וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת המחזור: בקרוב אצלנו

15.4.2013 / 6:30

קוקה מלהיב באתלטיקו מדריד, טייו מזכיר את תיירי הנרי בברצלונה. בקיץ הם מגיעים לישראל, בינתיים הם מככבים בנבחרת המחזור, לצד מר וומבלי והכישרון שמלחיץ את מוריניו

בעוד פחות מחודשיים תיערך אליפות אירופה לנבחרות צעירות בישראל. כוכבים גדולים יגיעו לכאן מגרמניה, איטליה, הולנד ואנגליה, אבל הנבחרת המשופעת והמגוונת מכולן היא ספרד. בסוף השבוע קיבלנו טעימה מהיכולות של אלופת אירופה המכהנת, כשכריסטיאן טייו וטיאגו אלקנטרה בלטו בניצחונה של ברצלונה (ששיתפה גם את מרטין מונטויה ומארק ברטרה מאותה נבחרת), ואילו קוקה בישל שלושה שערים בחמישייה של אתלטיקו מדריד. טייו וקוקה מובילים את נבחרת המחזור השבועית, לצד מר וומבלי יאיא טורה, השוער שנתן את הופעת חייו מול ליברפול, האיש שמלחיץ את ז'וזה מוריניו והגאון האהוב של הליגה הספרדית. בפינת הכוכב האורח: פרידה מאגדה.

כריסטיאן טייו שחקן ברצלונה. רויטרס
ביוני הוא מגיע. כריסטיאן טייו/רויטרס

שוער

אלכס מקארת'י - רדינג

אף אחד כבר לא יציל את רדינג מירידת ליגה, זה ברור. אלכס מקארת'י לפחות מנע ממנה הפסד שמיני ברציפות עם הופעה הירואית מול ליברפול. נייג'ל אדקינס העניק לשוער האנגלי הופעה ראשונה אחרי חמישה חודשי פציעה, וקיבל בתמורה נקודה ראשונה מאז מינויו. מקארת'י נזקק לכריס גאנת'ר שיבוא לעזרתו עם הרחקה מהקו, אך בהמשך הסיר את החלודה והדף כל מה שזז. ליברפול רשמה 26 איומים במשחק, מקארת'י עצר 10 מתוכם. שתי הצלות בהתקפה מול סטארידג' וקוטיניו, לאחר מכן הדיפות לבעיטות של סוארס ואז הוא שוב פרש זרועות כדי למנוע מסטארידג' כיבוש. כל זה רק במחצית הראשונה. לקראת הסיום גם ג'רארד תפס את הראש אחרי עצירה של השוער בן ה-23, שסיים את הערב עם עוד צמד הצלות מול סוארס. ליברפול עם עוד 0:0, אבל המאמן ברנדן רודג'רס ידע: "באמת שלא יכולנו לעשות יותר. זו ללא ספק הופעת השוער הטובה ביותר שראיתי מימיי".

אלכס מקארת'י שוער רדינג. GettyImages
מאמן ליברפול לא זוכר הופעה כל כך מרשימה של שוער. אלכס מקארת'י/GettyImages

הגנה

מגן ימני: דושאן באסטה - אודינזה

גם ללא אנטוניו די נטאלה המוצהב, אודינזה חזרה עם שלוש הנקודות מאניו טארדיני, שם הביסה את פארמה 0:3. לואיס מוריאל הקולומביאני כבש צמד, אבל המצטיין על המגרש היה דושאן באסטה. המגן הסרבי נמצא חזק על הכוונת של אינטר לעונה הבאה, כמי שאולי יוכל להיכנס לנעליו של חאבייר סאנטי. באודינזה הוא נהנה מנוכחות של שלושה בלמים ויכול לפרוץ על קו ימין כרצונו. זה מה שהוא עשה מול פארמה, כולל סלאלום נהדר בסיומו בישל למוריאל את השער השני. באסטה המשיך לתקוף וגם לא שכח את את תפקידיו בחלק האחורי, כשסייע לחבריו לשמור על שער נקי בדרך למקום השמיני. אודינזה רחוקה כעת רק שלוש נקודות מכרטיס לאירופה, למרות גל העזיבות בקיץ ופתיחת העונה הרעה. באסטה עשוי להיות חלק מגל הנטישות הבא.

בלם: דניאלה גסטאלדלו - סמפדוריה

לרגעים זה נראה כמו קרב היאבקות ולא משחק בליגה בכירה, אבל זה טבעם של משחקי תחתית. במיוחד כשמדובר בדרבי. סמפדוריה הגיעה למשחק מול גנואה אחרי שני הפסדים רצופים ולא רצתה לתת ליריבה העירונית שלה לעלות מעל הקו האדום. סמפ הוליכה, גנואה לחצה בניסיון להכריע ונהנתה גם מיתרון מספרי, אך מלבד שער השוויון המקרי של מטוזאלם נתקלה בחומה שהעמידו בפניה אנג'לו פאלומבו ודניאלה גסטאלדלו. האחרון הנהיג את הקבוצה כקפטן, חיפה בדקות הסיום על חסרונו של הבלם השלישי אנדראה קוסטה שהורחק ובעיקר נטרל לחלוטין את מרקו בוריילו, כולל התערבות שמנעה שער בדקה ה-87. גסטאלדלו היה שם כדי להרחיק כל סכנה וגם נותר היחיד בהגנת קבוצתו שלא ספג כרטיס צהוב בדרבי העצבני. סמפ קרובה להבטחת ההישארות, גנואה עדיין בצרות.

שחקן אודינזה דושאן באסטה חוגג שער. AP
אינטר לוטשת עיניים. דושאן באסטה/AP

בלם: ג'רום בואטנג - באיירן מינכן

אחרי הפיק של הבטחת האליפות וההעפלה לחצי גמר ליגת האלופות, ולפני המשימות הבאות ובראשיתן חצי גמר הגביע - יופי היינקס לא רק מבצע רוטציה אלא גם מאלתר. מול נירנברג נותרו מההרכב הראשון רק דניאל ואן בויטן ופרנק ריברי (לראשונה כקפטן) וצעירים כמו אמרה והויביירג קיבלו הזדמנות נדירה. הדרבי הבווארי הסתיים עם 0:4 קליל של האלופה הטרייה, ומי שבלט מעל כולם היה דווקא ג'רום בואטנג. הבלם איבד את מקומו בהרכב לאחרונה, אבל בדרבי הצטיין. רק לפני כחודש הבקיע בואטנג את שער הבכורה שלו בבונדסליגה, בקאמבק המרשים מול פורטונה דיסלדורף. הבלם הבינלאומי ראה כי טוב, ונגד נירנברג פתח את מסכת ההבקעות עם בעיטת יעף אקרובטית בשמאל כבר בדקה החמישית. 12 דקות לאחר מכן בואטנג חילץ כדור ובישל את השני למריו גומז, ובהמשך שמר על יציבות בחלק האחורי וקירב את באיירן לשבירת השיא של מינימום ספיגות בעונה (13 שערי חובה בלבד, השיא עומד על 21). גם באיירן ב' גדולה על הבונדסליגה.

מגן שמאלי: אלברטו דה לה בייה - ריאל סוסיאדד

עונת הקסם של ריאל סוסיאדד נמשכת. 13 משחקים רצופים יש לבאסקים ללא הפסד, 57 שערים עד כה העונה (רק ב-2003 כבשו יותר - 58 בעונה שלמה) ואם ימשיכו בקצב הזה גם יתפסו את המקום הרביעי. קרלוס ולה, צ'אבי פרייטו, אנטואן גריזמן ואימנול אגירצ'ה, כובש הצמד ב-0:2 על ראיו וייקאנו, הם אלה שניצבים באור הזרקורים. הרי תמיד שחקני החלק הקדמי זוכים בתהילה. אלא שבקבוצה של פיליפ מונטנייה יש עוד כמה יהלומים נסתרים. אחד מהם הוא אלברטו דה לה בייה, שחווה את העונה הטובה בקריירה שלו. הוא אחד היחידים שלא צמח באקדמיה של סוסיאדד אלא הגיע אליה ב-2009, עלה איתה ליגה ורק העונה כבש את שער הבכורה שלו. מאז המגן הקטלאני הוסיף עוד שניים והשבוע גם רשם בישול שני, כשהכין במהלך מתואם את הראשון של אגירצ'ה. דה לה בייה לא נתן ללאס בנגורה ולאו בפטיסטאו לעבוד באגף שלו וחתם עוד הופעה מוצלחת. שנת פריצה, בגיל 27.

ג'רום בואטנג שחקן באיירן מינכן חוגג שער. GettyImages
גם האלתורים של באיירן עובדים. ג'רום בואטנג/GettyImages

קישור

חואן ואלרון - דפורטיבו לה קורוניה

עד לפני כחודש, דפורטיבו לה קורוניה נראתה בדרך הבטוחה לירידה נוספת. הקבוצה מגליסיה הייתה שקועה במקום האחרון ובמרחק של שמונה נקודות מהקו האדום, ואז הגיע חואן ואלרון. השריד האחרון (יחד עם המגן מנואל פאבלו) מ'סופר דפור' של תחילת שנות ה-2000, הזכיר נשכחות עם תצוגה עילאית בניצחון 1:3 על סלטה ויגו בדרבי. מאז, דפור על הגל. ארבעה ניצחונות רצופים רשמה הקבוצה כדי להימלט מהקו האדום, כשבשבת ואלרון שוב כיכב ב-0:4 המרשים בלבנטה. הקשר בן ה-38 לא הסתפק הפעם במסירות קסומות, אלא גם כבש שער נאה שהיה הראשון שלו בליגה הבכירה מאז אוגוסט 2009 והפך אותו לכובש המבוגר ביותר בעשור האחרון. המבשל? מנואל פאבלו כמובן. בתוספת הזמן ואלרון גם הוסיף בישול (שמיני העונה, כמו ב-2004/5) ושוב זכה לתשואות מקהל של קבוצה יריבה. כמו בסנטיאגו ברנבאו, כמו בקאמפ נואו. השחקן הספרדי הכי אהוב בלה ליגה.

יאיא טורה - מנצ'סטר סיטי

כאשר חואן מאטה נשאל מי השחקן ממנו צ'לסי צריכה להיזהר בחצי גמר הגביע האנגלי, הוא לא היסס. "יאיא טורה", השיב הקשר הספרדי שהתוודע ליכולות של טורה עוד כששיחק מולו בליגה הספרדית. "הוא אחד הקשרים הטובים בעולם, החבילה השלמה. הוא יכול להגן, לתקוף, לכבוש, לכדרר. קשה לעצור אותו". קשה? עבור צ'לסי זה היה פשוט בלתי אפשרי. מאטה צדק בכל מילה. טורה היה בעל הבית במרכז המגרש, דהר כשור זועם פעם אחר פעם לעבר הרחבה של צ'לסי והיווה איום מתמיד, כולל בניית השער הראשון בניצחון 1:2. היה זה ביקורו השלישי של טורה בוומבלי במסגרת הגביע האנגלי. בכל המקרים הוא ניצח, בשני חצאי הגמר גם נבחר לאיש המשחק. בגמר הגביע ב-2011, למי שהספיק לשכוח, הקשר מחוף השנהב הבקיע את שער הניצחון לרשת סטוק סיטי. מר וומבלי.

קוקה - אתלטיקו מדריד

ברצלונה וריאל מדריד ניצחו בקלות במשחקי החוץ שלהן, אבל התצוגה ההתקפית המשכנעת מכולן הייתה של אתלטיקו מדריד. הקולצ'ונרוס סבלו מדעיכה התקפית בחודשיים האחרונים, עד שפגשו את ההגנה המחוררת של גרנאדה, שהוציאה חמישייה מהרשת שבוע שני ברציפות. המאסטרו של הקונצרט היה קוקה הצעיר, שהפך העונה לשחקן הרכב קבוע אצל דייגו סימאונה ומראה סימנים מעודדים של התבגרות והתקדמות. הקשר הספרדי, שקרוב לוודאי יהיה חלק ממרכז השדה המגוון של נבחרתו ביורו הצעירות שייערך בישראל בעוד פחות מחודשיים, סלל את הדרך לטיול עם כדור מדוד אותו תרגם דייגו קוסטה לשער מהיר בדקה הרביעית. לאחר מכן קוקה בן ה-22 בישל במצבים נייחים את השני של רדאמל פלקאו וגם את השער של ראול גרסיה, והעלה את מאזן האסיסטים שלו העונה לתשעה - השחקן הכי צעיר שהגיע לכמות כזו בחמש הליגות הבכירות. בקרוב בטדי, נתניה והמושבה.

שחקן מנצ'סטר סיטי, יאיא טורה. רויטרס
השור הזועם אוהב את וומבלי. יאיא טורה/רויטרס

התקפה

כריסטיאן טייו - ברצלונה

הנה עוד טאלנט ספרדי שצפוי לבקר בישראל ביוני. כריסטיאן טייו לא מקבל יותר מדי הזדמנויות בברצלונה, אך כשהן מגיעות הוא יודע למצות אותן היטב. הקיצוני התזזיתי פתח בהרכב במשחק ליגה שלישי ברציפות והציג שיתוף פעולה פורה עם טיאגו אלקנטרה, זכר לימיהם המשותפים בקבוצת המילואים. וכן, גם טיאגו בסגל של ספרד ליורו הצעירות. המחליפים של ברצלונה, בוגרי לה מאסיה, חגגו על חשבון סראגוסה עם 0:3 קליל, במשחק בו טייו כבש צמד שלישי בקריירה והתייצב על שמונה שערים ושישה בישולים ב-29 משחקים בכל המסגרות העונה. השער הראשון של טייו העיד על כישרון, השני כבר היה א-לה תיירי הנרי. הרבה סטייל יש לשחקן הצעיר של ברצלונה, גם לא מעט חוצפה ותעוזה שעוד יקדמו אותו. לא פלא שהקבוצות האנגליות הבכירות מחכות לרגע שהקטלאנים ירפו ממנו. אולי הגיע הזמן לשדרוג חוזה?

ז'רמי אליאדייר - לוריין

לא קארים בנזמה, לא אוליבייה ז'ירו, גם לא אנדרה פייר ג'יניאק. הצרפתי שכבש יותר מכל אחד אחר בחמש הליגות הבכירות (בפטימבי גומיס השתווה אליו, אך עם פחות בישולים) הוא דווקא ז'רמי אליאדייר - פעם מושא ללעג בארסנל והיום סקורר מבוקש. לוריין חזרה הביתה אחרי התבוסה 5:0 לליל, והחזירה לקהל המועט שלה עם הצגה ב-1:4 על באסטיה. אליאדייר, כבר בן 30, היה בכל מקום על המגרש. הוא שיגע את מגני באסטיה ובמחצית השנייה גם החל לספק תוצרת. בעיטה שלו נהדפה בדקה ה-55 וממנה עשה בנג'מין קורנייה 1:2. רבע שעה לסיום אליאדייר כבר הבקיע בעצמו ובדקה ה-83 הכניע את מיקאל לאנדרו עם עוד מהלך מצוין. 14 שערי ליגה (ו-9 בישולים) יש לאליאדייר עד כה - יותר ממה שכבש בכל שש השנים הקודמות גם יחד. למעשה, 16 שערי ליגה בכל קבוצותיו היו לו עד העונה הנוכחית. אם יבקיע עוד שניים במחזורים שנותרו, יכפיל את המאזן. מארסיי כבר סימנה אותו לקראת הקיץ, גם מאמן הנבחרת דידייה דשאן.

מריו גצה - דורטמונד

ז'וזה מוריניו הגיע לפירת כדי לעקוב אחרי דורטמונד. אולי לכבודו, החבורה של יורגן קלופ רשמה את המחצית המוחצת ביותר בהיסטוריה של המועדון, לפני שהורידה הילוך וסיימה עם 1:6 על חשבון האחרונה בטבלה. בין הדקות 12 ל-45 הבקיעה דורטמונד חמישה שערים. מריו גצה היה זה שפתח וגם נעל את החמישייה, עם שני מבצעים אישיים שהזכירו מדוע אוהבים לכנות אותו 'מסי הגרמני'. גצה עצמו מעדיף את רונאלדו, אבל הוא מספיק טוב כדי לא להידרש להשוואות. הגרמני המוכשר, עוד לא בן 21, הגיע ל-10 שערי ליגה בעונת השיא שלו מבחינה סטטיסטית, להטט ללא הרף וגם בישל בתווך. כל זה ביום בו הוסט מהמרכז לכנף השמאלית, בהיעדרו של מרקו רויס. "אם מוריניו רצה לדעת עד כמה טוב גצה משחק בצד שמאל, הוא יכול היה פשוט להתקשר אליי", התבדח יורגן קלופ באשר להגעת יריבו לאצטדיון. מוריניו, אגב, נטש את האצטדיון במצב של 0:5. זה היה די והותר עבורו.

מריו גצה שחקן דורטמונד כובש מול גרויטר פירת. GettyImages
מוריניו ראה ונבהל? מריו גצה/GettyImages

שווים אזכור

סטיב מנדאנדה (מארסיי) - רב בריח

בנואה טרמולינאס (בורדו) - זמן להתקדם

סטפן ססניון (סנדרלנד) - די קאניו בעננים

סרחיו גרסיה (אספניול) - שיעור בדרמה

דונג וון ג'י (אוגסבורג) - לא אומרים נואש

לואיס מוריאל (אודינזה) - הסתדר בלי די נטאלה

כריסטיאנו רונאלדו (ריאל מדריד) - 50 שערים העונה

כריסטיאנו רונאלדו סרחיו ראמוס שחקני ריאל מדריד. רויטרס
ככה נפרדים מסן מאמס. כריסטיאנו רונאלדו/רויטרס

כוכב אורח

אלכסנדר פריי - באזל

הפינה הזו נשמרה ללי גריפית'ס, כוכבה הססגוני של היברניאן שסחף את הקבוצה לגמר הגביע הסקוטי בזכות קאמבק מדהים. אלא שהפרישה המוקדמת של אלכסנדר פריי גרמה לשינוי בתכניות. החלוץ בן ה-33, מלך השערים של נבחרת שוויץ בכל הזמנים (42 שערים ב-84 הופעות בינלאומיות) ומי שזכה בתואר שחקן העונה ומלך השערים של הליגה בשנתיים האחרונות, הקדים את תליית הנעליים בעקבות מינויו למאמן הספורטיבי של לוצרן הנלחמת נגד הירידה. משחק הפרישה היה נגד ציריך והפרידה הייתה קלאסית. פריי סובב כדור חופשי מ-25 מטרים לחיבורים, השווה את התוצאה בדקה ה-58 עם שערו ה-127 בקריירה בליגה הראשונה ואז ירד לספסל לאחר שנפצע. אחרי החילוף המרגש, בו פינה את מקומו לטובת חברו מרקו שטרלר ולא יכול היה לעצור את הדמעות, הוא צפה בקבוצתו משלימה את המהפך עם ניצחון 1:3. באזל, שכזכור העפילה גם לחצי גמר הליגה האירופית, חולמת על טרבל בלתי נתפס. היא תצטרך להגשים אותו ללא פריי.

אלכסנדר פריי שחקן פ.צ באזל חוגג שער נגד מנצ'סטר יונייטד. רויטרס
ידע איך לפרוש. אלכסנדר פריי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully