וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרויקט של רביבו: על הגעת דוד רביבו לבית"ר ירושלים

דוד רביבו עזב מועדון צנוע כשחקן ספסל כדי להגיע למועדון גדול על תקן כוכב. לדבריו, אין לו טינה לאשדוד ויש לו מוטיבציה ואין למינוי של אחיו חיים שום השפעה. בגיל 35 הקשר הוותיק עולה לירושלים, ולא ברור מי נואש יותר לשידוך הזה – הוא או בית"ר

צילום ועריכה: קובי אליהו

גם בסטנדרטים של בית"ר ירושלים, השבועות האחרונים היו מהסוערים שידע המועדון. ארקדי גאידמק הוברח מהקבוצה, והבעלים החדש אלי טביב החל לעשות מהפך. אחרי שמינה את אלי כהן למאמן, החל לנהל משא ומתן עם חיים רביבו כדי שזה ישמש כנציגו בהנהלת הקבוצה. עוד לפני שכלל החל משא ומתן זה, חיים רביבו הציע את האח דוד כמועמד לחיזוק הקבוצה. טביב כמובן קפץ על הרעיון וביקש מיד להחתימו, אך לא לפני שיישר קו מול המאמן. בתחילה, המאמן לא ממש אהב את ההנחתה, שכן מדובר בשחקן בן 35 לקראת סיום הקריירה שלו, שלא בטוח יסכים להגיע כשחקן ספסל. עם זאת, כהן לא שבר את הכלים והחליט לערוך שיחה עם הקשר ובה רצה לשמוע מרביבו איך הוא רואה עצמו משתלב בית"ר.

"בשבילי, אין דרך יותר טובה לסיים את הקריירה", אמר לו הקשר. "להגיע למועדון גדול כמו בית"ר זו חוויה ענקית. מה שתחליט יהיה מקובל עליי וגם אם אקום מהספסל, בכל דקה שתיתן לי על המגרש, אעשה את המקסימום". כהן התרצה מהשיחה, והדרך של רביבו לירושלים נסללה.

עובדים בבית"ר: "אנשים מפחדים לעוף"

פרננדס סיכם בבית"ר לעונה אחת

"חיים רביבו נכנס לעניינים כאילו הוא שנתיים בתפקיד"

קשר בית"ר ירושלים דוד רביבו. נועם מושקוביץ
"אהיה שחקן סגל ואני אלחם כמו כולם על דקות. לאף ארץ בקבוצה כמו בית"ר לא מובטחות דקות משחק, כך שאי אפשר לדעת מה יהיה". רביבו/נועם מושקוביץ

"אני מגיע לבית"ר כמו כל שחקן", אמר רביבו לוואלה! ספורט. "אהיה שחקן סגל ואני אלחם כמו כולם על דקות. לאף אחד בקבוצה כמו בית"ר לא מובטחות דקות משחק, כך שאי אפשר לדעת מה יהיה. אני מקווה להביא את הניסיון שלי לקבוצה, עם בישולים ושערים, ולעזור לכוון את הצעירים. המטרה הראשונית שלנו היא להגיע למקום הכי גבוה שאפשר בטבלה, ולהחזיר את האוהדים למגרשים".

קשה לעכל את העובדה שבזמן שמכבי תל אביב, הפועל תל אביב ומכבי חיפה מתחזקות בלי ומנפנפות ברכש מבטיח כמו איתי שכטר, טל בן חיים ושמעון אבוחצירא, השם הכי גדול בינתיים שהגיע לבית"ר הקיץ הוא לא אחר מדוד רביבו. ההגעה של טביב אמנם הפריחה תקווה אצל האוהדים, אך אם נסתכל על הסגל, קשה מאוד כרגע להאמין שבית"ר תשתלב בחלק העליון של הטבלה. כנגזרת מכך, אפשר לראות ההגעה של רביבו כמשל לעונה של בית"ר. אפשר לפנטז על רגעי קסם בבירה, אך המציאות קצת יותר מורכבת.

רביבו חווה קריירה מוצלחת, מבלי שהפך לשחקן מוביל בארבעת המועדונים הגדולים בארץ. לא הרבה זוכרים לו את ארבע השנים ששיחק במכבי תל אביב, וכל אוהד כדורגל לבטח תוהה איך הסמל המובהק של מ.ס. אשדוד, הקפטן של המועדון בשנים האחרונות, לא מסיים שם את הקריירה הענפה.

הסיפורים שמגיעים מהדרום על הפרידה המכוערת בין רביבו לאשדוד, טבולים בלא מעט מאבקי כוח ומעט מאוד כדורגל. כזכור, עד המחזור ה-12 אשדוד היתה פקטור בצמרת. אחרי חמישה ניצחונות ברציפות בתחילת הליגה, עוד דיברו בממלכת ג'קי בן זקן על מרוץ לאליפות. אחרי ההפסד הראשון למכבי תל אביב במחזור השישי, הדברים החלו אט אט להתמוטט, אך בכל זאת, המיקום בצמרת החזיק איכשהו את העסק. עם ההפסד להפועל תל אביב במחזור ה-12, וההתרחקות מהצמרת, החלה הצניחה החופשית של אשדוד. ומי שסומנו כבעייתיים על ידי הבעלים בן זקן הם דווקא השחקנים המנוסים והוותיקים, כמו רביבו. אם בעבר היחסים הטובים בין בן זקן לחיים רביבו נתנו גיבוי לדוד רביבו על המגרש – לעתים אפילו בניגוד לרצונות המאמנים – בעונה שעברה היה זה דווקא הבעלים, שעל פי מקורות בקבוצה היה הכתובת להושבתו של הקפטן על הספסל, ויותר מאוחר גם ביציע.

בן זקן, למעשה, לקח החלטה לאחר שהבין שהמרוץ לתואר אבוד. הוא רצה להצעיר את הקבוצה, ושם את המפתחות בידיים של ניר ביטון והילדים האחרים. החלטה זו, על פי גורמים באשדוד, לא התקבלה בשמחה אצל המאמן יוסי מזרחי, אך זה לא עזב את תפקידו ונאלץ לבלוע את הגלולה המרה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
חיים רביבו נציג הבעלים של בית"ר ירושלים. נועם מושקוביץ
"אין שום קשר בין ההגעה של חיים אליי. הוא הגיע לבית"ר כי הוא מאמין במועדון ורוצה לתרום כדי להחזיר אותו לקדמת הבמה ולצמרת של הכדורגל"/נועם מושקוביץ

הדקות שקיבל רביבו בתחילת העונה הלכו ומעטו, והאחרון הבין שאין שום קשר ליכולת שהוא עצמו מגלה באימונים או במשחקים. בינואר האחרון פנה רביבו להנהלת הקבוצה בבקשה לדון על חוזה חדש לעונה הבאה, אך זה נתקל בסירוב והתבקש להמתין עד תום העונה. לטענת רביבו וסובביו, עד היום אשדוד לא פנתה אליו כדי לדון על חוזה חדש, וכשהבין זאת לקראת תום העונה הקודמת, החל לחפש לעצמו קבוצה חדשה.

"אין לי טינה לאף אחד באשדוד", טוען רביבו. "לקבוצה יש זכות מלאה לשבת למשא ומתן עם שהיא רוצה וכנראה אני לא הייתי בתכניות, וזה מקובל. נכון שהייתי קפטן ושחקן מוביל, אבל אני לא מחפש כבוד ולא שיתנו לי לסיים את הקריירה בכבוד. אני רוצה להיות בקבוצה שרוצה אותי ורוצה את התרומה שלי במגרש. בסוף העונה, כשנתנו לי לשחק, הקבוצה שמרה על המקום שלה בליגה ולא הידרדרה למקומות שיכולים היו להוריד אותה ליגה. מהבחינה המקצועית, כן תרמתי. מה שהיה באשדוד מאחוריי כבר, ואני עם הפנים לבית"ר ורוצה להצליח בה". למרות הניסיונות של רביבו שלא להכפיש את אשדוד, מקרוביו נשמעים אחרת: "דוד סבל מאוד בשנתיים האחרונות שם. ההחלטות לגביו לא היו מקצועיות וכל מי שקרוב אליו שמח בשבילו על המעבר לבית"ר. מגיע לו את החוויה הזו של קבוצה גדולה לפני סיום הקריירה".

מלבד העיסוק בנעשה לקשר באשדוד, השאלה הכי מעניינת היא כיצד רביבו, בגילו, יכול לתרום לבית"ר. בסביבתו של השחקן מספרים על המוטיבציה הגדולה שטמונה בו מאז חתם. "גם בגיל 35 לדוד יש עדיין מה לתרום לקבוצה כמו בית"ר, וכולם ייראו את זה בעונה הבאה. הוא מתרגש כמו ילד ומתאמן חזק כדי שיהיה פקטור משמעותי בעונה הבאה".

למרות הדברים הללו, אם אלי כהן ירצה להפיק את המקסימום מרביבו, הוא יצטרך למצוא לא מעט פתרונות הגנתיים. כשרביבו הגיע ב-2009 על תקן כוכב לבאר שבע, הוא מיד נכנס לעימותים רבים עם המאמן גיא עזורי. המאמן דרש מהקשר לשחק על קו ימין ולבצע סגירות הגנתיות באותו צד. הדברים, לטענת עזורי, לא בוצעו, והוא החליט לספסל את רביבו, כשהנימוק היה שהוא שחקן עצלן. לאחר מכן הגיעה העזיבה של מאור מליקסון לפולין, ומאז הקבוצה התפרקה. התרומה של רביבו היתה כמעט אפסית.

גם באשדוד מזרחי נאלץ לא פעם לכסות על רביבו בהגנה. כשהקבוצה תקפה, רביבו שיחק בצד הימני של הקישור עם הרבה כניסות למרכז, אך בהגנה אחד החלוצים היה תמיד יורד לסגירה של הצד הימני במקום הקשר שלא היה עושה הגנה. גם בבאר שבע וגם באשדוד מספרים על שחקן כבוי ושבע, שלא תמיד התאמן בשיא הרצינות, ולכן העובדה שהוא רואה בבית"ר כסוג של אתגר עשויה להחזיר לו את הניצוץ שהיה חסר לו בשנים האחרונות.

חיים רביבו: "מועדון כדורגל צריך אימא ואבא"

דוד רביבו חתם לעונה אחת

אלי כהן מאמן בית"ר ירושלים. נועם מושקוביץ
"להגיע למועדון גדול כמו בית"ר זו חוויה ענקית. מה שתחליט יהיה מקובל עליי וגם אם אקום מהספסל, בכל דקה שתיתן לי על המגרש, אעשה את המקסימום". כהן התרצה מהשיחה, והדרך של רביבו לירושלים נסללה/נועם מושקוביץ

"אין קשר בין הגיל של דוד רביבו לבין התרומה הפוטנציאלית שלו לבית"ר", טוען איציק זוהר. "יש שחקנים הרבה יותר צעירים שמשחקים כמו כאילו הם כבר בני 45. הכול עניין של מוטיבציה, ואם רביבו יגיע עם מוטיבציה גדולה להצליח, אין לי ספק שהוא יכול לתרום. בסגל הנוכחי הוא השחקן הכי בכיר, ועם הטכניקה שיש לו והבעיטות החופשיות, הוא יכול לעזור מאוד לקבוצה. גם הקהל של בית"ר אוהב שחקנים כמוהו, וכמו שהם התחברו מהר אל אבי נמני ואליי, הם יתחברו מהר אליו וזה יוסיף לו. גם העובדה שחיים נמצא בהנהלה צריכה להוסיף לו ביטחון. הוא שחקן ששווה עשרה בישולים לפחות ועוד מספר שערים, ואם הקבוצה תתחבר טוב, אין לי ספק שהוא יצליח בבית"ר".

אמנם בפני דוד רביבו לא עומדת משימה קלה, ובכלל, נראה שהגעתו יחד עם אחיו לבית"ר תעמיד אותו עוד יותר תחת זכוכית מגדלת. אך הקשר עצמו לא חושש מהמשימה הקשה: "אין שום קשר בין ההגעה של חיים אליי. הוא הגיע לבית"ר כי הוא מאמין במועדון ורוצה לתרום כדי להחזיר אותו לקדמת הבמה ולצמרת של הכדורגל. נכון, בסגל הקיים עדיין קשה לדבר על פלייאוף עליון, אבל אני מאמין שכל הגורמים שעובדים יבנו קבוצה טובה שתוכל להיאבק בצמרת. הכי חשוב לי שהקהל והשמחה של בית"ר תחזור ואני מקווה שנעשה עונה טובה. בשבילי זה אתגר, ואני בכלל לא מסתכל על הגיל שלי ולא חושב על סיום קריירה אלא מקווה שאוכל להחזיר למועדון על זה שנתן לי הזדמנות לשחק בו".

בית"ר ירושלים בוואלה! ספורט

דוד רביבו, שחקן מ.ס אשדוד. מגד גוזני
גם באשדוד מזרחי נאלץ לא פעם לכסות על רביבו בהגנה. כשהקבוצה תקפה, רביבו שיחק בצד הימני של הקישור עם הרבה כניסות למרכז, אך בהגנה אחד החלוצים היה תמיד יורד לסגירה של הצד הימני במקום הקשר שלא היה עושה הגנה/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully