וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שדה המוקשים של ריאל מדריד

14.8.2013 / 13:00

אלונסו בבעיה, חדירה בצרה, אוזיל בסכנה, מודריץ נהנה, די מריה מעכל, איסקו מוביל, יראמנדי בשוק וקאזימרו טורף את הקלפים ומתגלה כסנסציה. הקישור בריאל מתפוצץ מכישרון, אבל גם מאגו ותחרות מוגזמת. איך אנצ'לוטי מתכוון לפתור זאת?

צילום מסך

צפו בתקציר בו ריאל מדריד מרשימה מול צ'לסי של מוריניו עם ניצחון 1:3

מאי 2011. עוד לפני סיומה הרשמי של העונה, ריאל מדריד כבר הכריזה על הרכש הראשון שלה לעונת המשחקים 2011/12 - נורי שאהין. 10 מיליון יורו שילמו הבלאנקוס כדי שהקשר הטורקי, שחקן העונה בבונדסליגה ומי שהוביל את דורטמונד לאליפות מרשימה, יספק תחרות במרכז השדה לסמי חדירה וצ'אבי אלונסו, ואולי אפילו יוכל להיכנס בהמשך לנעליו של שחקן נבחרת ספרד, אז בן 30. אלא שהרכש הנוצץ סחב פציעה טורדנית, לא ערך הכנה ראויה עם הקבוצה, החמיר את הפציעה שלו ולבסוף חזר להתאמן רק בנובמבר. זה כבר היה חסר סיכוי. נוסיף לכך את קשיי ההסתגלות במדינה החדשה ובמועדון הלחוץ בעולם, ונקבל פלופ מהדהד שסיים את העונה הראשונה מתוך השש בחוזה שלו עם 640 דקות בלבד ב-10 משחקים בכל המסגרות, כאשר בשליש ממחזורי הליגה ישב ביציע ועודד את חבריו בדרך לאליפות.

"גארת' בייל מבולבל ומריר, ולעולם לא ישלב את מדי טוטנהאם"

האם ברצלונה יכולה לבנות על קרלס פויול הוותיק?

קרלו אנצ'לוטי מצהיר: "לריאל יש את הסגל הכי טוב שאימנתי"

דיווחים: כריסטיאנו רונאלדו כבר סיכם על חוזה חדש בריאל

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
נורי שאהין שחקן ריאל מדריד. GettyImages
נורת אזהרה ליראמנדי, אבל גם ההבדל בין ריאל של מוריניו לזו של אנצ'לוטי. נורי שאהין/GettyImages

המקרה של שאהין מהווה נורת אזהרה לאסייר יראמנדי, הרכש היקר של ריאל מדריד בקיץ הנוכחי (לפחות עד שעסקת גארת' בייל תיסגר, אם בכלל) שסובל עד כה מסיטואציית טרום עונה דומה למדי וחושש מגורל זהה. מצד שני, הסיפור הזה מלמד על ההבדלים בין ריאל מדריד של מוריניו לזו החדשה של קרלו אנצ'לוטי. בעוד למיוחד מפורטוגל הייתה היררכיה ברורה ושחקנים שלא ניתן היה לערער על מעמדם בהרכב, אצל מחליפו העניינים שונים בתכלית.

התחרות על המקום בהרכב של ריאל מדריד גדולה מאי פעם, כשהדברים נכונים בעיקר לגבי הקישור העמוס לעייפה. צ'אבי אלונסו, חדירה, לוקה מודריץ', יראמנדי, איסקו, מסוט אוזיל, אנחל די מריה, קאקה שהוצא מהקפאה וגם קאזמירו המפתיע – תשעה שחקנים המתחרים על ארבעה מקומות בלבד. בעונה כזאת, בה לאף אחד פרט לכריסטיאנו רונאלדו אין ערובה לדקות משחק קבועות, אולי אפילו שאהין, שהושאל לדורטמונד אך מחזיק עדיין בחוזה בריאל עד 2017, היה זוכה להזדמנות לממש חלק מהתקוות שתלו בו. לאנצ'לוטי יש צרות טובות. אולי טובות מדי.

מאמן ריאל מדריד קרלו אנצ'לוטי. GettyImages
עומס בקישור, עומס גם על הספסל. קרלו אנצ'לוטי/GettyImages

קרלו אנצ'לוטי מונה רשמית למאמן ריאל מדריד ב-25 ביוני, אבל את התכניות שלו לעונה הקרובה הוא התחיל הרבה לפני כן. הדרישה הראשונית הייתה החתמתו של איסקו, לו ייעד תפקיד מפתח בקישור ובכל שיטה אפשרית, שכן מדובר בשחקן ורסטילי שלא נרתע מעבודות הגנה או ממאבקים פיזיים במרכז השדה. יומיים אחרי ההכרזה על המאמן החדש, אכן הגיעה ההודעה על רכישתו של כוכב מלאגה ונבחרת ספרד הצעירה בסכום של כ-27 מיליון יורו. במבט ראשון, נראה היה כי הנפגע העיקרי הוא מסוט אוזיל, מי שהיה הפליימייקר המועדף על מוריניו, למרות אי אלו חילוקי דעות בדרך. התקשורת הספרדית תהתה איך בדיוק יעבוד השילוב בין השניים, אך אנצ'לוטי הבטיח: "הם ישחקו יחד, אתם תראו".

סימן השאלה נגע בעיקר לאוזיל. בדו"ח מקצועי שהכין הצוות של מוריניו בעונה שעברה, נטען כי קשר נבחרת גרמניה, כמו חברו קארים בנזמה, לא מסוגל להתעלות כאשר יש תחרות עזה על מקום בהרכב. אוזיל נחשב לשחקן שזקוק למקסימום ביטחון כדי להציג את כישוריו. עם הגעתו של מודריץ' בתחילת העונה הקודמת, כאשר הבין כי מצפה לו תחרות מצד הקרואטי, התפוקה והיכולת של אוזיל ירדו בצורה דרסטית, בדיוק כפי שקרה לפני כן מול קאקה. לעומת זאת, בחלקה השני של העונה, כשמוריניו השתמש במודריץ' בעיקר כאחד משני הקשרים האחוריים, אוזיל השתחרר מחשבתית, וכפועל יוצא גם גילה שיפור על המגרש.

19 שערים ו-55 בישולים יש לאוזיל ב-103 משחקי ליגה במדי ריאל מדריד. מספרים יפים, ועדיין הרגעים בהם הוא נעלם ונבהל מתחרות הם אלה שמדאיגים את אנשי ריאל. חוסר העקביות במשחק שלו בולט, ובנוסף הוא לא מספיק פיזי ולא אוהב לבוא מהאגף, מה שאומר שהוא פחות ורסטילי מהמתחרים שלו. למרות הספקות, אנצ'לוטי לא ויתר על אוזיל. במהלך מסע ההכנה הוא ניסה אותו לפרקים בצד ימין והציב את איסקו כפליימייקר, אבל כשחזר למערך "עץ האשוח" המועדף עליו (4-3-2-1) העביר את איסקו לשלישיית הקישור והעניק לאוזיל את המקום לצד רונאלדו מאחורי החלוץ. "העמדה בכנף הימנית היא לא המועדפת עליי. התפקיד הטבעי שלי הוא עושה המשחק, שם אני רגיל לשחק", הבהיר אוזיל, אך הוסיף מחמאות למאמן החדש: "השיטה שלו שונה מזו של מוריניו, הוא יודע בדיוק מה הוא רוצה שנעשה. אנחנו יכולים להחזיק יותר בכדור, אבל באותה מידה המשחק שלנו יכול להיות מהיר יותר. המטרה היא שאנחנו נשלוט בקצב".

מאמן ריאל מדריד ז'וזה מוריניו עם מסוט אוזיל. AP
הדוח המקצועי גילה כי מסוט אוזיל פשוט לא מסוגל להתמודד עם תחרות. ז'וזה מוריניו עם מסוט אוזיל/AP

הסגנון החדש עליו דיבר אוזיל, הופך את ריאל מדריד לקבוצה סבלנית ומאוזנת יותר. כפי שניתן היה לראות במשחקי ההכנה, אנצ'לוטי עושה הכול על מנת להפחית את ההסתמכות על המתפרצות. התקפות המעבר כעת הן לא האיום העיקרי, אלא רק אופציה אחת מתוך ארסנל רחב של כלי נשק. השינוי הזה מעביר את כובד המשקל מהאגפים למרכז השדה, שם רוצה אנצ'לוטי שחקנים שיודעים להגן ולחלץ כדורים, ובמקביל לצאת קדימה ולסכן את השער מהקו השני.

המרוויח העיקרי מכך הוא מודריץ', שהגיע מתוך כוונה להתחרות עם אוזיל ומוצא עצמו, דווקא אחרי עונת התאקלמות לא פשוטה, כאופציה המובילה למלא את מקומו של צ'אבי אלונסו. הקשר הספרדי הוותיק מתאושש מניתוח במפשעה ולא נטל חלק במשחקי ההכנה, כשהיורש המיועד יראמנדי שיחק קצת מול ליון וסבל מפציעות עומס שימנעו ממנו לפתוח את העונה בזמן. בזמן שהוא נעדר, החלו גם דיבורים על קשיי התאקלמות בעיר הגדולה ועל הלם בו שרוי הרכש מריאל סוסיאדד מאז טקס הצגתו. ריאל, בכל מקרה, הסתדרה היטב בלי שני הבאסקים, כשמודריץ' מילא את המקום של צ'אבי אלונסו בכל שבעת המשחקים, וגם השותף הטבעי חדירה נדרש להתמודד עם פיחות במעמדו בעקבות תחרות ממקור בלתי צפוי. "הבסיס מהעונה שעברה נשמר, אבל התחרות גוברת ואני חושב שאיסקו, מוראטה וקאזמירו מתדפקים על דלתות ההרכב", טען בלם העבר של ריאל ונבחרת ספרד, מנולו סאנצ'יס. הוא לא טעה.

כן, גם קאזמירו בתמונת ההרכב אצל אנצ'לוטי. הברזילאי הצעיר חמק מתחת לרדאר. בקיץ שעבר הוא הוזכר כמועמד ליובנטוס, רומא, ארסנל וטוטנהאם, אך סאו פאולו לא מיהרה למכור אותו והציבה תג מחיר מופרך של 30 מיליון יורו. השחקן נשאר בברזיל וחווה ירידה ביכולתו, כשבמועדון טענו כי התהילה עלתה לו לראש. בחורף הגיע המפלט בדמות השאלה לקסטייה, וקאזמירו קפץ על ההזדמנות מבלי למצמץ. 15 משחקים בקבוצת המילואים רשם בעונה שעברה הקשר שזכה עם ברזיל הצעירה במונדיאליטו ב-2011. הופעותיו בליגה השנייה לא גרמו לאף אחד לצאת מגדרו, אבל באפריל הקפיץ אותו מוריניו לסגל הקבוצה הבוגרת ואף הציב אותו בהרכב בניצחון 1:3 על בטיס. חדירה קיבל אז מנוחה לקראת חצי גמר ליגת האלופות מול דורטמונד, וקאזמירו עמד באתגר ובעיקר הרשים את הנשיא פלורנטינו פרס. זה הספיק כדי שריאל תמשש את האופציה ותרכוש את כרטיסו מסאו פאולו ב-6 מיליון יורו.

ארבעה חודשים חלפו מאז המשחק הרשמי היחיד של קאזמירו במדי ריאל, ועל פי הדיווחים בספרד הוא זה שצפוי לפתוח במרכז השדה במחזור הפתיחה. שוב מול בטיס, שוב לצד מודריץ'. קאזמירו היה ההפתעה הגדולה של מסע ההכנה, פתח פעמיים בהרכב (אך שיחק בכל היתר) וגם סיפק שני שערים (מול בורנמות' וליון) ובישול נפלא לרונאלדו ב-0:3 על אינטר. הברזילאי הפגין פיזיות והצטיין בחילוצי כדור במרכז המגרש, אבל לא שכח גם לספק כדורים ארוכים מדויקים ולאיים על השער, במיוחד במצבים נייחים. "הוא מתייחס לכל משחק כאילו זה האחרון בחייו, והגישה הזו שבתה את לבו של אנצ'לוטי", נכתב עליו ב"אל פאיס". "הוא קנה לעצמו מקום בסגל של ריאל, אולי אפילו בהרכב. הוא הגרסה המודרנית של מאורו סילבה".

קאזמירו שחקן ריאל מדריד. GettyImages
שבה את לבו של אנצ'לוטי והיה ההפתעה הגדולה של מסע ההכנה. קאזמירו/GettyImages

ריאל מדריד הרשימה מאוד במשחקי ההכנה. פרט ל-2:2 מול ליון, הבלאנקוס ניצחו בכל ששת המשחקים האחרים, כולל יריבות כמו פריס סן ז'רמן, צ'לסי של מוריניו ואינטר. מודריץ' וחדירה פתחו יחד ארבע פעמים, אבל הפריצה הפתאומית של קאזמירו טרפה את הקלפים ואפילו יצרה גל שמועות על עזיבה אפשרית של קשר נבחרת גרמניה. אנצ'לוטי הצהיר כי חדירה ימשיך וכמוהו גם די מריה, שלכאורה נפגע משינוי השיטה, אבל הצטיין במשחקי ההכנה והביע שביעות רצון מהשימוש בו כאחד משני הקשרים שמאחורי החלוץ. הארגנטינאי אף שלל מכל וכל את האפשרות לעבור לטוטנהאם כחלק מעסקת בייל. "עכשיו אני משחק בתדירות גבוהה יותר במרכז, על פי בקשתו של המאמן", אמר ל"מארקה" די מריה שחתום לשלוש שנים נוספות במדריד. "אני רגיל לעמדה הזאת ומרגיש בה מאוד בנוח".

למרות זאת, נקודת הפתיחה של די מריה שונה הפעם. אצל מוריניו הוא היה שחקן מפתח בהרכב, אצל אנצ'לוטי עליו להילחם מחדש על מקומו. בדיוק כמו יתר הקשרים, כולל קאקה שמקווה לפרוח מחדש אצל המאמן עמו זכה באליפות איטליה (2003/4) ובליגת האלופות (2006/7) כשעבדו יחד במילאן. אנצ'לוטי גם רצה את קאקה אצלו בפריס סן ז'רמן בקיץ שעבר, וכעת מקבל אותו בקישור העמוס של ריאל. החיבור המחודש התחיל עם ביקורת על האיטיות של הברזילאי, אולם בהמשך הגיעו הזדמנויות ומחמאות. לפתע גם קאקה בתמונה.

שחקני הרכש החדשים, החזרת הזהות הספרדית, צעירים מבטיחים כמו מוראטה וחסה, חדר ההלבשה שנרגע עם השבתו לשער של איקר קסיאס והחיוך על פניו של כריסטיאנו רונאלדו (שישה שערים במשחקי ההכנה, סיכום על חוזה חדש). כל אלה נותנים הרבה תקוות לאוהדי ריאל לקראת העונה החדשה, אך כולם יודעים שאינפלציית הקשרים עוד עלולה להתברר כחרב פיפיות, וזה עוד לפני שדיברנו על בייל, שאנצ'לוטי כבר רמז כי אינו זקוק לו. "הקישור זה החלק שטומן בחובו את כל הטוב של ריאל", כתב חואן קרלוס פסאמונטס בטורו ב"דיאריוגול", בהתייחסו לעומק הבלתי נגמר במרכז השדה. "גם עיקר החיזוק נעשה שם, עם ההחתמות של איסקו ויראמנדי. ריבוי השחקנים ושינוי השיטה הובילו לשיפור משחק העומק של ריאל, על חשבון המהירות המוכרת. יש יותר נגיעות ופחות נשיכות". יש גם הרבה שחקנים והרבה שאלות.

כריסטיאנו רונאלדו, אנחל די מריה, שחקני ריאל מדריד חוגגים. רויטרס
האחד חזר לחייך, השני מוכן לתחרות ושולל כל אפשרות של עזיבה. כריסטיאנו רונאלדו עם אנחל די מריה/רויטרס
אסייר יראמנדי עם נשיא ריאל מדריד, פלורנטינו פרס. AP
עדיין בהלם מעסקת הענק. אסייר יראמנדי עם פלורנטינו פרס ביום הצגתו/AP
קשר ריאל מדריד לוקה מודריץ'. רויטרס
בנעליו של צ'אבי אלונסו. לוקה מודריץ'/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully