וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבנר קופל הודיע על התפטרות מתפקידו כיו"ר איגוד הכדורסל

25.4.2013 / 23:16

בתום כהונה של כחצי שנה, יו"ר המנהלת לשעבר עוזב את תפקידו. גורם באיגוד: "אין ספק שזה יגרום לזעזוע גדול"

יו"ר איגוד הכדורסל, אבנר קופל, הודיע הערב (חמישי) במפתיע שהוא מתפטר מתפקידו. קופל שלח מכתב פתוח ופומבי לחברי הנהלת האיגוד ובו הודיע שההתפטרות תיכנס לתוקף כבר ב-1 במאי. קופל נבחר לתפקיד יו"ר האיגוד בינואר האחרון אחרי שלפני כן שימש כיו"ר מנהלת ליגת העל בכדורסל. ההודעה שלו הגיעה שעות אחרי פרסום דו"ח חמור של מבקר הפנים של איגוד הכדורסל.

בישיבה שתתקיים בשבוע הבא היו אמורים חברי סיעת עוז להעלות הצעה להדיח את קופל, אך היו"ר הקדים אותם. ממלא המקום הזמני של היו"ר הוא שמעון מזרחי, שישמש בתפקיד עד הישיבה הקרובה לפחות. בסיעת עוז יציעו את צביקה שרף לתפקיד היו"ר, כשמנגד בסיעת הפועל אמורים לנסות להעלות נציג מטעמם.

בנוסף, ב-30 באפריל הייתה מתוכננת ישיבה של הנהלת האיגוד ובה היו אמורים החברים לדון בדרכים נוספות לקצץ בתקציב בשל המצב הכלכלי הקשה של האיגוד. קיצוץ אחד כבר נעשה אחרי הישיבה הקודמת שפוצצה על ידי קופל.

בהנהלת איגוד הכדורסל קיבלו את ההודעה בהפתעה גמורה. אחד מחברי ההנהלה אמר הערב: "לא צפינו את זה. אנחנו נמצאים כרגע בהכנות לקמפיינים של נבחרות ישראל ואין ספק שהצעד הזה יגרום לזעזוע גדול".

יושב ראש איגוד הכדורסל אבנר קופל. קובי אליהו
עוזב בתום כהונה קצרה. אבנר קופל/קובי אליהו

תוכן המכתב ששלח קופל:

"חברי הנהלת איגוד הכדורסל היקרים, ברצוני להודיעכם על פרישתי מתפקידי כיו"ר איגוד הכדורסל אשר תכנס לתוקפה החל מ-1 במאי 2013.

"מספר סיבות אובייקטיביות הביאו אותי להחלטה זו , אך לא זה הזמן ולא המקום לפרטן... או במילים אחרות הזכות היחידה השמורה לאיש ציבור מתנדב הנותן באהבה את כישוריו, מרצו וזמנו הפרטי, היא גם להבין ולהחליט מי ראוי להם ומתי האנרגיות מבוזבזות...

"למרות תקופת הזמן הקצרה בה כיהנתי , בהתנדבות , את האיגוד בתפקיד בכיר זה חושבני כי הצלחתי להשאיר במעט, בעזרת העובדים והמאמנים המסורים כמובן, את טביעת אצבעותיי בדמות של הקמת אגף מקצועי, לראשונה עצמאי ואשר בראשו עומד המאמן הלאומי במשרה מלאה, הקמת מנהלת הליגה הלאומית, החזרת נבחרת העתודה של ישראל לדרג א? באירופה אחרי מספר שנים, העפלת נבחרת ישראל לאליפות אירופה, חיזוק האקדמיה למצוינות במכון וינגייט אשר לראשונה השנה הביקוש לשם גובר על ההיצע, גיוס חיצוני של כשני מיליון ש"ח לפעילויות האיגוד והאקדמיה ,לראשונה טיפול ופיתוח המגזר הערבי ועוד כהנה וכהנה.

"גם סיבות אישיות תרמו להחלטתי זו ,כמו תקופת הזמן הארוכה בה שרתתי בהתנדבות אך תוך כדי פעילות אינטנסיבית עבור הענף כולו. 10 שנים מלאות של בנייה ותפעול כיו"ר פעיל של מנהלת ליגת העל ובתקופה האחרונה עת היבחרי ברוב מוחץ לראשות האיגוד בבחירות דמוקרטיות ושקופות לראשונה בתולדות הספורט הישראלי כנציג המרכז הקטן בית"ר לתפקיד יו"ר איגוד הכדורסל בישראל.

"גם התעסקותי בענייני הפרטיים מול רשות המיסים דורש ממני זמן יקר, אך כאן המקום לציין כי בניגוד לפרסומים המגמתיים נגדי מעולם לא נחקרתי בגין העלמות מס ו/או אי דיווח לרשות ואין בעברי כל רישום פלילי.

"ברצוני להודות לכל חבריי ותומכיי על עזרתם הרבה אשר תרמו לי רבות במילוי תפקידי, לעובדי האיגוד על מסירותם, למאמנים, לשחקנים ולפעילים על נחישותם...וכמובן שנתראה במסגרת הנהלת האיגוד ובתפקידיי הציבוריים האחרים במוסדות הספורט השונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully