וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת המחזור: פרנק שיא-נטרה

13.5.2013 / 11:30

בדרכו שלו, פרנק למפארד שבר את שיא השערים בצ'לסי ורק מבקש להישאר. בינתיים הוא מסתפק במקום בנבחרת המחזור, לצד "היהלום האמיתי של הכדורגל האנגלי", החקיין של בקהאם ונציג הסנסציה של גרמניה

ספורט 2

זהו, תמונת האלופות הושלמה. בזמן שיובנטוס ובאיירן מינכן כבר עברו לחלק הרשמי של חגיגות האליפות, ברצלונה החזירה לעצמה את התואר בספרד ואילו פריס סן ז'רמן זכתה באליפות ראשונה מאז 1994 בצרפת. ועדיין, הרגעים המרגשים ביותר הגיעו מאנגליה, שם מנצ'סטר יונייטד, אלופה בעצמה, נפרדה בדמעות מסר אלכס פרגוסון ובהצדעה מפול סקולס. התמונות הללו רק המחישו את גודל ההערכה שיש בממלכה לאנשים ודמויות שמסמלים קבוצות, והעצימו את תחושת אי הנוחות מהיחס לו זוכה פרנק למפארד, שהבטיח השבוע לצ'לסי עוד עונה בליגת האלופות. חוזה חדש הוא עדיין לא קיבל, אבל את נבחרת המחזור השבועית הקשר הנפלא מוביל בגאווה. יחד איתו נמצא גם נציג הקבוצה האלמונית שמאיימת להצטרף לליגת האלופות, האיש שמחפה על לואיס סוארס בליברפול, היהלום החדש של הכדורגל האנגלי, חלוץ שהבקיע שער מחצי מגרש וילד שרשם הופעת בכורה חלומית. בפינת הכוכב האורח: עקיצה מהמותחן של סוף השבוע.

פטר צ'ך מניף את פרנק למפארד, צ'לסי. GettyImages
תנו לו כבר חוזה חדש. פרנק למפארד/GettyImages

שוער

אוליבר באומן - פרייבורג

מחפשים משחק מעניין לקראת השבת הבאה? הנה אחד כזה: פרייבורג מול שאלקה בקרב על המקום הרביעי בבונדסליגה והכרטיס לליגת האלופות. אם מישהו בגרמניה היה מהמר שקבוצת הנדנדה הטיפוסית הזאת, שהופיעה רק פעמיים בתולדותיה במפעלי אופ"א, תהיה מרחק נגיעה מליגת האלופות, היו ודאי מאשפזים אותו. אבל זו המציאות. הקבוצה הצנועה של כריסטיאן שטרייך, עם סגל אלמוני למדי ועבר נטול הצלחות, מדהימה את כולם. בשבת ידעה פרייבורג לחזור מפיגור מול גרויטר פירת ולנצח 1:2, בעיקר הודות לשוער אוליבר באומן. חבר סגל הנבחרת הצעירה של גרמניה, שאחראי לכך שלפרייבורג יש את ההגנה השנייה בטיבה בליגה (38 שערי חובה) רשם חמש הצלות נהדרות מול היורדת, אבל בעיקר עצר את הפנדל של ניקולה ג'ורג'יץ' בתוספת הזמן והמשיך את הבהלה לזהב. ניצחון ביתי - זה כל מה שמפריד בין פרייבורג למוקדמות ליגת האלופות.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אוליבר באומן שוער פרייבורג. Lars Baron, GettyImages
מרחק נגיעה מליגת האלופות. אוליבר באומן/GettyImages, Lars Baron

הגנה

מגן ימני: קני לאלה - ולנסיין

הניצחון המרשים 1:4 על ראן ביום שבת הבטיח לוולנסיין עוד עונה בליג 1 והשלים רצף של חמישה משחקים ללא הפסד. המשותף לכולם: קני לאלה. אחרי שהקבוצה צברה ניצחון אחד בשלושה חודשים, החליט המאמן דניאל סאנשז לתת הזדמנות נדירה למגן הימני יליד פריס במשחק מול סנט אטיין. "במחצית קראו לי והבנתי שאני עומד להיכנס", סיפר בראיון בשבוע שעבר על הופעת הבכורה העונה שלו, שבאה אחרי שצבר 11 דקות בלבד עד אז. "התרגשתי, אבל החברים קרצו לי והראו שהם סומכים עליי". לאלה בן ה-21 הפגין יכולת גבוהה, הרוויח את המקום בהרכב ומאז לא נפרד ממנו. נגד ראן הוא גם הראה יכולות התקפיות, כשתמך ללא הרף בחלק הקדמי, שיתף פעולה על הקו עם מאור מליקסון וגם חגג שער בכורה עם הקפצה יפה למשקוף ופנימה. יש עתיד לוולנסיין.

בלם: הקטור מורנו - אספניול

הליגה בספרד הוכרעה סופית בסוף השבוע, כשברצלונה זכתה באליפות ה-22 בתולדותיה עוד לפני שניצחה את אתלטיקו מדריד 1:2, הודות לתיקו שכפתה יריבתה העירונית אספניול על יריבתה המושבעת ריאל מדריד. אספניול לא עשתה הנחות לבלאנקוס, הציגה משחק לחימה ראוי לציון וגם כבשה פעמיים, אך השער של הקטור מורנו נפסל והיתרון השביר לא החזיק מעמד. שער היה מהווה תגמול הולם למשחק של מורנו, אך גם בלעדיו הוא היה המצטיין בהגנת המארחים. בעונה שעברה נבחר הבלם המקסיקני לשחקן העונה של אספניול, וגם ב-2012/13 הוא שמר על אותה רמה שהפכה אותו לאחרונה למועמד ליובנטוס וקבוצות בכירות אחרות. ההתמודדות המרשימה שלו מול חלוצי ריאל מדריד רק מחזקת את האפשרות שישודרג במהלך הקיץ.

שחקן נבחרת מקסיקו הקטור מורנו. Dave Einsel, AP
אחד משני מקסיקנים בנבחרת המחזור. הקטור מורנו/AP, Dave Einsel

בלם: פיליפ מקסס - מילאן

מיד לאחר התיקו המאופס בסן סירו מול רומא, התייצב סגן הנשיא אדריאנו גליאני מול המיקרופונים ואישר: "כריסטיאן ספאטה ופיליפ מקסס ימשיכו יחד בעונה הבאה. הם צמד מצוין. מקסס העביר עונה טובה, הוא שחקן מנוסה וראוי". העובדה שמילאן שמרה על רשת נקייה בפעם השלישית ברציפות, היוותה גיבוי מספק להצהרה של גליאני. מקסס היה אחראי לכמה חילוצי כדור מכריעים ברחבה, ניצח במאבקי הגובה מול קבוצתו הקודמת וסייע לכריסטיאן אביאטי להעביר עוד משחק מוצלח, עליו העיבו כמובן הקריאות הגזעניות נגד מריו באלוטלי. מקסס היה הראשון לצאת גם נגד אותם בורים ביציע, ומנגד לא עשה עניין מהמרפק שקיבל מפרנצ'סקו טוטי. "אני יודע שזה לא היה מכוון", אמר לאחר שחברו לקבוצה עד לפני שנתיים ספג כרטיס אדום. מקסס של רומא לבטח לא היה עובר על זה בשתיקה. עוד הוכחה לכך שהבלם הצרפתי התבגר.

מגן שמאלי: אנדרס גוארדדו - ולנסיה

12 במאי 2012. דפורטיבו לה קורוניה הבטיחה את חזרתה ללה ליגה, כשאנדרס גוארדדו כבש את אחד השערים ב-0:3 על נומנסיה. בדיוק שנה לאחר מכן, המקסיקני שבר בצורת וסוף כל סוף ציין שער בכורה במדי ולנסיה. זה קרה ב-0:4 (שני ברציפות של העטלפים) הקליל על ראיו וייקאנו, שהעלה את ולנסיה לפחות זמנית למקום הרביעי המוליך למוקדמות ליגת האלופות. גוארדדו החל את המשחק כמגן שמאלי, חגג באגף ובישל את השער השני לרוברטו סולדאדו. בדקה ה-56 נכנס עלי סיסוקו למגרש והחזיר את גוארדדו לעמדתו הטבעית בקישור. החלפת הצדדים בינו לבין סופיאן פגולי הובילה לשער השלישי, כשגוארדדו החטיא פעם אחת ואת הריבאונד המשיך פנימה. הקרב מול החבר קרלוס ולה מסוסיאדד נמשך.

פיליפ מקסס שחקן מילאן אחרי שכבש שער במספרת. GettyImages
גליאני אישר שהוא ממשיך במילאן. פיליפ מקסס/GettyImages

קישור

פרנק למפארד - צ'לסי

הוא פתח העונה בפחות משחקים מאשר בכל אחת מ-11 העונות הקודמות שלו במדי צ'לסי, לא מתוכנן להיות בהרכב בגמר הליגה האירופית ועדיין ווינר בכל רמ"ח איבריו. פרנק למפארד, בפעם המי יודע כמה, העניק לצ'לסי ניצחון חשוב עם צמד מצוין ב-1:2 הדרמטי על אסטון וילה וקיבע את מקומה בטופ 4 של הפרמיירליג. הקשר בן ה-35 העלה את מאזנו העונה ל-15 שערי ליגה ובדקה ה-89 עקף את בובי טמבלינג והפך לשיאן הכיבושים של צ'לסי עם 203 שערים. "אני רוצה להישאר בצ'לסי ולשחק עוד שלוש-ארבע שנים", אמר בסיום. שער הניצחון של למפארד בווילה פארק הבטיח לבלוז לפחות 30 מיליון ליש"ט מליגת האלופות בעונה הבאה. מן הראוי להשתמש בחלק מהסכום כדי להחתים אותו על חוזה חדש. מגיע לו.

יינס הגלר - לברקוזן

גם לאחר שהמקום בליגת האלופות הובטח, לברקוזן לא עוצרת. שטפן קיסלינג רוצה את תואר מלך השערים, כולם משחקים בשבילו, אך לצידו גם אחרים פורחים. אנדרה שרלה הציג הפעם משחק פושר בצד שמאל, אך מימין הפציע לפתע יינס הגלר. הקשר התמיר (1.93 מ') עבר תקופות באוגסבורג ונירנברג לפני שחזר ללברקוזן. הוא מיעט לקבל הזדמנויות בהרכב, אבל חוזהו בכל זאת הוארך והובהר לו שהוא בתכניות. מול האנובר, אליה סירב לעבור בינואר, הוצב הגלר בהרכב לראשונה ב-2013 ובסך הכול בפעם הרביעית העונה. הוא לקח את הצ'אנס עם משחק נהדר. הגלר רשם צמד ראשון בקריירה עם ביצועים נאים, הגיע לחמישה מצבי הבקעה ויצר עוד חמישה לחבריו במשחק הפתוח שהסתיים ב-1:3 קליל.

קאלום מקמנמן - וויגאן

רק לפני חודשיים בן הדוד של סטיב מקמנמן היה אויב הציבור מספר 1. כניסה ברוטלית במסאדיו היידרה מניוקאסל עוררה את זעם הקהל נגד קאלום מקמנמן, אז בהופעת הבכורה המלאה שלו בהרכבה של וויגאן. בשבת, על הבמה היוקרתית ביותר שיש לכדורגל האנגלי להציע, הקיצוני הימני להטט בוומבלי והוביל את הלאטיקס להפתעה הכי גדולה בגמר הגביע האנגלי ב-35 השנים האחרונות. חתיכת תפנית בעלילה. מקמנמן גרם כאב ראש אדיר לגאל קלישי, סחט אדום מפאבלו סבאלטה, יצר מצבים מול שערו של ג'ו הארט ונבחר בצדק לאיש המשחק. בגיל 16, דייויד מויס לא ראה בו משהו מיוחד ואישר את שחרורו מהאקדמיה של אברטון. כיום רואים בו פוטנציאל לנבחרת. "איזה רגע מבחינתו להראות לעולם את האיכויות שלו", הילל המאמן רוברטו מרטינס. "הוא יהלום אמיתי של הכדורגל האנגלי. לא אכפת לו מהנעליים הכי טובות או המכונית הכי מפוארת, רק תנו לו כדורגל והוא שמח". גם וויגאן מאושרת, עם תואר היסטורי בגמר הראשון שלה.

שחקן וויגאן קאלום מקנמאן מול שחקן מנצ'סטר סיטי מתיה נסטאסיץ'. רויטרס
מאויב הציבור מספר 1 למועמד לנבחרת אנגליה. קאלום מקמנמן/רויטרס

התקפה

סאבר חליפה - אוויאן

לפני שבועיים, בסיום ההפסד 1:0 של אוויאן לפריס סן ז'רמן, סטר סאבר חליפה לבלס מטוידי ולאחר מכן התעמת עם סלבטורה סיריגו שהורחק יחד איתו. הוא נעדר מההפסד לטרואה אשר בעקבותיו ירדה אוויאן אל מתחת לקו האדום והחמיץ גם את חצי גמר הגביע בו מחצה קבוצתו 0:4 את לוריין בדרך לגמר היסטורי. למרות זאת, פסקל דופרז החזיר את החלוץ הטוניסאי להרכב וקיבל ממנו תצוגה נהדרת בעוד רביעייה מרשימה, הפעם לרשת ניס מהצמרת. קלוד פואל הציב את בנו גרגואר כמגן ימני, וההחלטה המוזרה הזו רק הקלה את החיים על חליפה. החלוץ הטוניסאי בישל את הראשון לקווין בריגו, דחק את השלישי מקו השער ושמר את הטוב ביותר לסוף. בדקה ה-87 הוא חטף כדור מפואל ג'וניור ומ-60 מטרים הקשית מעל דויד אוספינה וחגג בטירוף את השער היפה של העונה בצרפת. דומה לזה של דייויד בקהאם מול ווימבלדון. שבוע חלומי לקבוצה הצנועה מאנסי.

דניאל סטארידג' - ליברפול

שלושה משחקים שיחקה עד כה ליברפול ללא לואיס סוארס. בראשון היא הביסה 0:6 בחוץ את ניוקאסל עם צמד של דניאל סטארידג', בשני סיימה ב-0:0 בדרבי ובשלישי ניצחה 1:3 בחוץ את פולהאם, כשהפעם חלוץ הרכש מצ'לסי כבר מבקיע שלושער ראשון בקריירה. שיתוף הפעולה הפורה בין סטארידג' לפיליפה קוטיניו הוצג לראווה גם בקרייבן קוטג', כאשר הסקורר האנגלי כבש את הראשון במבצע סולו ולאחר מכן נהנה משני בישולים של הברזילאי וסיים כמו חלוץ גדול. ליברפול נותרה ללא כרטיס לאירופה, אבל היכולת של סטארידג' והפוטנציאל של קוטיניו נותנים לה תקווה לעונה הבאה. "הוא כבש 11 שערים ב-15 משחקים מאז הצטרף אלינו, התרומה שלו פנטסטית", החמיא המאמן ברנדן רודג'רס. סטארידג' יכול היה לסיים את המשחק מול פולהאם גם עם שישייה, בליברפול יקוו ששמר את התחמושת לפתיחת העונה הבאה.

ברנימיר הרגוטה - בורוסיה מנשנגלדבאך

שש שנים חלפו מאז שחקן שבדי כבש שלושער בבונדסליגה. מרקוס רוזנברג עשה זאת במדי ורדר ברמן במאי 2007, ברנימיר הרגוטה חיקה אותו במאי 2013. רק שעבור הרגוטה היו אלה שערים ראשונים בבונדסליגה, בפעם הראשונה בה פתח בהרכב של מנשנגלדבאך. החלוץ בן ה-20, שבדי ממוצא בוסני, נרכש בקיץ תמורת 400 אלף יורו מיונקופינג מהליגה השנייה בשבדיה. בשבת מול מיינץ הוא זכה לעדיפות בהרכב על פני לוק דה יונג, שחקן שעלה 12 מיליון יורו, לשם השוואה. התוצאה הדהימה את כולם. בדקה ה-39 קיבלה גלדבאך פנדל. המאמן לוסיאן פאברה ביקש שמרטין שטרנצל יבעט, אך הרגוטה לא ספר אף אחד, לקח את הכדור וכבש את שער הבכורה שלו עם פאננקה מתוחכמת. "רציתי להוריד לו את הראש", הודה המנהל המקצועי מקס אברל. הבוסנו-שבדי השלים את המהפך של קבוצתו, ובדקה ה-80 קינח עם הקפצה מרהיבה נוספת, הפעם כשער שדה. בכורה חלומית.

דניאל סטארידג' שחקן ליברפול. Jon Super, AP
מסתדר גם בלי לואיס סוארס. דניאל סטארידג'/AP, Jon Super

שווים אזכור

סמיר הנדאנוביץ' (אינטר) - החזיר את החוב

ריו פרדיננד (מנצ'סטר יונייטד) - פרידה מרגשת מפרגוסון

קווין מיראלס (אברטון) - פרידה יפה ממויס

חאבי גרה (ויאדוליד) - עקב בצד אגודל

יונג מין סון (המבורג) - עונה אישית מצוינת

סלומון קאלו (ליל) - מעדיף לשחק בשישי

אנטוניו די נטאלה (אודינזה) - 175 שערים בסרייה A

שחקן מנצ'סטר יונייטד ריו פרדיננד. רויטרס
לא הסכים שפרגוסון ייפרד מאולד טראפורד בלי ניצחון. ריו פרדיננד/רויטרס

כוכב אורח

מאתיי וידרה - ווטפורד

אי אפשר להתעלם מהדרמה הבלתי נשכחת שסיפק לנו חצי גמר הפלייאוף בליגת המשנה באנגליה. אחרי סיום היסטרי לעונה הסדירה, הגיע מותחן המשך שהשאיר את הממלכה בפה פעור. ווטפורד מחקה פיגור 1:0 מהמשחק הראשון מול לסטר עם ניצחון 1:3, כאשר השער השלישי של הצרעות הובקע שבע דקות בתוך תוספת הזמן, בהתקפת נגד לאחר שמנואל אלמוניה עצר פנדל של אנתוני קנוקר. הטירוף של ג'אנפרנקו זולה ושחקניו על כר הדשא בגלל הפינאלה המשוגע, לא השכיח את גיבור המשחק ב-90 הדקות - מאתיי וידרה. החלוץ הצ'כי בן ה-21, שמשחק בווטפורד כמושאל מאודינזה (שתי קבוצות של משפחת פוצו) נבחר לשחקן העונה בצ'מפיונשיפ הודות ל-20 שעריו במדי ווטפורד, ונגד לסטר הצדיק את הבחירה עם וולה אדיר שמועמד לשער העונה ולאחר מכן גם השלים צמד. הצגה נוספת תסדר לווטפורד את הכרטיס לפרמיירליג.

מאתיי וידרה שחקן ווטפורד חוגג עם חבריו. Michael Regan, GettyImages
לפני הדרמה הגדולה היה כוכב אחד למשחק. מאתיי וידרה, שני מימין/GettyImages, Michael Regan

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully