וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שובב אני, אני שובב

8.11.2012 / 18:35

שלושה ילדים משלוש נשים שונות, ראסייה למאמן, תנועות מגונות לאוהדים. בחיוך זדוני לי גריפית'ס מסתער על מלכות השערים בסקוטלנד

ב-10 בדצמבר 2011 אירחה היברניאן את ריינג'רס לעיני 11,380 צופים באיסטר רואד סטדיום. במהלך המשחק נאבק חלוץ היבס, לי גריפית'ס במגן האורח לי וואלאס, סמוך לקו החוץ ונפל בצורה מרושלת לקולם המלגלג של אוהדי ריינג'רס. החלוץ חייך, התרומם באיטיות וביצע תנועה מגונה לעבר האוהדים האורחים. השופט איאן בריינס לא ראה, אבל מצלמות הטלוויזיה דווקא כן ובית הדין של הפרמיירליג הסקוטית החליט להשעות את גריפית'ס למשחק אחד.

פחות מחודש עבר והיברניאן יצאה למשחק חוץ נגד קאודנבת' הזעירה בסיבוב הרביעי של הגביע. ג'ריפית'ס קיבל הזדמנות פז להשוות אחרי שהמארחת עלתה ליתרון מפתיע כבר בדקה הראשונה, אבל החמיץ ושמע את אוהדי הקבוצה שלו מקניטים אותו. בדקה ה-18 הצליח החלוץ הצעיר למצוא את הרשת ולקבוע 1:1. כיצד בחר לחגוג? בתנועה מגונה לכיוון אוהדי היברניאן. השופט שוב לא ראה וגריפית'ס שוב הושעה על סמך המצלמות, הפעם ממשחק אחד במסגרת הגביע. "אם ככה זה הולך להיות לאורך העונה, הוא לא ישחק הרבה", שלח מאמן היבס, פאט פנלון, אזהרה פומבית לשחקן שלו, "אני לא יכול לשתף שחקנים שמורחקים על בסיס קבוע".

אזהרה? הצחקתם את גריפית'ס. איך נראה ההמשך, אתם בוודאי כבר מנחשים.

שבועיים בדיוק חלפו מאותו משחק גביע, פחות מחודש וחצי אחרי הג'סטה לעבר אוהדי ריינג'רס. ה-21 בדצמבר, משחק בית בליגה נגד סט. ג'ונסטון, האוהדים האורחים מקניטים להנאתם את לי גריפית'ס והוא ממלא את חלקו ברוטינה ושולף אצבע משולשת. צוות השיפוט? יוק. בשביל זה יש טלוויזיה. הפעם מנהלת הפרמיירליג שלחה אותו ליציע לשני משחקים. לפחות הוא לא היה צריך להיות על כר הדשא במשחק הבא ולהוות מטרה ללמעלה מ-40 אלף אוהדים של אותה ריינג'רס באייברוקס.

המשך יבוא.

שחקני היברניאן, לי גריפית'ס (שמאל), גארי אוקונור. Ian MacNicol, GettyImages
שלוש תנועות מגונות בתוך חודש וחצי ושלוש הרחקות בבית הדין של מנהלת הפרמיירליג הסקוטית. גריפית'ס משמאל/GettyImages, Ian MacNicol

עונת 2008/9 סימנה את הפריצה הגדולה. ליבינגסטון, שבמדיה גריפית'ס הוציא לדרך את הקריירה המקצוענית שלו, אמנם סיימה את העונה במקום השביעי בליגת המשנה, אבל החלוץ התבלט. לא רק בגלל צבע הפלטינה המזעזע שבחר לפריזורה. מבחינת כישרון הוא היה גדול בכמה מידות על הקבוצה שלו וגם על היריבות.

כשסט. ג'ונסטון הגיעה העירה בזמן שלאוהדיה כבר לא נשארו אצבעות לספור את כמות המשחקים הרצופים ללא הפסד, החלוץ בן ה-18 היה זה שעצר אותה עם שער שקבע 0:1. "בן העשרה הסנסציוני, לי גריפית'ס, כבש שער נפלא. החלוץ הצעיר ירה פנימה אחרי 33 דקות כדי להדהים את מוליכת הטבלה, שלא טעמה הפסד ב-22 משחקים ברציפות", נכתב בתקשורת הסקוטית ואחר כך כבר לא היה אוהד כדורגל מקומי שלא שמע על הילד.

הכותרות הגיעו גם לאנגליה. הנער שזכה לכינוי "ספארקי" הוזמן למבחנים בווסט ברומיץ', אבל לא קיבל חוזה וחזר לסקוטלנד כדי לסיים את אותה עונה עם 18 שערי ליגה. אחרי שליבינגסטון הורדה לליגה השלישית בגלל צרות כלכליות, הוא נמכר לדנדי וגם שם לא עצר. גריפית'ס כבש בצרורות, על המגרש ומחוצה לו, עשה כותרות במדורי הספורט ובאלו של הרכילות. בינואר 2011 נרכש על ידי וולבס האנגלית תמורת כ-150 אלף ליש"ט ושלושה חודשים לאחר מכן חגג את לידת שני בניו, שהגיחו לאוויר העולם בהפרש של 11 ימים האחד מהשני. משתי נשים שונות כמובן.

בוולבס הכל נתקע. משחקן עם עתיד מבטיח, חבר קבוע בנבחרות הצעירות של סקוטלנד, נשאר רק הזיכרון. גריפית'ס לא שיחק אפילו דקה עד סיום העונה ואחרי שקיבל 11 דקות בתחילת 2011/12, במשחק גביע הליגה נגד נורת'המפטון, הוא נשלח בהשאלה הביתה. לא סתם הביתה. להיברניאן.

שחקן וולבס, לי גריפית'ס. Laurence Griffiths, GettyImages
גריפית'ס חגג על המגרש ומחוצה לו. בינואר 2011 נרכש על ידי וולבס ושלושה חודשים לאחר מכן ציין את לידת שני בניו, שהגיחו לאוויר העולם בהפרש של 11 ימים האחד מהשני. משתי נשים שונות כמובן/GettyImages, Laurence Griffiths

לי גריפית'ס נולד וגדל באדינבורו לפני 22 שנים, ולמד בבית ספר סמוך לאיסטר רואד סטדיום של היברניאן. כשהיה ילד, בשבילו לא היו ריינג'רס וסלטיק, אלא היבס והארטס. בחשבון הטוויטר שלו הוא מחליף עד היום עקיצות עם אוהדים אחרים של היברניאן, על חשבונם של המארונס השנואים. את מי הקבוצות מגלזגו מעניינות בכלל?

כן, הוא רצה לקבל הזדמנות אמיתית בוולבס, אבל ההשאלה להיברניאן הגשימה מבחינתו חלום. החלוץ הצעיר ויתר על האפשרות להיות מושאל לקבוצות אחרות באנגליה רק כדי לחזור לאדינבורו ולהרגיש בבית, וכמה שהוא הרגיש בבית.
כשלושה וחצי חודשים אחרי שנחת באיסטר רואד, גריפית'ס החל לפזר את אותן תנועות מגונות לכל עבר. שלוש השעיות בזו אחר זו עשו בסופו של דבר את העבודה, אבל לא הרגיעו את הילד הפרוע.

בשלהי חודש מארס האחרון תקשורת הספורט הסקוטית דיווחה בחדווה שהחלוץ הצבעוני סיים את דרכו בהיברניאן ושעסקת ההשאלה שלו בוטלה. אחרי הפסד להארטס בדרבי הלוהט של אדינבורו, כך על פי העיתונים ואתרי האינטרנט, האווירה בהיברניאן הייתה קשה ובאחד מהאימונים גריפית'ס רב עם כמה מחבריו לקבוצה והמאמן פאט פנלון נכנס לעובי הקורה. על פי הסיפורים, החלוץ הזועם נגח במאמן ושבר את משקפיו, ואחרי שעוזר המאמן בילי בראון ניסה לתפוס אותו, הוא הלם בו באגרופו.

הדיווחים על הראסייה והאגרוף הוכחשו בצורה גורפת ונמרצת על ידי פנלון והמועדון, והחלוץ נשאר בקבוצה. אבל גם אם העדות הזו נמחקה מהפרוטוקול, היא עדיין נשמרה בזיכרון של המושבעים. ולי גריפית'ס תמיד נמצא אשם.

מאמן היברניאן, פאט פנלון. Ian Walton, GettyImages
על פי הסיפורים, החלוץ הזועם נגח במאמן פאט פנלון/GettyImages, Ian Walton

בתום העונה שעברה גריפית'ס חזר לוולבס, אולם בקיץ הצוות המקצועי של הקבוצה מיד רשם את השם שלו פעם נוספת ברשימת השחקנים הלא רצויים. בהיברניאן זכרו היטב את הפרשיות המשמעתיות של החלוץ בעונה שעברה, אבל הביטו בדפי הסטטיסטיקה וגילו תרומה של שמונה שערים ושמונה בישולים בליגה, ועוד שלושה כיבושים בקמפיין גביע מצוין שכלל הגעה עד למשחק הגמר. המסקנה הייתה ברורה: תקופת השאלה נוספת.

כשהוא חזר פעם נוספת לאדינבורו, גריפית'ס נשמע מאולף: "אני יודע שחלק מהאוהדים אמרו ש'אנחנו לא רוצים אותו בחזרה כי הוא טיפש', אבל אני מקווה שאחרי שהם יראו אותי במשחקים הראשונים הם יבינו שאני מנסה לשפר את ההתנהגות שלי. אתה צריך שתהיה בתוכך אש מסוימת, אבל אתה לא יכול להיות טיפש כמו שאני הייתי".

במפתיע או שלא, בינתיים זה עובד. בארבעת משחקי הליגה האחרונים, גריפית'ס הבקיע העונה 10 שערים ובישל ארבעה ב-11 משחקי ליגה. הוא נבחר לשחקן חודש אוגוסט בפרמיירליג הסקוטית, מוליך את טבלת מלך השערים ובינתיים היברניאן מדורגת במקום השני. אם הוא ימשיך בקצב הזה, החלוץ בן ה-22 יהיה מועמד אמיתי לתואר "שחקן העונה" בסקוטלנד ובשנה הבאה כבר ישחק באנגליה. גם הקולות הקוראים לזמן אותו לנבחרת הבוגרת, מאיימים לאחרונה להפוך לקונצנזוס.

הקו בדרך למעלה ברור. גריפית'ס ממשיך לכבוש בלי סוף, מככב בכותרות ומוסיף להפציץ. לפני פחות משלושה חודשים נולדה לו בת נוספת והוא הפך לאב בפעם השלישית. משלוש נשים שונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully