וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקוד האתי קובע: לשמעון מזרחי אסור להיות יו"ר איגוד הכדורסל

באיגוד מנסים להריץ את יו"ר מכבי תל אביב לתפקיד יו"ר זמני, אך לפי הקוד האתי של משרד הספורט הדבר פסול. וואלה! ספורט בפרויקט מיוחד לקראת ישיבת האיגוד ברביעי

עו"ד שמעון מזרחי יו"ר מכבי תל אביב. ברני ארדוב
הקוד האתי, בסעיף 15, קובע כי "יו"ר באיגוד או התאחדות ספורט לא ימלא תפקיד אחר בהנהלת איגוד או אגודת ספורט באותו ענף". מזרחי/ברני ארדוב

ממלא מקום יו"ר איגוד הכדורסל, שמעון מזרחי, צפוי להיבחר בהנהלת איגוד הכדורסל שתיערך ביום רביעי כמחליפו הזמני של היו"ר המתפטר אבנר קופל - כך עולה מדיונים פנימיים שערכו בימים האחרונים סיעות מכבי, הפועל ועוז.

"עד שנמצא מועמד מוסכם וחיצוני, המועמד שלנו זה שמעון מזרחי", אומר לוואלה! ספורט מוטי אמסלם, יו"ר סיעת הפועל באיגוד הכדורסל. "מרכזי הפועל ומכבי יעמדו יחד בעניין הזה. שמעון הוא כעת ממלא מקום בכיר ליו"ר, וזה רק טבעי שהוא ייכנס לנעליים של יו"ר מתפטר. שמעון מוכן לכך, במידה שהמינוי הוא כאמור זמני". עם זאת, מדגיש אמסלם, "הכוונה היא למצוא בחודשים הקרובים מועמד אחר, רצוי מחוץ לברנז'ה, שיעמוד באופן קבוע בראש האיגוד".

"נתמוך במהלך של מינויו הזמני של מזרחי כיו"ר, אם בישיבה הקרובה יאושר להוציא לדרך מכרזים לתפקידי היועמ"ש ורו"ח האיגוד", הוסיף שאול אייזנברג בשם סיעת עוז. "שמעון יהיה יו"ר עד שכל הסיעות יחליטו יחד, בצורה של קונצנזוס, על מינוי יו"ר קבוע".

מוטי אמסלם מנהל מ.כ. הבקעה. קובי אליהו
"הכוונה היא למצוא בחודשים הקרובים מועמד אחר, רצוי מחוץ לברנז'ה, שיעמוד באופן קבוע בראש האיגוד". אמסלם/קובי אליהו

עם זאת, מבדיקת וואלה! ספורט עולה כי מינויו של מזרחי ליו"ר, ולו באופן זמני, מנוגד לקוד האתי של משרד הספורט, אשר אימץ באחרונה גם איגוד הכדורסל. הקוד האתי נכנס לתוקף בינואר 2013, והוא חל על כל איגודי הספורט בישראל.

תחת תת הפרק "מנהלים וחברי ועד מנהל" קובע הקוד האתי, בסעיף 15, כי "יו"ר באיגוד או התאחדות ספורט לא ימלא תפקיד אחר בהנהלת איגוד או אגודת ספורט באותו ענף". מכאן עולה שמזרחי, כיו"ר קבוצת הכדורסל של מכבי תל אביב, מנוע מלהחזיק במקביל בתפקיד יו"ר איגוד הכדורסל.

בנוסף להוראה הישירה הזו כולל תת הפרק סעיף סל, העוסק במצב של ניגוד עניינים. "מנהל וחבר ועד מנהל יימנעו מלהימצא, אף למראית עין, במצב של חשש לניגוד עניינים במישרין או בעקיפין", קובע סעיף 11. "ניגוד העניינים יכול שיהיה בין כהונתו כמנהל לבין ענייניו האישיים שלו או של קרובו, או בין כהונתו כמנהל לבין תפקיד או עיסוק אחר בספורט או שלא בספורט, בין בהתנדבות ובין בשכר".

איגוד השופטים חוסה תחת צלו של איגוד הכדורסל. חשש סביר לניגוד עניינים עשוי להתקיים במקום בו יו"ר האיגוד מכהן במקביל כיו"ר של קבוצה פרטית, הנשפטת בידי שופטים של איגוד הכדורסל, המסונפים - בצורה ישירה או עקיפה - לאיגוד הכדורסל.

עו"ד רונן וינברג, היועץ המשפטי של איגוד הכדורסל, אמור למסור את חוות דעתו המשפטית בנושא בפתח ישיבת הנהלת איגוד הכדורסל. לא מן הנמנע שימליץ על פסילת מועמדותו של מזרחי לתפקיד.

יש לציין כי מזרחי כבר כיהן כיו"ר זמני של איגוד הכדורסל, לאחר פטירתו של יו"ר האיגוד דני קסטן ז"ל בשנת 2003 - אם כי אז לא היה קיים קוד אתי במשרד הספורט.

שמעון מזרחי, ששוהה בישיבות היורוליג בברצלונה, מסר בתגובה כי הודיע לאנשי איגוד הכדורסל כי הסכים לקחת את התפקיד על עצמו רק באופן זמני, ולתקופה קצרה מאוד.

תגובת משרד הספורט ואיגוד הכדורסל תובא לכשתתקבל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully