השני על חשבונה של קנייזבה. אקתרינה קונייבה הרוסיה הדהימה בסיבוב הזה וקבעה את התוצאה הגדולה הראשונה בגמר הזה, 14.81 מטרים. לאחר מכן הגיעה תורה של איברגוון הקולומביאנית שקבעה את תוצאת השנה בעולם, 14.85 מטרים, וטיפסה למקום הראשון.

קנייזבה ניגשה לקפיצה השניה שלה במטרה לעלות על הקרש ולא להפסיד יותר מדי מרחק. בעניין הזה היא גם הצליחה והפסידה רק 10 סנטימטרים, אבל הקפיצה עצמה הייתה פחות טובה ולוח התוצאות הראה 14.19. אלופת העולם סלאדוחה סיימה את הסיבוב השני עם קפיצה של 14.65 מטרים, ונכון לעכשיו זהו המרחק שקנייזבה תצטרך לעבור בכדי לזכות לפחות במדליית הארד. נכון לעכשיו קנייזבה מדורגת במקום החמישי בסוף הסיבוב השני.

קופצת המשולשת האוקראינית אולגה סלדוחה. Cameron Spencer, GettyImages
14.65 מטרים בניסיון השני. אולחה סלאדוחה/GettyImages, Cameron Spencer

סיבוב קפיצות שלישי

גם בתחילת הסיבוב השלישי הקופצות הפחות חזקות בגמר לא הצליחו לנתר למרחקים מרשימים מדי, וקנייזבה הבטיחה למעשה בשלב מוקדם את מקומה בין שמונה הראשונות, מה שמבטיח לה שלושה ניסיונות נוספים. אקתרינה קונייבה הרוסיה שוב עלתה מצוין על הקרש בניסיון השלישי שלה, והסתפקה הפעם במרחק של 14.59. איברגוון הגיבה יפה והשיגה תוצאה שניה מצוינת, הפעם של 14.69. קפיצתה השלישית של קנייזבה נראתה מצוין על מסך הטלוויזיה, אבל למרבה הצער היא פסלה ונותרה עם תוצאה של 14.33 בתום שלושה סיבובים.

קופצת המשולשת  הקולומביאנית קתרין איברגוון. Cameron Spencer, GettyImages
תוצאת השנה בעולם, ותואר שמגיע לה. קתרין איברגוון/GettyImages, Cameron Spencer

סיבוב קפיצות רביעי

בדומה לניסיון השלישי שלה, גם בקפיצתה הרביעית קנייזבה פסלה ולא עלתה טוב על הקרש, והקופצת הישראלית החלה לגלות סימני ייאוש. עוד לפני כן, היא ירדה למקום השישי בדירוג אחרי שקימברלי וויליאמס הג'מייקנית קבעה 14.62 מטרים וטיפסה למקום הרביעי. בנוסף, מייבל גיי הקובנית שיפרה את התוצאה שלה ל-14.45 מטרים, כך שלשם קנייזבה צריכה לשאוף כדי לשפר את מיקומה בדירוג. איברגוון המשיכה להוכיח עד כמה היא ראויה לתואר אלופת העולם, כשבקפיצתה הרביעית היא ניתרה ל-14.83 ושמרה על יציבות. בסופו של הסיבוב הרביעי תמונת הצמרת נותרה זהה כשאיברגוון מובילה עם 14.85, קונייבה שניה עם 14.81 וסלאדוחה שלישית עם 14.65. קנייזבה מדורגת במקום השישי.

קופצת המשולשת האוקראינית אקטרינה קונייבה. Cameron Spencer, GettyImages
סיימה עם מדליית הכסף. קונייבה/GettyImages, Cameron Spencer

שני סיבובים אחרונים

גם בקפיצתה החמישית של קנייזבה היא נראתה פחות חדה ואפילו עייפה משהו. היא אמנם לא פסלה, אך השיגה תוצאה של 14.14 מטרים בלבד. גם הקופצות האחרות בגמר החלו לגלות סימני עייפות ולא הצליחו לשפר את התוצאות שלהן. איברגוון עדיין מובילה וקנייזבה במקום השישי. בניסיון השישי והאחרון שלה קנייזבה פסלה בפעם השלישית, וסיימה את התחרות במקום השישי. גם אצל שאר המתחרות שלה לא נרשמו שינויים בדירוג וקתרין איברגוון חגגה את התואר.

קופצת המשולשת הג'מייקנית קימברלי וויליאמס. רויטרס
הנה אחת שבאמת הייתה במרחק נגיעה ממדליית הארד. קימברלי וויליאמס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully