וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר מינויו של שמעון מזרחי לממלא מקום יו"ר איגוד הכדורסל

יו"ר מכבי ת"א נבחר בניגוד לנדרש בקוד האתי, ועל אף חוות דעת משפטית שלפיה בחירתו ליו"ר מהווה ניגוד עניינים. מזרחי בישיבה: "אני בתפקיד על מנת לדאוג שהאינטרסים של האיגוד לא ייפגעו. לא מתכוון להיות יו"ר קבוע"

צילום ועריכה: דרור פיקלני

שמעון מזרחי, נכון להיום (רביעי), הוא ממלא מקום יו"ר איגוד הכדורסל באופן רשמי.

למרות פניות ממשרד הספורט, מצדן של קבוצות בליגת העל בכדורסל ומגורמים נוספים בכדורסל הישראלי, אבנר קופל החליט להתפטר בכל זאת מתפקיד יו"ר איגוד הכדורסל. בהנהלת האיגוד החליטו על מינויו של שמעון מזרחי לתפקיד ממלא מקום יו"ר איגוד הכדורסל, בניגוד לכתוב בקוד האתי.

כזכור, קופל הודיע על התפטרות ביום חמישי שעבר, דבר שהתקבל בהפתעה גמורה באיגוד הכדורסל. וכפי שנחשף בוואלה! ספורט, הקוד האתי קובע שלמזרחי אסור להיות יו”ר האיגוד.

בישיבה אמר מזרחי: "כממלא מקום בכיר, ויו"ר איגוד הכדורסל, התבקשתי לנהל את את הישיבה היום וכן למלא את מקומו של יו"ר האיגוד אבנר קופל... הריני מודיע כי אין בדעתי לשמש בתפקיד היו"ר ו/או ממלא מקום יו"ר לאורך זמן, ועושה זאת על-מנת לדאוג לכך שהאינטרסים של האיגוד לא ייפגעו ושתהיה המשכיות...".

מזרחי אמר לתקשורת בסיום הישיבה: "בהתאם לחוות דעת משפטית אני בתוקף תפקידי כממלא מקום בכיר אני ניהלתי את הישיבה היום. ימים לא קלים עוברים עלינו וכנראה יעברו עלינו, ולכל אוהבי איגוד האיגוד והכדורסל נדרשת מידה גדולה של סובלנות ואיפוק. קראתי לכולם להתאחד למען הכדורסל. אני לא מתכוון להיות יו"ר, מילאתי את התפקיד של יו"ר במשך כעשרה חושדים לאחר פטירתו של דני קסטן. ידעתי להימנע תמיד מניגוד אינטרסים".

שמעון מזרחי יו"ר מכבי תל אביב בכדורסל. דרור פיקלני
עוד תפקיד. שמעון מזרחי/דרור פיקלני

יועמ"ש איגוד הכדורסל, עו"ד רונן וינברג, קיבל חוות דעת משפטית-חיצונית לפיה מינויו של שמעון מזרחי למ"מ יו"ר האיגוד הזמני "מנוגדת לקוד האתי, ועל פניה נגועה בניגוד עניינים חמור" - כפי שכתב עו"ד רון סמוראי, ממשרד רון סמוראי ושות'. סמוראי קובע כי "'שם התפקיד' אינו משנה אלא נודעת חשיבות למהות התפקיד, ולפיה בהיעדר יו"ר מוקנות כל סמכויות היו"ר לממלא מקומו הבכיר", וכי "אם יבקש עו"ד מזרחי להחזיק בתפקידיו באיגוד הכדורסל, עליו לחדול מידית מכל תפקיד ניהולי באגודת מכבי תל אביב".

לפי סעיף 5.14: "נושא בתפקיד יו"ר ועד אולימפי, פר אולימפי, איל"ת ויו"ר ארגון ספורט מחויבים בראייה מערכתית בשל תפקידם הממלכתי הבכיר בתחום הספורט. לפיכך בעלי תפקידים אלה, לא ימלאו תפקיד אחר בהנהלת איגוד, אגודה או ארגון ספורט".

לפי סעיף 6, על בעלי תפקידים בכירים באיגוד נאסר למלא תפקידים אחרים במקביל.

עוד נכתב בחוות הדעת: "בחינת סמכויותיו מעלות חשש ממשי לניגוד עניינים בשורה ארוכה של נושאים. כך למשל בתחומי אחריותו יהיו אחריות על איגוד השופטים, זאת שעה שקבוצתו מתמודדת ממש בימים אלה על משחקי אליפות המדינה. כך גם יהיה אחראי על נושאים כלכליים וכספיים, שעה שלאחרונה למשל נערך הסדר תשלומים בין האיגוד ובין אגודתו ביחס לפציעתו של השחקן, ליאור אליהו במסגרת משחקי הנבחרת".

עו"ד סמוראי מדגיש כי: "כך או כך, ככל שעו"ד שמעון מזרחי יבקש להתמיד בתפקידיו באגודת מכבי תל אביב אין הוא יכול להחזיק בתפקידו כיו"ר האיגוד בפועל, ולטעמנו אף לא בתפקיד מ"מ בכיר של יו"ר האיגוד המעורב בכל ההחלטות הקרדינליות של האיגוד להן השפעה ישירה על אגודתו. לחילופין, אם יבקש עו"ד מזרחי להחזיק בתפקידיו באיגוד הכדורסל עליו לחדול מידית מכל תפקיד ניהולי באגודת מכבי תל אביב.

"בהקשר זה יצוין כי הפרת הקוד האתי ע"י איגוד הכדורסל ו/או ע"י אגודת מכבי תל אביב עלולים להביא הן על האיגוד והן על האגודה סנקציות מאת הטוטו ושלילת ההקצבות המגיעות לאיגוד ו/או לקבוצה מהטוטו", התריע עו"ד סמוראי.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
יו"ר איגוד הכדורסל אבנר קופל. קובי אליהו
חזר בו. קופל/קובי אליהו

צביקה שרף אמר לאחר הישיבה: "הישיבה התכנסה חמישה ימים אחרי שאבנר קופל הודיע על התפטרותו. האיגוד היה במצב של חוסר ידיעה מה לעשות ואיך לעשות. באופן טבעי שמעון מזרחי שהוא ממלא מקום בכיר ואולי האיש הכי ותיק באיגוד הכדורסל לקח את המושכות עד שנתארגן ונדע מה הולך כי יש הרבה מאוד דברים לעשות. צריך להתחיל לתקן הרבה דברים ואי אפשר להשאיר גוף בלי ראש. זה מה שהחלטנו היום, ובימים הקרובים יישבו נציגי כל הסיעות, וינסו למצוא פיתרון להמשך ניהול איגוד הכדורסל. צריך לתת להם את הזמן. אנחנו לא חוזרים מדרישתנו שהאיגוד צריך להתנהל בצורה שקופה, ראויה, נקייה ומקצועית".

צביקה שרף פרשן כדורסל ויו"ר סיעת עוז. דרור פיקלני
הגיע מחויך. צביקה שרף/דרור פיקלני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully