וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת המחזור באירופה: יהלומים לנצח

18.3.2013 / 13:37

חואן ואלרון הזכיר לרגע את הימים היפים ואנטואן גריזמן מתעצב כדבר הגדול הבא. שני דורות של יהלומים בנבחרת המחזור, לצד הסיוט של אוואט, הגמד של קטאניה והבן האובד של דורטמונד

גם העונה, כמו בשמונה העונות הקודמות, אלופת ספרד תהיה ברצלונה או ריאל מדריד. הימים בהם התחרות נפתחה גם לקבוצות כמו ולנסיה או דפורטיבו לה קורוניה חלפו מזמן, אבל ביום שישי קיבלנו תזכורת יפה לימים ההם. חואן ואלרון, אחד משני השרידים האחרונים של סופר דפור (יחד עם מנואל פאבלו) הוביל את נועלת הטבלה הספרדית לניצחון 1:3 על סלטה ויגו בדרבי האחרון שלו עם שני בישולים קסומים והופעה מהפנטת. הקשר הוותיק מנהיג את נבחרת המחזור יחד עם אנטואן גריזמן, התקווה הגדולה של ריאל סוסיאדד, כשאיתם גם הסיוט הקבוע של דודו אוואט, הבן האובד של דורטמונד והגמד של קטאניה שהשאיר סוללת סקוררים מרשימה על הספסל.

שחקן קטאניה, אלחנדרו גומס. GettyImages
השאיר סוללת כוכבים על הספסל. פאפו גומס/GettyImages

שוער

מארק אנדרה טר סטגן - בורוסיה מנשנגלדבאך

כאשר יוגי לב פרסם את סגל נבחרת גרמניה למשחקי המוקדמות הקרובים, שמו של מארק אנדרה טר סטגן נפקד מן הרשימה. מאמן הנבחרת העדיף לזמן את רון רוברט צילר כשוער השלישי אחרי מנואל נוייר ורנה אדלר, אך שוערה הצעיר של מנשנגלדבאך לא נתן להחלטה לדכא אותו. לעיני מאמן השוערים אנדראס קפקה שצפה מהיציע, טר סטגן ניצח בדו קרב הישיר מול צילר ושמר על ה-0:1 הביתי של גלדבאך על האנובר. השוער בן ה-20 החל במלאכה לפני סיום המחצית, כשהדף לקורה את הניסיון של סבסטיאן פוקוניולי. הבלגי החטיא פעם נוספת מול טר סטגן, שהיה עסוק הרבה יותר במחצית השנייה ועבד קשה לפני שחתם את ההופעה עם הצלה מול כריסטיאן פאנדר בתוספת הזמן. ברצלונה ממשיכה לעקוב בעניין.

מארק אנדרה טר סטגן שוער מנשנגלדבאך. lennart preiss, AP
הוא עוד יוכיח ללב. טר סטגן/AP, lennart preiss

הגנה

מגן ימני: שיימוס קולמן - אברטון

"היינו חייבים לגמול לאוהדים אחרי המפלה מול וויגאן", אמר שיימוס קולמן בסיום הניצחון המתוק 0:2 על מנצ'סטר סיטי (צפו בתקציר). אברטון אכן מילאה את רצון האוהדים וגם קירבה את מנצ'סטר יונייטד לאליפות, כשהנחילה לאלופה (היוצאת) הפסד נוסף והרחיקה אותה 15 נקודות מהפסגה. יאן מוחה עשה תיקון בין הקורות, ליאון אוסמן הבקיע שער פנטסטי, אבל מעל כולם היה קולמן. המגן האירי הטריד ללא הרף את אלכסנדר קולארוב, יזם רבות במחצית הראשונה וגם להטט בצד ימין לפני שהכין לאוסמן שירה לחיבורים. גם כשאברטון נותרה ב-10 שחקנים, דייויד מויס ידע שיש על מי לסמוך בצד ימין של ההגנה. קולמן חילץ כדורים במשחק הקרבה של אירי קלאסי והזכיר שגם ב-60 אלף ליש"ט אפשר לדוג מציאות.

בלם: ניקולאס בורדיסו - רומא

הנה שחקן שלקהל של רומא יש יחסי אהבה-שנאה איתו כבר תקופה ארוכה. הבלם הארגנטינאי היה כתובת לביקורות רבות העונה, אבל נגד פארמה היה במיטבו עם 90 דקות שקטות ובטוחות במרכז ההגנה. ניקולאס בורדיסו הוצב כשחקן המרכזי בשלישיית הבלמים, ומתוקף תפקידו ניווט את החלק האחורי ועשה זאת נהדר. בורדיסו ניקה את הרחבה בקלות והסתדר גם עם העוצמות הפיזיות של אמאורי וגם עם המהירות של ג'ונתן ביאביאני שנכנס כמחליף. לשיאו הגיע בורדיסו במחצית השנייה, כשבדקה ה-63 מנע שוויון עם גלישה מופלאה ממרקו פארולו ולאחר מכן תיקל גם את ניקולה סנסונה. רומא משתווה ללאציו שני מחזורים לפני הדרבי. הקרב על הכרטיסים לאירופה לוהט.

שחקן אברטון, שיימוס קולמן. GettyImages
מבצע אישי ובישול נגד האלופה. קולמן/GettyImages

בלם: ברדה הנגלאנד - פולהאם

לא פשוט למנוע מטוטנהאם להבקיע. מי כמו מרטין יול יודע את זה, אחרי שהפסיד עם פולהאם 3:0 בבית בסיבוב הראשון (ועוד במשחק בו גארת' בייל לא הבקיע). ביום ראשון המאמן ההולנדי התארח אצל האקסית שלו בוויט הארט ליין והפתיע עם ניצחון 0:1 (צפו בתקציר) משער של עוד תרנגול לשעבר, דימיטאר ברבאטוב. ההבדל מהמשחק הקודם היה בחוליה האחורית של פולהאם, עליה פיקד ברדה הנגלאנד שנעדר אז בגלל הרחקה. הקפטן הנורבגי העלים לחלוטין את עמנואל אדבאיור, היה ראשון לכל כדורי הגובה וגם כמעט הבקיע. טוטנהאם לא כבשה בסך הכול בפעם הרביעית העונה, כשלהנגלאנד חלק גדול בכך. הופעה מרשימה של הבלם התמיר, במשחק בו הפך לשיאן ההופעות של הקוטג'רס בפרמיירליג עם משחקו ה-185 והשאיר מאחור את קלינט דמפסי שהפסיד לו גם על כר הדשא.

מגן שמאלי: קוקה - סביליה

כן, הוא שיחק כמגן ימני, אבל קולמן כבר השתלט על העמדה ההיא עם הופעה מעוררת כבוד ובהיעדר מגנים שמאליים מתאימים השבוע קוקה קיבל את המקום. סביליה הציגה את אחד ממשחקיה הטובים ביותר העונה נגד סראגוסה (0:4) וקיבלה תרומה מפתיעה דווקא מקוקה, שעד המחזור הנוכחי לא כבש מעולם בליגה הבכירה. המגן שהגיע מראיו וייקאנו לפני שנתיים ושמו המלא הוא חורחה אנדוחאר מורנו, הוצב בהרכב רק בגלל הרחקתו של סיסיניו, אבל גילה ביטחון בעמדה שלו וגם הפגין תעוזה בגיחות קדימה. בדקה ה-28 הוא הבקיע אחרי ערבוביה ברחבה ולאחר ההפסקה שלח בעיטה אדירה מ-20 מטרים אל הרשת. עוד יותר מהצמד הראשון בקריירה, שיתוף הפעולה הפורה עם חסוס נבאס בצד ימין הוא זה שיכול להפוך את קוקה לשחקן הרכב קבוע בסביליה.

שחקן פולהאם, ברדה הנגלאנד, מול שחקן טוטנהאם, גילפי סיגורדסון. AP
ראשון לכל כדורי הגובה. הנגלאנד משמאל/AP

קישור

נורי שאהין - דורטמונד

האליפות כבר בידיים של באיירן מינכן, אבל לדורטמונד יש עוד מה להרוויח במשחקי הבונדסליגה. את נורי שאהין, למשל. אחרי שנכנס כמחליף והעיר את הקבוצה בהפסד בדרבי, הקשר הטורקי קיבל את המקום בהרכב בסך הכול בפעם השנייה מאז חזר למועדון בינואר והחזיר ליורגן קלופ בגדול. שאהין אמנם התקשה להיכנס למשחק, אך לקראת סיום המחצית הראשונה השתלט על העניינים וניצח על הקונצרט של דורטמונד ב-1:5 הביתי על פרייבורג. הקשר בישל לרוברט לבנדובסקי בכדור חופשי, מיד לאחר מכן כבש שער בונדסליגה ראשון מאז פברואר 2011 ובמחצית השנייה השלים צמד (ראשון שלו ב-143 משחקים בליגה הגרמנית). כל זאת לעיני בנו שנכח לראשונה באצטדיון וכנראה סיפק את ההשראה. רגע לפני המאני טיים בליגת האלופות, דורטמונד מקבלת חיזוק בדמותו של שחקן העונה מ-2010/11.

ווהבי חאזרי - באסטיה

הנאיביות של ליון שוב פגעה בו וקירבה את פריס סן ז'רמן אל התואר הנכסף, אם כי גם הקבוצה מהבירה ממשיכה לשמוט נקודות למכביר. המדורגת שנייה יצאה לקורסיקה, שם חיכתה לה באסטיה שידעה לנצל כל פגם בהגנה החלשה אותה הצליח רמי גארד להסתיר בשלבים קודמים של העונה. נקודת התורפה העיקרית הייתה בעמדת המגן השמאלי, שם סמואל אומטיטי הצעיר נכנע לתצוגת אומן של ווהבי חאזרי. שחקן נבחרת טוניסיה, שהיה מתגליות חצי העונה ודעך מעט לאחר אליפות אפריקה, התעורר עם משחק נהדר שכלל שני בישולים (שבעה בסך הכול העונה) ופעולות מפתיעות מהכנף הימנית. לקראת הסיום עבר חאזרי לצד שמאל, ומשם קינח עם בעיטה מסובבת לרשת שקבעה 1:4 גדול לבאסטיה על ליון. כוכב המחזור בצרפת.

חואן ואלרון - דפורטיבו לה קורוניה

"אף אחד לא מבין את המשחק כמו ואלרון. הוא גאון, תמיד בוחר את האופציה הטובה ביותר". על המחמאות לקשר הוותיק של דפורטיבו לה קורוניה לא חתום אחד מחבריו לקבוצה, גם לא פרשן ספרדי, אלא דווקא בורחה אוביניה, שהפסיד עם סלטה ויגו 3:1 לדפור של ואלרון בדרבי הגליסיאני. הפליימייקר הספרדי נמצא הרחק משיאו וקרוב מאוד לפרישה. הפציעות פגמו מאוד ביכולתו וגם הגיל עושה את שלו, אבל מדי פעם הוא מזכיר נשכחות עם פרצי גאונות במרכז השדה, כמו בדרבי ביום שישי. ואלרון בישל את השער הראשון לריקי בהקפצה חכמה מעבר לקו ההגנה של סלטה, וחתם עם בישול השער השלישי בכדור עומק מושלם למחליף דיוגו סלומאו. דפור עדיין עמוק במקום האחרון, ואלרון לפחות העניק לה שביב תקווה בדרבי האחרון שלו. שני בישולים, ניהול משחק מבריק ורגע (אחרון?) של קסם.

שחקן דפורטיבו לה קורוניה חואן ואלרון. GettyImages
הגאון שניצח את הדרבי של גליסיה. ואלרון/GettyImages

התקפה

אנטואן גריזמן - ריאל סוסיאדד

היהלום הכי נוצץ העונה בחבל הבאסקים הוא בכלל צרפתי. אחרי שקלקלה את מאזן הבית המושלם של אתלטיקו מדריד, ריאל סוסיאדד המשיכה בשבת את הדהירה שלה לעבר מקום בליגת האלופות ושוב אנטואן גריזמן גנב את ההצגה. הכישרון בן ה-21 סחף את סוסיאדד ל-1:4 מלהיב על ויאדוליד, כשארבעת השערים הובקעו תוך 20 דקות קסומות שהזכירו לאוהדים באנואטה את ימי הזוהר של המועדון. רגע השיא במשחק הגיע בדקה ה-44, אז דויד סורוטוסה שלח כדור ארך לעבר גריזמן, שבמפגן של טכניקה עילאית השתלט בהקפצה על הרגל, נתן דחיפה קלה עם הראש וירה מהאוויר פנימה. ביצוע סטייל דניס ברגקאמפ ושער שני במשחק לשחקן נבחרת צרפת הצעירה, שאוהב מאוד לפגוש את ויאדוליד, לרשתה כבש צמד גם בסיבוב הראשון. עונה שלישית של גריזמן בלה ליגה ושוב הוא ניצב עם שבעה שערים. הפעם יש לו עוד חודשיים כדי להפוך את העונה הזאת לעונת שיא. מבחינה אישית וקבוצתית כאחד.

גונסאלו היגואין - ריאל מדריד

החלוץ הארגנטינאי חגג כמו שצריך את משחקו ה-250 במדים הלבנים. ריאל מדריד אירחה את מאיורקה, גונסאלו היגואין זכה לעדיפות בהרכב על פני קארים בנזמה והקורבן שוב היה דודו אוואט. שוער נבחרת ישראל אמנם מנע תבוסה גדולה יותר, אך מאיורקה שלו בכל זאת נוצחה 5:2 כשהיגואין כובש צמד (בדיוק כפי שעשה ב-0:5 של ריאל במאיורקה בסיבוב הראשון; תשעה שערים לרשת מאיורקה בקריירה) ומעלה את מאזנו במדי אלופת ספרד ל-115 שערים בשבע עונות. היגואין לא הפסיק לחפש את השטחים הפנויים וליצור לעצמו מצבים מהם יוכל לכבוש. הצמד נתן לו את הביטחון הדרוש ובתוספת הזמן הוא בחר לפרגן לבנזמה במקום להשלים שלושער אישי. הסיוט של אוואט. לפחות הוא לא יהיה ברמת גן ביום שישי.

פאפו גומס - קטאניה

אחרי שני הפסדים ליובנטוס ואינטר, רולאנדו מראן החליט לבצע שינוי בהתקפה של קטאניה. גונסאלו ברחסיו נותר על הספסל ואלחנדרו 'פאפו' גומס פתח לבדו בחוד. חלוץ מטרה בגובה של 166 סנטימטרים - מקובל אולי בספרד, לא באיטליה. אך שחקני ההגנה של אודינזה לא ידעו איך להתמודד עם הגמד הארגנטינאי. גומס היתל בהם ללא הרף ובמחצית הראשונה גם הצליח להבקיע. בן ארצו לוקאס קסטרו בישל לו את הראשון בדקה ה-49 וארגנטינאי נוסף, פאבלו באריינטוס, הגביה בדקה ה-67 וראה איך פאפו הקטנטן מתגנב בין הבלמים החסונים של הזברטה ונוגח לרשת. שבעה שערים ושישה בישולים לגומס העונה בליגה. קטאניה התעקשה לא למכור אותו בינואר, למרות ההתעניינות מצד אינטר ופיורנטינה. ההחלטה הזו עשויה להעניק לה בסופו של דבר כרטיס לאירופה.

שחקן ריאל סוסיאדד, אנטואן גריזמן. GettyImages
גנב את ההצגה, אולי בדרך לליגת האלופות. גריזמן/GettyImages

שווים אזכור

יוהאן תוראם (טרואה) – גרם נחת לבן הדוד ליליאן

ריו פרדיננד (מנצ'סטר יונייטד) - שווה מקום בנבחרת

קלאודיו מרקיזיו (יובנטוס) - האליפות כבר בכיס

דייגו קוסטה (אתלטיקו מדריד) - מחפה על פלקאו

ליאונל מסי (ברצלונה) - מה חדש?

מריו באלוטלי (מילאן) - לא מפסיק לכבוש

אדינסון קבאני (נאפולי) - הביקור בישראל עזר

שחקן סט. מירן, סטיבן ת'ומפסון. GettyImages
הגשים חלום. סטיבן ת'ומפסון/GettyImages

כוכב אורח

סטיבן ת'ומפסון - סט. מירן

הוא זכה בכל התארים עם גלזגו ריינג'רס, שיחק 16 פעמים בנבחרת סקוטלנד והופיע גם בגמר הגביע האנגלי עם קרדיף ב-2008, אבל חלומו הגדול של סטיבן ת'ומפסון היה לזכות בתואר עם סט. מירן, הקבוצה אותה אהד מילדות. ב-2011 הוא חתם סוף כל סוף בקבוצה מפייזלי, וכעת גם יש לו תואר איתה. אחרי שהדיחה את סלטיק בחצי גמר גביע הליגה, סט. מירן התייצבה לקרב תחתית במעמד הגמר בהאמפדן פארק מול הארטס. ת'ומפסון בן ה-34, שהבקיע 12 שערי ליגה ומצא את הרשת גם בחצי הגמר מול סלטיק, עשה זאת גם ברגע האמת והצעיד את קבוצתו לניצחון 2:3. הסיינטס חגגו תואר זכייה היסטורית בגביע הליגה ותואר ראשון של המועדון מאז 1987. "לא ישנתי בלילה, רק הרצתי מחשבות איך יראה השער שלי ואיך יראו החגיגות", סיפר ת'ומפסון הנרגש בסיום. "אני שמח שהכול התגשם, עשינו היסטוריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully