וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועץ המשפטי של סיעת "עוז": "מינוי חלוץ לא חוקי"

11.8.2013 / 9:17

בחוות דעת משפטית כותב עו"ד אמיר רוזנברג: "חלוץ לא יכול לשמש כחבר הנהלה איגוד. כל ההצהרות הינן למראית עין"

הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ צפוי להתמנות ליו"ר איגוד הכדורסל בישיבת ההנהלה שתיערך ביום ראשון הבא, אלא שבינתיים בסיעת "עוז" בדקו את חוקיות המהלך וטוענים כי הוא אינו יכול להתבצע. בחוות דעת משפטית שהגיש היועץ המשפטי של הסיעה, עורך הדין אמיר רוזנברג, לצביקה שרף, הוא קובע כי חלוץ לא יכול לשמש כחבר הנהלת האיגוד במקומו של איתן רוב המתפטר, וכי אין בסיס חוקי להצהרות כי יהיה יו"ר איגוד הכדורסל הבא.

דן חלוץ צפוי להתמנות ליו"ר איגוד הכדורסל החדש

פז חסדאי על המשימה החדשה והבלתי אפשרית של חלוץ

"מינוי חלוץ היה מהלך מבריק של כל הנוגעים בדבר"

חלוץ: "ההחלטה לצאת למלחמה בלבנון הייתה נכונה".
חוקי, או לא חוקי? חלוץ

"חברי ההנהלה באיגוד הכדורסל אינם נבחרים באופן אישי אלא 'לפי רשימות'", כתב רוזנברג בחוות הדעת, "זהות חברי ההנהלה נקבעת על פי ומתוך רשימת מועמדים אשר התמודדה בבחירות. איגוד הכדורסל בחר לא לשנות את שיטת הבחירות להנהלת האיגוד, ולהותיר את השיטה היחסית, בה נבחרים חברי ההנהלה אך ורק במסגרת "רשימת מועמדים". שיטה זו, בה קיימת "רשימה סגורה" של מועמדים, מבטיחה לבוחר, כי בכל מקרה של התפטרות או פטירה של חבר הנהלה מתוך הרשימה, ימונה תחתיו אחד המועמדים שהבוחר כבר בחר בו, מתוקף בחירתו ברשימה כולו, כפי שהוצגה בפניו מראש".

עוד מוסיף היועץ המשפטי של סיעת "עוז": "נקבעה בתקנון הוראה מפורשת, לפיה כאשר מתפטר או נפטר חבר הנהלה, לא ייערכו בחירות חדשות, ולא תיערך הצבעה חדשה כלשהי, אלא ימונה אחר תחתיו. על מנת לשמור על כוח המרכזים באיגוד כולל התקנון סעיף מיוחד ולפיו הגורם הבלעדי שיוכל למנות חבר הנהלה במקום חבר ההנהלה שהתפטר או נפטר הוא מרכז הספורט אליו השתייך חבר ההנהלה שהתפטר. "הארגון המרכזי" אליו השתייך מר איתן רוב הוא "מרכז הפועל". מר דן חלוץ, לא היה חלק מה"סגל" שהעמיד עצמו בפני ציבור הבוחרים בבחירות האחרונות באוגוסט 2012, ומכאן גם איננו חלק מה"הרכב הראשון". אם כל המחליפים אינם מעוניינים, בתום לב, ליטול חלק כחברים בהנהלת האיגוד, אין בכך כדי להקנות ל"מרכז הפועל" זכות שאינה קיימת לו".

רוזנברג חותם את חוות הדעת: "אין כל ספק, המרכזים אינם מבקשים למנות את מר דן חלוץ על מנת לרפא את בעיית שליטתם המוחלטת באיגוד הכדורסל. ייתכן, שזו אחת הסיבות לניהול מגעים "חשאיים" ובחדרי חדרים מול מר חלוץ. ניהול מגעים המבטיחים מראש לאדם לכהן כיו"ר האיגוד עוד לפני מינויו כחבר הנהלה, פסול ועומד בסתירה לתקנון האיגוד ופוגע קשות בהליך הדמוקרטי ובמינהל תקין. המסקנה היא, כי כל ההצהרות בין מינויו של חלוץ לתפקיד יו"ר הנהלת איגוד הכדורסל ובין יכולת ביצועית וניהולית, הינן למראית עין".

בשעות הצהריים שלח רוזנברג מכתב ליענקל'ה בן שושן, מנכ"ל איגוד הכדורסל, ולחברי הנהלת האיגוד, כי הם מתנגדים למינויו של חלוץ, "מינוי מר חלוץ, על ידי "מרכז הפועל" בתקופה זו, עומד בסתירה לתקנון ולורח הנחיות רשות התאגידים בעניין זה, וכלל שייעשה, הו מעשה פסול מעיקרו. כמו כן דורש רוזנברג כי בישיבה הקורה לא תועלה להצבעה בחירת יו"ר איגוד הכדורסל וכי עליהם להודיע זאת עד ליום שלישי. מי שמכותבים על אותו מכתב הם סגנית ראש אשות התאגידים וראש מנהל הספורט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully