וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלברון ועד משחק השרוכים: פריטי הלבוש שהכריעו משחקים

19.6.2013 / 18:08

הסרט של לברון והנעל החסרה של מייק מילר מצטרפים לרשימה מכובדת של פריטי לבוש שעזרו להכריע משחקים. הנה כמה מקרים מפורסמים, חלק מהם אפילו מישראל

לברון ג'יימס איבד הלילה (בין שלישי לרביעי) את סרט הראש המפורסם שאתו הוא משחק, ומאותו רגע עשתה מיאמי היט קאמבק מופלא שהסתיים בניצחון 100:103 על סן אנטוניו בהארכה. לפני כן קלע מייק מילר מההיט שלשה, שניות מועטות לאחר שאיבד את הנעל. שני פריטי הלבוש הללו הפכו לסמלי המשחק ואולי גם הסדרה - וכפי שתראו מיד הם לא היחידים.

100:103 ענק למיאמי על סן אנטוניו

לברון ג'יימס מודה: "זה המשחק הכי גדול ששיחקתי בו"

אסף רביץ מסכם את הדרמה במשחק 6

לברון ג'יימס שחקן מיאמי היט. AP
התעצבן והתחיל לשחק כדורסל. לברון ג'יימס/AP

הגרב של קורט שילינג

2004, גמר חטיבת ה-AL בבייסבול, בוסטון רד סוקס נגד ניו יורק יאנקיז. בסדרה שלפני כן נפצע קורט שילינג, המגיש של הרד סוקס, בקרסולו, ובמשחק הראשון בסדרה מול היאנקיז חטף קשות. היאנקיז עלו ליתרון 0:3 בסדרה והיו רחוקים משחק אחד מהעפלה לוורלד סירייס. הרד סוקס צימקו ל-3:2, אבל עם שני משחקים נוספים ביאנקי סטדיום, כששילינג המוגבל על הגבעה במשחק השישי, הסיכויים עדיין נטו לטובת הקבוצה מניו יורק.

הרד סוקס עשו מאמצים כבירים להכשיר את שילינג והוא עלה עם חבישה מיוחדת בנעל. למרות הסבל והכאב ולמרות שהרגל החלה לדמם הגיש שילינג שבעה אינינגים נפלאים והוביל את קבוצתו לניצחון 2:4 בדרך למהפך במשחק השביעי ולזכייה ראשונה בוורלד סירייס לאחר 86 שנים. שם הקבוצה, "הגרביים האדומים", מעולם לא היה רלוונטי יותר, וההופעה של שילינג הפכה בעיני רבים לטובה ביותר אי פעם בסדרת פלייאוף. אף שקונספירציות רבות בנושא עלו (בהן טענות שהכול היה הצגה מזויפת), הגרב נמכר מאוחר יותר במכירה פומבית בסכום של 92,613 דולר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
קורט שילינג והגרב הספוג בדם. Charles Krupa, AP
ככל שהגרב היה אדום יותר, הרושם היה עז יותר. הרגל של קורט שילינג/AP, Charles Krupa

הקסדה של דיוויד טיירי

2008, פיניקס, אריזונה. הסופרבול בין הפייבוריטית הכבדה ניו אינגלנד פטריוטס שלא הפסידה משחק אחד באותה עונה לבין ניו יורק ג'איינטס. לקראת הסיום במצב של 10:14 לניו אינגלנד התפתל הקוורטרבק איליי מאנינג בין שחקני קו ההגנה של הפטריוטס וזרק כדור התאבדות לאורך המגרש. הכדור הגיע לעברו של דיוויד טיירי, אולם נראה היה שהשמירה הצמודה של רודני הריסון תכריע אותו, טיירי ישמוט והפטריוטס ינצחו.

זה לא קרה. טיירי התרומם בזינוק אקרובטי ועם הכדור בין היד לקסדה צנח לדשא כשהוא משלים את התפיסה. המהלך המדהים הזה כונה "תפיסת הקסדה", זכה בתואר "המהלך הגדול של 2008" בפרסי ה-ESPY (ה"אוסקר" של הספורט האמריקאי) והוגדר על ידי סטיב סייבול המנוח, אמן סרטי ה-NFL, כ"רגע הסופרבול הגדול ביותר שצולם".

כל הסופרלטיבים מוצדקים, כפי שתוכלו לראות כאן.

הקסדה שנעלמה לת'רמן תומאס

בפאלו בילס של תחילת שנות ה-90 הייתה מעצמה שהעפילה ארבע פעמים ברציפות לסופרבול, אבל בכל ארבע הפעמים הללו יצאה ללא תואר. לפחות עבור שחקן אחד, ת'רמן תומאס, נשארה מזכרת מביכה נוספת מהתקופה ההיא.

ב-1992 הבילס התייצבו לסופרבול השני שלהם, מול וושינגטון רדסקינס. תומאס, מהרצים הטובים במשחק בתקופה ההיא, ערך חימום ושם את הקסדה שלו על קו ה-34 יארד. הקסדה הוזזה לצורך ביצוע שירת ההמנון ותומאס, שלא מצא אותה, נאלץ להחמיץ שני מהלכי התקפה לפני שעלה למגרש.

האירוע הזה הוציא לחלוטין את תומאס, שזכה באותה עונה בתואר ה-MVP, מפוקוס. הבילס נקלעו לפיגור 24:0, ותומאס הסתפק בעשרה יארדים במשחק, בו הפסידה בפאלו 37:24. תעלומת הקסדה, שאותה חיפשו שישה אנשים, לא נפתרה עד היום.

ת'רמן תומאס שחקן בפאלו בילס. Doug Pensinger, GettyImages
מי הזיז את הקסדה שלי? ת'רמן תומאס/GettyImages, Doug Pensinger

הנעליים של דונלד סנפורד

ויש גם אמריקאי משלנו בסיפור הזה, דונלד סנפורד שמו. הרץ הישראלי ערך חימום לפני מקצה המוקדמות ב-400 מטר באולימפיאדת לונדון 2012, כשלפתע גילה שגנבו לו את נעלי הריצה. המארגנים הציעו שיתחרה עם נעלי האימון, סנפורד סירב ורק לאחר נדיבותו של הקנדי דיאנדרה ברנבי, שהשאיל לו את נעליו.

הפרשה הפכה לשיחת היום במשלחת הישראלית ובעיקר נכנסה לרשימה ארוכה של פאשלות בהיסטוריה שלנו במשחקים האולימפיים.

דונלד סנפורד אצן ישראלי. Paul Gilham, GettyImages
מי הזיז את הנעליים שלי? דונלד סנפורד/GettyImages, Paul Gilham

משחק השרוכים

את הפרשה הזו כולנו מכירים, ופה לא מעורבים אמריקאים, רק ישראלים משלנו. 2.5.1998, קרית אליעזר, הפועל בית שאן מארחת את בית"ר ירושלים בידיעה שתיקו יעניק, כנראה, אליפות להפועל תל אביב. בזמן הפציעות, במצב של 2:2, ירד בלם בית שאן איתן טייב לשרוך את נעליו, מהלך שסימל את הרצון, לכאורה, של שחקני קבוצתו שבית"ר תבקיע שער ניצחון, אותו השיגה בדקה ה-94.

שלוש שנים לאחר ההכחשות הנמרצות, הודה לבסוף טייב בראיון כי "נתן" את המשחק לבית"ר: "לי היה ברור שאנחנו צריכים להפסיד", אמר, "כל הקבוצה עמדה וחיכתה לגול. כל הקבוצה נתנה את המשחק".

בסופו של דבר, טייב ובית שאן הוציאו שם רע לכדורגל ולשרוכי הנעליים. "משחק השרוכים" הוא ביטוי שהושרש מאז והפך לכינוי גנאי למשחקים שמהם עלה ניחוח של הטיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully