וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהב למו פראח, 10.07 שניות לבולט ברבע גמר 100 מ'

הבריטי חגג עם פיניש נהדר ב-10,000 מ', שיאן העולם עלה בקלילות לחצי גמר. בפטיסט נתפסה על שימוש בסמים ופרשה

מערכת וואלה!

בוידאו: משדר מיוחד לקראת אליפות העולם בהגשת הילה קובו ובהשתתפות אלכס אברבוך, רוגל נחום ודני בורשבסקי

אליפות העולם באתלטיקה יצאה היום (שבת) לדרך במוסקבה, והיא מבטיחה להיות מרתקת כתמיד. שלושת הנציגים הישראלים ייכנסו למעגך התחרויות בהמשך השבוע: הקופצת לגובה מעין שחף, קופצת המשולשת אנה קנייזבה, ורץ המרתון הוותיק זוהר זמירו.

עוד לפני כן, חולקו הערב שתי מדליות זהב, כשמו פראח זכה ב-10,000 מטר, ואדנה נגרינגווני קיפלגט ניצחה את המרתון לנשים. אלא שאם כל הכבוד לשני האחרונים, הרי שמרבית תשומת הלב היתה מופנית הערב דווקא למוקדמות ה-100, שם עלה לראשונה באליפות שיאן העולם, יוסאין בולט, שלא איכזב את האוהדים ועלה בקלילות לחצי הגמר עם 10.07 שניות בדרכו לחצי הגמר.

האליפות תשודר במלואה בערוץ 1 וביורוספורט.

אצנית מטרינידד וטובגו קלי אן בפטיסט. GettyImages
זה מה שקורה כשאת מתאמנת עם גיי. בפטיסט/GettyImages

ועוד לפני שהאליפות נכנסה להילוך גבוה, כבר יש לנו מקרה ראשון של שימוש בחומרים אסורים המערב אצנית בכירה. מדובר בקלי אן בפטיסט מטרינידד וטובגו, מדלייסטית הארד ב-100 מטרים מאליפות העולם הקודמת, שפרשה באופן עצמאי, ככל הנראה לאחר שנתפסה על שימוש בסמים. בפטיסט רשמה השנה תוצאה של 10.83 שניות, והיא נחשבה בעיניי רבים לאחת המתמודדות הבכירות על המדליות.

דקסטר וויסין, המנהל של הנבחרת מטרינידד הודיע כל בפטיסט "פרשה מהאליפות, כבר עזבה את הנבחרת ואת הכפר והיא בחזרה בביתה". כשנשאל מדוע היא פרשה אמר המנהל כי הוא אינו יכול להגיד, אך ציין כי בהמשך הערב צפויה לצאת הודעה מטעם ארגון האתלטיקה במדינתו, שישפוך יותר אור על המקרה. אגב, בפטיסט היא חברתו לאימונים של טייסון גיי, שנתפס לאחרונה על שימוש בסמים ולא ישתתף באליפות העולם.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
האצן הבריטי מו פראח. רויטרס
פיניש אדיר. פראח/רויטרס

10,000 מטר גברים

איזה קרב אדיר קיבלנו כבר ביום הראשון של התחרות. אלוף העולם המכהן, איברהים ג'ליאן רצה לשמור על התואר שלו, ונתן פייט אדיר למו פראח, מדליסט הזהב האולימפי, אבל לא היה יכול לו ב-100 המטרים האחרונים. פראח תפס פיקוד על הריצה קצת פני הסיבוב האחרון, כשהאתיופי מתחיל לסכן אותו ב-200 המטרים האחרונים, אך הבריטי פתח מבערים, וסיים עם ספרינט מדהים, כשהוא קובע את תוצאת השנה שלו, ועוצר את השעונים על 27:21.71 דקות. ג'יליאן קבע גם הוא את תוצאת השנה שלו עם 27:22.23 דקות בדרך למדליית הכסף, טאנוי הקנייתי זכה בארד עם 27:22.61 דקות.

מרתון נשים

אדנה נגרינגווני קיפלגט הקנייתית, שסומנה כאחת מהפייבוריטיות לניצחון ערב התחרות, לא איכזבה את מי שהימר עליה, עצרה את השעון על 2:25:44 שעות והפכה למדליסטית הזהב הראשונה באליפות. זכייה שנייה ברציפות למרתוניסטית בת ה-33 אחרי הזכייה ב-2011. למקום השני הגיעה ולריה סטרנאו האיטלקייה עם 2:25:58 שעות ואת הארד קטפה קיוקי פוקושי היפנית (2:27:45 שעות). האלופה האולימפית, טיקי גלאנה האתיופית, המשיכה בכושר הלא טוב שלה מהחודשים האחרונים ופרשה קצת לפני הקילומטר ה-15.

יוסאין בולט, אצן ג'מייקני. רויטרס
לא נתן את ההצגה שכולם ציפו ממנו. בולט/רויטרס

קרב 10

תשומת הלב המירבית בתחרות הקשה הזו הולכת באופן טבעי לאלוף האולימפי ושיאן העולם, אשטון איטון האמריקני, אבל את הכותרות של היום הראשון תפס בן ארצו, אלוף העולם מ-2009 ומ-2011 ומדליסט הכסף מלונדון, טריי הארדי. האתלט בן ה-29 פסל בכל שלושת הניסיונות שלו בתחרות הקפיצה לגובה (בגובה של 1.90 מטר) והוא למעשה מחוץ לתחרות.

מוקדמות 100 מטר גברים

כששניים מהתותחים הכבדים מושעים בעקבות סמים (טייסון גיי ואסאפה פאוול), נראה שתשומת הלב האדירה שמקבל בדרך כלל יוסאין בולט הפכה באליפות הזו להיסטריה של ממש, כשכל העיניים היו על הג'מייקני בשלב המוקדמות כדי לראות מה הוא יעשה. הג'מייקני היה נראה משועמם (או מרוכז מאוד) ולא ממש העניק לקהל את ההצגה שהוא נוהג לתת בדרך כלל. על המסלול זה נגמר במקום הראשון במקצה שלו עם 10.07 שניות, כשאת שלושים המטרים האחרונים עושה בולט בריצה קלה. ג'סטין גאטלין עלה גם הוא לחצי הגמר, אחרי שניצח את המקצה שלו כשהוא קובע 9.99 שניות. מייק רוג'רס סיים עם התוצאה הטובה ביותר במוקדמות של 9.98 שניות, נסטה קרטר, דויין צ'יימברס וכריסטוף למטר עלו גם הם.

מוקדמות קפיצה במוט גברים

רנו לאבילני לא התקשה להבטיח את מקומו בגמר עם 5.65 מטרים. הצרפתי הנפלא, הכוכב הגדול של הענף שקבע לאחרונה 6.02 מטרים, יהיה כמובן במוקד הגמר שייערך ביום שני, אבל לא יהיה הלאבילני היחיד. גם אחיו ולנטין היה בין 12 העולים לגמר, לאחר שהתקשה בגובה של 5.25 מ' ועבר רק בניסיון שלישי, אך קבע לבסוף 5.55 מ'. גם ביורן אוטו הגרמני ובראד ווקר האמריקאי הוותיק (שיא אישי של 6.04 מ' מ-2008) עלו עם 5.55 מ'.

הקופץ במוט רנו לאבילני. GettyImages
הגמר ביום שני. רנו לאבילני/GettyImages

הכל על אליפות העולם באתלטיקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully