וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מינוי חלוץ היה מהלך מבריק של כל הנוגעים בדבר"

8.8.2013 / 9:47

באיגוד הכדורסל מאושרים מהמהלך שאמור להסתיים במינויו של דן חלוץ כיו"ר האיגוד. בסיעת עוז יבדקו האם המינוי אינו חוקי

ההודעה של איגוד הכדורסל אמש (שלישי) על כך שהרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ יחליף את איתן רוב בהנהלת האיגוד התקבלה באמביוולנטיות. הכוונה היא למנותו לתפקיד יו"ר איגוד הכדורסל ביום ראשון הבא ומצד סיעת חמשת המרכזים, אליה ייכנס חלוץ, מדובר במהלך חיובי שכן מדובר באיש שלא קשור לאף אחת מהקבוצות, הגבלה שעליה הקפידו אנשי סיעת עוז. בנוסף, מדובר בדמות ציבורית מוכרת שצפויה להתקבל באהדה.

חלוץ: "ההחלטה לצאת למלחמה בלבנון הייתה נכונה".
"מהלך מבריק". דן חלוץ

"זה מהלך מבריק של כל הנוגעים בדבר", אמר בכיר בהנהלת האיגוד, "לשכנע אדם כמו דן חלוץ לעמוד בראש איגוד שנמצא תחת בדיקות לא היה מהלך קל, אבל העובדה היא שזה קרה". מי שעמדו מאחורי המהלך היו שלושה - איתן רוב, שמפנה את מקומו לטובת חלוץ, גם בשל הבקשה של חבר הכנסת עיסאווי פריג' מסיעת מרצ לפתוח בחקירה על איומים שלו כנגד צביקה ליבר, שמעון מזרחי וחיים אוחיון. השלושה הפעילו לחצים על חלוץ, ששבוע מרגע הפניה שלהם אליו, הסכים לקחת את התפקיד.

בסיעת עוז יבדקו בימים הקרובים את חוקיות המהלך שרקמה הסיעה שבקואליציה, והם שוקלים פניה לגורמים משפטיים בכירים בנושא זה. בסיעה טענו לאורך ארבעת החודשים שעברו מאז התפטרותו של אבנר קופל כי רק חבר הנהלת איגוד הכדורסל יכול לשמש כיושב ראש, ולכן הוחלט להכניס את חלוץ כחבר הנהלה. אלא שכעת טוענים בסיעת עוז שבמידה וחבר הנהלה מפנה את מקומו, רק אדם שעמד ברשימה המקורית שהוגשה יכול להחליפו, ומאחר וחלוץ לא עונה על קריטריון זה, הוא לא יכול להיות חבר הנהלה. כמו כן זעמו בסיעה שלמדו על כוונת איגוד הכדורסל דרך התקשורת.

"אנחנו נבקש חוות דעת של היועץ המשפטי לעניין הזה", אמרו בסיעה, "דן חלוץ הוא אדם ראוי שאין לנו בעיה אישית איתו, אלא שיש תקנון ואנחנו דורשים שאיגוד הכדורסל יתנהל על פיו ולא על ידי קומבינות". אגב על פי גורמים שונים באיגוד הכדורסל, הגעתו של חלוץ נעשתה לאחר בחינת נושא החוקיות, והם מעריכים שניסיון זה של סיעת עוז ייכשל לבסוף.

צביקה שרף פרשן כדורסל ויו"ר סיעת עוז. דרור פיקלני
בסיעת עוז יבדקו את חוקיות המהלך. שרף/דרור פיקלני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully