וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דייויד מויס מאמן מנצ'סטר יונייטד

האלופה האנגלית הודיעה: מאמן אברטון ב-11 השנים האחרונות יחליף את אלכס פרגוסון, ויחתום על חוזה לשש שנים באולד טראפורד: ”אני יודע עד כמה זה קשה להגיע אחרי המנג’ר הכי טוב אי פעם”. פרגי: ”ההחלטה הייתה פה אחד”. ווין רוני ממשיך לרמוז על עזיבה

פרידה מאלכס פרגוסון הפורש/צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: דני בורשבסקי

אחרי יותר מ-27 שנה למנצ'סטר יונייטד יש מאמן חדש. מנצ'סטר יונייטד הודיעה היום (חמישי) רשמית על כך שדייויד מויס יחתום בקבוצה לשש שנים ויחליף את אלכס פרגוסון שהודיע על פרישה אחרי 26 שנה. עוד לפני כן אברטון הודיעה היום שמויס יעזוב את המועדון בתום העונה.

מויס בן ה-50, בעצמו יליד גלאזגו כמו אלכס פרגוסון, אימן את אברטון מאז מרץ 2002, אחרי שלפני כן עמד על הקווים של פרסטון נורת' אנד ובין היצר הצעיד אותה לאליפות הליגה השלישית ועלייה לליגת המשנה. באברטון הוא זכה שלוש פעמים בתואר "מאמן העונה" על פי בחירת המאמנים. הוא אמנם לא זכה עם הטופיז בתארים, אבל הצליח להוביל אותם למקום הרביעי בתום עונת 2004/5 ולגמר הגביע האנגלי ב-2009.

אלכס פרגוסון מנג'ר מנצ'סטר יונייטד עם דייויד מויס מנג'ר אברטון ב-2010. AP
האגדה והיורש. פרגוסון ומויס/AP

מיד לאחר מינויו, אמר מויס: "זה כבוד גדול עבורי שהתבקשתי להיות המאמן הבא של מנצ'סטר יונייטד. אני שמח שסר אלכס ראה בי כמתאים כדי להמליץ עליי למשרה הזו. יש לי כבוד גדול לכל מה שהוא עשה ולמועדון הכדורגל. אני יודע עד כמה קשה יהיה להגיע אחרי המנג'ר הכי טוב שהיה, אבל ההזדמנות לאמן את מנצ'סטר יונייטד זה לא משהו שמגיע בדרך כלל ואני מצפה מאוד למשרה בעונה הבאה".

משחקו הראשון של מויס יהיה בגביע הקהילה נגד מנצ'סטר סיטי או וויגאן בוומבלי ב-11 באוגוסט. פרגוסון בירך את מויס, ואמר: "כשדנו במועמדים שיש להם את התכונות הנדרשות, סיכמנו פה אחד על דייויס מויס. דייויד הוא אדם עם יושרה נהדרת ומוסר עבודה אדיר. הערצתי את העבודה שלו במשך הרבה זמן ופניתי אליו ב-1998 כדי שימתנה לעוזר שלי. הוא היה אדם צעיר אז בתחילת הקריירה שלו ומאז הוא עשה עבודה יוצאת מן הכלל באברטון. אין בכלל שאלה לגבי האיכויות שאנחנו מצפים ממנג'ר במועדון כזה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אלכס פרגוסון מאמן מנצ'סטר יונייטד. Mike Hewitt, GettyImages
"הוא היה אדם צעיר אז בתחילת הקריירה שלו ומאז הוא עשה עבודה יוצאת מן הכלל באברטון". אלכס פרגוסון/GettyImages, Mike Hewitt

במקביל גם גוברות הספקולציות של עזיבה של ווין רוני את המועדון כחלק ממהפכה לא קטנה שהקבוצה תעבור בקיץ. אחרי שבבוקר צצו דיווחים על כך שהאנגלי הבינלאומי יעזוב בקיץ, בשעות אחר הצהריים אתרי האינטרנט בממלכה סיפרו בהתרגשות שהוא הסיר את הכיתוב "שחקן מנצ'סטר יונייטד" מעמוד הטוויטר שלו.

בבוקר "דיילי מייל" הסנסציוני יצא בכותרת על שער העיתון "רונאלדו IN, ווין רוני OUT", ושם נטען שכוכב ריאל מדריד הפורטוגלי בדרך לחזרה לאולד טראפורד, בעוד רוני עשוי לעזוב.

על פי הדיווח, רוני ביקש לעזוב את המועדון, וכבר לפני שבועיים הודיע לפרגוסון שהוא רוצה "התחלה חדשה". המנג'ר הודיע לו שהוא לא ישוחרר בכל מחיר. עוד נכתב כי פריס סן ז'רמן ובאיירן מינכן מעוניינות בו, ושגם צ'לסי תהיה מוכנה לשלם עבורו 25 מילין ליש"ט. יש לציין שבמהלך העונה כבר היו דיווחים על עזיבה אפשרית של רוני, אחרי שהוא לא פתח בהרכב בגומלין מול ריאל מדריד, ופרגוסון הגיב לשמועות בכעס: "ווין לא הולך לשום מקום".

דיוויד מויס מאמן אברטון עם שחקן הקבוצה ווין רוני. Michael Steele, GettyImages
לא יחזרו לשתף פעולה? מויס ורוני בימי אברטון/GettyImages, Michael Steele

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully