וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיים רביבו: "מועדון כדורגל צריך אבא ואמא"

הטעויות של גאידמק ("אי אפשר לנהל מועדון כזה מרחוק"), שיתוף הפעולה עם טביב ("אני מקבל יד חופשית"), הסוגיה הבוערת ("הקהל לא בשל לשחקן ערבי") והבטחה לבית"ר ירושלים אטרקטיבית. נציג הבעלים חיים רביבו מפרט את התכניות לעונה הקרובה בראיון לוואלה! ספורט

חיים רביבו, שחקן נבחרת ישראל לשעבר ומי שהיה אחד הבעלים של מ.ס. אשדוד לצד ג'קי בן זקן, הוא כעת נציג הבעלים אלי טביב בהנהלת בית"ר ירושלים. רביבו יפרוש מתפקידו כיו"ר ארגון השחקנים וינהל לצד טביב את הקבוצה מהבירה, לשורותיה הצטרף השבוע אחיו דוד.

חיים רביבו. אביב חופי
לא בא על המשבצת של קורנפיין. חיים רביבו/אביב חופי

"בשבועיים האחרונים היו לי ולאלי טביב מספר שיחות לגבי האפשרות שאכנס כשותף בבית"ר", סיפר הערב (חמישי) חיים רביבו לוואלה! ספורט. "לא רציתי להתחייב כבר מהתחלה שאכנס כשותף במועדון, כי רציתי קודם לבחון את הדברים ולראות שהכול דופק ועובד במועדון כמו שצריך וגם לראות שהדברים מסתדרים אצלי ברמה העסקית והמשפחתית. סיכמנו שבינתיים אני אהיה נציג הבעלים ושאני מקבל יד חופשית לעשות הכול ואז נראה בעתיד לגבי האופציה להיכנס כשותף עם טביב. אני לא פוסל את האופציה להיכנס כשותף בעתיד, בכלל לא, הייתי צריך להיכנס כבר עכשיו, אבל העדפתי לבחון את הדברים כדי לא להיכנס למועדון ואז להתחרט".

מה מהות התפקיד שלך ומה מעמדו של איציק קורנפיין בשלב זה ? "נכון לעכשיו אני נציג הבעלים וזה אומר שאני מתפקד לחלוטין כמו אלי טביב. אני והוא נעבוד יחד וננהל את המועדון. לגבי איציק קורנפיין כרגע הוא נמצא במועדון, אבל אם בעתיד טביב יימצא מנכ"ל או יושב ראש אחר, אז הכל יכול להיות".

אוהדי בית"ר ירושלים מנשקים את אלי טביב. קובי אליהו
"טביב רוצה לבנות קבוצה התקפית שתחזיר לקהל את החיוך"/קובי אליהו

איזה בית"ר נראה העונה מהבחינה המקצועית?

"אנחנו מכינים את הקבוצה לקראת העונה החדשה יחד עם הצוות המקצועי, והמטרה של בית"ר היא להיראות כקבוצה התקפית ואטרקטיבית, שתוקפת כל הזמן, כי זו המהות של בית"ר ירושלים במשך כל השנים. בית"ר לא יכולה להיות קבוצת הגנה, נשתדל לבנות קבוצה אטרקטיבית שהקהל יוכל להנות ממנה וגם אם נפסיד חלילה, אז לפחות שתהיה הצגה כמו שצריך".

מהן המטרות לקראת העונה הקרובה?

"אין ספק שאנחנו עם הפנים כלפי מעלה. אלי טביב מתחיל את העונה עם גיבנת של 15 מיליון ש"ח וזה פוגע קצת בתקציב, אבל המטרה היא לעשות את העונה בצורה הכי טובה שיכולה להיות בחלק העליון. מבחינתנו הצלחה היא פלייאוף עליון ואם אפשר נשאף להיות עוד יותר למעלה, אבל אנחנו חייבים להיות ריאליים. אין לנו את התקציבים של מכבי תל אביב, מכבי חיפה, או הפועל תל אביב וגם לא של קרית שמונה, אבל אם נצליח להחתים שלושה שחקנים טובים חדשים לטווח ארוך וליצור מחלקת נוער טובה ולהעלות ממנה שניים-שלושה שחקנים לבוגרים בכל עונה, אז נוכל לראות קבוצה בתוך כמה שנים על בסיס של שחקני בית ואיתם שחקנים שכבר שיחקו במועדון".

קשר בית"ר ירושלים דוד רביבו. נועם מושקוביץ
חיים רביבו משוכנע שהאוהדים ייהנו ממנו. דוד רביבו/נועם מושקוביץ

על האיחוד המשפחתי עם האח הצעיר דוד שחתם בקבוצה אומר רביבו: "מבחינתי זה הכי טבעי, אני רגיל לזה. אני כל כך שמח, כי אני מאמין שדוד יתרום המון לבית"ר ירושלים, הקהל של בית"ר אוהב שחקנים שיודעים לכבוש ולבשל, כאלה שיודעים לנהל את המשחק ואני בטוח שהם יהנו ממנו והוא מהם".

אולי העונה דוד יקבל את הקרדיט שלא נתנו לו בעונה שעברה באשדוד?

"כבר במשך כמה שנים דוד לא מקבל את הקרדיט שמגיע לו. דוד הוא אחד השחקנים הטובים ביותר בליגת העל בשנים האחרונות. דוד נשאר במ.ס.אשדוד המון שנים בזמן שהוא היה צריך לעבור לקבוצות גדולות. הוא העדיף להישאר בבית, רוב הזמן גם בגללי. מה שקרה איתו בעונה שעברה זה חלק מהכדורגל ואני חושב שאחרי זמן קשה, מגיעה סוכריה ועכשיו דוד קיבל סוכריה, להיות בבית"ר ירושלים לפני שהוא מסיים לשחק כדורגל".

איך ניהל ארקדי גאידמק את בית"ר?

"אין ספק שצריך להודות לארקדי גאידמק על אותן שלוש שנים ראשונות על מה שהוא נתן למועדון, אבל בשלוש השנים האחרונות, אני לא חושב שהיתה לו בכלל נגיעה למועדון מעבר לכסף שהוא הצליח לגייס פה ושם כפי שהבטיח. מועדון כדורגל צריך שיהיו לו אבא ואמא, צריך שיהיה לו בעלים שנמצא באופן שוטף במקום ויודע מה קורה. אי אפשר לנהל עסק כזה מרחוק. כולם מדברים על אלי טביב ומפקפקים ביכולותיו, אבל בינתיים הוא זה שהצליח גם בכפר סבא וגם בהפועל תל אביב. הוא הביא דאבל וגביע והופעות באירופה עם הקבוצה הזו ואת זה אי אפשר לקחת ממנו".

בעלי בית"ר ירושלים ארקדי גאידמק. קובי אליהו
אי אפשר לנהל עסק כזה מרחוק. ארקדי גאידמק/קובי אליהו

רביבו יודע שהנכס הכי גדול של בית"ר ירושלים הוא הקהל ולדעתו לא צריכה להיות בעיה להחזיר את האלפים לאצטדיון: "לדעתי בעונה שעברה היתה התגרות בקהל של בית"ר ירושלים בהבאת שני השחקנים הצ'צ'ניים. המועדון לא שייך לבעלים, לא לשחקנים ולא לאף אחד אחר חוץ מלאוהדים עצמם. שחקנים מתחלפים, מאמנים הולכים ובאים וגם בעלים מתחלפים בסופו של דבר. אבל מי שהיה אוהד של בית"ר, תמיד ישאר אוהד של בית"ר ירושלים וזה בעצם הנכס הכי גדול של כל קבוצת כדורגל. כל קבוצה שייכת, פחות או יותר, לקהל הגדול שמעודד אותה ולבית"ר ירושלים יש הרבה כאלה.

ומה באשר לצירוף שחקן ערבי?

הקהל של בית"ר אינו בשל כרגע להבאה של שחקן ערבי או צ'צ'ני ואני חושב שבהחלט התגרו בו. אני חושב שהקהל זה הכוח הכי חזק של בית"ר ואין ספק שאנחנו מבקשים מהקהל שיהיה מאופק וסבלני. אנחנו מבקשים מהקומץ שעושה את הבלגן והגזענות להירגע, כי זה פוגע לנו בהכנות לקראת העונה הקרובה. יש הרבה ספונסרים שלא מצטרפים בגלל עניין הגזענות ואנחנו רוצים שיהיה לנו שקט. מבקשים מהקהל הטוב שלנו, מהחלק הגדול יותר שאם הוא רואה דברים כאלה במהלך משחק או מחוצה לו, שיידאגו להשתיק את אותו קומץ ויידעו להרגיע אותו וזו העזרה שנצטרך לקבל מהם. אני מאמין שהקהל של בית"ר ירושלים יחזור ליציע בעונה הקרובה ויתמוך בנו, כפי שהיה בכל השנים לטוב ולרע".

אוהדי בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
קהל שלא בשל לשחקן ערבי. אוהדי בית"ר ירושלים/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully