וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אברהם גרנט ויוסי בניון מצדיעים לאלכס פרגוסון

המאמן טוען שלא יהיה לו תחליף ("אי אפשר להיכנס לנעליים כאלה") והקשר מחמיא לפרגי ("אחד המאמנים הגדולים בעולם")

פרידה מאלכס פרגוסון הפורש/צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: דני בורשבסקי

ב-24 בספטמבר 2007, אברהם גרנט התייצב למשחק הראשון שלו על קווי צ'לסי מול מנצ'סטר יונייטד. הישראלי הגיע לקרב בלי אף אימון, לאחר המינוי המפתיע. אלכס פרגוסון קיבל אותו בחמימות לפני המשחק, ובמהלך המשחק קצת פחות. יונייטד ניצחה 0:2. גרנט הרגיש שהשופט התנכל לקבוצה שלו. פרגוסון אמר שהשופט היה צריך בכלל להרחיק שחקן של צ'לסי. גרנט אמר שפרגוסון צריך לשלוח לשופט זר פרחים. "שמעתי מה אמרת", זרק הסקוטי לגרנט, וחייך.

היום (רביעי) הודיע אלכס פרגוסון שזהו, ואברהם גרנט הוא מצרך מבוקש. הוא שיחק מולו את המשחק הראשון באנגליה, ואת המשחק הכי גדול של גרנט בקריירה – ההפסד ליונייטד בפנדלים בגמר האלופות במוסקבה, במאי 2008. "כל אנגליה מדברת רק על הפרישה", אומר גרנט לוואלה! ספורט בדרך לאולפן ה-BBC, שם יישב בפאנל אודות סיום הקריירה של הסר. "הוא איש ענק, הוא מאמן גדול. הייתה לי הזכות לשחק נגדו במשחקים החשובים האלה. הוא תמיד היה נכנס לחדר שלי שעה לפני הזמן, ואחרי המשחק הייתי בא לחדר שלו עם בקבוק יין ישראלי. השיחות איתו היו מרתקות".

גרנט טוען שההודעה הפתיעה גם אותו. "זה פתאומי", הוא אומר, "לא היה שום סימן. כולם מנחשים למה הוא עשה זאת, לדעתי אף אחד לא באמת יודע".

גרנט, כאמור, ייקח הרבה זיכרונות מהשועל הסקוטי. "בגמר הצ'מפיונס, אחרי החמצת הפנדל של רונאלדו, הפנים שלו אמרו הכול. ואז הכול התהפך. אחרי המשחק הוא אמר לי 'שיחקתם יוצא מן הכלל, אבל זה הכדורגל'. עניתי שאני שמח בשבילו אבל עצוב בשבילי. חודש לפני, שיחקנו נגדם בליגה. תיקו היה סוגר להם אליפות, אבל ניצחנו 1:2 עם פנדל. ניגשתי אליו ללחוץ את היד והוא זרק "לא היה פנדל!".

"הוא אדם מיוחד", אמר גרנט. "הייתי אצלו בהשתלמויות לפני 15 ו-20 שנה. בחדר ההלבשה, הוא רחוק מהתדמית שמנסים ליצור. חברתי, צוחק, עולה על שולחנות כדי להביא לאנשים משהו. איש חם מאוד, שלא יהיה לו תחליף. אי אפשר להיכנס לנעליים כאלה".

- מה החוזק שלו? למה הוא כזה מצליח?

"זה בחור שעובד לטווח הארוך. הוא בא אחרי הצלחה מסחררת בסקוטלנד. ביונייטד כבר כמעט פיטרו אותו אבל תראו מה קרה. הוא פשוט רואה קדימה. תיקח אותו השנה. יונייטד השקיעה פחות מצ'לסי ופחות מסיטי וסיימה עם אליפות מוחצת. יש לו ראייה אסטרטגית שאין לאף אחד בעולם. הוא רואה זמן רב מראש מה צריך לעשות, ויש לו את האומץ לעשות זאת. לא הרבה אנשים יגידו לקאנטונה ולבקהאם שהגיע הזמן לפרוש, ומצד שני יחזיקו בגיגס עד גיל 40 ויחזירו את סקולס מפרישה באמצע העונה. היה לו את האומץ לעשות דברים בלתי שגרתיים, היתה לו ראייה לבניית סגל".

"בכדורגל", ממשיך גרנט, "הדבר הכי חשוב זה לדעת להתנהג בימים פחות טובים. מנצ'סטר יונייטד לקחה לא מעט אליפויות שבהן היא לא תמיד פתחה טוב אבל ידעה לסגור פערים. הוא עשה אליפויות עם קבוצות בינוניות, לא רק עם קבוצות כוכבים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
שחקן מנצ'סטר יונייטד, ריאן גיגס. רויטרס
"לא הרבה אנשים יגידו לקאנטונה ולבקהאם שהגיע הזמן לפרוש, ומצד שני יחזיקו בגיגס עד גיל 40 ויחזירו את סקולס מפרישה באמצע העונה". גיגס/רויטרס

- מה תיקח ממנו?

"מה כבר אפשר לקחת? את הזכות להיות ידיד שלו ואת הזכות לאמן נגדו. הוא ווינר אמיתי. כשניצחתי אותו בקארלינג קאפ הוא לקח את זה ללב. זה היה מוזר, בסך הכול קארלינג קאפ".

- בישראל כבר צוחקים עם הבדיחה הרגילה, אומרים שאתה מועמד להחליפו.

"הלוואי, אבל זה לא יקרה".

יוסי בניון שחקן צ'לסי. AP
"פשוט צריך להוריד את הכובע בפני הבן אדם ה". יוסי בניון/AP

גם יוסי בניון זכה לשחק נגד פרגוסון, וזוכר את המשחקים נגדו לטובה. "האמת שזה בא בהפתעה אחרי שבשבוע שעבר הוא אמר שאין לו כוונה לפרוש", ציין קפטן נבחרת ישראל. "פשוט צריך להוריד את הכובע בפני הבן אדם הזה. ההישגים והתארים שהוא הביא למנצ'סטר יונייטד זה משהו שהוא לא ייאמן. להחזיק בטופ כל כך הרבה שנים במועדון כה גדול ולהצליח זה חייב להיות אדם מיוחד וחזק בכל המובנים. הוא אחד המאמנים הגדולים בעולם. אני מאחל לו רק בריאות והצלחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully