וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהמיליונים עד לצלחת: פריס סן ז'רמן, הדרך לאליפות

היומרות של הקטארים, הפתיחה המקרטעת, ההצגות של זלאטן, התרומה של המקומיים, התוספת של לוקאס: פ.ס.ז' עשתה זאת

1:2 על ליל בחוץ, מחזור 4

גם אובדן האליפות בסיום העונה שעברה למונפלייה לא גרם לקטארים לסטות מדרכם בניסיון להפוך את פריס סן ז'רמן למעצמה אירופית. קרלו אנצ'לוטי קיבל מנדט לעונה מלאה ויחד עם לאונרדו עט על השוק האיטלקי. אסקיאל לאבצי נרכש מנאפולי תמורת 26 מיליון יורו, מרקו וראטי המבטיח הגיע מפסקארה תמורת 12 מיליון ולקינוח צורפו ממילאן בעסקת חבילה של 63 מיליון יורו טיאגו סילבה וזלאטן איברהימוביץ'. בשלושת המחזורים הראשונים, העסק חרק. זלאטן אמנם הציל את הקבוצה מפאדיחה במחזור הראשון כשכבש צמד והשווה ל-2:2 מול לוריין, אך בשני המשחקים הבאים פ.ס.ז' הסתפקה ב-0:0 כדי להשלים שבע תוצאות תיקו בעונה החדשה (ארבעה משחקי אימון לפני כן). הקרח נשבר באצטדיונה החדש של ליל. זלאטן כבש אחרי 26 שניות, ליל איזנה, אבל החלוץ השבדי השלים צמד שני וקבע 1:2 עוד במחצית הראשונה. ניצחון בכורה לפ.ס.ז'. גם בקטאר שחררו אוויר.

2:2 עם מארסיי בחוץ, מחזור 8

7 באוקטובר 2012. בזמן שכל אירופה התמקדה בקלאסיקו של ספרד, צרפת התרגשה מהקלאסיקו שלה. ברצלונה וריאל מדריד סיפקו 2:2 מהנה עם צמדים של ליאונל מסי וכריסטיאנו רונאלדו? מארסיי ופ.ס.ז' ענו עם 2:2 משלהן וצמדים של אנדרה פייר ג'יניאק ואיברהימוביץ'. הקבוצה מהבירה התייצבה למשחק עם זיכרון מר מסטאד ולודרום, מגרש בו הפסידה בארבעת הביקורים הקודמים שלה. רק שזלאטן לא ממש התרגש מהסטטיסטיקה. הרכש ממילאן הבקיע עם בעיטת קונג-פו אקרובטית ושתי דקות לאחר מכן ירה את השני בכדור חופשי מ-30 מטרים. ניצחון אמנם לא יצא מזה וגם יתרונה של מארסיי בפסגה נותר בעינו על שלוש נקודות, אבל פ.ס.ז' נתנה מענה הולם לשני הנושאים הללו בסיבוב השני. באותו רגע אנצ'לוטי בעיקר היה גאה. פ.ס.ז' צלחה מבחן ראשון בו כשלה לחלוטין בעונה שעברה.

0:4 על ולנסיין בחוץ, מחזור 17

והנה עוד מבחן בו עמדה פ.ס.ז'. כל מי שחזה לקבוצה עונה קלילה עם הצגות מדי שבוע, התבדה במהרה. למשחק מול ולנסיין הופיעו השחקנים של אנצ'לוטי כשהם מדוכאים וסופגים ביקורות מכל עבר. שלושה הפסדים בחמישה משחקי לידה העמידו את כל הפרויקט בסכנה, אבל פ.ס.ז' ענתה עם שתי רביעיות תוך שלושה ימים. ההצגה השנייה והמרשימה יותר הייתה בסטאד דו הנו על חשבון ולנסיין, שדורגה אז במקום החמישי בטבלה. איברהימוביץ' חגג שלושער ראשון בליגה הצרפתית (17 שערים ב-17 מחזורים) ולאבצי השלים עם שער שני ברציפות אחרי שלא כבש בליגה מפתיחת העונה. הפער מהפסגה, שם ניצבה ליון, צומק לשתי נקודות. המגמה הייתה ברורה. חמישה ימים לאחר כן, שער אחד של בלס מטוידי העניק לפ.ס.ז' 0:1 על ליון וההשתלטות על הפסגה הושלמה.

0:1 על בורדו בחוץ, מחזור 21

זוכרים את ההשקעה הכספית של פ.ס.ז' בפתיחת העונה? אז בינואר הצטרף גם החלק החסר של הפאזל. חלק בשווי 45 מיליון יורו. לוקאס מורה, הכישרון הברזילאי של סאו פאולו, נרכש עוד בקיץ אך עשה את המעבר המתוקשר רק בינואר. אנצ'לוטי נדלק ומיד זרק אותו למים הקרים. לוקאס הראה ניצוצות ב-0:0 מול אז'קסיו שהפכה ליחידה שלא ספגה מפ.ס.ז' העונה. בורדו קיוותה להיות השנייה שעושה זאת, אלא שלוקאס סיפק בישול נפלא לזלאטן איברהימוביץ' בדקה ה-43 ובורדו נחלה הפסד ביתי ראשון אחרי כמעט שנה. פ.ס.ז' פרצה את המבצר האחרון בליגה הצרפתית, ומצידה הראתה עד כמה חזקה ויעילה ההגנה שלה גם ללא הקפטן והעוגן טיאגו סילבה ושותפו אלכס שהיו פצועים. 21 שערי חובה בלבד ב-36 משחקים. תעודת כבוד להגנה בראשות סילבה ובעיקר לשוער שמאחוריה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

0:2 על מארסיי בבית, מחזור 26

ארבעה מפגשי קלאסיקו היו העונה - בכל אחד מהם כבשה פ.ס.ז' שני שערים ורק באחד לא ניצחה. אחרי ה-2:2 בסיבוב הראשון, הגיע 0:2 על מארסיי בגביע הליגה, 0:2 בפארק דה פראנס בליגה ושחזור של התוצאה שלושה ימים לאחר מכן בגביע הצרפתי. עם כל הכבוד לבכורה של דייויד בקהאם ולשער ה-22 של זלאטן, הקלאסיקו הצרפתי השני בליגה היה שייך קודם כל לסלבטורה סיריגו. השוער האיטלקי בן ה-26 היה חתום על תצוגת ענק בין הקורות מול מארסיי והשכיח את הופעת האימים מההפסד לסושו שהייתה היוצאת מן הכלל (שלא העידה על הכלל). סיריגו נתן לפ.ס.ז' בשער את מה שזלאטן נתן לה בהתקפה. המספרים שלו? 16 שערי חובה ב-32 משחקים (מחליפו ניקולא דושז ספג את חמשת הנוספים והיה שותף לניצחון בודד), 22 מחזורים בהם שמר על רשת נקייה וגם רצף של 776 דקות ללא ספיגה ששבר את שיא המועדון של ברנאר לאמה.

0:1 על מונפלייה בבית, מחזור 30

גם לשחקנים הצרפתים היה חלק באליפות הראשונה של פריס סן ז'רמן מאז 1994 והשלישית בתולדותיה. אמנם הרוב המכריע של שחקני ההרכב היה זר, בניגוד לאליפות ב-1994, אז רק שלישיית הברזילאים (ריקרדו, ואלדו וראי) וג'ורג' וואה לא היו צרפתים, אך כריסטוף ז'אלה זכה לעדיפות כמגן ימני על פני גרגורי ואן דר ויל, מטוידי היה שחקן מפתח בקישור, ז'רמי מנז חווה תקופות טובות וגם קלמון שאנטום קיבל הזדמנויות רבות, כולל בליגת האלופות, שם נעצרה פריס סן ז'רמן על ידי ברצלונה ברבע הגמר. מי שסבלו יחסית היו שחקני ההתקפה. גיום הוארו נטש בינואר עקב מיעוט דקות המשחק, בעוד קווין גמיירו בחר להישאר ותרם כסופר סאב. החלוץ שנרכש מלוריין בקיץ 2011, פתח רק בשישה משחקים ובעוד 16 קם מהספסל. מול האלופה היוצאת מונפלייה, הוא נכנס בדקה ה-73 ואחרי שבע דקות העניק לפ.ס.ז' 0:1 יקר שגם הגדיל את הפער מהמקום השני לשבע נקודות. שער של אליפות.

0:1 על אוויאן בחוץ, מחזור 34

משחקי הנוקאאוט, ללא ספק, הם הטראומה של פריס סן ז'רמן העונה. בגביע הליגה היא הודחה על ידי סנט אטיין אחרי 120 דקות ופנדל מוחמץ של טיאגו סילבה בבעיטות ההכרעה. גם בגביע הצרפתי היא נקלעה לאותו מצב מול אוויאן, אחרי 1:1 ב-120 דקות, והפעם גם זלאטן הצטרף לטיאגו ברשימת המחמיצים ופ.ס.ז' הודחה בבושת פנים ואיבדה סיכוי לדאבל. "זו שעתנו הגרועה ביותר", זעם אנצ'לוטי לאחר ההדחה ברבע הגמר. "אפשר להפסיד, אבל לא ככה. זה היה אסון". שבוע וחצי לאחר מכן, הגיע זמן הנקמה. פ.ס.ז' חזרה לזירת הפשע באנסי, חאבייר פסטורה שוב הבקיע והפעם זה גם הספיק לניצחון. ניצחון עם טעם מר, שכן לקראת הסיום הורחקו וראטי ובקהאם ובעקבות המהומה בסיום גם השוער סיריגו ספג כרטיס אדום. אפילו עוזר המאמן קלוד מאקללה נשלח ליציע בערב הסוער, בסיומו הקבוצה מהבירה שיקמה את כבודה. בעזרת רגל ימין של פסטורה ובעזרת האגרופים.

0:1 בחוץ על ליון, מחזור 36

אחרי התיקו הביתי המפתיע מול ולנסיין, פ.ס.ז' הגיעה לאחד המגרשים הכי קשים בצרפת, מגרשה של ליון, הקבוצה ששלטה בכדורגל הצרפתי עד לפני מספר שנים בידיעה שניצחון שלה יבטיח לה אליפות. זה לא היה קל אך אומרים שכמה שיותר קשה, ככה יותר מתוק. פריס הגיעה לליון עם הרבה חששות ולא מעט חיסורים קריטיים, כמו של טיאגו סילבה וסיריגו השוער, אך היא החזיקה מעמד 53 דקות עד שז'רמי מנז עשה את זה. בעיטה חדה של הקשר מצד שמאל חדרה לרשת וקבעה - פריס סן ז'רמן היא אלופת צרפת בפעם השלישית בלבד בתולדותיה, 19 שנים אחרי האליפות הקודמת שלה. מארסיי, שניסתה לדגדג את יריבתה המרה, מביטה מהצד בקנאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully