וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לברון: "רוצה להיזכר כאחד הגדולים, וזו הזדמנות"

כוכב מיאמי מתרגש למש' 7 (4:00, ספ' 5). בוש נגד הקהל שנטש: "אל תבואו". דאנקן: "פופ יקבל אותה החלטה בסיום"

שחקן מיאמי היט ריי אלן. AP
האיש שהביא אותנו עד הלום. ריי אלן/AP

המספרים לקראת משחק 7 בין מיאמי לסן אנטוניו (הלילה, 4:00, ספורט 5)

* הפעם האחרונה בה עונת ה-NBA התארכה למשחק 7 בסדרת הגמר הייתה ב-2010, כשהלייקרס גברו 79:83 על בוסטון. ריי אלן, שהביא אותנו עד הלום כשהציל את מיאמי בשניות הסיום של משחק 6, היה אז בצד המפסיד.

* אותו ניצחון העלה את מאזנן של הקבוצות הביתיות במעמדים של משחק שביעי בגמר ל-3:14. האחרונה שניצחה בקרב על האליפות מחוץ לאולמה הביתי: וושינגטון בסיאטל ב-1978.

* הפעם האחרונה בה קבוצה זכתה באליפות שנייה ברציפות הייתה גם היא ב-2010, כשהלייקרס שמרו על התואר בו זכו ב-2009.

* סן אנטוניו, שמעולם לא הפסידה בסדרת גמר, מחפשת תואר אליפות חמישי אחרי 1999, 2003, 2005 ו-2007. למיאמי יש שתי אליפויות - 2006 ו-2012.

* תשומת לב רבה הוקדשה לאחרונה לעובדה שמיאמי מגיבה נהדר להפסדים, ולא הפסידה פעמיים ברצף מאז ה-10 בינואר, אבל גם סן אנטוניו עומדת על מאזן מכובד של 0:4 אחרי הפסדים בפלייאוף הנוכחי - כולם בפער דו ספרתי.

* לברון ג'יימס עומד על מאזן של 0:2 במשחקי 7 בפלייאוף עם מיאמי (ו-2:0 עם קליבלנד). הממוצע שלו במשחקי 7 הוא 33.8 נקודות למשחק - הגבוה ביותר בהיסטוריה.

שחקני סן אנטוניו ספרס טוני פארקר (ימין) וחברו טים דאנקן (שמאל). רויטרס
ההיסטוריה נגדם או לטובתם? פארקר ודאנקן/רויטרס

עונת ה-NBA הנהדרת שעברה עלינו תגיע הלילה (בין חמישי לשישי) לסיום הכי דרמטי שיכול להיות, כשמיאמי תארח את סן אנטוניו למשחק השביעי והמכריע בסדרת הגמר (4:00, שידור ישיר בספורט 5 ודיווחים חיים בוואלה! ספורט). 48 שעות אחרי הקרב הבלתי נשכח במשחק השישי, בו הספרס כבר נגעו באליפות ראשונה מאז 2007 לפני שריי אלן כפה הארכה עם שלשת קלאץ' ולברון ג'יימס סחף את ההיט לניצחון שהשאיר אותה בחיים, הטקסנים ינסו להתאושש מהמפלה הספורטיבית והמנטלית, בעוד שהאלופה חולמת על תואר שני ברציפות.

ריי אלן, גיבור המשחק הקודם, התרגש לקראת האירוע: "כספורטאי אתה חייב לאהוב את זה, כי אתה יודע שיש לך הזדמנות אחת וזה תלוי בך. יש לנו צ'אנס לעשות משהו גדול באולם שלנו. כל המורשות שלנו תלויות לרגע הזה ולמשחק הזה. זה משהו שהילדים שלנו יוכלו לספר בעתיד שהם היו חלק ממנו, אז אנחנו לא רוצים שיהיו לנו חרטות ממנו".

הנושא החם בפלורידה לקראת המשחק היה זעמו של כריס בוש על התמונות של אוהדי הקבוצה עוזבים את האולם לפני שהמשחק נגמר. כזכור, בדקה האחרונה של המשחק השישי סן אנטוניו הובילה בבטחה ונראתה בדרכה הבטוחה לניצחון. רבים מאוהדי מיאמי כבר הלכו הביתה בייאוש, אולי כדי לא לראות את חגיגות האליפות של הספרס, ואחר כך, כשנודע להם שמיאמי כפתה הארכה, ניסו לחזור, אבל לא הורשו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
פורוורד מיאמי היט כריס בוש חוגג ניצחון על סן אנטוניו. רויטרס
לא רק בנוקיה. בוש/רויטרס

צפו באוהדי מיאמי עוזבים לפני הזמן

"לכל אלה שעזבו, אל תבואו למשחק 7", אמר בוש, "אנחנו רוצים רק אוהדים שיישארו באולם לאורך כל המשחק. אף פעם אסור לוותר, וחלק מהאנשים ויתרו עלינו והרימו ידיים. אז שיישארו איפה שהם עכשיו, ושיראו את המשחק מהבית".

דווין וויד הודה ש"זה קשה להיות אוהד ולהסתכל מהצד, אני נהיה מאוד מתוסכל רק כשאני רואה את הבן שלי משחק. שמעתי מה קרה, וזה בסדר. פשוט בפעם הבאה שיישארו איתנו קצת יותר".

לברון ג'יימס אמר בחיוך ש"אני מתנצל בפני האוהדים על מה שהעברנו אותם", וסיפר ש"גם אשתי אמרה לי, 'אתה מוכן להפסיק לעשות לי את זה?'. אמא שלי, גם הילדים שלי, כולם אמרו לי, 'אלוהים, אתם כבר הפסדתם וניצחתם באותו הזמן'".

לקראת המשחק אמר ה-MVP: "אני רוצה להיזכר כאחד הגדולים ביותר, ואני רוצה שהקבוצה שלנו תיזכר כאחת הקבוצות הגדולות, ויש לנו הזדמנות לעשות את זה. אין הרבה קבוצות שזכו בשתי אליפויות רצופות, כי זה כל כך קשה. בשנה שעברה אמרתי שהדבר הכי קשה שעשיתי היה לזכות באליפות הראשונה שלי, אבל זה לא היה קרוב למה שעברנו בפלייאוף הזה ובגמר הזה".

שחקן סן אנטוניו ספרס טים דאנקן (ימין) קולע לסל מיאמי היט. רויטרס
איפה היית טימי? דאנקן/רויטרס

בינתיים בסן אנטוניו עדיין מכים על חטא על הדקה האחרונה, ובוחנים איך איבדו את היתרון. כזכור, מיאמי לקחה שני ריבאונדים בהתקפה, בזמן שטים דאנקן ישב על הספסל, וקלעה כתוצאה מהם שתי שלשות דרמטיות. דאנקן לא ערער על ההחלטה של המאמן גרג פופוביץ'.

"זה לא חדש, זה משהו שעשינו כל העונה", אמר דאנקן, "ניסינו להגן על הקשת שלא יקלעו שלשות. היו לנו שם הרבה שחקנים כדי לעשות חילופים ולשמור על הקלעים. למעשה הצלחנו לעשות את העצירות בהגנה, אבל היו שתי קפיצות רעות על הטבעת מבחינתנו. כמובן שאני רוצה להיות כל דקה על המגרש, אבל ככה אנחנו בנויים, עשינו את זה כל השנה, והצלחנו. אם זה יקרה שוב, פופ יקבל את אותה החלטה".

פופוביץ' עצמו אמר: "לא באמת אכפת לי איך המעמד הזה הרגיש לכל אחד אחר בכל זמן אחר. כל מה שאני יודע הוא שהייתה לנו חתיכת שנה, ויש לנו הזדמנות לזכות באליפות. זה כל מה שמשנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully